Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

320D - dobrá volba ?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Stykša
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 23.11.2003 01:00
Bydliště: Měřín

#1 Příspěvek od Stykša »

Poradí me někdo ? Chci si teď někdy dotáhnout novou kárku , nějakou E46 tak za 350t. Tím pádem odpadá možnost 330D nebo 330i . Pořád se nemůžu rozhoupat jakej motor. 316 , 318 a částečně i 320i jsou mimo hru. Zbývá teda 320D ,323i a 328 .Srdce říká 328 , hlava 320D . Tak nevím. Jak je na tom 320D se spolehlivostí a s výdrží ? :?: Díky
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

myslim ze good karka :-) jede stejne jako iS /2 lidi/ - honil jsem se se tarym chlapkem u nas v zatackach /1 clovek/ a jelo nam to stejne, me ve vyssich tockach vic, jemu na vyjezdu ze zatacky o malounko vic, na delce cca 30km me predjel "naprase" a pak jsme jeli "naraznik" a mohl bych jej predjet taky, ale "naprase" jezdim jen sam, ne ve dvou :-) vetsinou :-))) kazdopadne fun jak krawa, jak auta sly uz smykem, do toho nejaka ta kulisa ostatnich aut, co se mihala dozadu... nakonec jsme si blikli a pohoda :-)))) chlapek nejakych 50de, fakt jsem se musel smat, kdyz bral ty zatacky co to slo, kara bokem az za bilou na kraji :-))))
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Jojo, 320d-136PS můžu doporučit, od funglovky z 1999, 130k nalítáno a odešly zatím jenom obě přední ramena (ježděno na 225/50/16, tak nevim, asi vada z výroby) a určitě vada z výroby - váha vzduchu, od 2700 toček, na 2-4 kvalt to "tahalo za vocas", na garančku to vzít nechtěli, oprava 7k, poté úplně jiný vlastnosti, táhne fakt pěkně. Co se týče verze se 150 kobylama, to je bomba/na ten obsah, řídil jsem ji sice v automatu, ale do 330d(slabší verze) to nemělo daleko. A to nejlepší 7-9 litrů ropy na 100 kiláků, sportovníní jízdou.
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#4 Příspěvek od Martinéz »

Jak rika Jawak..ja mam zkusenosti sice jen se 150ps verzi, ale i tak bych osobne nevahal. Malokterej dvoulitr nebo TDi ti bude stacit, pruznost je mnohem lepsi nez treba u TD/TDs, jen se nenecha tak podtacet a chcipa (neni to V6) a zvuk samozrejme taky o hovne. I s litackama se sotva dostanes pres 8l na sto. Kdyz to nebude pozdeji stacit, nachipujes a spokojenost musi bejt..
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Martinéz píše:Jak rika Jawak..ja mam zkusenosti sice jen se 150ps verzi, ale i tak bych osobne nevahal. Malokterej dvoulitr nebo TDi ti bude stacit, pruznost je mnohem lepsi nez treba u TD/TDs, jen se nenecha tak podtacet a chcipa (neni to V6) a zvuk samozrejme taky o hovne. I s litackama se sotva dostanes pres 8l na sto. Kdyz to nebude pozdeji stacit, nachipujes a spokojenost musi bejt..

Tak tak...
kompakt
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00

#6 Příspěvek od kompakt »

Jdi do toho a neváhej. Mám novou 320D v kompaktu a je to bomba. Můžu porovnat s VW TDI PD (čerpadlo-tryska). To jsem měl 1,5 roku. Rozdíly: PD je velmi hlučný, kolem 2000 ot má obrovský nárust výkonu, že tě to jakoby nakopne a potom už se ale nic neděje. Po 3000 ot je to nepoužitelný. Do 2000 ot velmi slabé. Na avizovanou spotřebu jsem se nikdy nedostal. 320D po dvou měsících: velmi tichý motor. Velmi kultivovaný i po nastartování za mrazu. K té kutivovanosti - PD je jako vylágrovaný traktor, to mi ale v té době vůbec nepřišlo. Až po usednutí do 320D mi vůbec došlo, co to ta kultivovanost vlasně je. Do cca 2000 ot je to taky slabé, musí se přidat na rozjezd prostě víc plynu (stejné jako u PD). Je zajímavé, že subjektivně tě 320D tak netlačí (nenakopne). Zprvu jsem si myslel, že to nemá výkon. Ale po několika honičkách mi došlo, že to asi jede jako blázen. Všechny běžné auta (i 1,8T) to nechá za sebou. Jinými slovy - akceleruje to jako dˇas, ale tobě to vůbec nepřijde, což je asi dáno tím tichým motorem. A co víc, táhne to neustále až do 4800 ot jako dˇas. A to je na tom to nejlepší, žádný zvadnutí po 3000 ot, neustále to akceleruje, jako kdyby to byl benzín. Spotřebu mám 7,1, jel jsem s tím už 220, ale bál jsem se, zimáky jsou do 210. Perfektní stabilita i při 220. V práci mají všichni VW, byl jsem terčem výsměchu po koupi 320D. Pasat je lepší apod. No a potom všem zmrzl úsměv po projíždce s 320D. Asi jako mě při první jízdě. Brzdy - vynikající. Příští týden pojedu na garančku, tak napíšu jak jsem dopadl. :lol:
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#7 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Ja bych vzal radsi 328i (oproti 323i nezere o moc vic a jede urcite lip), podle me zacina BMW od sestivalu... :wink:
N54 PWR
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#8 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

kompakt píše:Jdi do toho a neváhej. Mám novou 320D v kompaktu a je to bomba. Můžu porovnat s VW TDI PD (čerpadlo-tryska). To jsem měl 1,5 roku. Rozdíly: PD je velmi hlučný, kolem 2000 ot má obrovský nárust výkonu, že tě to jakoby nakopne a potom už se ale nic neděje. Po 3000 ot je to nepoužitelný. Do 2000 ot velmi slabé. Na avizovanou spotřebu jsem se nikdy nedostal. 320D po dvou měsících: velmi tichý motor. Velmi kultivovaný i po nastartování za mrazu. K té kutivovanosti - PD je jako vylágrovaný traktor, to mi ale v té době vůbec nepřišlo. Až po usednutí do 320D mi vůbec došlo, co to ta kultivovanost vlasně je. Do cca 2000 ot je to taky slabé, musí se přidat na rozjezd prostě víc plynu (stejné jako u PD). Je zajímavé, že subjektivně tě 320D tak netlačí (nenakopne). Zprvu jsem si myslel, že to nemá výkon. Ale po několika honičkách mi došlo, že to asi jede jako blázen. Všechny běžné auta (i 1,8T) to nechá za sebou. Jinými slovy - akceleruje to jako dˇas, ale tobě to vůbec nepřijde, což je asi dáno tím tichým motorem. A co víc, táhne to neustále až do 4800 ot jako dˇas. A to je na tom to nejlepší, žádný zvadnutí po 3000 ot, neustále to akceleruje, jako kdyby to byl benzín. Spotřebu mám 7,1, jel jsem s tím už 220, ale bál jsem se, zimáky jsou do 210. Perfektní stabilita i při 220. V práci mají všichni VW, byl jsem terčem výsměchu po koupi 320D. Pasat je lepší apod. No a potom všem zmrzl úsměv po projíždce s 320D. Asi jako mě při první jízdě. Brzdy - vynikající. Příští týden pojedu na garančku, tak napíšu jak jsem dopadl. :lol:


Vim presne o cem mluvis :-)
Stykša
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 23.11.2003 01:00
Bydliště: Měřín

#9 Příspěvek od Stykša »

Díky za odpovědi. Mám 320i E36 a 6-vál je fajn ,to je jasný. Už dva tejdny lítám a sháním co a jak . Zjistil jsem , že na slušnou 323 ,328 jen těžko narazím a když už , tak je to buď na kašu (mluvím o dovozech) nebo za to chcou 400 litrů. 320D dovezu do 300 a to už je dost podstatnej rozdíl. No prostě vyzkouším , jak smrdí nafta , a když se to nepoddá , tak budu muset pritlačit na pilu a vrátit se k trdici R6 24V a opět okusit vůni benzínu. Zdar
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#10 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Stykša píše:Díky za odpovědi. Mám 320i E36 a 6-vál je fajn ,to je jasný. Už dva tejdny lítám a sháním co a jak . Zjistil jsem , že na slušnou 323 ,328 jen těžko narazím a když už , tak je to buď na kašu (mluvím o dovozech) nebo za to chcou 400 litrů. 320D dovezu do 300 a to už je dost podstatnej rozdíl. No prostě vyzkouším , jak smrdí nafta , a když se to nepoddá , tak budu muset pritlačit na pilu a vrátit se k trdici R6 24V a opět okusit vůni benzínu. Zdar

No nemáš na mysli do 300k nebouranou hotovou 320d z německa???
Stykša
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 23.11.2003 01:00
Bydliště: Měřín

#11 Příspěvek od Stykša »

No v Německu nevím , ale v Holansku jsou 98 už za 7000 eur (ne uplně nebouraný ,ale lechce vodřený). Minulý týden mě tam utekla 320D z roku 00 za 9500 euro a měla jenom odřenej bok. Samozřejmě , že když chceš koupit něco solidního , tak si můsíš chvilku počkat. Jsou to ale nervy.
bpytlik
Registrovaný
Příspěvky: 2085
Registrován: stř 31.07.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od bpytlik »

No zalezi jestli byla s DPHckem nebo bez....jinak jsi hnedka na 400k s dovozem plus oprava a uz to moc zajimavy neni....Sem tuhle videl v annonci 320d uz 110kw snad za 550k....dojeb...
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#13 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Stykša píše:No v Německu nevím , ale v Holansku jsou 98 už za 7000 eur (ne uplně nebouraný ,ale lechce vodřený). Minulý týden mě tam utekla 320D z roku 00 za 9500 euro a měla jenom odřenej bok. Samozřejmě , že když chceš koupit něco solidního , tak si můsíš chvilku počkat. Jsou to ale nervy.

Jo to sedí to je 380k nákup.....plus doprava,plus oprava plus značky a jsi na 420k :D tak nevím pěkná 320d je venku pořád v ceně.....no a ta za 7k eur bude mít 240k km najeto.....
Stykša
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 23.11.2003 01:00
Bydliště: Měřín

#14 Příspěvek od Stykša »

Jak jsem říkal , chvilku to asi potrvá , než potkám něco slušnýho. Jak jsem psal o ty r.v. 00 , tak to byla cena i s DPH. Takže dovoz plus oprava plus značky =cca 355t a to je myslím dobrá cena. Bohužel byla už zamluvená . V pondělí tam jede kolega zas , tak uvidíme. Zdar
530DAT
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: stř 31.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od 530DAT »

myslim ze 320D je volba dobra, rozumny auto na pojizdky po CR
530DAT
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: stř 31.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od 530DAT »

dneska jsem ji dostal jako nahradni vozidlo v kombajnu, a jezdi fakt za hubicku, momentalni spotreba na dalnici pri 130 na rovince cca 6l !!! a je to docela zivy, je v 6 kvaltu a to vodstupnovani je take docela dobra az na skok mezi 4-5 r.stupnem.
Odpovědět