Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

odlehcenej setrvak->ted uz zkusenosti

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#1 Příspěvek od Paavo »

Nastava chvilka,bilancovani a premejsleni, jakou cestou se vydat.Pomalu me asi bude cekat udelat spojka,sice neklouze ale zabira uz hoodne nahore.Takze padla zatim volba VYHODIT dvouhmotu,tu nahradit na zakazku delanym odlehcenym jednohmotakem a dat misto seriovy spojky spojkovou sadu z e34 M5.Vse by se davalo na e36 M50B25.

Nastavaj otazky......kompatibilita spojky a pritlacaku(228mm x 240mm z M5),umistěni cidla otacek na setrvaku,zmena hmotnosti cca 12kg dvouhmota x cca 7kg jednohmota.

Mohl byste mi nekdo opravdu fundovane odpovedet, jaka uskali tato vymena skyta a zda je vhodna do "provozu"?Jiste povedomi teto problematiky mam-hur drzi volnobeh,ale jde lepe do otacek,ma lepsi ostrejsi spojeni nez pruzna dvouhmota,defacto se setrvak nezkurvi.Diky moc...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

no jako do toček ti to půjde určitě lépe,ale teda klikovka bude dostávat zase pěkný kantáre při rozdílu 5 kg jak píšeš,to bych volil spiš už na něco hodně vostrýho ne na auto co jezdí po silnicích :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Setrvák 7 kg lehký nebude ještě pro motor přespříliš škodlivý, M20B25 měl setrvák 8,5 kg a M20B23 do roku 1984 dokonce jen 6,3 kg. Trochu se zhorší komfort, pocítíš lehké vibrace, ale pořád budou vibrace menší než u běžného čtyřválce.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od paveld »

Prý tam jde spojka se setrvákem z M20tky a měla by tohle řešit... ale zatím neznám nikoho kdo to už na autě má nebo by z tím měl přímý zkušenosti. Ví tu někdo něco bližšího?
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#5 Příspěvek od all »

není tomu 14dní co jsme dávali na 320 jednohmotnostní setrvák odlehčený o 5kg a spojku bez pružin. můžu říct že motor má malinko větší vybrace,o mnoho lépe se roztáčí a spojka bere opravdu skvěle. není žádná prodleva v záběru. i když bude dostávat převodovka víc zabrat, zrovna u toho 2l se nebojim.

jinak já mám na 323 danou spojku 240mm dvouhmotu, ale nevim z čeho je... myslim že jí má Mko
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

240 mm spojku má 328i
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Spajky »

Francis píše:240 mm spojku má 328i



ale i 323, myslím , pokud má klimu
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Radši nemysli, spojka s klimou nesouvisí. Klimakompresor je poháněn z předního konce klikového hřídele.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Spajky »

Francis píše:Radši nemysli, spojka s klimou nesouvisí. Klimakompresor je poháněn z předního konce klikového hřídele.



A myslet budu, mám za to, že u 320/323 se průměr spojky lišil právě podle toho, zda je s klimou nebo ne, nevím proč, mám za to, že sem to někde četl. To že klima a spojka sou mimo je mi jasný...

Nicméně to nic nemění na faktu, že 240mm spojky měly i 323jky.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Bude to spíš pro auto s tažným zařízením nebo ve spojení s nějakým EE (eastern europe) nebo Indonesia paketem, pro ztížený provoz.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Spajky »

Francis píše:Bude to spíš pro auto s tažným zařízením nebo ve spojení s nějakým EE (eastern europe) nebo Indonesia paketem, pro ztížený provoz.


Možná se dělalo víc typů převodovek, nvm, řešíme OT, ale nikdy sem nepřišel na to, proč sou dva rozměry
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od surfis »

Většinou auto s klimou má dvouhmotu a bez klimy jednohmotu (u 4 válců to tak je)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Tady je diskuse o spojce pro motor, ne pro čtyřválec 8)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#14 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Paavo píše:umistěni cidla otacek na setrvaku

cidlo otáček je vpředu na tlumiči kmitů, vzadu není vůbec nic, pokud nepočítám čidlo zpátečky a rychlosti auta vzadu v diferáku...
“Ability is what you're capable of doing.”
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#15 Příspěvek od Paavo »

slysel jsem o modifikaci-> setrvak z M20B20 L-Jetronic(prej ma asi 6 kg->6kg odlehceni) a na to odpruzena lamela.Jde mi o to, ze setrvak muzu mit , ale nevim jakou lamelu tam nacpat, aby byla kompatibilni s jednohmotou a zaroven s pritlacakem z e36.DIky
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na jednohmotový setrvák je dobré dát dvouhmotovou (=odpruženou) lamelu. O 6,3 kg setrváku píšu výše, vyskytuje se ve zde uvedených modelech.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#17 Příspěvek od Paavo »

Hele Francisi, nejni nahodou odpruzena lamela pro jednohmotu a neodpruzena(pevna lamela) pro dvouhmotu :idea: , kdy razy tlumi prave pruzinky v strvaku????Dotaz stale je...........a to jakou lamelu(ktera by tam pasovala)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

To právě píšu, na jednohmotový setrvák patří "odpružená" (= dvoudílná, dvouhmotová lamela) a na dvouhmotový setrvák patří jednodílná lamela. Nějak je třeba tlumit torzní kmity, pro vyšší životnost převodovky a diferáku a jízdní komfort.

Průměr lamely musíš zvolit podle průměru dosedací plochy na setrváku a přítlačáku. Pokud chceš větší průměr (240mm), možná by byl použitelný setrvák a přítlačák ze starších M30B30 a podobných motorů http://bmwfans.info/parts/catalog/11221270286/
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Spajky píše:
Francis píše:Radši nemysli, spojka s klimou nesouvisí. Klimakompresor je poháněn z předního konce klikového hřídele.



A myslet budu, mám za to, že u 320/323 se průměr spojky lišil právě podle toho, zda je s klimou nebo ne, nevím proč, mám za to, že sem to někde četl. To že klima a spojka sou mimo je mi jasný...

Nicméně to nic nemění na faktu, že 240mm spojky měly i 323jky.


240 mm měly E36 323i do 11/95.
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#20 Příspěvek od Paavo »

jj, uz to chapu..........jsme si nerozumeli, ja myslel dvouhmotovou jako pro dvouhmotak.........
Odpovědět