Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

odlehcenej setrvak->ted uz zkusenosti

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#21 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

lamela je pouze odpružená nebo neodpružená, termín 1 či 2 hmotá bych pro ni raději nevynalézal :-) jinak taky pozor na věnec startéru neb může (a je) jiný, tak buď prohodit věnec (může a má jiný průměr) nebo startér (což u nějaké staré hajtry z M20 bych asi do M52 nedával)
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Paavo má M50, nicméně na ten věnec opravdu pozor na rozměry a počet zubů.
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#23 Příspěvek od Paavo »

jj, dekan.......rozmery myslite jako pocet zubu, jejich sirku,hloubku,uhly nabeznych hran???
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#24 Příspěvek od Paavo »

po "iks" zjistenich a domluvach jsem se rozhod pro ten setrvak z Plastaka M20B20 L-Jetronik na doporuceni Francise.Tedka akorat sehnat nakyho mechose, kterymu se do toho bude chtit a samozrejme koupit spojku :lol: .Az bude prehozino, tak daam vedet........ale pocitam,ze se do toho pustim az po zime.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od paveld »

Taky dám vědět jak to dopadlo, já bych pokud to vyjde měl mít příští týden na autě - setrvák a spojku z M20 2,5.
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#26 Příspěvek od Paavo »

muzete se tu nekdo rozepsat o tom starteru,jaky je problem...........zda se vence setrvaku lisi nebo ne.Prave, ze clen Huska mi psal, ze nejni nejmensi problem,ze startery jsou stejny,tak ted babo rad.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od paveld »

Paavo píše:muzete se tu nekdo rozepsat o tom starteru,jaky je problem...........zda se vence setrvaku lisi nebo ne.Prave, ze clen Huska mi psal, ze nejni nejmensi problem,ze startery jsou stejny,tak ted babo rad.

Startery jsou jiný, mají jiný zuby. Teď nevim který má menší a který větší, ale zaměnit se to nedá. Já tam budu dávat startér z m20...
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#28 Příspěvek od Paavo »

tady je videjko 328i s lehkou 7.5 kg jednohmotou,ty otacky to je nadhera...

http://www.youtube.com/watch?v=_9t6vSLYUcQ&translated=1
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Podle ETK stojí tento setrvák 208 éček, takže s naším DPH by mohl být kolem 7 tisíc Kč, což je skvělé oproti originálním dvouhmotovému za 568 éček.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od paveld »

Jen pro info, ten M20tkovej setrvák mám už na autě. Není to úplně "plug and play"... kdyby to někoho zajímalo blíž, tak to můžu rozepsat.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jasně že zajímalo. Rozepiš se.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Nevíte někdo jakej je rozdíl v setrváku vahovej v M20b25 a m20b20 ? pac stacet ten co mam a nechavat ho vyvazovat se mi moc nece :?
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#33 Příspěvek od Paavo »

rozdil je u setrvaku z "plastaka" tedy M20B20 L-Jetronic ten ma 6,3 kg ,ostatni M20 maji cca 8,5kg.Jediny tento 6.5kg tezky je ale kompatibilni z duvodu toho, ze tezzsi setrvaky z M20 drhnou o blok a netoci se.Dalsim problemem je ,ze prehozeni vencu neni mozne ,protoze je rozdil v prumeru 2 mm,tudiz se musi pristoupit k vymene starteru a jeho presunuti tak aby pri vysunuti pastorku zapadl do ozubeni na setrvaku.Lamela "etricitkova" je plne kompatibilni.Tot asi vse podstatne co mi "paveld" napsal.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od paveld »

Tak nějak jak píše Paavo...

Popíšu výměnu na motoru 2.0 M52 - dával se tam setrvák z M20 2.0 L-Jetronic, spojková sada z M20 2.5 (tam je to ale podle mě jedno z které M20) a startér z M20 (taky to bude stejný...):

- setrvák z M20 2.0 L-Jetronic pasuje, ale jeho věnec je cca o 2mm větší v průměru, tudíž nastane problém, že starter při vysunutí volnoběžky narazí z boku do ozubeného kola. Je potřeba upravit jeho úchyty a povysunout ho o ty cca 2mm směrem od středu setrváku. My jsme pouze zvětšili díry, startér zvedli a utahli ve vyvýšené poloze (už se trochu spěchalo... dělat to pořádně, tak se do určitě dá vymyslet čistším řešením).
- startér se musí použít M20tkovej, má totiž jiný rozměr zubů než M52/M50/M43...
- "prý" se dá použít převodovka z M40, do ní prý startér pasuje bez úprav uchycení. není to ale z ověřeného zdroje a já to ani nezkoušel...
- prvně jsme zkoušeli setrvák z 2.5 M20, ten ale nejde použít - je tlustší směrem k předku auta a opře se o výstupky na bloku, nemůže se pak otáčet
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#35 Příspěvek od Paavo »

moje zkusenosti:

nakonec mechanik bez meho vedomi dal misto 6.5 kg setrvak 8,5kg utocenej na 8kg.Coz me zezacatku sralo,ale po vcerejsi jizde musim rict, ze je to akorat a dekuju za vetsi hmotu.Zmena v jizde je docela znatelna,razeni jde strasna zlehka,auto se jednoduseji roztaci a rychleji padaji otacky->to je vsem zname.Oproti serii je zmena jasne patrna na 1-2-3 kvalty, pak uz mi nepripada, ze by nejaka progresivni zmena byla.Motor ma jiny zvuk,takovej kovovejsi,prisnej.........blizsi(je vice slyset) na prvni dva kvalty je zmena opravdu velmi citliva,jedna se o razantni "brutalni" zatazeni motoru, ne nejaky sametove davkovany vykon, jiz od 2000 ot a tento trend si uchovava az k omezovaci.Pri udrzovani rychlosti je podle me jednodusi ject na spotrebu,pri cca 110 km/h je realne tak ta 7.5 l/100km podle "ekonomeru",jen se clovek opre o plyn uz se motor zacne tocitJedina nevyhoda je malinko priskrceni motoru od volnobehu po asi 1000-1200 ot ocad se sbira mene ochotne (subjektivne).Dalsi plus je minimum vibraci,aspon u me a jasne zlepseni a ustaleni volnobehu,ktery nehoupe a pevne drzi.Akorat, co se tyce "hardware" tak jsou , pokud je podtocenej motor a dava se hodne plynu a nepodrazuje se,ozyvajici se kolecka v prevodovce->svisteni,rezonovani jak u sportovni almary.

.....jak psal paveld,ze zmenu moc nepocituje, tak ja nevim mam o cca 1.5kg tezsi setrvak a zmena je patrna od prvniho drcnuti o plyn 8)
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od paveld »

Ty máš 2,5litra, je možný že se to na tom většim obsahu projeví víc jak na mym 2litru. Mě se to blbě porovnávalo, protože jsem to měnil komplet i s motorem (2litr za 2litr), tak jsem větší změnu přisuzoval novýmu motoru. Jak jsem psal, že to neni tak zásadní změna, tak spíš proto, že jsem čekal že to bude znát víc.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od paveld »

Jo a zvuk se u mě taky změnil, přesně jak popisuješ, ale to jsem přisuzoval novýmu motoru. Nenapadlo mě že by to mohla udělat spojka :-).
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#38 Příspěvek od Paavo »

jj je to zvlastni s tim zvukem..........kdyby nekdo mohl objasnit proc to tak je ,byl bych docela vdecnej.Je zajimavy, ze spojka udela i zvuk 8O
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od paveld »

Mě napadá jestli ten zvuk netlumilo to odpružení v tý dvojhmotě..?? Ale jen hádám..
radim2561
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: pon 31.08.2009 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od radim2561 »

tak jsem hledal celý kity s odlehčeným setrvákem a našel jsem toto ..


http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F1-STAGE-1-CLUTCH-KIT-FLYWHEEL-92-95-325-325i-325is-E36_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem518b91049bQQitemZ350233887899QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#ht_2727wt_933

Tak by mě zajímalo jestli nemá někdo zkušenosti..
Jinak zajímá mě tahle problematika konkretně u E36 2,5i b ( jako paavo)
Odpovědět