Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Alpina B5

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
M@rtin
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: pon 22.11.2004 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od M@rtin »

Koupil jsem si autocar 01/05 a ejhle na co jsem narazil,
nová alpina B5...
Co si o ní myslíte a jak se vám líbí v porovnání s M5...?
Přikládám nějaký fota z časopisu (omlouvám se za kvalitu, je to foceno z mobilu...)
Přílohy
Obrázek(3).jpg
Obrázek(3).jpg (15.82 KiB) Zobrazeno 1408 x
M@rtin
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: pon 22.11.2004 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od M@rtin »

A dalsi...
Přílohy
Obrázek(5).jpg
Obrázek(5).jpg (18.9 KiB) Zobrazeno 1403 x
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Zave »

Ty kola sou kruty!!! 8O :wink:
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od patras Čestný člen »

BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#5 Příspěvek od Filozof »

Je to pěkná strojovna a zajímalo by mě jaký nárust výkonu dělá ten KOMPRESSOR a kolik ten zbytek. Typuji 70-80% výkonu je zásluha kompresoru. těch 20procent je sání atd.
Kolik pak vydrží ten motor.

Co takovej kompressor na 325i či 328i kolik by to hodilo Ps ?
M@rtin
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: pon 22.11.2004 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od M@rtin »

patras píše:http://www.alpina-automobile.de/downloads/testberichte/de1102948393revue8Dezember2004-print.pdf


Skoda ze moc Nemecky neumim..... :(
Ale aspon fota a tabulky.... :)
mayklmaykl
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 24.07.2003 00:00

#7 Příspěvek od mayklmaykl »

no ja to skouknul na nejakejch fotkach na netu a jak se mi novy bafici nelibej tak tohle jooo 8O rekl bych ze super...doufam ze se k alpine jednou dopracuju :D
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Filozof píše:Je to pěkná strojovna a zajímalo by mě jaký nárust výkonu dělá ten KOMPRESSOR a kolik ten zbytek. Typuji 70-80% výkonu je zásluha kompresoru. těch 20procent je sání atd.
Kolik pak vydrží ten motor.

Co takovej kompressor na 325i či 328i kolik by to hodilo Ps ?


No, pokud tam uděláš na tom motru ty správné radikální úpravy, tak pak to může přihodit docela dost. Problém je vtom, že když to chceš hodně natalakovat, aby jsi ten výkon z toho dostal, tak musíš upravit klikový mechanismus(kovaný písty, ojnice), zmenšit kompresi a zvetšit ventily + je třeba napsutit sodíkem a zvětšit sání a vstřiky. Pak to třeba přihodí 50kW. Nebo jenom zmenšit kompresi a míň to tlakovat, pak to přidá třeba 15-20kW. Ale obával bych se životnosti.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#9 Příspěvek od Filozof »

Speedy píše:
Filozof píše:Je to pěkná strojovna a zajímalo by mě jaký nárust výkonu dělá ten KOMPRESSOR a kolik ten zbytek. Typuji 70-80% výkonu je zásluha kompresoru. těch 20procent je sání atd.
Kolik pak vydrží ten motor.

Co takovej kompressor na 325i či 328i kolik by to hodilo Ps ?


No, pokud tam uděláš na tom motru ty správné radikální úpravy, tak pak to může přihodit docela dost. Problém je vtom, že když to chceš hodně natalakovat, aby jsi ten výkon z toho dostal, tak musíš upravit klikový mechanismus(kovaný písty, ojnice), zmenšit kompresi a zvetšit ventily + je třeba napsutit sodíkem a zvětšit sání a vstřiky. Pak to třeba přihodí 50kW. Nebo jenom zmenšit kompresi a míň to tlakovat, pak to přidá třeba 15-20kW. Ale obával bych se životnosti.



Díky moc za vysvětlení. Takže říkáš, že by to bylo asi hodně finančně nákladný ? Si netroufám hodit cifru ale kolik asi tak 50k?

Takovej kompromis mezi M3 a 325i (328i)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#10 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Filozof píše:
Speedy píše:
Filozof píše:Je to pěkná strojovna a zajímalo by mě jaký nárust výkonu dělá ten KOMPRESSOR a kolik ten zbytek. Typuji 70-80% výkonu je zásluha kompresoru. těch 20procent je sání atd.
Kolik pak vydrží ten motor.

Co takovej kompressor na 325i či 328i kolik by to hodilo Ps ?


No, pokud tam uděláš na tom motru ty správné radikální úpravy, tak pak to může přihodit docela dost. Problém je vtom, že když to chceš hodně natalakovat, aby jsi ten výkon z toho dostal, tak musíš upravit klikový mechanismus(kovaný písty, ojnice), zmenšit kompresi a zvetšit ventily + je třeba napsutit sodíkem a zvětšit sání a vstřiky. Pak to třeba přihodí 50kW. Nebo jenom zmenšit kompresi a míň to tlakovat, pak to přidá třeba 15-20kW. Ale obával bych se životnosti.


Díky moc za vysvětlení. Takže říkáš, že by to bylo asi hodně finančně nákladný ? Si netroufám hodit cifru ale kolik asi tak 50k?
Takovej kompromis mezi M3 a 325i (328i)


tak to je mazec :-) Zvetsit ventily, napustit ventily sodikem :-) 50k :-)
Nic ve zlym, jen me o pobavilo... Pro predstavu- kompresor novy v krame, kolem 2-3k euro, jety 0,5k euro... pisty, ojnice, vacky, klika a pod "drobnosti" v klidu pres 5k euro
kdybys mel opravdu zajem a penize + nervy + cas, kup si celej kit, na 323-328i vyjde kolem 5-6k USD, turbo kit kolem 10k USD (imho ma turbo lepsi pomer vykon-cena).
“Ability is what you're capable of doing.”
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Filozof píše:
Speedy píše:
Filozof píše:Je to pěkná strojovna a zajímalo by mě jaký nárust výkonu dělá ten KOMPRESSOR a kolik ten zbytek. Typuji 70-80% výkonu je zásluha kompresoru. těch 20procent je sání atd.
Kolik pak vydrží ten motor.

Co takovej kompressor na 325i či 328i kolik by to hodilo Ps ?


No, pokud tam uděláš na tom motru ty správné radikální úpravy, tak pak to může přihodit docela dost. Problém je vtom, že když to chceš hodně natalakovat, aby jsi ten výkon z toho dostal, tak musíš upravit klikový mechanismus(kovaný písty, ojnice), zmenšit kompresi a zvetšit ventily + je třeba napsutit sodíkem a zvětšit sání a vstřiky. Pak to třeba přihodí 50kW. Nebo jenom zmenšit kompresi a míň to tlakovat, pak to přidá třeba 15-20kW. Ale obával bych se životnosti.



Díky moc za vysvětlení. Takže říkáš, že by to bylo asi hodně finančně nákladný ? Si netroufám hodit cifru ale kolik asi tak 50k?

Takovej kompromis mezi M3 a 325i (328i)


Někdo z E30 klubu to má udělaný. Cenu nevím, ale těch 100k je asi minimum. Vem si kompresor nebo turbo + držák + úprava komprese na takových 9:1(asi výroba vyššího těsnění pod hlavu) + vstřiky + čip. To je základ. Kolik to dá a kolik to vydrží, to nevím a je to hodně o pokusech to vyladit. CElý kit je samo držší, kde shánět nevím.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Hanz píše:
Filozof píše:
Speedy píše:[quote="Filozof"]Je to pěkná strojovna a zajímalo by mě jaký nárust výkonu dělá ten KOMPRESSOR a kolik ten zbytek. Typuji 70-80% výkonu je zásluha kompresoru. těch 20procent je sání atd.
Kolik pak vydrží ten motor.

Co takovej kompressor na 325i či 328i kolik by to hodilo Ps ?


No, pokud tam uděláš na tom motru ty správné radikální úpravy, tak pak to může přihodit docela dost. Problém je vtom, že když to chceš hodně natalakovat, aby jsi ten výkon z toho dostal, tak musíš upravit klikový mechanismus(kovaný písty, ojnice), zmenšit kompresi a zvetšit ventily + je třeba napsutit sodíkem a zvětšit sání a vstřiky. Pak to třeba přihodí 50kW. Nebo jenom zmenšit kompresi a míň to tlakovat, pak to přidá třeba 15-20kW. Ale obával bych se životnosti.


Díky moc za vysvětlení. Takže říkáš, že by to bylo asi hodně finančně nákladný ? Si netroufám hodit cifru ale kolik asi tak 50k?
Takovej kompromis mezi M3 a 325i (328i)


tak to je mazec :-) Zvetsit ventily, napustit ventily sodikem :-) 50k :-)
Nic ve zlym, jen me o pobavilo... Pro predstavu- kompresor novy v krame, kolem 2-3k euro, jety 0,5k euro... pisty, ojnice, vacky, klika a pod "drobnosti" v klidu pres 5k euro
kdybys mel opravdu zajem a penize + nervy + cas, kup si celej kit, na 323-328i vyjde kolem 5-6k USD, turbo kit kolem 10k USD (imho ma turbo lepsi pomer vykon-cena).[/quote]

Mhe, lepší 150k ušetřit, prodat 325 a koupit M3: cena /výkon/životnost je lepší.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#13 Příspěvek od Filozof »

no jo ale hádejte jaká je asi výrobní cena toho všeho a jaká je cena obchodníků. řekl bych že výrobní je 20% ceny. možná ani to ne.

Zkusím se zeptat známého pokud by se to dalo sehnat.
a kolik to hodí....
Odpovědět