
Diky za odpoved
Danger33 píše:no ja za to nemuzu ja ho tam nedaval. Mel to tam ten skopcak co jsem to od neho koupil.
Mrknu do servisky jestli to na ten stitek ti skopcaci nenapsali blbe.
Moc diky za rady
Člověče nestraš zbytečně lidi. Dangere, neboj se, nic si nepos... a ani neskazil. Oleje s SAE 30(ale i 20) se vyrábí již od konce 80.tých let a jsou určeny pro provoz v chladnějším podnebí. V našich klimatických podmínkách je možno tyto SAE používat také i u starších motorů, zakázané to není a záleží na tom jaký rozsah SAE výrobce motoru doporučuje. Výhodou této SAE je nižší spotřeba paliva a nevýhodou pak menší odolnost proti vysokým pracovním taplotám. U olejů těchto SAE (20,30) dochází k narušení celistvosti mazacího filmu a snížení kinematické viskozity při nižších pracovních teplotách než např. u SAE 40,50 či 60, kteréžto jsou určeny pro vyšší tepelné zatížení motoru. Ty poslední dvě pro zatížení při závodech, kravení v driftu, jízdu v zemích s vysokou prům. roční teplotou atd. Tyto mají zase ale nevýhodu ve vyšší spotřebě paliva z důvodu vyšších hodnot viskozity při standartních pracovních taplotách motoru(kladou rotujícím částem motoru vyšší odpor).dsvatos píše:Seš blázen??? Do tohohle motoru olej co tam máš NESMÍ !!!! Kup olej třídy 10W-40 nebo lepší 5W-40 splňující normu ACEA A3.. A děkuj bohu, že jsi ten motor ještě nezkurvil a nezadřel !!
Docela by mě zajímalo, kdo ti takovou kokotinu poradil, nalít tam tenhle olej..
Dsvatosy vážím si toho, že mi pomáháš řešit některé stále se opakující otázky ohledně olejů zde na fóru a máš i v tomto, svým způsobem pravdu, ale nebuď příště tak radikálnídsvatos píše:Major: Napsal jsi to pěkně a máš samozřejmě pravdu. Ale u staré 325 se předpokládá, že už ten motor má něco najeto a borec tomu taky občas naloží. Ten LL 0W-30 pro to není vhodnej. Zaprvý je drahej jak sviňa, auto ho bude akorát žrát a pokud tomu borec někde na srazu bude dávat kouř, může se ten řídkej olej ve vyběhaným motoru střihnout a průser je na světě..Proto jsem mu poradil klasiku 5W-40 s kterou určo nic nepokazí a oproti 0W-30 dost ušetří. Dávat LL 0W-30 do staré 325 je zhovadilost
A docela risk..
major píše:Dsvatosy vážím si toho, že mi pomáháš řešit některé stále se opakující otázky ohledně olejů zde na fóru a máš i v tomto, svým způsobem pravdu, ale nebuď příště tak radikálnídsvatos píše:Major: Napsal jsi to pěkně a máš samozřejmě pravdu. Ale u staré 325 se předpokládá, že už ten motor má něco najeto a borec tomu taky občas naloží. Ten LL 0W-30 pro to není vhodnej. Zaprvý je drahej jak sviňa, auto ho bude akorát žrát a pokud tomu borec někde na srazu bude dávat kouř, může se ten řídkej olej ve vyběhaným motoru střihnout a průser je na světě..Proto jsem mu poradil klasiku 5W-40 s kterou určo nic nepokazí a oproti 0W-30 dost ušetří. Dávat LL 0W-30 do staré 325 je zhovadilost
A docela risk..
. Toho kluka jsi zcela zbytečně vyděsil .
koki píše:to major: ahoj chlape, všechna čest dle tvých znalostí olejů, měl bych jednu otázečku. Jaký olej by si doporučil do ISa? Konkretně motor M 42 B 18 1796cm3. Měl jsem tam Castrol 10W40. Nyní tam nic nemám. Stala se mě totiž nemilá věc. Vytrhla se vodící lišta od řetězovýho rozvodu. Nyní to měním celé nově. Jakmile dám motor dohromady, jaký olej tam nejlépe dát?
díky za radu