Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Zkušenosti s rozměry kol a ET
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
ET na geometrii nemá vliv, geometrie kol se nastavuje v úhlových stupních. Zmenšení ET jen "vystrčí kola ven", ale úhel sbíhavosti, úhel odklonu/příklonu zůstává. Problém bude spíš ve sníženém podvozku, kdy se zvětší příklon, kola jsou do "A". Vpředu se to dá kompenzovat zvětšením sbíhavosti nebo použitím jiných horních lůžek tlumičů, vzadu (až na historické modely) je odklon seřizovatelný.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Geometristi byvají líní lemplové. Pokud necheš kupovat seřizovatelná horní lůžka tlumičů, nech seřídít přední sbíhavost na samou hranici tolerance co nejvíce do sběhu nebo i lehce přes, záleží na snížení a tím pádem na zvětšení příklonu. Pneu se budou sjíždět o něco rychleji než se správným nastavením, ale budou se sjíždět rovnoměrně.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 859
- Registrován: pát 13.06.2008 00:00
- Bydliště: Ostrava CITY
- Kontaktovat uživatele:
Francis píše:Geometristi byvají líní lemplové. Pokud necheš kupovat seřizovatelná horní lůžka tlumičů, nech seřídít přední sbíhavost na samou hranici tolerance co nejvíce do sběhu nebo i lehce přes, záleží na snížení a tím pádem na zvětšení příklonu. Pneu se budou sjíždět o něco rychleji než se správným nastavením, ale budou se sjíždět rovnoměrně.
mam jeste dotaz,vidim ze tomu rozumis,kdyz mam stelovak,tak bych mel po kazdem svem snizeni delat geosku?to je blbost ne?vzdyt sbihavost nema vliv na to jak mas auto nizko ne?nebo se pletu?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Při snížení jde kolo do příklonu, podobně jako při propružení za jízdy. Je to dáno kinematikou zavěšení a je to pro stabilizaci při průjezdu zatáčkou.
Ano, při každém přenastavení snížení, máš-li stavitelný podvozek, bys měl seřídit i odklon kola, umožňuje-li to podvozek a v každém případě seřídit sbíhavost.
Ano, při každém přenastavení snížení, máš-li stavitelný podvozek, bys měl seřídit i odklon kola, umožňuje-li to podvozek a v každém případě seřídit sbíhavost.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Jakej je v mm rozdíl v pneu 215/45 R17 a 215/50 R17? Sundal jsem z E36 kombíka 225/45 R17 páč mám vzadu nový lemy a při propružení zadku (kola 8x17 ET40) trochu škrtnou. Samozřejmě nejsou hrany lemů zaoblený jak origo a už se mi to nechce upravovat, takže tam chci dát užší pneu, ale nejsem si jist s výškou.
Studna píše:Jakej je v mm rozdíl v pneu 215/45 R17 a 215/50 R17? Sundal jsem z E36 kombíka 225/45 R17 páč mám vzadu nový lemy a při propružení zadku (kola 8x17 ET40) trochu škrtnou. Samozřejmě nejsou hrany lemů zaoblený jak origo a už se mi to nechce upravovat, takže tam chci dát užší pneu, ale nejsem si jist s výškou.
Jsou v tom výrobce od výrobce trochu rozdíly, ale asi tak...obvod u 215/45 je +/- 196cm a u 215/50 je +/- 204cm. Mám na předku 17x7,5J, měl jsem tam 215/45, ale profil se mi zdál docela nízkej a tahalo to do kolejí, tak jsem sehnal 215/50 a musím říct, že je to lepší...Jinak se mi nezdá že by 8J ET 40 a pneu 225/45 škrtalo, tohle je vetšinou až u ET kolem 35...
pročítal jsem to tady všechno přesto se zeptám jestli mi někdo kvalifikovaně poradí
, že má třeba stejnou variantu kol na autě. Chtěl bych na E36 (compact), snížený 60/30, pneu 225/45 R17 a to vše bez úprav lemů dostat disky:
vpředu 8J x 17 ET20
vzadu 9J x 17 ET26
když měřím vzadu vzdálenost mezi lemem a pneumatikou u ET35 tak je tam mezera cca 1,5 cm...
dostanu tam ty ET 20 (přední) a ET 26 (zadní), ale tak aby se s tím autem dalo jezdít i do zatáčky
?

vpředu 8J x 17 ET20
vzadu 9J x 17 ET26
když měřím vzadu vzdálenost mezi lemem a pneumatikou u ET35 tak je tam mezera cca 1,5 cm...

dostanu tam ty ET 20 (přední) a ET 26 (zadní), ale tak aby se s tím autem dalo jezdít i do zatáčky

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Mám na Compactu 225/50x16 s ET35 a neřekl bych, že by vzadu nebo vpředu bylo od podběhu více než 1cm vůle. Asi ti to bude drhnou, ne-li trhat lem blatníku vpředu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Koovi píše:pročítal jsem to tady všechno přesto se zeptám jestli mi někdo kvalifikovaně poradí, že má třeba stejnou variantu kol na autě. Chtěl bych na E36 (compact), snížený 60/30, pneu 225/45 R17 a to vše bez úprav lemů dostat disky:
vpředu 8J x 17 ET20
vzadu 9J x 17 ET26
když měřím vzadu vzdálenost mezi lemem a pneumatikou u ET35 tak je tam mezera cca 1,5 cm...![]()
dostanu tam ty ET 20 (přední) a ET 26 (zadní), ale tak aby se s tím autem dalo jezdít i do zatáčky?
S tímhle snížením, ET a šířkou kol bez úpravy nedostaneš...