Nejsem odbornik, ale ASC(+T) je kontrola trakce a stability podvozku. Pri nabehu do smyku to pribrzduje zadni kolo myslim, aby se auto nedostalo do smyku. Neni to ale vsemocna zachrana proti smyku !
Myslím že E39 má ASC+T. Pokud řídící jednotka zjistí žei prokluzuje jedno ze zadních kol (na písku, ve sněhu, smyku) tak ubere plyn a prokluzující kolo přibrzdí (informace získává z čidel ABS).
Pro normální jízdu je vhodné mít zapnuté, vypnout je třeba pokud se člověk potřebuje vyhrabat na trávě, písku nebo na sněhu apod..
Některé informace, či rady je radost číst. Právě na mokru, na trávě a na nespevněném terénu je ASC k nezaplacení. Je to jak bylo uvedeno výše.. Je to protiskluz zadních kol. Pokud ti proklouznou (nemyslim při brždění) na nějakém sajrajtu nebo na sněhu, bo se dostaneš do smyku, systém ASC se ti zobrazí žlutě na palubce a vymezuje ti smyk. Rozhodně neubírá automaticky plyn, ale je to podobné jako ABS při brždění. Kola se točí optimálně k povrchu vozovky. Jinými slovy.. s ASC moc dobře nezahrabeš. ASC vypínám pouze v případě, chci si lehce zařádit. V kostce je to elektronická stabilizace podvozku...
Maxiczech píše:Některé informace, či rady je radost číst. Právě na mokru, na trávě a na nespevněném terénu je ASC k nezaplacení. Je to jak bylo uvedeno výše.. Je to protiskluz zadních kol. Pokud ti proklouznou (nemyslim při brždění) na nějakém sajrajtu nebo na sněhu, bo se dostaneš do smyku, systém ASC se ti zobrazí žlutě na palubce a vymezuje ti smyk. Rozhodně neubírá automaticky plyn, ale je to podobné jako ABS při brždění. Kola se točí optimálně k povrchu vozovky. Jinými slovy.. s ASC moc dobře nezahrabeš. ASC vypínám pouze v případě, chci si lehce zařádit. V kostce je to elektronická stabilizace podvozku...
Máš naprostou pravdu "Některé informace, či rady je radost číst." viz tvůj
přípěvek.
Mohl bys tady ještě popsat jakým způsobem se "Kola se točí optimálně k povrchu vozovky" když ASC nepřibrzduje kola a - neubírá plyn ( teda podle tebe ) -
Mno možná, že to tak je, ale rozhodně neubírá plyn. Mě se rosvítí na palubce ASC a mám pocit, že "jakoby vystavila spojka" prostě to vysadí zadní sílu náhonu. A rád bych tohle řešil opravdu s majiteli e-39 a né nějakýma doměnkama a pocitama e-34. Já se tady snažím popsat věci z praxe (možná i někdy blbě) a né, "jedna paní povídala nebo, že v Blesku psali..
Mam E38 motor M60 a tam ASC rozhodne UBERA plyn. Pred skrtiacou klapkou ktoru otvaram plyn. pedalom je este jedna klapka, ktoru ovlada lanko z ASC jednotky. Normalne ta klapka je stale otvorena, ale az ked stlacim plyn na podlahu a zacnu mi presmykovat zadne kola, tak ta prva klapka (ASC) sa zavre....
Maxiczech píše:8O Tak to fakt nechápu.. Já to snad jedu vyzkoušet.. Chápu to dobře, že ti tím pádem ubere otáčky motoru.. Máš taky elektronickej pedál?
U el. plynu vše řídí jednotka přes jedinou klapu. U mech. plynu jsou klapy dvě (ostatně je tu i dokaz do ETK, kde je to jasně vidět), kdy jedna je pro plynový pedál (a ev. tempomat) a druhá (předřazená) je právě pro ASC.
Už mám jasno, díky Ještě takový dotázek trošku mimo mísu...na nějaké odkazy v Hlavním menu se mi objeví tato hláška Pokoušíte se dostat do nepřístupné oblasti stránek. Proč......?
Maxiczech píše:8O Tak to fakt nechápu.. Já to snad jedu vyzkoušet.. Chápu to dobře, že ti tím pádem ubere otáčky motoru.. Máš taky elektronickej pedál?
ASC samozřejmě řídí výkon motoru, je to prostě proti dřevěným nohám... Při prokluzu sníží otáčky a přibržďuje jeno nebo druhý kolo. Kdyby nesnížil otáčky, rychleji se budou hřát a opotřebovávat brzdy... Když je to vypnutý (tedy svítí žlutej trojúhelník v kolečku) chová se to jako obyč. pohon. Dalo by se říct, že ASC je malej "samosvor".