Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Olej do Bawa

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Danger33
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pon 27.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Danger33 »

Tak mi nadesla vymena oleje. Mam tam ted Castrol SLX LL04 0W 30 a kdyz jsem koukal na netu je docela problem to sehnat. Nekde jsme se docetl ze uz se prestal dodavat. Tak ted nastava otazecka co tam nalít. Na oleji nechci setrit :)

Diky za odpoved
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od dsvatos »

Co máš za auto a motor ???? Protože třída oleje 0W-30 je jen pro určitý motory !! Ostatní na něj můžeš i zničit. Tady kolikrát neznamená že čím dražší, tím lepší. Na to bacha !!
Danger33
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pon 27.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Danger33 »

BMW E36 325i Wanos rv.93
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od dsvatos »

Seš blázen??? Do tohohle motoru olej co tam máš NESMÍ !!!! Kup olej třídy 10W-40 nebo lepší 5W-40 splňující normu ACEA A3.. A děkuj bohu, že jsi ten motor ještě nezkurvil a nezadřel !!

Docela by mě zajímalo, kdo ti takovou kokotinu poradil, nalít tam tenhle olej.. 8O
Danger33
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pon 27.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Danger33 »

no ja za to nemuzu ja ho tam nedaval. Mel to tam ten skopcak co jsem to od neho koupil
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od dsvatos »

Kup olej 5W-40 od nějakého známějšího výrobce a hotovo. Cena je okolo 200-250 Kč/litr.. Ten olej 0W-30 je jen pro moderní motory na tenhle ojel dělaný a je to olej LongLife (prodloužený interval výměny). Starší motor dělanej na klasický oleje se na něj klíďo může vážně poškodit, nebo i zadřít.. Kup 5W-40 a vyměňuj i s filtrem max. po roce nebo maximálně po 15 tisících :wink:
Danger33
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pon 27.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Danger33 »

no ja za to nemuzu ja ho tam nedaval. Mel to tam ten skopcak co jsem to od neho koupil.


Mrknu do servisky jestli to na ten stitek ti skopcaci nenapsali blbe.

Moc diky za rady
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od dsvatos »

Danger33 píše:no ja za to nemuzu ja ho tam nedaval. Mel to tam ten skopcak co jsem to od neho koupil.


Mrknu do servisky jestli to na ten stitek ti skopcaci nenapsali blbe.

Moc diky za rady


Není zač. Ono fakt v olejích neznamená čím dražší tím lepší. :lol: Patří tam třída olejů předepsaná výrobcem :wink: Ten olej 0W-30 je hrozně řídkej, a pokud bys tomu někde nakládal, není problém ten motor zničit :wink:
Danger33
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pon 27.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Danger33 »

no jezdim da se rict klobouka ale obcas mi to neda :) Moc diky za cene rady jdu zhanet olej :)
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#10 Příspěvek od major »

dsvatos píše:Seš blázen??? Do tohohle motoru olej co tam máš NESMÍ !!!! Kup olej třídy 10W-40 nebo lepší 5W-40 splňující normu ACEA A3.. A děkuj bohu, že jsi ten motor ještě nezkurvil a nezadřel !!

Docela by mě zajímalo, kdo ti takovou kokotinu poradil, nalít tam tenhle olej.. 8O
Člověče nestraš zbytečně lidi. Dangere, neboj se, nic si nepos... a ani neskazil. Oleje s SAE 30(ale i 20) se vyrábí již od konce 80.tých let a jsou určeny pro provoz v chladnějším podnebí. V našich klimatických podmínkách je možno tyto SAE používat také i u starších motorů, zakázané to není a záleží na tom jaký rozsah SAE výrobce motoru doporučuje. Výhodou této SAE je nižší spotřeba paliva a nevýhodou pak menší odolnost proti vysokým pracovním taplotám. U olejů těchto SAE (20,30) dochází k narušení celistvosti mazacího filmu a snížení kinematické viskozity při nižších pracovních teplotách než např. u SAE 40,50 či 60, kteréžto jsou určeny pro vyšší tepelné zatížení motoru. Ty poslední dvě pro zatížení při závodech, kravení v driftu, jízdu v zemích s vysokou prům. roční teplotou atd. Tyto mají zase ale nevýhodu ve vyšší spotřebě paliva z důvodu vyšších hodnot viskozity při standartních pracovních taplotách motoru(kladou rotujícím částem motoru vyšší odpor).
Toto vše platí pro oleje s normální HTHS, tedy větší než 3,5 mPa.s. HTHS je tzv. vysokoteplotní viskozita a udává, zjednodušeně řečeno, sílu mazacího filmu. Oleje se s níženou HTHS pod 3,5 jsou moderní oleje SAE většinou 5W-30 či 0W-30. Tyto oleje mohou být provozovány JEN v moderních motorech, které jsou ovšem na tyto oleje přizpůsobeny. Někdy je nesrávně každý olej s SAE 0W či 5W-30 považován za olej s HTHS<3,5. Těchto produktů, ale na trhu zatím noho není a jsou dostatečně označeny na obalu. Ostatní produkty ač s SAE 30 jsou s normální HSTS a tedy použitelné ve všech motorech dle ůdajů výrobce.
Olej Castrol SLX LL04 0W-30 je olej se sandartní HTHS, tedy použitelný (pokud výrobce motoru tuto SAE vyloženě nezakázal) i ve starších motorech.
Nicméně to nemění nic na tom, že použití olejů SAE 30 a to jakýchkoli v motorech BMW NEDOPORUČUJI právě z důvodů nižší tepelné odolnosti.
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Maikl »

a je jasno.. :D :thumbsup:
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od dsvatos »

Major: Napsal jsi to pěkně a máš samozřejmě pravdu. Ale u staré 325 se předpokládá, že už ten motor má něco najeto a borec tomu taky občas naloží. Ten LL 0W-30 pro to není vhodnej. Zaprvý je drahej jak sviňa, auto ho bude akorát žrát a pokud tomu borec někde na srazu bude dávat kouř, může se ten řídkej olej ve vyběhaným motoru střihnout a průser je na světě.. :( Proto jsem mu poradil klasiku 5W-40 s kterou určo nic nepokazí a oproti 0W-30 dost ušetří. Dávat LL 0W-30 do staré 325 je zhovadilost :lol: A docela risk..
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#13 Příspěvek od major »

dsvatos píše:Major: Napsal jsi to pěkně a máš samozřejmě pravdu. Ale u staré 325 se předpokládá, že už ten motor má něco najeto a borec tomu taky občas naloží. Ten LL 0W-30 pro to není vhodnej. Zaprvý je drahej jak sviňa, auto ho bude akorát žrát a pokud tomu borec někde na srazu bude dávat kouř, může se ten řídkej olej ve vyběhaným motoru střihnout a průser je na světě.. :( Proto jsem mu poradil klasiku 5W-40 s kterou určo nic nepokazí a oproti 0W-30 dost ušetří. Dávat LL 0W-30 do staré 325 je zhovadilost :lol: A docela risk..
Dsvatosy vážím si toho, že mi pomáháš řešit některé stále se opakující otázky ohledně olejů zde na fóru a máš i v tomto, svým způsobem pravdu, ale nebuď příště tak radikální :D . Toho kluka jsi zcela zbytečně vyděsil . :wink:
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od dsvatos »

major píše:
dsvatos píše:Major: Napsal jsi to pěkně a máš samozřejmě pravdu. Ale u staré 325 se předpokládá, že už ten motor má něco najeto a borec tomu taky občas naloží. Ten LL 0W-30 pro to není vhodnej. Zaprvý je drahej jak sviňa, auto ho bude akorát žrát a pokud tomu borec někde na srazu bude dávat kouř, může se ten řídkej olej ve vyběhaným motoru střihnout a průser je na světě.. :( Proto jsem mu poradil klasiku 5W-40 s kterou určo nic nepokazí a oproti 0W-30 dost ušetří. Dávat LL 0W-30 do staré 325 je zhovadilost :lol: A docela risk..
Dsvatosy vážím si toho, že mi pomáháš řešit některé stále se opakující otázky ohledně olejů zde na fóru a máš i v tomto, svým způsobem pravdu, ale nebuď příště tak radikální :D . Toho kluka jsi zcela zbytečně vyděsil . :wink:


No, omlouvám se, příště se budu mírnit :oops: Docela obdivuju tu tvou trpělivost pořád dokola vysvětlovat úplně banální otázky na oleje.. Já bych na to asi neměl nervy :lol: Proto bych třeba nikdy nemohl dělat instruktora v autoškole.. Asi bych ty žáky začal časem mlátit po palici :lol:
hopiondra
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: pát 14.10.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od hopiondra »

a me taky kurnik to se dela, ja do svy e34 m50b25 nalil Aral Supertronic G 0w-30, motor ma najeto 300tis, ale pocitam ze menit olej budu tak nejpozdeji po 10tis pak dam 5w-40 nebo tak nak,ale ted MUZU v klidu tech 10tis Odjezdit s timto olejem? diky a sry za OT
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od dsvatos »

Hopiondra: Takže po konzultaci a upozornění od Majora ti napíšu, že to dojezdit můžeš (Je to olej ACEA A3). Ale ten olej vhodný není kvůli své nízké viskozitě. Je moc řídkej. Tak s tím nikde zbytečně negumuj a při další výměně přejdi na olej třídy 5W-40 jak jsi psal. A ještě dost ušetříš :wink:
Danger33
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pon 27.11.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Danger33 »

sorry kluci olej vymenen vsechno v cajku . Diky za rady >]
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od dsvatos »

Danger33 píše:sorry kluci olej vymenen vsechno v cajku . Diky za rady >]


Co jsi do toho nakonec nalil?
koki
Registrovaný
Příspěvky: 541
Registrován: stř 03.05.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od koki »

to major: ahoj chlape, všechna čest dle tvých znalostí olejů :wink: , měl bych jednu otázečku. Jaký olej by si doporučil do ISa? Konkretně motor M 42 B 18 1796cm3. Měl jsem tam Castrol 10W40. Nyní tam nic nemám. Stala se mě totiž nemilá věc. Vytrhla se vodící lišta od řetězovýho rozvodu. Nyní to měním celé nově. Jakmile dám motor dohromady, jaký olej tam nejlépe dát?

díky za radu :)
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od dsvatos »

koki píše:to major: ahoj chlape, všechna čest dle tvých znalostí olejů :wink: , měl bych jednu otázečku. Jaký olej by si doporučil do ISa? Konkretně motor M 42 B 18 1796cm3. Měl jsem tam Castrol 10W40. Nyní tam nic nemám. Stala se mě totiž nemilá věc. Vytrhla se vodící lišta od řetězovýho rozvodu. Nyní to měním celé nově. Jakmile dám motor dohromady, jaký olej tam nejlépe dát?

díky za radu :)


Odpovím ti já, bude to asi rychlejší :wink: . Do tohodle motoru (mám ho taky) by stačil znovu olej třídy 10W-40 ACEA A3 co jsi tam měl. Pokud mu chceš dopřát, nebo jezdíš krátký štreky se studeným motorem (jako já) bude vhodnější 5W-40 s normou ACEA A3. Výrobce oleje vybírej mezi těmi známějšími. Pokud tomu dost nakládáš, nebo už motor žere olej, poohlídni se po olejích třídy xW-50 s normou ACEA A3. Jsou "hustější" než ty s třídou 40, takže spotřeba oleje klesne a olej bude při velké zátěži v motoru stabilnější. Nevýhoda - trošičku se zvedne spotřeba beneliho.
Odpovědět