Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Alpina B5
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv 24.07.2003 00:00
Filozof píše:Je to pěkná strojovna a zajímalo by mě jaký nárust výkonu dělá ten KOMPRESSOR a kolik ten zbytek. Typuji 70-80% výkonu je zásluha kompresoru. těch 20procent je sání atd.
Kolik pak vydrží ten motor.
Co takovej kompressor na 325i či 328i kolik by to hodilo Ps ?
No, pokud tam uděláš na tom motru ty správné radikální úpravy, tak pak to může přihodit docela dost. Problém je vtom, že když to chceš hodně natalakovat, aby jsi ten výkon z toho dostal, tak musíš upravit klikový mechanismus(kovaný písty, ojnice), zmenšit kompresi a zvetšit ventily + je třeba napsutit sodíkem a zvětšit sání a vstřiky. Pak to třeba přihodí 50kW. Nebo jenom zmenšit kompresi a míň to tlakovat, pak to přidá třeba 15-20kW. Ale obával bych se životnosti.
Speedy píše:Filozof píše:Je to pěkná strojovna a zajímalo by mě jaký nárust výkonu dělá ten KOMPRESSOR a kolik ten zbytek. Typuji 70-80% výkonu je zásluha kompresoru. těch 20procent je sání atd.
Kolik pak vydrží ten motor.
Co takovej kompressor na 325i či 328i kolik by to hodilo Ps ?
No, pokud tam uděláš na tom motru ty správné radikální úpravy, tak pak to může přihodit docela dost. Problém je vtom, že když to chceš hodně natalakovat, aby jsi ten výkon z toho dostal, tak musíš upravit klikový mechanismus(kovaný písty, ojnice), zmenšit kompresi a zvetšit ventily + je třeba napsutit sodíkem a zvětšit sání a vstřiky. Pak to třeba přihodí 50kW. Nebo jenom zmenšit kompresi a míň to tlakovat, pak to přidá třeba 15-20kW. Ale obával bych se životnosti.
Díky moc za vysvětlení. Takže říkáš, že by to bylo asi hodně finančně nákladný ? Si netroufám hodit cifru ale kolik asi tak 50k?
Takovej kompromis mezi M3 a 325i (328i)
Filozof píše:Speedy píše:Filozof píše:Je to pěkná strojovna a zajímalo by mě jaký nárust výkonu dělá ten KOMPRESSOR a kolik ten zbytek. Typuji 70-80% výkonu je zásluha kompresoru. těch 20procent je sání atd.
Kolik pak vydrží ten motor.
Co takovej kompressor na 325i či 328i kolik by to hodilo Ps ?
No, pokud tam uděláš na tom motru ty správné radikální úpravy, tak pak to může přihodit docela dost. Problém je vtom, že když to chceš hodně natalakovat, aby jsi ten výkon z toho dostal, tak musíš upravit klikový mechanismus(kovaný písty, ojnice), zmenšit kompresi a zvetšit ventily + je třeba napsutit sodíkem a zvětšit sání a vstřiky. Pak to třeba přihodí 50kW. Nebo jenom zmenšit kompresi a míň to tlakovat, pak to přidá třeba 15-20kW. Ale obával bych se životnosti.
Díky moc za vysvětlení. Takže říkáš, že by to bylo asi hodně finančně nákladný ? Si netroufám hodit cifru ale kolik asi tak 50k?
Takovej kompromis mezi M3 a 325i (328i)
tak to je mazec



Nic ve zlym, jen me o pobavilo... Pro predstavu- kompresor novy v krame, kolem 2-3k euro, jety 0,5k euro... pisty, ojnice, vacky, klika a pod "drobnosti" v klidu pres 5k euro
kdybys mel opravdu zajem a penize + nervy + cas, kup si celej kit, na 323-328i vyjde kolem 5-6k USD, turbo kit kolem 10k USD (imho ma turbo lepsi pomer vykon-cena).
“Ability is what you're capable of doing.”
Filozof píše:Speedy píše:Filozof píše:Je to pěkná strojovna a zajímalo by mě jaký nárust výkonu dělá ten KOMPRESSOR a kolik ten zbytek. Typuji 70-80% výkonu je zásluha kompresoru. těch 20procent je sání atd.
Kolik pak vydrží ten motor.
Co takovej kompressor na 325i či 328i kolik by to hodilo Ps ?
No, pokud tam uděláš na tom motru ty správné radikální úpravy, tak pak to může přihodit docela dost. Problém je vtom, že když to chceš hodně natalakovat, aby jsi ten výkon z toho dostal, tak musíš upravit klikový mechanismus(kovaný písty, ojnice), zmenšit kompresi a zvetšit ventily + je třeba napsutit sodíkem a zvětšit sání a vstřiky. Pak to třeba přihodí 50kW. Nebo jenom zmenšit kompresi a míň to tlakovat, pak to přidá třeba 15-20kW. Ale obával bych se životnosti.
Díky moc za vysvětlení. Takže říkáš, že by to bylo asi hodně finančně nákladný ? Si netroufám hodit cifru ale kolik asi tak 50k?
Takovej kompromis mezi M3 a 325i (328i)
Někdo z E30 klubu to má udělaný. Cenu nevím, ale těch 100k je asi minimum. Vem si kompresor nebo turbo + držák + úprava komprese na takových 9:1(asi výroba vyššího těsnění pod hlavu) + vstřiky + čip. To je základ. Kolik to dá a kolik to vydrží, to nevím a je to hodně o pokusech to vyladit. CElý kit je samo držší, kde shánět nevím.
Hanz píše:Filozof píše:Speedy píše:[quote="Filozof"]Je to pěkná strojovna a zajímalo by mě jaký nárust výkonu dělá ten KOMPRESSOR a kolik ten zbytek. Typuji 70-80% výkonu je zásluha kompresoru. těch 20procent je sání atd.
Kolik pak vydrží ten motor.
Co takovej kompressor na 325i či 328i kolik by to hodilo Ps ?
No, pokud tam uděláš na tom motru ty správné radikální úpravy, tak pak to může přihodit docela dost. Problém je vtom, že když to chceš hodně natalakovat, aby jsi ten výkon z toho dostal, tak musíš upravit klikový mechanismus(kovaný písty, ojnice), zmenšit kompresi a zvetšit ventily + je třeba napsutit sodíkem a zvětšit sání a vstřiky. Pak to třeba přihodí 50kW. Nebo jenom zmenšit kompresi a míň to tlakovat, pak to přidá třeba 15-20kW. Ale obával bych se životnosti.
Díky moc za vysvětlení. Takže říkáš, že by to bylo asi hodně finančně nákladný ? Si netroufám hodit cifru ale kolik asi tak 50k?
Takovej kompromis mezi M3 a 325i (328i)
tak to je mazec



Nic ve zlym, jen me o pobavilo... Pro predstavu- kompresor novy v krame, kolem 2-3k euro, jety 0,5k euro... pisty, ojnice, vacky, klika a pod "drobnosti" v klidu pres 5k euro
kdybys mel opravdu zajem a penize + nervy + cas, kup si celej kit, na 323-328i vyjde kolem 5-6k USD, turbo kit kolem 10k USD (imho ma turbo lepsi pomer vykon-cena).[/quote]
Mhe, lepší 150k ušetřit, prodat 325 a koupit M3: cena /výkon/životnost je lepší.