Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 - 330d - ztráta výkonu

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
ton-up
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: pon 17.03.2008 01:00

#1 Příspěvek od ton-up »

Má někdo zkušenost s motorem 3.0d 135 kW? U 330d (2001) mého bratra dochází při plynulém zrychlování v určitém režimu otáček ke ztrátě výkonu a tahu motoru, takové mírné zaváhání někde kolem cca 2.300-2.800 otáček a následně o cca 300-500 otáček výše znovu. Je to patrné zejména na 3. - 5. rychlostní stupeň. Nejprve se tento problém projevoval jen jednou v celém spektru otáček a velmi neznatelně a postupně se tento projev zvyšuje a je citelnější. Navíc s rostoucími otáčkami jako by byl patrný úbytek výkonu oproti stavu před tím, než se tato závada začala projevovat. Jinak motor má najeto 204.000 km, pravidelný servis pouze v BMW, vše v původním stavu bez jakýchkoli jiných závad, auto od počátku v rodině, takže ohleduplné zacházení. Servis u BMW proběhl cca před dvěma týdny, na závadu jsme neupozorňovali a dignostika nezaznamenala žádnou chybu. Děkuji za radu.
Yngwie
Registrovaný
Příspěvky: 663
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#2 Příspěvek od Yngwie »

Turbo? Pokud jak rikas je vse puvodni ...
MatyACS
Registrovaný
Příspěvky: 1000
Registrován: ned 30.12.2007 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od MatyACS »

Yngwie píše:Turbo? Pokud jak rikas je vse puvodni ...


váha vzduchu atd. atd.
ton-up
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: pon 17.03.2008 01:00

#4 Příspěvek od ton-up »

Také mě napadlo turbo nebo váha vzduchu.. zkusil jsem proto problém co nejvíce popsat, kdyby snad někdo řešil tutéž věc, abychom nevyměnili jedno nebo druhé, aniž by se cokoli změnilo.. btw. viděl jsem poškozené turbo u 320d (2003) a motor silně kouřil (nevím, zda je to pravidlo), ale u té 330 problém s kouřivostí není..
Whisky
Registrovaný
Příspěvky: 822
Registrován: úte 22.08.2006 00:00
Bydliště: Trebeach
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Whisky »

co rucicka palivomeru pri plnym plynu? jde ti nadoraz? ja menil vahu a good.
droban
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: pát 23.06.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od droban »

jj ta vaha nebo stelovani lopatek turba
ton-up
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: pon 17.03.2008 01:00

#7 Příspěvek od ton-up »

Jestli myslíš palivoměrem ukazatel okamžité spotřeby pod otáčkoměrem, tak ten jde při plném plynu normálně nadoraz. Asi si budu muset někde půjčit nějakou váhu a zkusit výměnu, jestli se něco změní.

Lopatky turba se dají nějak štelovat? Měl jsem zato, že je možná jen výměna, což není nejlevnější varianta.. :(
Whisky
Registrovaný
Příspěvky: 822
Registrován: úte 22.08.2006 00:00
Bydliště: Trebeach
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Whisky »

v momentu kdy to nejede a mas plnej plyn
ton-up
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: pon 17.03.2008 01:00

#9 Příspěvek od ton-up »

Změny ukazatele jsem si nevšiml, ale je pravda, že jsem se na to nezaměřoval.. zjistím..

Pokud by se vychýlil, znamená to problém s čím? S váhou?
Whisky
Registrovaný
Příspěvky: 822
Registrován: úte 22.08.2006 00:00
Bydliště: Trebeach
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Whisky »

pokud by nesel na 20l tak vaha, pokud pujde normalne, tak bych rek turbo zraly na repas
ton-up
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: pon 17.03.2008 01:00

#11 Příspěvek od ton-up »

Vypadá to spíš na turbo, protože teď jsem to opakovaně sledoval a v pohybu té rafičky jsem nezaznamenal v podstatě žádné změny. Při plném plynu jde nadoraz a zůstane tam i při tom "zaváhání". Zjistil jsem ale, že váha i turbo (plnící tlak apod.) se dají proměřit, tak to zkusím a uvidíme.. V Německu se prý nové turbo na 330d dá sehnat cca za 1.000 euro, tzn. cca o deset tisíc levněji než tady. Ale jestli půjdu do nového nebo spíš do repasu ještě nevím..
Yngwie
Registrovaný
Příspěvky: 663
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#12 Příspěvek od Yngwie »

ton-up píše:Vypadá to spíš na turbo, protože teď jsem to opakovaně sledoval a v pohybu té rafičky jsem nezaznamenal v podstatě žádné změny. Při plném plynu jde nadoraz a zůstane tam i při tom "zaváhání". Zjistil jsem ale, že váha i turbo (plnící tlak apod.) se dají proměřit, tak to zkusím a uvidíme.. V Německu se prý nové turbo na 330d dá sehnat cca za 1.000 euro, tzn. cca o deset tisíc levněji než tady. Ale jestli půjdu do nového nebo spíš do repasu ještě nevím..


repas nema cenu ... kup nove..na ebay koupis i s postovnym pod dvacet nove
ton-up
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: pon 17.03.2008 01:00

#13 Příspěvek od ton-up »

tak problém už je konečnš vyřešen. byla to váha vzduchu, takže relativně ta nejlepší varianta... :crazy:
MGSnake
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 06.10.2008 00:00

#14 Příspěvek od MGSnake »

Mne v servise povedali ze mam nieco s lopatkami v Turbe a tiez auto nedymi a ma krasny chod.Tiez som myslel na vahu vzduchu , tak som ju odpojil a auto islo lepsie.Da sa cez diagnostiku zistit ci je nieco s lopatkami alebo nie?
MGSnake
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 06.10.2008 00:00

#15 Příspěvek od MGSnake »

vraj mam slaby plniaci tlak v turbe co moze byt aj prasknutou hadickou moze to byt alebo co by ste mi odporucili??
MGSnake
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 06.10.2008 00:00

#16 Příspěvek od MGSnake »

ked by sa mi nenatacali lopatky tak kde moze byt chyba? turbo funguje iba na 30percent lebo sa mi lopatky nenatocia.co mam popozerat??
MGSnake
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 06.10.2008 00:00

#17 Příspěvek od MGSnake »

nikto nic nevie poradit?
bmw330d

#18 Příspěvek od bmw330d »

ton-up píše:Má někdo zkušenost s motorem 3.0d 135 kW? U 330d (2001) mého bratra dochází při plynulém zrychlování v určitém režimu otáček ke ztrátě výkonu a tahu motoru, takové mírné zaváhání někde kolem cca 2.300-2.800 otáček a následně o cca 300-500 otáček výše znovu. Je to patrné zejména na 3. - 5. rychlostní stupeň. Nejprve se tento problém projevoval jen jednou v celém spektru otáček a velmi neznatelně a postupně se tento projev zvyšuje a je citelnější. Navíc s rostoucími otáčkami jako by byl patrný úbytek výkonu oproti stavu před tím, než se tato závada začala projevovat. Jinak motor má najeto 204.000 km, pravidelný servis pouze v BMW, vše v původním stavu bez jakýchkoli jiných závad, auto od počátku v rodině, takže ohleduplné zacházení. Servis u BMW proběhl cca před dvěma týdny, na závadu jsme neupozorňovali a dignostika nezaznamenala žádnou chybu. Děkuji za radu.

cau podle toho co jsi napsal,tak bych rekl,ze mas v haji vstiky comon rail,cetl sem o tom a pry vic jak 200000km nevydrzi.
Odpovědět