Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automatická převodovka

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Honnzas
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: stř 15.10.2008 00:00
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

#281 Příspěvek od Honnzas »

NEVITE NAHODOU NEKDO KDE BY KOLEM PLZEN MI NEKDO VYMENIL OLEJ V AUTOMATU. DIKY
tyufa
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 25.04.2009 00:00
Bydliště: Plzeň

#282 Příspěvek od tyufa »

raging píše:Ahoj,vcera byla moje 320 ka na vymene oleje v aut.prevodovce http://www.kaps.cz/automaticke.php?flash=undefined strucne receno,perfektni pristup techniku(vezmou te pod auto a ukazou vypusteny olej),reknou co a jak, pokecaji se zakaznikem atd.
Cela akce i s proplachem trva cca dve hodiny,takze se tam pekne posadis,nabidnou kavu,nebo mineralku.
Ale,co je na tom nejdulezitejsi,to je cena.Ja jsem vcera platil 4450 kc,se vsim vsudy,tedy,olej,filtr,prace 8) 8)
a jeste neco:Neverte nikomu,kdo bude tvrdit,ze je v automatu celozivotni napln.Nic takoveho neexistuje :!:


Ahoj.Naplň je celoživotní, ale životnost je cca 180-250 tisíc km. Potom na všechno vůle Boží.
Regis
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: sob 03.03.2007 01:00
Bydliště: Praha

#283 Příspěvek od Regis »

Celozivotnostni. :wink:
Me servisak rikal, ze hlavni problem neni v kvalite oleje, ktery je pry opravdu vyborny a vydrzi ledasco, ale v postupne klesajici hladine. Udajne ma prevodovka (v mem pripade byla rec o steptronicu v E39) pretlakovy ventil a kdyz se razantneji rozjedete, trocha oleje se vypari a odejde ventilem. U me to po 150kkm udelalo chybejici 3l oleje z cehoz vyvodil, ze predchozi majitel s tim jezdil jako prase. :evil:
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#284 Příspěvek od jurasis »

Tak to by mě zajímalo, jak se olej vypařuje...

Olej je třeba vyměnit (v každém stroji, přístroji, mašině) protože stárne a chemicky degeneruje několika způsoby. Doporučuji přečíst téma o olejích v 3er sekci, především příspěvky uživatele Major.

Výrobce automatu (pozor, ne auta) tvrdí, že životnost origo první náplně je 160 tis. km, měla by následovat výměna a další intervaly po cca 40-60 tis. km dle stylu jízdy.
O celoživotní náplni mluví jen výrobce auta, jenže ten vychází ze záruční doby, která je kratší, než životnost originál oleje, viz výše. Pak už na to auto serou...
Mimochodem, ve vnitřních předpisech mají befel, pokud přijede na servis auto s více jak 160 tis. tak olej vyměnit. Zajímavý je detail, že olej se u nich ofiko nemění (celoživotní náplň) ale postupy a přípravky na to mají... :wink:

Kdo má problém s automatem, v první řadě zkontrolujte TEPLOTU OLEJE po zátěži, umí i blbý Carsoft. Většina problémů začíná tady... Doporučuji kontrolovat preventivně, přehřívání je to nejhorší, co může každý olej potkat...
Pak samo kontrola hladiny oleje, ale to už musí dělat někdo, kdo to umí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Regis
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: sob 03.03.2007 01:00
Bydliště: Praha

#285 Příspěvek od Regis »

No nenapsal jsem to spravne. Veskutecnosti nebyla rec o vyparovani, ale o uniku pres ten pretlakovy ventil. Jestli je to odparenim, nebo jestli unika aerosol pri beznem zahrivani atp. uz nevim.

To ze olej degraduje bych take rekl, ale vypada to, ze problem s ubytkem muze alespon nekdy nastat drive nez problem s degradaci - viz muj pripad.

Mimochodem kdyz pises, ze originalni napln ma vydrzet +- 160k km a pak vymeny po 40-60 tisicich, nevis proc jsou dalsi intervaly tak kratke? Preci olej se tam da nalit ten samy co jde z vyroby, leda by se daval ve vyrobe nejaky superspecialni ktery ti neprodaj... coz se mi zda divne?
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#286 Příspěvek od jurasis »

Ano, jsou tam prý speciální aditiva...
Podle mě jde o tak velký rozdíl kombinací (vlastně součtem) třech vlivů: tyhle aditiva, rozdílem nová/jetá převodovka a třetí a podle mě hlavní, že si výrobce po více km více chrání prdel (tj ubere km daleko pod mez, kterou si myslí, že to vydrží). Třeba jako motory, taky Ti výrobce napíše jako normální spotřebu oleje 1l na 2000 km... :wink:
Mimochodem většinou platí, čím vyšší teplota, tím dřív dojde k přetlaku :wink:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
selkie
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 29.06.2007 00:00
Bydliště: golden city
Kontaktovat uživatele:

#287 Příspěvek od selkie »

nemuze to taky byt tim, ze pri vymene se nepodari vymenit vsechen olej? ze je vlastne ten novy olej naredeny a tudiz uz ma neco "najeto"?
fredy
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: sob 19.07.2008 00:00

#288 Příspěvek od fredy »

ja měnil olej v převodovce už 3x a to průplachem, protože v měniči ti vždy něco zůstane a ne málo, v mém bylo cca 3 litry oleje. takže dolejt novým, ujet par tisíc km aby se dobře promíchal a vyměnit... takhle jsem to udělal 3x a na proslední výměně se udělal i filtr, tím určitě zaručíš aspon 95% výměnu oleje :) jestli někdo dělá nějaký průplach že to z toho nějak dostane celé netuším....
Regis
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: sob 03.03.2007 01:00
Bydliště: Praha

#289 Příspěvek od Regis »

ZF na to ma pry stroj. Pry, nevim. Teoreticky by slo odpojit hadici od chladice oleje, ale nevim kam to pak vevnir vede, jestli by to melo smysl.
Honnzas
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: stř 15.10.2008 00:00
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

#290 Příspěvek od Honnzas »

Jeste by me zajimalo jakej filtr a olej do prevodovky E39 530D
V Autokelly maji dva druhy filtru s prumerem 10 a 12 mm. Tak nevim jak to zjistit krom toho mit filtr venku.
Pak je dalsi vec jaky olej. Muze mi nekdo doporucit co tam vlastne nalejt.

Moc diky za odpoved.
selkie
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 29.06.2007 00:00
Bydliště: golden city
Kontaktovat uživatele:

#291 Příspěvek od selkie »

co sem tak zjistoval, tak bmw montovalo tri druhy prevodovek...konkretne u moji prej vymenej filtr neni
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#292 Příspěvek od Snejk »

a co je u novějšich převodovek nejlepší, že se sama sebe dokaže diagnostikovat... takže otazky typu.. prokluzuje mi měnič a jak to poznam? normalně blbě (maximalně test na stahl speed ale to je k ničemu) ale pokud mate aspon e38/39/46 a vejš tak se prostě píchnete na diagnostiku a ta snímá otáčky, před měničem(motor), za měničem .. a na výstupu. paráda co chtít víc. pokud sama objeví prokluz tak to prostě napíše.. jak na měniči tak na jakemkoli kvaltu. to pomuže si udělat aspon minimalni obrazek jestli je ta převodovka na tom vlastně tak blbě. Dokud jen cuka tak se da proplachnout/ vymenit olej.. .jak už tam sou prokluzy tak už je zrala na repas. to je lepší už olej neměnit a dojezdit to jak to je.. ono to taky muže trvat dalších 50tkm i vic... z moji zkušenosti z e32 a kašoidnim černym olejem to jezdilo stejně dalšich 100 000km. ale pak z toho tekl motorovy olej :D, tehdy mi řikaly.. je černej? jezdi? tak na to ser. a jakou měli pravdu. po 100tkm se mi pes chladič odlilo 2L tak sem dolil a za 1000km přesně už sem se nerozjel. uplně to sežralo lamely na kašu. takže jak už to je načate.. tak je to lepši dojezdit než to pokoušet.
BeXTeR
Registrovaný
Příspěvky: 235
Registrován: pon 02.05.2005 00:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#293 Příspěvek od BeXTeR »

btw, u starsich modelu jako e34 s prevodovkou 5HP30 rychlost pred menicem a za menicem take zmeris, akorat to jde jenom merakem, ne diagoskou..

Stall speed ti poradi jen kdyz je ten menic nahadry.. pokud chces vedet jestli prokluzuje, musis merit..

to jen takova poznamka pod carou pro ty co maji stary plecky jako ja a propadli depresi 8)
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#294 Příspěvek od StepanMatl »

Ahoj, ráno, když je motor studený, tak si automat sám přidá plyn a nadřadí, je to normální? Dík. Model viz podpis.
BeXTeR
Registrovaný
Příspěvky: 235
Registrován: pon 02.05.2005 00:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#295 Příspěvek od BeXTeR »

podpis neni videt, takze nevim co mas :) Auto samo od sebe ale plyn prece pridavat nemuze, to by bylo divny

u 540 e34 radi za 3 az na 3tis. ot. nebo po 5min. provozu. Nebo tak nejak priblizne. Proste jen posune shift point aby se rychleji ohrala - nemyslel jsi spis toto?

takhle se budou chovat urcite i jine modely
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#296 Příspěvek od Birkoff »

Moje E39 to dělá taky. Když je motor studenej automat řadí až u hranice 3000ot - hlavně 2->3 stupeň. Po ohřátí jezdím mezi 1500-2000ot.
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#297 Příspěvek od StepanMatl »

BeXTeR píše:podpis neni videt, takze nevim co mas :) Auto samo od sebe ale plyn prece pridavat nemuze, to by bylo divny

u 540 e34 radi za 3 az na 3tis. ot. nebo po 5min. provozu. Nebo tak nejak priblizne. Proste jen posune shift point aby se rychleji ohrala - nemyslel jsi spis toto?

takhle se budou chovat urcite i jine modely


Mám E39 2001 Touring. No možná to je ono, ale já prostě cítím, jak auto znatelně přidá plyn, až mě zatlačí do sedačky (jen trošku samozřejmě :)) a pak nadřadí.
BeXTeR
Registrovaný
Příspěvky: 235
Registrován: pon 02.05.2005 00:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#298 Příspěvek od BeXTeR »

to mi teda nezni uplne bezpecne :) Zkus u nekoho diag, treba to neco prozradi
ownstyle
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 14.05.2009 00:00

#299 Příspěvek od ownstyle »

ahojte,

postihla ma nocna mora asi kazdeho kto vlastni automat - failsafe rezim, auto nepojazdne a budem potrebovat zrepasovat prevodovku.
Nemate niekto skusenosti s ostravskou firmou JP Transmissions? ich stranka nevyzera moc profesionalne ale pan znel cez telefon celkom seriozne.
Ich web je http://www.jptransmissions.com. Ma niekto nejake referencie?

Dakujem
Miso
ruzi320i
Registrovaný
Příspěvky: 211
Registrován: pon 05.10.2009 00:00
Bydliště: Jihlava

#300 Příspěvek od ruzi320i »

Dneska se mi vlivem neopatrnosti a unáhlenosti podařilo, že jsem nastartoval v režimu R :roll: Auto si neskutečně koplo a po ujetí pár metrů jsem zjistil, že i přestalo řadit.Po vypnutí motoru a opětovného nastartování už vše ok, akorát s tím rozdílem, že před touto událostí si ten automat z režimu P do D nebo P do R a naopak vždy kopnul, prostě jsem věděl, že ten kvalt tam mám a teď to přestalo absolutně dělat, tak jsem z toho trochu vyjevenej a mám obavy co bude dál.Jinak je možné, že po téhle události je automat hlasitější?že si tam něco ševelí nebo je to sugesce?
Mám e36 320i coupe r.v 96
Odpovědět