
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
odlehcenej setrvak->ted uz zkusenosti
lamela je pouze odpružená nebo neodpružená, termín 1 či 2 hmotá bych pro ni raději nevynalézal
jinak taky pozor na věnec startéru neb může (a je) jiný, tak buď prohodit věnec (může a má jiný průměr) nebo startér (což u nějaké staré hajtry z M20 bych asi do M52 nedával)

“Ability is what you're capable of doing.”
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Paavo píše:muzete se tu nekdo rozepsat o tom starteru,jaky je problem...........zda se vence setrvaku lisi nebo ne.Prave, ze clen Huska mi psal, ze nejni nejmensi problem,ze startery jsou stejny,tak ted babo rad.
Startery jsou jiný, mají jiný zuby. Teď nevim který má menší a který větší, ale zaměnit se to nedá. Já tam budu dávat startér z m20...
tady je videjko 328i s lehkou 7.5 kg jednohmotou,ty otacky to je nadhera...
http://www.youtube.com/watch?v=_9t6vSLYUcQ&translated=1
http://www.youtube.com/watch?v=_9t6vSLYUcQ&translated=1
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Podle ETK stojí tento setrvák 208 éček, takže s naším DPH by mohl být kolem 7 tisíc Kč, což je skvělé oproti originálním dvouhmotovému za 568 éček.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Jasně že zajímalo. Rozepiš se.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
rozdil je u setrvaku z "plastaka" tedy M20B20 L-Jetronic ten ma 6,3 kg ,ostatni M20 maji cca 8,5kg.Jediny tento 6.5kg tezky je ale kompatibilni z duvodu toho, ze tezzsi setrvaky z M20 drhnou o blok a netoci se.Dalsim problemem je ,ze prehozeni vencu neni mozne ,protoze je rozdil v prumeru 2 mm,tudiz se musi pristoupit k vymene starteru a jeho presunuti tak aby pri vysunuti pastorku zapadl do ozubeni na setrvaku.Lamela "etricitkova" je plne kompatibilni.Tot asi vse podstatne co mi "paveld" napsal.
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Tak nějak jak píše Paavo...
Popíšu výměnu na motoru 2.0 M52 - dával se tam setrvák z M20 2.0 L-Jetronic, spojková sada z M20 2.5 (tam je to ale podle mě jedno z které M20) a startér z M20 (taky to bude stejný...):
- setrvák z M20 2.0 L-Jetronic pasuje, ale jeho věnec je cca o 2mm větší v průměru, tudíž nastane problém, že starter při vysunutí volnoběžky narazí z boku do ozubeného kola. Je potřeba upravit jeho úchyty a povysunout ho o ty cca 2mm směrem od středu setrváku. My jsme pouze zvětšili díry, startér zvedli a utahli ve vyvýšené poloze (už se trochu spěchalo... dělat to pořádně, tak se do určitě dá vymyslet čistším řešením).
- startér se musí použít M20tkovej, má totiž jiný rozměr zubů než M52/M50/M43...
- "prý" se dá použít převodovka z M40, do ní prý startér pasuje bez úprav uchycení. není to ale z ověřeného zdroje a já to ani nezkoušel...
- prvně jsme zkoušeli setrvák z 2.5 M20, ten ale nejde použít - je tlustší směrem k předku auta a opře se o výstupky na bloku, nemůže se pak otáčet
Popíšu výměnu na motoru 2.0 M52 - dával se tam setrvák z M20 2.0 L-Jetronic, spojková sada z M20 2.5 (tam je to ale podle mě jedno z které M20) a startér z M20 (taky to bude stejný...):
- setrvák z M20 2.0 L-Jetronic pasuje, ale jeho věnec je cca o 2mm větší v průměru, tudíž nastane problém, že starter při vysunutí volnoběžky narazí z boku do ozubeného kola. Je potřeba upravit jeho úchyty a povysunout ho o ty cca 2mm směrem od středu setrváku. My jsme pouze zvětšili díry, startér zvedli a utahli ve vyvýšené poloze (už se trochu spěchalo... dělat to pořádně, tak se do určitě dá vymyslet čistším řešením).
- startér se musí použít M20tkovej, má totiž jiný rozměr zubů než M52/M50/M43...
- "prý" se dá použít převodovka z M40, do ní prý startér pasuje bez úprav uchycení. není to ale z ověřeného zdroje a já to ani nezkoušel...
- prvně jsme zkoušeli setrvák z 2.5 M20, ten ale nejde použít - je tlustší směrem k předku auta a opře se o výstupky na bloku, nemůže se pak otáčet
moje zkusenosti:
nakonec mechanik bez meho vedomi dal misto 6.5 kg setrvak 8,5kg utocenej na 8kg.Coz me zezacatku sralo,ale po vcerejsi jizde musim rict, ze je to akorat a dekuju za vetsi hmotu.Zmena v jizde je docela znatelna,razeni jde strasna zlehka,auto se jednoduseji roztaci a rychleji padaji otacky->to je vsem zname.Oproti serii je zmena jasne patrna na 1-2-3 kvalty, pak uz mi nepripada, ze by nejaka progresivni zmena byla.Motor ma jiny zvuk,takovej kovovejsi,prisnej.........blizsi(je vice slyset) na prvni dva kvalty je zmena opravdu velmi citliva,jedna se o razantni "brutalni" zatazeni motoru, ne nejaky sametove davkovany vykon, jiz od 2000 ot a tento trend si uchovava az k omezovaci.Pri udrzovani rychlosti je podle me jednodusi ject na spotrebu,pri cca 110 km/h je realne tak ta 7.5 l/100km podle "ekonomeru",jen se clovek opre o plyn uz se motor zacne tocitJedina nevyhoda je malinko priskrceni motoru od volnobehu po asi 1000-1200 ot ocad se sbira mene ochotne (subjektivne).Dalsi plus je minimum vibraci,aspon u me a jasne zlepseni a ustaleni volnobehu,ktery nehoupe a pevne drzi.Akorat, co se tyce "hardware" tak jsou , pokud je podtocenej motor a dava se hodne plynu a nepodrazuje se,ozyvajici se kolecka v prevodovce->svisteni,rezonovani jak u sportovni almary.
.....jak psal paveld,ze zmenu moc nepocituje, tak ja nevim mam o cca 1.5kg tezsi setrvak a zmena je patrna od prvniho drcnuti o plyn
nakonec mechanik bez meho vedomi dal misto 6.5 kg setrvak 8,5kg utocenej na 8kg.Coz me zezacatku sralo,ale po vcerejsi jizde musim rict, ze je to akorat a dekuju za vetsi hmotu.Zmena v jizde je docela znatelna,razeni jde strasna zlehka,auto se jednoduseji roztaci a rychleji padaji otacky->to je vsem zname.Oproti serii je zmena jasne patrna na 1-2-3 kvalty, pak uz mi nepripada, ze by nejaka progresivni zmena byla.Motor ma jiny zvuk,takovej kovovejsi,prisnej.........blizsi(je vice slyset) na prvni dva kvalty je zmena opravdu velmi citliva,jedna se o razantni "brutalni" zatazeni motoru, ne nejaky sametove davkovany vykon, jiz od 2000 ot a tento trend si uchovava az k omezovaci.Pri udrzovani rychlosti je podle me jednodusi ject na spotrebu,pri cca 110 km/h je realne tak ta 7.5 l/100km podle "ekonomeru",jen se clovek opre o plyn uz se motor zacne tocitJedina nevyhoda je malinko priskrceni motoru od volnobehu po asi 1000-1200 ot ocad se sbira mene ochotne (subjektivne).Dalsi plus je minimum vibraci,aspon u me a jasne zlepseni a ustaleni volnobehu,ktery nehoupe a pevne drzi.Akorat, co se tyce "hardware" tak jsou , pokud je podtocenej motor a dava se hodne plynu a nepodrazuje se,ozyvajici se kolecka v prevodovce->svisteni,rezonovani jak u sportovni almary.
.....jak psal paveld,ze zmenu moc nepocituje, tak ja nevim mam o cca 1.5kg tezsi setrvak a zmena je patrna od prvniho drcnuti o plyn

- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Ty máš 2,5litra, je možný že se to na tom většim obsahu projeví víc jak na mym 2litru. Mě se to blbě porovnávalo, protože jsem to měnil komplet i s motorem (2litr za 2litr), tak jsem větší změnu přisuzoval novýmu motoru. Jak jsem psal, že to neni tak zásadní změna, tak spíš proto, že jsem čekal že to bude znát víc.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 90
- Registrován: pon 31.08.2009 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
tak jsem hledal celý kity s odlehčeným setrvákem a našel jsem toto ..
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F1-STAGE-1-CLUTCH-KIT-FLYWHEEL-92-95-325-325i-325is-E36_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem518b91049bQQitemZ350233887899QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#ht_2727wt_933
Tak by mě zajímalo jestli nemá někdo zkušenosti..
Jinak zajímá mě tahle problematika konkretně u E36 2,5i b ( jako paavo)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F1-STAGE-1-CLUTCH-KIT-FLYWHEEL-92-95-325-325i-325is-E36_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem518b91049bQQitemZ350233887899QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#ht_2727wt_933
Tak by mě zajímalo jestli nemá někdo zkušenosti..
Jinak zajímá mě tahle problematika konkretně u E36 2,5i b ( jako paavo)