Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jakou E46 koupit? Pred nebo Po (facelift)

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
FenixCZE-INT04
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: ned 24.05.2009 00:00
Bydliště: Brno

#1 Příspěvek od FenixCZE-INT04 »

Zdravim,
muzu si od Vas nechat poradit kterou E46 radeji koupit? Vzhledove se mi urcite vic libi facelift ale na auto nemam zdaleka takovy rozpocet. Idealne aby se pohybovalo kolem 190.000,-
Takze otazka je, koupit nejakou dobrou predfaceliftu, nebo doufat ze najdu pofacelift za ty prachy v dobrym stavu?

Maji tyhle auta nejake zasadni rozdily krome vzhledu a vykonu motoru?

Dekuji
Yngwie
Registrovaný
Příspěvky: 663
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#2 Příspěvek od Yngwie »

Zato budes mit problem sehnat o dobry predfacelift ... kdyz tak nejakou slabsi motorizaci se soc vybavou.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#3 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

raději krásku před než šrota po :wink:
Mike83
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: pon 17.03.2008 01:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od Mike83 »

M3maniac píše:raději krásku před než šrota po :wink:


Jj souhlas, proc asi nefaceliftovali M3 :wink: ???
stormer

#5 Příspěvek od stormer »

m3 facelift měla...
johny-deed
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: pát 12.10.2007 00:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od johny-deed »

kupoval jsem v 11/08, tehdy byla cenová situace:

140-170 tis.: e46 99-01 (předface), divné custom výbavy, problémy s podvozky,po pár návštěvách jsem tyhle cenovky už vynechával
= ee

170-220 tis.: e46 99-01 (předface), relativně dobré stavy, sem tam ťukance, zajímavé výbavy, povětši plechařina (neseděly díly/plasty)
= hledání jehly v kupce sena

220tis. +: e46 01+ (poface) občas divné TP, malý výběr vozů, často dovozy z I, ale pěkná auta
= stahování cen rozmlsaných prodejců

měl jsem kritéria: e46 2000+, 320d, 330d, případně 330i, max výbava (navi, stř. okno, kůže, skl. sedadla, skibox) do 150 tis. km. Všechny adepty projité sítem fotek a výbavy jsem poslal do renocar bmw na prohlídku před koupí, po bouračce + kontrolu stavu před dovolenou, pokud byly nedostatky stahoval jsem cenu o vyčíslené opravy (někde se chtěli domluvit že sami opraví a zachovají cenu - díly z druhovýroby).

teď máme 07/09, vřele doporučuji stahovat ceny (ozývej se i na dražší) - ekonomická situace, vysoké objemy, mají problémy s prodeji těhle aut (vysoké pojistky, servis, provozní náklady): obchod = domluva + jednání
a pokud ti někde obude říkat že tohle auto má určitě takovou cenu, sežeň si tabulkové hodnoty likvidátorů pojišťoven - ti ví jakou má reálnou cenu ten plech na kolech :D

jinak předesílám, bylo to moje 1. bmw, tak ať víš že takhle kupovala lama na bmw

Pokud bys auta checkoval sám/s kamarády "rozumbrady" co si pamatuji když jsem o e46 zjišťoval, tak: jediné rozdíly u e46 do r.v. 2000 jsem zjistil info že měly výr. vadu uchycení zadní nápravy (prasklinky u míst uložení na karoserii/podvozku - probíhala akce oprav zdarma), nicméně se doporučuje u těhle ročníků to kontrolovat, po 2000 to prý bylo vše ok. jinak mne osobně kromě vzhledu nenapadají nějaké horentní rozdíly.

Ke vzhledu, mně se líbily předface, ale s čirými blinkry - oranžová mi až moc připomínala rok výroby, poface v pěkné barvě (černá, silver) mi připadá že dělá tohle auto o dost mladší.

Jinak já spíš než heslo "starší v cajku lepší než mladší rozhrkaná" (souhlas) celkem doporučuji víc rozmyslet a poškádlit peněženku (sehnat vícero peněz = vymazlená novější), protože to do toho stejně naliješ když uspoříš na tech. stavu a do provozních nákladů se leje víc s úsměvem, když to i vypadá tak jak chceš a nermoutí tě myšlenka že jsi tehdy víc nepřitáhl..

Toť můj názor, držím palec k dobrému kupu dle chuti a bij prodejce hlava nehlava - jim v tom visí prachy :wink:
Pepe
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: pon 30.08.2004 00:00

#7 Příspěvek od Pepe »

To jsou keci, co tady melou, za 190 tis koupíš pěknou před faceliftem
johny-deed
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: pát 12.10.2007 00:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od johny-deed »

já ti tedy ještě zopakuji: kupoval jsem v 11/08, tehdy byla cenová situace: trochu lépe čti.. :roll:
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#9 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

stormer píše:m3 facelift měla...


no nevím jestli se to dalo nazvat faceliftem :wink: komplet kára je stejná...snad mírné změny u verze CS a nové zadní světla :wink:
stormer

#10 Příspěvek od stormer »

slyšel jsem něco o úpravách motoru kvůli spolehlivosti a samo zadní led světla, ale je fakt, že další změny si prostě nevybavim.Je sice fakt, že e46 s facelift kupé světlama nedělali, ale jinak facelift měla ;)
Biadge
Registrovaný
Příspěvky: 209
Registrován: stř 02.11.2005 01:00

#11 Příspěvek od Biadge »

2000: Změny v nabídce šestiválcových motorů. Verze 320i nyní s motorem 2,2 l, dále nové varianty 325i, 330i a supersportovní M3. Na přání pohon všech kol.

2001: Vzhledová modernizace sedanu a kombi. Verze 318i nově s dvoulitrovým motorem s přímým vstřikováním benzínu, dvoulitrový turbodiesel se vstřikováním common rail a vyšším výkonem, nyní i ve slabší verzi 318d (85 kW). Robotizovaná sekvenční převodovka DSG.

2003: Modernizace variant kupé a kabriolet. Výkon verze 330d zvýšen na 150 kW.

2004: Představen nástupce.



ČASTÉ ZÁVADY

· vůle v závěsech předních kol
· volná horní uložení tlumičů
· velmi rychlé opotřebení turbodmychadel (do roku 2000)
· selhávající ventilátory chlazení (diesel do 2000)
· následně propálené těsnění pod hlavou válců
· závady vstřikovacího čerpadla (320d do r.v. 2001)
· nepravidelný chod motoru následkem vadných vstřikovačů common railu (diesel vyjma 320d do r.v. 2001)
· vadné senzory hmotnosti nasávaného vzduchu (diesel)
· nedostatečný účinek ruční brzdy
· viklající se sedačky
· rychle opotřebená synchronizace převodovky SMG
· vibrace od přední nápravy



DOPORUČENÝ MODEL

330i (170 kW)

Zážehový řadový šestiválec, čtyřiadvacetiventilový rozvod DOHC, plynule proměnné časování ventilů, vícebodové elektronické vstřikování paliva.
Důvody: Nejvýkonnější z civilních verzí byla v nabídce od roku 2000. Má naprosto suverénní zátah, přijatelnou spotřebu, je tichá a zcela spolehlivá.



NEBRAT

320d (100 kW) – do r.v. 2001

Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec, šestnáctiventilový rozvod DOHC, přímé vstřikování paliva rotačním čerpadlem.
Důvody: Pod kapotu BMW se čtyřválec moc nehodí obecně, tento má navíc poměrně hrubý a nekultivovaný chod. Zatímco větší šestiválcový třílitr totiž měl vstřikování common-rail od samého počátku, tak čtyřválec si na něj musel počkat až do roku 2001. Navíc v letech 1998 až 2000 motory trpěly závadami turbodmychadel a přehříváním.


zdroj:tipcars. - snad ti to pomuze :)
FenixCZE-INT04
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: ned 24.05.2009 00:00
Bydliště: Brno

#12 Příspěvek od FenixCZE-INT04 »

Diky za rady, furt sem na vazkach jak to doresim. Ted sem zacal znovu prebirat facelift v nemecku a kolem 210.000kc jsou tam uz solidni auta. Jenomze to je problem, ze clovek se na to jentak tech 700km nezajede podivat.

Jinak dik za nejaky to doporuceni benzinu ale urcite chci naftu. Jsem na to zvyklej a u me hraje roli hlavne spotreba nez super vykon. Treba tech 110kW je tak akorat. V soucasne dobe mam auto (nissan) z 92. roku, diesel, 55kW :). To je aspon jizda. Ale verne X let bez poruch a s prumernou spotrebou 4,8l.
johny-deed
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: pát 12.10.2007 00:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od johny-deed »

já to řešil a nakonec to vyřešil zmiňovaný 2001 e46 330xi, ale spotřebu u něj nehledat (11l/100km - město), pokud lítáš po dálnicích (D1 atd..) určitě Mpacket podvozku nebrat, párkrát tam a zpátky (brno/Praha) a můžeš měnit.
FenixCZE-INT04
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: ned 24.05.2009 00:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od FenixCZE-INT04 »

johny-deed píše:já to řešil a nakonec to vyřešil zmiňovaný 2001 e46 330xi, ale spotřebu u něj nehledat (11l/100km - město), pokud lítáš po dálnicích (D1 atd..) určitě Mpacket podvozku nebrat, párkrát tam a zpátky (brno/Praha) a můžeš měnit.


jasne, m-paket podvozek v zadnym pripade. Ja na tady tyhle sportovni veci ani moc nejsem. Od BMW necekam a hlavne nechci vylozene sportovni auto ale pekny, stylovy a luxusni auto se sportovnim duchem :).
FenixCZE-INT04
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: ned 24.05.2009 00:00
Bydliště: Brno

#15 Příspěvek od FenixCZE-INT04 »

Jeste bych se rad zeptal jakej nazor je na 330d. Prece jenom ten ma commonrail uz dyl a je to sestivalec. Takze by mohl byt kvalitativne lepsi, teda je mi jasny ze to nebude jezdit za kombinovanou spotrebu 6l nafty ale tak verim ze se s tim da kolem 7 - 7,5l jezdit. Nebo ne?

Musim rict ze jedina vec co me trapi (ohledne 320d faceliftu a vlastne i 330d) je strach turba. Jak casto ctu, tak se to sere. [/b]
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od ROBi »

Ber to tak, že co kus, to jiný auto - jde jen o to, jak se k tomu kdo choval. 330d je taková naftová varianta M3ky, na youtube je dost videí, jak to jezdí, ale na benzin to nemá :)
Yngwie
Registrovaný
Příspěvky: 663
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#17 Příspěvek od Yngwie »

ROBi píše:Ber to tak, že co kus, to jiný auto - jde jen o to, jak se k tomu kdo choval. 330d je taková naftová varianta M3ky, na youtube je dost videí, jak to jezdí, ale na benzin to nemá :)


Tohle je dobrý vtip :D
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od matal Moderátor »

Yngwie píše:
ROBi píše:Ber to tak, že co kus, to jiný auto - jde jen o to, jak se k tomu kdo choval. 330d je taková naftová varianta M3ky, na youtube je dost videí, jak to jezdí, ale na benzin to nemá :)


Tohle je dobrý vtip :D


M POWER DIESEL.. :fuck: :smich:
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
pitkin
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: ned 19.07.2009 00:00
Bydliště: Bratislava, SK

#19 Příspěvek od pitkin »

Ja mam 330d od novoty (r.v. 06/2000) - ma najeto sice jen 89000 (jezdim na vice vozech) a je uplne bez zavad - jede jako malej dabel. Uz v zaruce bylo ale meneno pouze vaha vzduchu, mechanika prednich oken
a myslim ramena predni napravy. Po zaruce jsem menil pouze
pneu, predni kotouce a desticky, oleje, filtry a sterace . Tot vse o moji 330d. V zime s ni nejezdim.
Tehu
Registrovaný
Příspěvky: 1018
Registrován: ned 02.12.2007 01:00
Bydliště: Vysocina

#20 Příspěvek od Tehu »

pitkin píše:Ja mam 330d od novoty (r.v. 06/2000) - ma najeto sice jen 89000 (jezdim na vice vozech) a je uplne bez zavad - jede jako malej dabel. Uz v zaruce bylo ale meneno pouze vaha vzduchu, mechanika prednich oken
a myslim ramena predni napravy. Po zaruce jsem menil pouze
pneu, predni kotouce a desticky, oleje, filtry a sterace . Tot vse o moji 330d. V zime s ni nejezdim.
Wow tak to musi byt ale vonavi kousek :wink:
Odpovědět