Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

favorit

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
mayklmaykl
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 24.07.2003 00:00

#1 Příspěvek od mayklmaykl »

Speedy píše:To by mě zajímalo, jaxi přišel na to, že Fávo byl omyl automobilovýho průmyslu. POkud to srovnáš s jakýmkoliv autem stejné kategoire a zhruba stejnýho ročníku(a mnohdy o dost novějších), tak žádný z nich nedosahoval takových jízdních vlastností jako Fáčko. To že se tam kazilo dost věcí (a tohle záleželo taky dost na majiteli), a pominu-li horší zpracování dané možností tehdejší doby v česku, tak to bylo super auto. Skok mezi Š120 a Fávem byl dost velký. Navíc do Formana se měla dávat silnější 1,6 s trochu tvrdším podvozkem, kterou měla škodovka připravenou k montáži. Bohužel k tomu nedošlo, protože do škody vstoupil VW, který potřeboval udat svoje starý motory z Pola.
Nemluvím ani o úspeších v závodech, kde Favoritům tehdy nikdo neuměl konkurovat.
Ale chápu, že někomu nevyhovoval motor 1,3, který rozjel Fávo na pouhých 140-150km/h, ale tohle auto nebylo stavěné v serii pro závodění nebo rychlejší jízdu. Je jasný, že 2.0l motor jezdí jinak. Ale při troše snahy a šikovnosti se i z té 1,3 dalo dostat přeš 80koní při zhruba stejné spotřebě. Ani není problém levně sehnat sportovní tlumiče s pérama a pak to auto jezdí zcela jinak. Se správným rozměrem pneu(např 185/55R14), vhodným spřevodováním(použitím převodovky z Feldy), kvalitně upraveným motorem a podvozkem nebyl problém deklasovat mnohem novější a leckdy i silnější vozy. A jízda na sněhu? Nikdy jsem neměl problém, a ten kdo ano, tak musel jet jak blázen a to by mu neopmohlo ani kdyby měl brambora.


hehe tys mel nekdy favo??? to jsem asi nemel stesti, ale kdyz jsem favo chtel upravit taxem ho musel napred kazdej rok opravit a investovat 20-25 000Kč ročně do rezavejch dílů, všech možnejch veci na podvozku a motoru....
obdobi optimismu:
po upravach by? od autorizovanejch firem to najezdilo tak 10-15 000km a neco se posralo ten motor na to proste nemel, prevodovka ani nemluve /chovala se jak v zetoru/...menil jsem 2 motory a 3 převodovky během 80 000km... :? zkratka popelnice k nicemu jizdni vlastnosti otresny i po tehlech upravach..taky jsem tam nacpal tlumice pneu,silentbloky a picoviny a kde co a furt nahovno.Spotřeba normál 8 nenormál 12 a dálnice 160km/h 14l/100km.
ale jestli mi chces namluvit ze upravama se z favorita se da udelat auto, tak prosim, ses asi optimista a velkej fanda značky. ja jsem si s touhle popelnici uzil sve a vim sve. kastle děs běs co se krouti jak had/dodnes nezapomenu jak jsem si dal behem jizdy ruku z okna a držel se spáry a ostříhalo mi to nehty!!! :evil:
podvozek at si delal co delal tak vhodnej tak do kosiku do plusu, ale ne na silnici. zastavam nazor ze kdo nasype 100 litru do uprav favorita ma autotrakař, kterej zere jak tank a jede asi jako nova 1.6 a mozna nejaka horsi 1,8ka, jizdnimi vlastnostmi se bude mozna blizit oktavce ale pohodlim 100% trakaři a bezpečnosti srovnatelnou s jawou 250-též ověřeno,díky bohu v malých rychlostech.tak asi tak.Takze kazdej podle sveho gusta....ja facko chvalit nemuzu ackoliv bych nekdy treba rad ale kecy o upravach...to je fakt pasé..je totiz zapotrebi upravit vsecko a to je trochu nerentabilni vzledem k výsledku.
mayklmaykl
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 24.07.2003 00:00

#2 Příspěvek od mayklmaykl »

jo,dlužno dodat že jsem favo neštřil občas šlo i do terenu ale to bawo taky...mimochodem ta spotreba je ze serie a fakt jsem s tim moc aut nedeklasoval...vetsinou jsem byl totiz na ceste do lesa,kdyz jsem se o to pokousel :lol: leda tak fakt nejaky plečky...ale to se nepočítá že ne.kdyby nekdo chtel soused prodava ted facko...modry,TUNING-ale regulerne dobrej,r.v.1993 prum.spotreba 14l,73kw měřenejch,upravy bajvoko za 65 000 je na prodej za 50...sorry ale facka fakt nemam rad a asi se to nezmění.
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od matal Moderátor »

Já jsem jel s Fáčkem i 170...
Jinak na tu dobu to bylo docela slušný auto v poměru s tehdejší cenou, najezdil jsem s ním taky dost a nikdy jsem neměl problém... Asi to bude tím, že nejezdím tak často jako prase... :wink:
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

No, ono je to dost o majiteli, že :P Nicméně moje fávo má teď nalítáno cca 220000 s původním motorem. PO různých upravách hlavy, výměny vačky a standardní údržby mu nic není, olej nežere, jezdí velmi dobře, táhne jak odspodu tak i v maximálních otáčkách. Jinak pozor, mluvíme o 1,3, tedy nepokoušejte se to srovnávat s BMW nebo jinými vozy, které v té době stály mnohem a mnohem více.Je jasný, že taková E30 na tom byla daleko lépe.
Jinak pro představu, kolik mě to auto stálo: Koupě před 5lety za 48000,-, oprava pouze řízení a výměna předních blatníků(holt je to tak, každý fávo tady rezne stejně jako feldy). Jinka základní údržba(brzdy, tlumiče, pneu, náplně apod). Za těch 5let mě to auto celkem vyšlo na 100000,-. V tom je zahrnuto: přelakování celýho auta, veškerý tuning (nikdy jsem na autě neměl žádný plasty) včetně kol, podvozku, klimy, interieru, motoru, audia.
Je pravda, že hodně věcí jsem pečlivě dělal sám nebo s otcem nebo s Alpem.
Rozhodně se mi však nikdy nestalo, že bych musel něco po 10-15tis znovu opravovat. To že se mayklmayklovi auto sralo po "ODBORNÉM" zásahu autorizovaného servisu, za to nemůže Favorit, ale ten servis, že... :?
Taky je pravda, že po všech možných mých úpravách, to auto nebylo nijak zvláš? bezpečné, ale určitě se mi nekroutilo tak, že bych ho používal místo nůžek na nechty (to je opravdu frajeřinka , hehe :-)) Taky je jasný, že dnešní moderní auto s 1,6 bude mít jízdní vlastnosti podobné neb lepší než upravený Favorit, bude taky bezpečnější a bude i míň žrát. Nicméně i s ostrou vačkou, vetším karbecem, saním, kompresí hodně na 10:1 jsem bežně jezdil město kolem 10l/100km stylem na každé křižovatce 1.
Jízda po dálnici byla v pohodě, pěkně sportvní podvozek držel auto ve stopě, totéž po okreskách, kde nebyl problém ujet v zatáčkách Fabii nebo Octavii, na sprintech E30 1,6 se dala pojet.

Ale upřímně jsem rád, že ho už nemám i když někdy bych se s ním rád zase svezl(tedy tím mým, serifka fuj) :D
mayklmaykl
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 24.07.2003 00:00

#5 Příspěvek od mayklmaykl »

tak to ok vis co favo byla vrazda jako svin...dostavalo co se do nej veslo :lol: upravy motoru mi delali lidi co to pripravovali na rallye...jezdilo poly i lesy a dokonce jsem jednou musel sjet sjezdovku kdyz me honili benga s filckou tam uz za mnou nejeli :lol: nicmene myslim ze stabilni na silnici,spolehlivy a bezpecny to fakt nejni...dyt to byla takova plechovka co lita jak hadr na holi a bere 8-14l/100km...asi ste meli vetsi stesti nez ja ale ja mu daval...nemel jsem ho rad :twisted: i kdyz bawce vemu vobcas taky na houby a na pole a tak :lol:
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#6 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

mayklmaykl píše:tak to ok vis co favo byla vrazda jako svin...dostavalo co se do nej veslo :lol: upravy motoru mi delali lidi co to pripravovali na rallye...jezdilo poly i lesy a dokonce jsem jednou musel sjet sjezdovku kdyz me honili benga s filckou tam uz za mnou nejeli :lol: nicmene myslim ze stabilni na silnici,spolehlivy a bezpecny to fakt nejni...dyt to byla takova plechovka co lita jak hadr na holi a bere 8-14l/100km...asi ste meli vetsi stesti nez ja ale ja mu daval...nemel jsem ho rad :twisted: i kdyz bawce vemu vobcas taky na houby a na pole a tak :lol:


Aha,tak mi jsme kreténi ? a tebe honí poldové po sjezdovce ? si boží !
I zajíc tuning je boží,dokonce i ty 12ky kola jsou masakr.Neříkals náhodou,že když se zhulíš hraješ NFS?
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

No ty wo.e, to bych se svym autem nikdy neudelal, jezdit po poli nebo po sjezdovce 8O To se pak nediv, ze ti zadna kara nevydrzi.
Klid Rene, nenechavej se vytocit :lol:
mayklmaykl
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 24.07.2003 00:00

#8 Příspěvek od mayklmaykl »

Aha,tak mi jsme kreténi ? a tebe honí poldové po sjezdovce ? si boží !
I zajíc tuning je boží,dokonce i ty 12ky kola jsou masakr.Neříkals náhodou,že když se zhulíš hraješ NFS?[/quote]

ty si mi nejakej nedutklivej mel by sis dat nejakej prasek na uklidneni....
nech si nekde udelat pomnik se sochou svatouši...

se mi zda ze az bude nakej sraz tak te tam prijedu nasrat kdyz to tak dobre jde :lol: :lol: :lol:

jdi se poradne vozrat a pak si zajezdi woe...pak napis ze se to proste stalo a ser se do mě jakej jsem nevim co...

Nechapu co te tak vzalo ale mam te v prdeli stejne jako ty me.
MIKI
Registrovaný
Příspěvky: 668
Registrován: úte 28.10.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od MIKI »

mayklmaykl: klidni hormon chlapce.... :!:
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Pivson »

Favorita a následně Formana jsem měl taky.

Dobrej služebník a po přechodu ze Škoda 120 to byl pro mě mercedes.
Všechno je jenom o tom jak se o auto staraš.
Doma je fačko co skončilo v garaži s 27 000 km a je z 89.
Moc toho nezažilo :-)

Co se kvalitou a dobou tyče je srovnatelne s autama te doby ve stejne kategorii (Golf II, Seat Ibiza, atd...)
Bombarder
Registrovaný
Příspěvky: 2111
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Bombarder »

Pivson píše:Favorita a následně Formana jsem měl taky.

Dobrej služebník a po přechodu ze Škoda 120 to byl pro mě mercedes.
Všechno je jenom o tom jak se o auto staraš.
Doma je fačko co skončilo v garaži s 27 000 km a je z 89.
Moc toho nezažilo :-)

Co se kvalitou a dobou tyče je srovnatelne s autama te doby ve stejne kategorii (Golf II, Seat Ibiza, atd...)


to snad nemyslis vazne? srovnavat s Golf II ????!!!!
VW mely nekolik verzi motoru. kompresor, 16V, td.. Facko jeden. Nemluve o ovladani v el atd, ruzne podvozky, katalyzator. kvalita? o tom uz neni potreba se vubec dale bavit..
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#12 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

mayklmaykl píše:Aha,tak mi jsme kreténi ? a tebe honí poldové po sjezdovce ? si boží !
I zajíc tuning je boží,dokonce i ty 12ky kola jsou masakr.Neříkals náhodou,že když se zhulíš hraješ NFS?


ty si mi nejakej nedutklivej mel by sis dat nejakej prasek na uklidneni....
nech si nekde udelat pomnik se sochou svatouši...

se mi zda ze az bude nakej sraz tak te tam prijedu nasrat kdyz to tak dobre jde :lol: :lol: :lol:

jdi se poradne vozrat a pak si zajezdi woe...pak napis ze se to proste stalo a ser se do mě jakej jsem nevim co...

Nechapu co te tak vzalo ale mam te v prdeli stejne jako ty me.[/quote]

Jo fuck si mě vytočil,úplně mi to trhá žíly ty pičinko :D klidně přijeď na nějakej sraz, pičinka mě ale nasrat nemůže :mrgreen:
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Pivson »

Bombarder píše:
Pivson píše:Favorita a následně Formana jsem měl taky.

Dobrej služebník a po přechodu ze Škoda 120 to byl pro mě mercedes.
Všechno je jenom o tom jak se o auto staraš.
Doma je fačko co skončilo v garaži s 27 000 km a je z 89.
Moc toho nezažilo :-)

Co se kvalitou a dobou tyče je srovnatelne s autama te doby ve stejne kategorii (Golf II, Seat Ibiza, atd...)


to snad nemyslis vazne? srovnavat s Golf II ????!!!!
VW mely nekolik verzi motoru. kompresor, 16V, td.. Facko jeden. Nemluve o ovladani v el atd, ruzne podvozky, katalyzator. kvalita? o tom uz neni potreba se vubec dale bavit..


Jasne ze Golf měl jinou vybavu, ale bylo pripravenejch takovejch verzi Facka a vybavy, ale vsechno se tenkrat zamítlo a byl jeden kus.

Kdyz se auto zacalo vyrábet, bylo technicky na dost dobre urovni tehdejsi doby, kvalita zpracování už je jiná věc.
Třeba kat se taky na "zapad" dodaval

Třeba podvozek byl vyvíjen s firmou Porsche a byl to v dané třídě dost dobrej kousek.

Tím prostě neříkám že je to skvělý auto a tak
Jen davam fakta, který mě taky překvapujou :-)
kenedy
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: úte 02.11.2004 01:00
Bydliště: V práci...

#14 Příspěvek od kenedy »

M3maniac píše:
mayklmaykl píše:
M3maniac píše:Aha,tak mi jsme kreténi ? a tebe honí poldové po sjezdovce ? si boží !
I zajíc tuning je boží,dokonce i ty 12ky kola jsou masakr.Neříkals náhodou,že když se zhulíš hraješ NFS?


ty si mi nejakej nedutklivej mel by sis dat nejakej prasek na uklidneni....
nech si nekde udelat pomnik se sochou svatouši...

se mi zda ze az bude nakej sraz tak te tam prijedu nasrat kdyz to tak dobre jde :lol: :lol: :lol:

jdi se poradne vozrat a pak si zajezdi woe...pak napis ze se to proste stalo a ser se do mě jakej jsem nevim co...

Nechapu co te tak vzalo ale mam te v prdeli stejne jako ty me.


Jo fuck si mě vytočil,úplně mi to trhá žíly ty pičinko :D klidně přijeď na nějakej sraz, pičinka mě ale nasrat nemůže :mrgreen:



Jo, plně souhlasím s M3maniacem.............. :wink:
Kterej kretén jezdí se s vým autem po sjezdovkách a polích.
Měl jsi radši zůstat u toho NFS..
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od darmon »

mayklmaykl píše:tak to ok vis co favo byla vrazda jako svin...dostavalo co se do nej veslo :lol: upravy motoru mi delali lidi co to pripravovali na rallye...jezdilo poly i lesy a dokonce jsem jednou musel sjet sjezdovku kdyz me honili benga s filckou tam uz za mnou nejeli :lol: nicmene myslim ze stabilni na silnici,spolehlivy a bezpecny to fakt nejni...dyt to byla takova plechovka co lita jak hadr na holi a bere 8-14l/100km...asi ste meli vetsi stesti nez ja ale ja mu daval...nemel jsem ho rad :twisted: i kdyz bawce vemu vobcas taky na houby a na pole a tak :lol:
velka arcipohoda :) OCENUJI :D
Dave_X
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 09.11.2004 01:00

#16 Příspěvek od Dave_X »

jj,je to tak... :)
vally
Registrovaný
Příspěvky: 923
Registrován: úte 25.03.2003 01:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od vally »

Teda tady u nás se každou chvíli někdo honí s benga, ale aby jim ujížděl po sjezdovkách, o tom jsem ještě neslyšel 8) :)
mayklmaykl
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 24.07.2003 00:00

#18 Příspěvek od mayklmaykl »

...mi bylo malo roku tehda...co jsem mohl delat? :oops: pritom to vzniklo uplne nevinne.kamos furt chtel videt jak se delaj hodiny,taxme to na jedny nefrekventovany krizovatce pilovali a nejak si nas benga vsimli...jsem nejak zkousel ujet a oni s filckou furt za nama tak jsem zato cil na nakou polni cestu a palil ho co to dalo-benga furt v zavesu....jenze cesta asi za 2km skoncila a nic jinyho me nenapadlo nez se podivat co je za tou oranici co vedla s kopce....ale nikomu to moc nedoporucuju facko slo malem na boudu...desnej masakr skakalo to jak vytocena gorila a neslo to zrovna zastavit....a par veci to samozrejme neustalo..křáply tlumice a prdly nejaky veci na rizeni....jo a taky jsem se malem po....strachy a to to nebylo na snehu ale jen po desti 8O .....
stva
Registrovaný
Příspěvky: 156
Registrován: úte 08.06.2004 00:00
Bydliště: Nová Včelnice

#19 Příspěvek od stva »

Vzpomínám si, když měl být Favorit představen veřejnosti, jaký kolem toho byl cirkus. Na druhou stranu bylo jasné proč - národ už řadu let toužil po něčem novém, co by si mohl na truc sousedům postavit před barák aniž by se jednalo o další převlečené embéčko.
Ve "Světě motorů" byl obrázek s autem přikrytým plachtou, z pod které koukal jen kousek předního rohu s blinkrem. Jedna polovina národa opěvovala, druhá hanila. Zárověň byla vyhlášena anketa o jméno nové Škodovky. Pamatuju si, že na předních místech bylo i jméno "Berta" (podle Bertoneho, který navrhnul kastli). Nakonec se výsledky ankety hodili do koše a auto dostalo jméno Favorit.
Pak přišel prodej, dělali se pořadníky, lidi zřizovali vinkulace na vkladní knížky a v pravidelných i nepravidelných termínech se scházeli před Mototechnou aby se ohlásili při kontrole pořadníků a nevypadli tak ze seznamu. Někteří opouštěli své pořadníky na Ladu a nechávali se zapisovat na Favorita. Ti podnikavější vydělávali na tom, že za tučný obnos přenechávali svá místa na špici pořadníku jiným.

TO BYLY ČASY! :lol: :lol: :lol:
JFK Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4718
Registrován: pát 15.03.2002 01:00
Bydliště: Lhota

#20 Příspěvek od JFK Čestný člen »

stva píše:Vzpomínám si, když měl být Favorit představen veřejnosti, jaký kolem toho byl cirkus. Na druhou stranu bylo jasné proč - národ už řadu let toužil po něčem novém, co by si mohl na truc sousedům postavit před barák aniž by se jednalo o další převlečené embéčko.
Ve "Světě motorů" byl obrázek s autem přikrytým plachtou, z pod které koukal jen kousek předního rohu s blinkrem. Jedna polovina národa opěvovala, druhá hanila. Zárověň byla vyhlášena anketa o jméno nové Škodovky. Pamatuju si, že na předních místech bylo i jméno "Berta" (podle Bertoneho, který navrhnul kastli). Nakonec se výsledky ankety hodili do koše a auto dostalo jméno Favorit.
Pak přišel prodej, dělali se pořadníky, lidi zřizovali vinkulace na vkladní knížky a v pravidelných i nepravidelných termínech se scházeli před Mototechnou aby se ohlásili při kontrole pořadníků a nevypadli tak ze seznamu. Někteří opouštěli své pořadníky na Ladu a nechávali se zapisovat na Favorita. Ti podnikavější vydělávali na tom, že za tučný obnos přenechávali svá místa na špici pořadníku jiným.

TO BYLY ČASY! :lol: :lol: :lol:


jo jo, akorád s tím Bertonem to nebylo tak žhavééé. To si vykonstruaovali komančové, že to jako navrhnul Bertone, ten by se pod takovej shit nikdy nepodepsal. Dělalo na tom studio, které pro Bertoneho jednou něco dělalo a už v tom lítal sám Bertone. Za železnou oponu neviděl ani sám bůh Bertone, takže to studio do dneška snad ani netuší co že to vlastně navrhli v ČSSR :D
Odpovědět