Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Zkušenosti s rozměry kol a ET

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Majkl328
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: sob 08.08.2009 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec, Praha
Kontaktovat uživatele:

#121 Příspěvek od Majkl328 »

Tak to sem rád, už sem se bál, abych nemusel schánět užší pneu, tak díky:)
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#122 Příspěvek od calif »

tak ja bych teda uz zadne nizke et na svoje auto nechtel, mam sice jen 15" kola ale s ET 13 a zaboha na tom neudelam geometrii a porad se mi jen sjizdi pneu, takze kola pujdou dopryč a prijdou sedmnactky ale s ET 41
jinak by me zajimalo jak majitele nizkych et resily tento problem s gemetrii atd??
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#123 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

ET na geometrii nemá vliv, geometrie kol se nastavuje v úhlových stupních. Zmenšení ET jen "vystrčí kola ven", ale úhel sbíhavosti, úhel odklonu/příklonu zůstává. Problém bude spíš ve sníženém podvozku, kdy se zvětší příklon, kola jsou do "A". Vpředu se to dá kompenzovat zvětšením sbíhavosti nebo použitím jiných horních lůžek tlumičů, vzadu (až na historické modely) je odklon seřizovatelný.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
mathias22
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pát 13.06.2008 00:00
Bydliště: Ostrava CITY
Kontaktovat uživatele:

#124 Příspěvek od mathias22 »

ja mam vepredu 8,5palce et13 a vzadu 10 palcu et20 v 17" a geoska v pohode,takze budes mit problem nekde jinde!tohle na to nema vliv!
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#125 Příspěvek od calif »

no předek je snizeny, to je pravda, v tom pripade to pri geometrii nebrali v potaz!! děkuji za ponauceni a vysvetleni
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#126 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Geometristi byvají líní lemplové. Pokud necheš kupovat seřizovatelná horní lůžka tlumičů, nech seřídít přední sbíhavost na samou hranici tolerance co nejvíce do sběhu nebo i lehce přes, záleží na snížení a tím pádem na zvětšení příklonu. Pneu se budou sjíždět o něco rychleji než se správným nastavením, ale budou se sjíždět rovnoměrně.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
mathias22
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pát 13.06.2008 00:00
Bydliště: Ostrava CITY
Kontaktovat uživatele:

#127 Příspěvek od mathias22 »

Francis píše:Geometristi byvají líní lemplové. Pokud necheš kupovat seřizovatelná horní lůžka tlumičů, nech seřídít přední sbíhavost na samou hranici tolerance co nejvíce do sběhu nebo i lehce přes, záleží na snížení a tím pádem na zvětšení příklonu. Pneu se budou sjíždět o něco rychleji než se správným nastavením, ale budou se sjíždět rovnoměrně.


mam jeste dotaz,vidim ze tomu rozumis,kdyz mam stelovak,tak bych mel po kazdem svem snizeni delat geosku?to je blbost ne?vzdyt sbihavost nema vliv na to jak mas auto nizko ne?nebo se pletu?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#128 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Při snížení jde kolo do příklonu, podobně jako při propružení za jízdy. Je to dáno kinematikou zavěšení a je to pro stabilizaci při průjezdu zatáčkou.

Ano, při každém přenastavení snížení, máš-li stavitelný podvozek, bys měl seřídit i odklon kola, umožňuje-li to podvozek a v každém případě seřídit sbíhavost.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
mathias22
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pát 13.06.2008 00:00
Bydliště: Ostrava CITY
Kontaktovat uživatele:

#129 Příspěvek od mathias22 »

oprava ty kola vzadu maji et15,ne 20!!! :wink:
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#130 Příspěvek od Studna »

Jakej je v mm rozdíl v pneu 215/45 R17 a 215/50 R17? Sundal jsem z E36 kombíka 225/45 R17 páč mám vzadu nový lemy a při propružení zadku (kola 8x17 ET40) trochu škrtnou. Samozřejmě nejsou hrany lemů zaoblený jak origo a už se mi to nechce upravovat, takže tam chci dát užší pneu, ale nejsem si jist s výškou.
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#131 Příspěvek od ironpipi »

Studna píše:Jakej je v mm rozdíl v pneu 215/45 R17 a 215/50 R17? Sundal jsem z E36 kombíka 225/45 R17 páč mám vzadu nový lemy a při propružení zadku (kola 8x17 ET40) trochu škrtnou. Samozřejmě nejsou hrany lemů zaoblený jak origo a už se mi to nechce upravovat, takže tam chci dát užší pneu, ale nejsem si jist s výškou.

Jsou v tom výrobce od výrobce trochu rozdíly, ale asi tak...obvod u 215/45 je +/- 196cm a u 215/50 je +/- 204cm. Mám na předku 17x7,5J, měl jsem tam 215/45, ale profil se mi zdál docela nízkej a tahalo to do kolejí, tak jsem sehnal 215/50 a musím říct, že je to lepší...Jinak se mi nezdá že by 8J ET 40 a pneu 225/45 škrtalo, tohle je vetšinou až u ET kolem 35...
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#132 Příspěvek od Studna »

No ono to škrtá právě kvůly těm novým lemům, měl jsem stejné kola na E36 coupe a tam neškrtaly, na touringu mi chybí tak 2mm aby to šlo mimo lem, proto dávám 215 a profil dám tedy 50 a budu doufat že to bude ok. Nechce se mi ty lemy upravovat.
PolarBear
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: úte 22.09.2009 00:00

#133 Příspěvek od PolarBear »

Caute,

chci si koupit nove alu, aby mi sedeli s tim co mam v TP, ale jsem z toho trosku jelen :(

Mam tam napsano 6,5Jx15 H2.

Vubec netusim co znamena to H2... :((

Rozmery tech co bych koupil jsou 6.5Jx15 a maji ET 42 stred je 72.6mm

Diky za radu :oops:
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#134 Příspěvek od Studna »

H2 neřeš, je to označení typu hřbetu H2 - Double Hump a má to většina prodávaných disků, musela by to být meganáhoda, že by jsi koupil něco jiného. Dodrž jen rozměry (průměr, ET, šířku).
Koovi
Registrovaný
Příspěvky: 292
Registrován: čtv 11.12.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#135 Příspěvek od Koovi »

pročítal jsem to tady všechno přesto se zeptám jestli mi někdo kvalifikovaně poradí :D , že má třeba stejnou variantu kol na autě. Chtěl bych na E36 (compact), snížený 60/30, pneu 225/45 R17 a to vše bez úprav lemů dostat disky:

vpředu 8J x 17 ET20
vzadu 9J x 17 ET26

když měřím vzadu vzdálenost mezi lemem a pneumatikou u ET35 tak je tam mezera cca 1,5 cm... :roll:

dostanu tam ty ET 20 (přední) a ET 26 (zadní), ale tak aby se s tím autem dalo jezdít i do zatáčky :D ?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#136 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Mám na Compactu 225/50x16 s ET35 a neřekl bych, že by vzadu nebo vpředu bylo od podběhu více než 1cm vůle. Asi ti to bude drhnou, ne-li trhat lem blatníku vpředu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#137 Příspěvek od ironpipi »

Koovi píše:pročítal jsem to tady všechno přesto se zeptám jestli mi někdo kvalifikovaně poradí :D , že má třeba stejnou variantu kol na autě. Chtěl bych na E36 (compact), snížený 60/30, pneu 225/45 R17 a to vše bez úprav lemů dostat disky:

vpředu 8J x 17 ET20
vzadu 9J x 17 ET26

když měřím vzadu vzdálenost mezi lemem a pneumatikou u ET35 tak je tam mezera cca 1,5 cm... :roll:

dostanu tam ty ET 20 (přední) a ET 26 (zadní), ale tak aby se s tím autem dalo jezdít i do zatáčky :D ?


S tímhle snížením, ET a šířkou kol bez úpravy nedostaneš...
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany

#138 Příspěvek od Studna »

Asi určitě si mysím, že nedáš. Možná pokud by jsi dal užší pneu, jinak si na obou osách vyhrneš lemy, kola budou o cca 1cm mimo blatníky.
Koovi
Registrovaný
Příspěvky: 292
Registrován: čtv 11.12.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#139 Příspěvek od Koovi »

díky pánové... :wink:

kdyby byla možnost "zažehlení" lemů bez poškození laku tak by se o tom na zadním blatníku dalo uvažovat.

To Studna...tak skálopevně netrvám na pneu 225, pokud bych to tam dostal na užších, šel bych do 215 a snad i do těch 205...
mathias22
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pát 13.06.2008 00:00
Bydliště: Ostrava CITY
Kontaktovat uživatele:

#140 Příspěvek od mathias22 »

et 20 a 9 palcu ani nahodou!!!i kdyz zbombirujes ten vnitrni ohyb lemu a zrobis falc tak ti bude drhnout zadek toho lemu a pri propruzeni si zhoblujes naraznik!et 20 je zaroven s lemem!budes muset bombirovat lemy ven!
Odpovědět