Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

ASC - co to přesně dělá....?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
klacik
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: sob 04.08.2007 00:00
Bydliště: Pardubice

#1 Příspěvek od klacik »

Ahoj,
mám asi týden BMW 520i E39, zatím mi nikdo nedokázal říct, co to je ten čudlík "ASC"....? Prosím tedy odborníky... :(
marv
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: ned 09.11.2003 01:00

#2 Příspěvek od marv »

auto samo ubere plyn při zjištění prokluzu poháněného kola.
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#3 Příspěvek od dafson »

V zime na snehu je to sranda kdyz to vypnes budes litat odost vic bokem jinak to je docela o nemleti huby..... :thumbsup:
Marrtin
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
Bydliště: München

#4 Příspěvek od Marrtin »

Nejsem odbornik, ale ASC(+T) je kontrola trakce a stability podvozku. Pri nabehu do smyku to pribrzduje zadni kolo myslim, aby se auto nedostalo do smyku. Neni to ale vsemocna zachrana proti smyku !
fix
Registrovaný
Příspěvky: 562
Registrován: úte 11.10.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od fix »

Myslím že E39 má ASC+T. Pokud řídící jednotka zjistí žei prokluzuje jedno ze zadních kol (na písku, ve sněhu, smyku) tak ubere plyn a prokluzující kolo přibrzdí (informace získává z čidel ABS).

Pro normální jízdu je vhodné mít zapnuté, vypnout je třeba pokud se člověk potřebuje vyhrabat na trávě, písku nebo na sněhu apod..

Je to také popsané v manuálu ke tvému autu :!:
klacik
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: sob 04.08.2007 00:00
Bydliště: Pardubice

#6 Příspěvek od klacik »

Díky za info ! Ze začátku jsem si myslel, že je to AutomatiScheClima :roll: A jinak žádný manual k autu nemám, dá se tu sehnat....?
fix
Registrovaný
Příspěvky: 562
Registrován: úte 11.10.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od fix »

bud koupis u nejblizsiho dealera BMW nebo stahnes z netu

pouzij funkci Obrázek Hledat nedavno se tu o tom psalo
Fazeey
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: ned 04.12.2005 01:00
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Fazeey »

ASC+T : Automatické řízení stability a trakce

DSC - Dynamické řízení stability - tady se ještě vyhodnocuje natočení předních kol a může je i přibrzdit narozdíl od ASC
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#9 Příspěvek od Maxiczech »

Některé informace, či rady je radost číst. :D Právě na mokru, na trávě a na nespevněném terénu je ASC k nezaplacení. Je to jak bylo uvedeno výše.. Je to protiskluz zadních kol. Pokud ti proklouznou (nemyslim při brždění) na nějakém sajrajtu nebo na sněhu, bo se dostaneš do smyku, systém ASC se ti zobrazí žlutě na palubce a vymezuje ti smyk. Rozhodně neubírá automaticky plyn, ale je to podobné jako ABS při brždění. Kola se točí optimálně k povrchu vozovky. Jinými slovy.. s ASC moc dobře nezahrabeš. ASC vypínám pouze v případě, chci si lehce zařádit. :wink: V kostce je to elektronická stabilizace podvozku... :idea:
hoboj
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 14.10.2004 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od hoboj »

Maxiczech píše:Některé informace, či rady je radost číst. :D Právě na mokru, na trávě a na nespevněném terénu je ASC k nezaplacení. Je to jak bylo uvedeno výše.. Je to protiskluz zadních kol. Pokud ti proklouznou (nemyslim při brždění) na nějakém sajrajtu nebo na sněhu, bo se dostaneš do smyku, systém ASC se ti zobrazí žlutě na palubce a vymezuje ti smyk. Rozhodně neubírá automaticky plyn, ale je to podobné jako ABS při brždění. Kola se točí optimálně k povrchu vozovky. Jinými slovy.. s ASC moc dobře nezahrabeš. ASC vypínám pouze v případě, chci si lehce zařádit. :wink: V kostce je to elektronická stabilizace podvozku... :idea:


Máš naprostou pravdu "Některé informace, či rady je radost číst." viz tvůj
přípěvek.
Mohl bys tady ještě popsat jakým způsobem se "Kola se točí optimálně k povrchu vozovky" když ASC nepřibrzduje kola a - neubírá plyn ( teda podle tebe ) -
Panaque
Registrovaný
Příspěvky: 2853
Registrován: sob 21.04.2007 00:00
Bydliště: Praha - České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Panaque »

Ať nemusíš hledat v manuálu... :wink:
Obrázek

Obrázek
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#12 Příspěvek od Maxiczech »

Co dodat.. Ale neubírá plyn .. :)
fix
Registrovaný
Příspěvky: 562
Registrován: úte 11.10.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od fix »

Maxiczech píše:A NE A NE A NE A NE... :)

myslím že škrtící klapka ASC si o tom myslí své

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15.
Nápověda: díl č.1
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#14 Příspěvek od P-J »

A není to náhodou tak, že se nejdříve brzdí to kolo, které prokluzuje a pokud je to málo, tak se sníží výkon motoru?
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#15 Příspěvek od Maxiczech »

Mno možná, že to tak je, ale rozhodně neubírá plyn. Mě se rosvítí na palubce ASC a mám pocit, že "jakoby vystavila spojka" prostě to vysadí zadní sílu náhonu. :) A rád bych tohle řešil opravdu s majiteli e-39 a né nějakýma doměnkama a pocitama e-34. Já se tady snažím popsat věci z praxe (možná i někdy blbě) a né, "jedna paní povídala nebo, že v Blesku psali.. :roll:
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#16 Příspěvek od bas2 »

Mam E38 motor M60 a tam ASC rozhodne UBERA plyn. Pred skrtiacou klapkou ktoru otvaram plyn. pedalom je este jedna klapka, ktoru ovlada lanko z ASC jednotky. Normalne ta klapka je stale otvorena, ale az ked stlacim plyn na podlahu a zacnu mi presmykovat zadne kola, tak ta prva klapka (ASC) sa zavre....
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#17 Příspěvek od Maxiczech »

8O Tak to fakt nechápu.. 8O Já to snad jedu vyzkoušet.. :o Chápu to dobře, že ti tím pádem ubere otáčky motoru.. :?: Máš taky elektronickej pedál? :idea:
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#18 Příspěvek od P-J »

Maxiczech píše:8O Tak to fakt nechápu.. 8O Já to snad jedu vyzkoušet.. :o Chápu to dobře, že ti tím pádem ubere otáčky motoru.. :?: Máš taky elektronickej pedál? :idea:


U el. plynu vše řídí jednotka přes jedinou klapu. U mech. plynu jsou klapy dvě (ostatně je tu i dokaz do ETK, kde je to jasně vidět), kdy jedna je pro plynový pedál (a ev. tempomat) a druhá (předřazená) je právě pro ASC.
klacik
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: sob 04.08.2007 00:00
Bydliště: Pardubice

#19 Příspěvek od klacik »

Už mám jasno, díky :) Ještě takový dotázek trošku mimo mísu...na nějaké odkazy v Hlavním menu se mi objeví tato hláška Pokoušíte se dostat do nepřístupné oblasti stránek. Proč......? :cry:
Paul_von_BMW
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: pon 13.02.2006 01:00
Bydliště: Milovice

#20 Příspěvek od Paul_von_BMW »

Maxiczech píše:8O Tak to fakt nechápu.. 8O Já to snad jedu vyzkoušet.. :o Chápu to dobře, že ti tím pádem ubere otáčky motoru.. :?: Máš taky elektronickej pedál? :idea:


ASC samozřejmě řídí výkon motoru, je to prostě proti dřevěným nohám... Při prokluzu sníží otáčky a přibržďuje jeno nebo druhý kolo. Kdyby nesnížil otáčky, rychleji se budou hřát a opotřebovávat brzdy... Když je to vypnutý (tedy svítí žlutej trojúhelník v kolečku) chová se to jako obyč. pohon. Dalo by se říct, že ASC je malej "samosvor".
Odpovědět