Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

rozpálený výfuk a dunění po zátěži u 530d E60 HELP

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
martinkopinec
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 09.12.2008 01:00

#1 Příspěvek od martinkopinec »

zdraví už po druhé se mě po velmi svižné dlouhé jízdě ozval dunivý zvuk z výfuku a koncovka výfuku je rozpálená do šeda a opravdu hodně. po zchladnutí je vše zase ok ale nevím o co jde, stalo se to po dlouhé jízdě po dálnici v průměru 200km/h nevím zda to nemá něco s filtrem pevných částic nebo tak něco... díky za radu
Frogger
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: úte 19.08.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Frogger »

Žeby špatná směs :?: Ale nevim, dieselům moc nerozumim :oops:
sportmen
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: úte 17.10.2006 00:00
Bydliště: Tišnov

#3 Příspěvek od sportmen »

dival jsi se na svody?
martinkopinec
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 09.12.2008 01:00

#4 Příspěvek od martinkopinec »

jako jestli jsou rozpojený třeba nebo prostě nesedí jo??? to auto to nedělá nikdy, jen když ho ženu dálnici praha turnov kolem dvou kil. stalo se to podruhé už. jinak je vše ok
sportmen
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: úte 17.10.2006 00:00
Bydliště: Tišnov

#5 Příspěvek od sportmen »

No asi nejčastější závada u tohoto motoru jsou prasklé svody, taky jsem je měl prasklé. Potom to auto při plném plynu a zapnutí turba jakoby hodně hučí atd....Ale na teplotu výfuku by to mít vliv nemělo.
fredy
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: sob 19.07.2008 00:00

#6 Příspěvek od fredy »

přesně vím o čemmluvíš, mám 520d E61 a dělámě to taky, nemusí to být ani dlouhá ale jen pár km svižná jízna, potom ti i trochu brní sedačka, dělá to spíš jen po osatré jízdě a projeví se to když jedeš třeba v koloně nebo se rozjíždíš na semaforech, já jsem se nedíval na koncovku jestli je rozpálená, ale mysleljsem si že je třeba vůle na výfuku, takjsem nechal vyměnit úchyt u toho vlnovce, je to někde u katalizátoru a mám pocit že se to o dost zlepšilo, ale stejně to možná dělá, dnes jsem to taky pozoroval,ale říkaljsem si jestli to dnes neblo to čištění toho filtru pevných částic. když jsem si auto vezl s DE takjsem to taky hrdul dlouhou štreku, ale nic to tenkrát nedělalo.... jiank už jsem měnil sběrné potrubí z motoru do turba, ale to se projevovalo zápachem splodin v kabině když jsem nastartoval, kdyby jsina něco přišel tak dej vědět.

Jo ještě jsem si vzpoměl, původně jsem simyslel že to jde z převodovky, ale dělá to i v neutrálu, ale o dost slaběji, uchycení kardanu jsem taky nechal zkontrolovat jestli tam není vůle ale taky nic.
martinkopinec
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 09.12.2008 01:00

#7 Příspěvek od martinkopinec »

musím zajet ke známému ať na to koukne. dělál v bmw v německu a teď má servis tady. tak dám vědět pokud na něco přijdu...
fredy
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: sob 19.07.2008 00:00

#8 Příspěvek od fredy »

tak se mě to včera zase stalo, hned jsem zkoušel co to dělá a zjistil jsem že když dám N a pomalu protáčím motor, tak to nedělá, takže to vypadá že je to spojeno buď s převodovkou, nebo kardanem?
fredy
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: sob 19.07.2008 00:00

#9 Příspěvek od fredy »

nebo mě napadla ještě jedna věc, mohlo by to být spojeno s filtrem pevných částic, třeba se to tak chová když se to čistí a auto je v malých otáčkách, protože když to vytočím třena nad 2500ot tak to už není znát, ale ještě jsem se nekoukal jestli je rozpálenej výfuk, taky je možný že to jsou 2 různé závady které mají podobný projev
Mio_
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 23.05.2011 00:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Mio_ »

Zdravim! Tak ja mam podobny problem na E61 530d a snazim sa najst riesenie, nakolko som nepochodil ani v servise. Dunenie sa prejavuje nepravidelne napr. po chvilke jazdy po meste, bez ohladu na rychlost. Auto ma dunivy zvuk a za volantom je to poznat aj podla reakcie vozdila na plyn. Auto pri nizkej rychlosti dlhsie dlzi otacky a preradzuje o nieco neskor. Po dlhsej chvili dunenie prestane alebo to vyriesi vypnutie motoru na dlhsiu dobu. Po zastaveni a vypnuti vozidla je pocit z pod vozidla intenzivne "pukanie" tj. chladnie vyfukovej sustavy. Nemate s tym skusenosti, pripadne podarilo sa Vam tento problem vyriesit?
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#11 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Jestli to smrdí jak spálená guma, tak je to regenerace DPF
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Mio_
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 23.05.2011 00:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Mio_ »

Je pravda, ze po chvili jazdenia s dunenim vo vyfuku potom po zastaveni v okoli auta zapacha nieco spalene. Regeneracia DPF sa ale pri nizkej rychlosti zasadne neaktivuje. Je to len pri stabilnej rychlosti nad 70km/h. U mna to v niektorych pripadoch duni aj pri pomalej jazde v meste.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#13 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Mio_ píše:... pri nizkej rychlosti zasadne neaktivuje...

To mluvíš o pasivní regeneraci. Aktivní regeneraci spustí řídící jednotka kdykoli, kdy obsah sazí dosáhne stanovenou hranici
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
sportak1980
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

#14 Příspěvek od sportak1980 »

Dobrý den, mám tento stejný problém, jen filtr pevných částic byl již odstraněn a soft upraven. Někdo další nápad? děkuji za info
Odpovědět