Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jakou E46 koupit? Pred nebo Po (facelift)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 153
- Registrován: ned 24.05.2009 00:00
- Bydliště: Brno
Zdravim,
muzu si od Vas nechat poradit kterou E46 radeji koupit? Vzhledove se mi urcite vic libi facelift ale na auto nemam zdaleka takovy rozpocet. Idealne aby se pohybovalo kolem 190.000,-
Takze otazka je, koupit nejakou dobrou predfaceliftu, nebo doufat ze najdu pofacelift za ty prachy v dobrym stavu?
Maji tyhle auta nejake zasadni rozdily krome vzhledu a vykonu motoru?
Dekuji
muzu si od Vas nechat poradit kterou E46 radeji koupit? Vzhledove se mi urcite vic libi facelift ale na auto nemam zdaleka takovy rozpocet. Idealne aby se pohybovalo kolem 190.000,-
Takze otazka je, koupit nejakou dobrou predfaceliftu, nebo doufat ze najdu pofacelift za ty prachy v dobrym stavu?
Maji tyhle auta nejake zasadni rozdily krome vzhledu a vykonu motoru?
Dekuji
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 18
- Registrován: pát 12.10.2007 00:00
- Bydliště: Brno
kupoval jsem v 11/08, tehdy byla cenová situace:
140-170 tis.: e46 99-01 (předface), divné custom výbavy, problémy s podvozky,po pár návštěvách jsem tyhle cenovky už vynechával
= ee
170-220 tis.: e46 99-01 (předface), relativně dobré stavy, sem tam ťukance, zajímavé výbavy, povětši plechařina (neseděly díly/plasty)
= hledání jehly v kupce sena
220tis. +: e46 01+ (poface) občas divné TP, malý výběr vozů, často dovozy z I, ale pěkná auta
= stahování cen rozmlsaných prodejců
měl jsem kritéria: e46 2000+, 320d, 330d, případně 330i, max výbava (navi, stř. okno, kůže, skl. sedadla, skibox) do 150 tis. km. Všechny adepty projité sítem fotek a výbavy jsem poslal do renocar bmw na prohlídku před koupí, po bouračce + kontrolu stavu před dovolenou, pokud byly nedostatky stahoval jsem cenu o vyčíslené opravy (někde se chtěli domluvit že sami opraví a zachovají cenu - díly z druhovýroby).
teď máme 07/09, vřele doporučuji stahovat ceny (ozývej se i na dražší) - ekonomická situace, vysoké objemy, mají problémy s prodeji těhle aut (vysoké pojistky, servis, provozní náklady): obchod = domluva + jednání
a pokud ti někde obude říkat že tohle auto má určitě takovou cenu, sežeň si tabulkové hodnoty likvidátorů pojišťoven - ti ví jakou má reálnou cenu ten plech na kolech
jinak předesílám, bylo to moje 1. bmw, tak ať víš že takhle kupovala lama na bmw
Pokud bys auta checkoval sám/s kamarády "rozumbrady" co si pamatuji když jsem o e46 zjišťoval, tak: jediné rozdíly u e46 do r.v. 2000 jsem zjistil info že měly výr. vadu uchycení zadní nápravy (prasklinky u míst uložení na karoserii/podvozku - probíhala akce oprav zdarma), nicméně se doporučuje u těhle ročníků to kontrolovat, po 2000 to prý bylo vše ok. jinak mne osobně kromě vzhledu nenapadají nějaké horentní rozdíly.
Ke vzhledu, mně se líbily předface, ale s čirými blinkry - oranžová mi až moc připomínala rok výroby, poface v pěkné barvě (černá, silver) mi připadá že dělá tohle auto o dost mladší.
Jinak já spíš než heslo "starší v cajku lepší než mladší rozhrkaná" (souhlas) celkem doporučuji víc rozmyslet a poškádlit peněženku (sehnat vícero peněz = vymazlená novější), protože to do toho stejně naliješ když uspoříš na tech. stavu a do provozních nákladů se leje víc s úsměvem, když to i vypadá tak jak chceš a nermoutí tě myšlenka že jsi tehdy víc nepřitáhl..
Toť můj názor, držím palec k dobrému kupu dle chuti a bij prodejce hlava nehlava - jim v tom visí prachy
140-170 tis.: e46 99-01 (předface), divné custom výbavy, problémy s podvozky,po pár návštěvách jsem tyhle cenovky už vynechával
= ee
170-220 tis.: e46 99-01 (předface), relativně dobré stavy, sem tam ťukance, zajímavé výbavy, povětši plechařina (neseděly díly/plasty)
= hledání jehly v kupce sena
220tis. +: e46 01+ (poface) občas divné TP, malý výběr vozů, často dovozy z I, ale pěkná auta
= stahování cen rozmlsaných prodejců
měl jsem kritéria: e46 2000+, 320d, 330d, případně 330i, max výbava (navi, stř. okno, kůže, skl. sedadla, skibox) do 150 tis. km. Všechny adepty projité sítem fotek a výbavy jsem poslal do renocar bmw na prohlídku před koupí, po bouračce + kontrolu stavu před dovolenou, pokud byly nedostatky stahoval jsem cenu o vyčíslené opravy (někde se chtěli domluvit že sami opraví a zachovají cenu - díly z druhovýroby).
teď máme 07/09, vřele doporučuji stahovat ceny (ozývej se i na dražší) - ekonomická situace, vysoké objemy, mají problémy s prodeji těhle aut (vysoké pojistky, servis, provozní náklady): obchod = domluva + jednání
a pokud ti někde obude říkat že tohle auto má určitě takovou cenu, sežeň si tabulkové hodnoty likvidátorů pojišťoven - ti ví jakou má reálnou cenu ten plech na kolech

jinak předesílám, bylo to moje 1. bmw, tak ať víš že takhle kupovala lama na bmw
Pokud bys auta checkoval sám/s kamarády "rozumbrady" co si pamatuji když jsem o e46 zjišťoval, tak: jediné rozdíly u e46 do r.v. 2000 jsem zjistil info že měly výr. vadu uchycení zadní nápravy (prasklinky u míst uložení na karoserii/podvozku - probíhala akce oprav zdarma), nicméně se doporučuje u těhle ročníků to kontrolovat, po 2000 to prý bylo vše ok. jinak mne osobně kromě vzhledu nenapadají nějaké horentní rozdíly.
Ke vzhledu, mně se líbily předface, ale s čirými blinkry - oranžová mi až moc připomínala rok výroby, poface v pěkné barvě (černá, silver) mi připadá že dělá tohle auto o dost mladší.
Jinak já spíš než heslo "starší v cajku lepší než mladší rozhrkaná" (souhlas) celkem doporučuji víc rozmyslet a poškádlit peněženku (sehnat vícero peněz = vymazlená novější), protože to do toho stejně naliješ když uspoříš na tech. stavu a do provozních nákladů se leje víc s úsměvem, když to i vypadá tak jak chceš a nermoutí tě myšlenka že jsi tehdy víc nepřitáhl..
Toť můj názor, držím palec k dobrému kupu dle chuti a bij prodejce hlava nehlava - jim v tom visí prachy

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 18
- Registrován: pát 12.10.2007 00:00
- Bydliště: Brno
2000: Změny v nabídce šestiválcových motorů. Verze 320i nyní s motorem 2,2 l, dále nové varianty 325i, 330i a supersportovní M3. Na přání pohon všech kol.
2001: Vzhledová modernizace sedanu a kombi. Verze 318i nově s dvoulitrovým motorem s přímým vstřikováním benzínu, dvoulitrový turbodiesel se vstřikováním common rail a vyšším výkonem, nyní i ve slabší verzi 318d (85 kW). Robotizovaná sekvenční převodovka DSG.
2003: Modernizace variant kupé a kabriolet. Výkon verze 330d zvýšen na 150 kW.
2004: Představen nástupce.
ČASTÉ ZÁVADY
· vůle v závěsech předních kol
· volná horní uložení tlumičů
· velmi rychlé opotřebení turbodmychadel (do roku 2000)
· selhávající ventilátory chlazení (diesel do 2000)
· následně propálené těsnění pod hlavou válců
· závady vstřikovacího čerpadla (320d do r.v. 2001)
· nepravidelný chod motoru následkem vadných vstřikovačů common railu (diesel vyjma 320d do r.v. 2001)
· vadné senzory hmotnosti nasávaného vzduchu (diesel)
· nedostatečný účinek ruční brzdy
· viklající se sedačky
· rychle opotřebená synchronizace převodovky SMG
· vibrace od přední nápravy
DOPORUČENÝ MODEL
330i (170 kW)
Zážehový řadový šestiválec, čtyřiadvacetiventilový rozvod DOHC, plynule proměnné časování ventilů, vícebodové elektronické vstřikování paliva.
Důvody: Nejvýkonnější z civilních verzí byla v nabídce od roku 2000. Má naprosto suverénní zátah, přijatelnou spotřebu, je tichá a zcela spolehlivá.
NEBRAT
320d (100 kW) – do r.v. 2001
Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec, šestnáctiventilový rozvod DOHC, přímé vstřikování paliva rotačním čerpadlem.
Důvody: Pod kapotu BMW se čtyřválec moc nehodí obecně, tento má navíc poměrně hrubý a nekultivovaný chod. Zatímco větší šestiválcový třílitr totiž měl vstřikování common-rail od samého počátku, tak čtyřválec si na něj musel počkat až do roku 2001. Navíc v letech 1998 až 2000 motory trpěly závadami turbodmychadel a přehříváním.
zdroj:tipcars. - snad ti to pomuze
2001: Vzhledová modernizace sedanu a kombi. Verze 318i nově s dvoulitrovým motorem s přímým vstřikováním benzínu, dvoulitrový turbodiesel se vstřikováním common rail a vyšším výkonem, nyní i ve slabší verzi 318d (85 kW). Robotizovaná sekvenční převodovka DSG.
2003: Modernizace variant kupé a kabriolet. Výkon verze 330d zvýšen na 150 kW.
2004: Představen nástupce.
ČASTÉ ZÁVADY
· vůle v závěsech předních kol
· volná horní uložení tlumičů
· velmi rychlé opotřebení turbodmychadel (do roku 2000)
· selhávající ventilátory chlazení (diesel do 2000)
· následně propálené těsnění pod hlavou válců
· závady vstřikovacího čerpadla (320d do r.v. 2001)
· nepravidelný chod motoru následkem vadných vstřikovačů common railu (diesel vyjma 320d do r.v. 2001)
· vadné senzory hmotnosti nasávaného vzduchu (diesel)
· nedostatečný účinek ruční brzdy
· viklající se sedačky
· rychle opotřebená synchronizace převodovky SMG
· vibrace od přední nápravy
DOPORUČENÝ MODEL
330i (170 kW)
Zážehový řadový šestiválec, čtyřiadvacetiventilový rozvod DOHC, plynule proměnné časování ventilů, vícebodové elektronické vstřikování paliva.
Důvody: Nejvýkonnější z civilních verzí byla v nabídce od roku 2000. Má naprosto suverénní zátah, přijatelnou spotřebu, je tichá a zcela spolehlivá.
NEBRAT
320d (100 kW) – do r.v. 2001
Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec, šestnáctiventilový rozvod DOHC, přímé vstřikování paliva rotačním čerpadlem.
Důvody: Pod kapotu BMW se čtyřválec moc nehodí obecně, tento má navíc poměrně hrubý a nekultivovaný chod. Zatímco větší šestiválcový třílitr totiž měl vstřikování common-rail od samého počátku, tak čtyřválec si na něj musel počkat až do roku 2001. Navíc v letech 1998 až 2000 motory trpěly závadami turbodmychadel a přehříváním.
zdroj:tipcars. - snad ti to pomuze

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 153
- Registrován: ned 24.05.2009 00:00
- Bydliště: Brno
Diky za rady, furt sem na vazkach jak to doresim. Ted sem zacal znovu prebirat facelift v nemecku a kolem 210.000kc jsou tam uz solidni auta. Jenomze to je problem, ze clovek se na to jentak tech 700km nezajede podivat.
Jinak dik za nejaky to doporuceni benzinu ale urcite chci naftu. Jsem na to zvyklej a u me hraje roli hlavne spotreba nez super vykon. Treba tech 110kW je tak akorat. V soucasne dobe mam auto (nissan) z 92. roku, diesel, 55kW
. To je aspon jizda. Ale verne X let bez poruch a s prumernou spotrebou 4,8l.
Jinak dik za nejaky to doporuceni benzinu ale urcite chci naftu. Jsem na to zvyklej a u me hraje roli hlavne spotreba nez super vykon. Treba tech 110kW je tak akorat. V soucasne dobe mam auto (nissan) z 92. roku, diesel, 55kW

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 18
- Registrován: pát 12.10.2007 00:00
- Bydliště: Brno
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 153
- Registrován: ned 24.05.2009 00:00
- Bydliště: Brno
johny-deed píše:já to řešil a nakonec to vyřešil zmiňovaný 2001 e46 330xi, ale spotřebu u něj nehledat (11l/100km - město), pokud lítáš po dálnicích (D1 atd..) určitě Mpacket podvozku nebrat, párkrát tam a zpátky (brno/Praha) a můžeš měnit.
jasne, m-paket podvozek v zadnym pripade. Ja na tady tyhle sportovni veci ani moc nejsem. Od BMW necekam a hlavne nechci vylozene sportovni auto ale pekny, stylovy a luxusni auto se sportovnim duchem

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 153
- Registrován: ned 24.05.2009 00:00
- Bydliště: Brno
Jeste bych se rad zeptal jakej nazor je na 330d. Prece jenom ten ma commonrail uz dyl a je to sestivalec. Takze by mohl byt kvalitativne lepsi, teda je mi jasny ze to nebude jezdit za kombinovanou spotrebu 6l nafty ale tak verim ze se s tim da kolem 7 - 7,5l jezdit. Nebo ne?
Musim rict ze jedina vec co me trapi (ohledne 320d faceliftu a vlastne i 330d) je strach turba. Jak casto ctu, tak se to sere. [/b]
Musim rict ze jedina vec co me trapi (ohledne 320d faceliftu a vlastne i 330d) je strach turba. Jak casto ctu, tak se to sere. [/b]
Ja mam 330d od novoty (r.v. 06/2000) - ma najeto sice jen 89000 (jezdim na vice vozech) a je uplne bez zavad - jede jako malej dabel. Uz v zaruce bylo ale meneno pouze vaha vzduchu, mechanika prednich oken
a myslim ramena predni napravy. Po zaruce jsem menil pouze
pneu, predni kotouce a desticky, oleje, filtry a sterace . Tot vse o moji 330d. V zime s ni nejezdim.
a myslim ramena predni napravy. Po zaruce jsem menil pouze
pneu, predni kotouce a desticky, oleje, filtry a sterace . Tot vse o moji 330d. V zime s ni nejezdim.
Wow tak to musi byt ale vonavi kousekpitkin píše:Ja mam 330d od novoty (r.v. 06/2000) - ma najeto sice jen 89000 (jezdim na vice vozech) a je uplne bez zavad - jede jako malej dabel. Uz v zaruce bylo ale meneno pouze vaha vzduchu, mechanika prednich oken
a myslim ramena predni napravy. Po zaruce jsem menil pouze
pneu, predni kotouce a desticky, oleje, filtry a sterace . Tot vse o moji 330d. V zime s ni nejezdim.
