Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

zavada automatu nebo menice ???

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
mufin
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: stř 16.03.2005 01:00

#1 Příspěvek od mufin »

zdravicko ,
prosim Vas vite nekdo jak se pozna jestli je v hajzlu automat nebo menic , auto pri zarazeni kvaltu nic nedela , jen se velmi slabe oziva takovy pisteni nejaky rotujici veci ( asi ten menic ) nebo neceho takoveho .
Jinak kdyz na vadnem automatu zaradim treba D , melo by snim jit pres vystup na kardan tocit , treba i hodne z tezka ?

proste prosil bych o jakoukoliv radu jak to poznat co je v prdeli , popr. jestli vite o nekom kdo mi to diagnostikuje a pripadne mi i treba repasne ten automat, menic ( teda jestli to vubec jde) .

dekuji za jakekoliv vecne nazory , mej te se
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#2 Příspěvek od bas2 »

na R to ide? Co diagnostika? (vypis z registru zavad) Hladina oleja je OK?
mufin
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: stř 16.03.2005 01:00

#3 Příspěvek od mufin »

bas2 píše:na R to ide? Co diagnostika? (vypis z registru zavad) Hladina oleja je OK?


nedela to nic na zadny kvalt , diagnostiku asi neudelam , motor s prevpdpvkou je mimo auto , olej tam byl , bouhzel uz je to vyndany a odpojenej chladic takze nezkouknu jestli ho tam bylo malo ale spalenej nebyl ...

mimochodem jde menic nejak mechanicky zkontrolovat jestli je ok , stejne tak i ten automat leze nejak mechanicky zkontrolovat ....

nechce se mi tam ten motor s prevodovkou vracet a pak zas treba vyndavat protoze to bylo necim jinnym nez si typnu ....
giovanny
Registrovaný
Příspěvky: 234
Registrován: ned 05.02.2006 01:00
Bydliště: Vsetin-cz Padova-it

#4 Příspěvek od giovanny »

mufin píše:
bas2 píše:na R to ide? Co diagnostika? (vypis z registru zavad) Hladina oleja je OK?


nedela to nic na zadny kvalt , diagnostiku asi neudelam , motor s prevpdpvkou je mimo auto , olej tam byl , bouhzel uz je to vyndany a odpojenej chladic takze nezkouknu jestli ho tam bylo malo ale spalenej nebyl ...

mimochodem jde menic nejak mechanicky zkontrolovat jestli je ok , stejne tak i ten automat leze nejak mechanicky zkontrolovat ....

nechce se mi tam ten motor s prevodovkou vracet a pak zas treba vyndavat protoze to bylo necim jinnym nez si typnu ....


Chlape ty jsi začal od konce!!,, napřed jsi měl udělat diagnozu, hladinu oleje a pak se rozhodnout podle toho co by jsi zjistil :?: :?: ,, takhle to dovez rovnou do servisu kde umí automaty páč takhle doma natom nic mechanicky nezjistíš!!! Oni nato mají stolice a hlavně zkušenosti :wink: :wink:
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Snejk »

jsi z prahy? přijed udělame diagnostiku, měnič tam poznaš luxusně, ta převodovka to pozná, snima si otačky před a za... a když to nesedí tak je to chyba.
jinak fakt jed rovnou do servisu protože na to mužeš koukat jak chceš ale nevymyslíš nic.
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

#6 Příspěvek od Radek »

Vetru se sem s problem co ma kamarad na svem aute e39 535i.... koupil e39 535i s tim, ze tam je KO prevodovka....auto jelo pouze na nouzak tj. na 3ku a zpatecku, po kontrole a nasledne prvni vymene oleje (olej byl dost cernej) auto zaclo mit snahu radit, po dalsi vymene a vymene filtru se auto normalne krasne rozradilo bez skubani atd. na vsechny rychlosti, ale vydrzelo to jen cca. 30km.....ted po dalsi vymene oleje uz opet neradi (radi pouze 3ku v nouzaku a zpatecku), olej se menil presne podle postupu, diagnostika vypisuje tusim chybu č. 100 ale az po skoceni do nouzoveho rezimu.....nenapada nekoho co by to mohlo byt?? Ve schematu k 5HP24 jsem si vsiml, ze by prevodovka mela mit 2filtry -velky co se menil + nejaky miniaturni, menil jste ho nekdo?
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#7 Příspěvek od Birkoff »

Radku a kde by měl být ten druhý filtr? Viděl jsem ji rozebranou a jediný filtr je velký nad vanou. Zeptám se, nebyly nahodou ve filtru a oleji hliníkové "šupinky"? To by ukazovalo na měnič. Většinou se stane, že ucpou filtr a pak se spálí lamely. Dokonce se stává, že "vystřelí" těsnící simering a následně nízkým tlakem se spálí lamely.
Takže bych ještě zkouknul řídící jednotku. Chtělo by to tu chybu přesně a nejlépe z nějaké "origo" dignostiky. Do toho nouzáku skáče hned po otočení klíčkem/nastartování nebo až po šlápnutí na brzdu a zařazení voličem?
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

#8 Příspěvek od Radek »

Ten druhy filtr by mel byt primo v tele prevodovky nad solenoidama. Jinak spon tam bylo celkem dost. Do nouzaku to skoci po zarazeni D a pridani plynu,auto sebou trochu pohne,pak jakoby vypadne kvalt a nejede a pri cca. 1500otackach to skubne,skoci nouzak a auto se na nej rozjede...podle me se rozjizdi na trojku a jen pres menic,takze si myslim, ze by mel byt ok.
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#9 Příspěvek od Tashiro »

Radek píše:Ten druhy filtr by mel byt primo v tele prevodovky nad solenoidama. Jinak spon tam bylo celkem dost. Do nouzaku to skoci po zarazeni D a pridani plynu,auto sebou trochu pohne,pak jakoby vypadne kvalt a nejede a pri cca. 1500otackach to skubne,skoci nouzak a auto se na nej rozjede...podle me se rozjizdi na trojku a jen pres menic,takze si myslim, ze by mel byt ok.


Pokud byl olej černý (spálený), bude v háji měnič... byly tam špony? Pokud je vadný olej, rychle se odřou lamely v měniči a mají vůle. Čili můžeš měnit olej jak chceš, ale vůle už tam sou. Doporučuji servis.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od eric »

Protože vím,jakej je problém sehnat dobrej servis na opravu automatů,pokud by mněl někdo zájem,můžu dát do sz kontakt na člověka,kterej to vozí na repas do německa,dávaj tam do toho jen origo díly,celej repas stojí na e39-tce 40tis.kč a funguje to luxusně!
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

#11 Příspěvek od Radek »

Mno ono to stejne dopadne na jinou prevodovku....jen nejak nechapu proc se po vymene oleje na chvili normalne rozradila na vsechny rychlosti a i ted ma snahu radit....
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#12 Příspěvek od Birkoff »

Podle popisu by to mohlo vypadat na problémy s tlakem oleje. Tím by se vysvětilo že po výměně to začalo fungovat.
Odpovědět