Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
odlehcenej setrvak->ted uz zkusenosti
Nastava chvilka,bilancovani a premejsleni, jakou cestou se vydat.Pomalu me asi bude cekat udelat spojka,sice neklouze ale zabira uz hoodne nahore.Takze padla zatim volba VYHODIT dvouhmotu,tu nahradit na zakazku delanym odlehcenym jednohmotakem a dat misto seriovy spojky spojkovou sadu z e34 M5.Vse by se davalo na e36 M50B25.
Nastavaj otazky......kompatibilita spojky a pritlacaku(228mm x 240mm z M5),umistěni cidla otacek na setrvaku,zmena hmotnosti cca 12kg dvouhmota x cca 7kg jednohmota.
Mohl byste mi nekdo opravdu fundovane odpovedet, jaka uskali tato vymena skyta a zda je vhodna do "provozu"?Jiste povedomi teto problematiky mam-hur drzi volnobeh,ale jde lepe do otacek,ma lepsi ostrejsi spojeni nez pruzna dvouhmota,defacto se setrvak nezkurvi.Diky moc...
Nastavaj otazky......kompatibilita spojky a pritlacaku(228mm x 240mm z M5),umistěni cidla otacek na setrvaku,zmena hmotnosti cca 12kg dvouhmota x cca 7kg jednohmota.
Mohl byste mi nekdo opravdu fundovane odpovedet, jaka uskali tato vymena skyta a zda je vhodna do "provozu"?Jiste povedomi teto problematiky mam-hur drzi volnobeh,ale jde lepe do otacek,ma lepsi ostrejsi spojeni nez pruzna dvouhmota,defacto se setrvak nezkurvi.Diky moc...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
no jako do toček ti to půjde určitě lépe,ale teda klikovka bude dostávat zase pěkný kantáre při rozdílu 5 kg jak píšeš,to bych volil spiš už na něco hodně vostrýho ne na auto co jezdí po silnicích 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Setrvák 7 kg lehký nebude ještě pro motor přespříliš škodlivý, M20B25 měl setrvák 8,5 kg a M20B23 do roku 1984 dokonce jen 6,3 kg. Trochu se zhorší komfort, pocítíš lehké vibrace, ale pořád budou vibrace menší než u běžného čtyřválce.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
není tomu 14dní co jsme dávali na 320 jednohmotnostní setrvák odlehčený o 5kg a spojku bez pružin. můžu říct že motor má malinko větší vybrace,o mnoho lépe se roztáčí a spojka bere opravdu skvěle. není žádná prodleva v záběru. i když bude dostávat převodovka víc zabrat, zrovna u toho 2l se nebojim.
jinak já mám na 323 danou spojku 240mm dvouhmotu, ale nevim z čeho je... myslim že jí má Mko
jinak já mám na 323 danou spojku 240mm dvouhmotu, ale nevim z čeho je... myslim že jí má Mko
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
240 mm spojku má 328i
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Radši nemysli, spojka s klimou nesouvisí. Klimakompresor je poháněn z předního konce klikového hřídele.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Francis píše:Radši nemysli, spojka s klimou nesouvisí. Klimakompresor je poháněn z předního konce klikového hřídele.
A myslet budu, mám za to, že u 320/323 se průměr spojky lišil právě podle toho, zda je s klimou nebo ne, nevím proč, mám za to, že sem to někde četl. To že klima a spojka sou mimo je mi jasný...
Nicméně to nic nemění na faktu, že 240mm spojky měly i 323jky.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Bude to spíš pro auto s tažným zařízením nebo ve spojení s nějakým EE (eastern europe) nebo Indonesia paketem, pro ztížený provoz.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Tady je diskuse o spojce pro motor, ne pro čtyřválec 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Na jednohmotový setrvák je dobré dát dvouhmotovou (=odpruženou) lamelu. O 6,3 kg setrváku píšu výše, vyskytuje se ve zde uvedených modelech.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
To právě píšu, na jednohmotový setrvák patří "odpružená" (= dvoudílná, dvouhmotová lamela) a na dvouhmotový setrvák patří jednodílná lamela. Nějak je třeba tlumit torzní kmity, pro vyšší životnost převodovky a diferáku a jízdní komfort.
Průměr lamely musíš zvolit podle průměru dosedací plochy na setrváku a přítlačáku. Pokud chceš větší průměr (240mm), možná by byl použitelný setrvák a přítlačák ze starších M30B30 a podobných motorů http://bmwfans.info/parts/catalog/11221270286/
Průměr lamely musíš zvolit podle průměru dosedací plochy na setrváku a přítlačáku. Pokud chceš větší průměr (240mm), možná by byl použitelný setrvák a přítlačák ze starších M30B30 a podobných motorů http://bmwfans.info/parts/catalog/11221270286/
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Spajky píše:Francis píše:Radši nemysli, spojka s klimou nesouvisí. Klimakompresor je poháněn z předního konce klikového hřídele.
A myslet budu, mám za to, že u 320/323 se průměr spojky lišil právě podle toho, zda je s klimou nebo ne, nevím proč, mám za to, že sem to někde četl. To že klima a spojka sou mimo je mi jasný...
Nicméně to nic nemění na faktu, že 240mm spojky měly i 323jky.
240 mm měly E36 323i do 11/95.