Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Automatická převodovka
raging píše:Ahoj,vcera byla moje 320 ka na vymene oleje v aut.prevodovce http://www.kaps.cz/automaticke.php?flash=undefined strucne receno,perfektni pristup techniku(vezmou te pod auto a ukazou vypusteny olej),reknou co a jak, pokecaji se zakaznikem atd.
Cela akce i s proplachem trva cca dve hodiny,takze se tam pekne posadis,nabidnou kavu,nebo mineralku.
Ale,co je na tom nejdulezitejsi,to je cena.Ja jsem vcera platil 4450 kc,se vsim vsudy,tedy,olej,filtr,prace![]()
![]()
a jeste neco:Neverte nikomu,kdo bude tvrdit,ze je v automatu celozivotni napln.Nic takoveho neexistuje
Ahoj.Naplň je celoživotní, ale životnost je cca 180-250 tisíc km. Potom na všechno vůle Boží.
Celozivotnostni.
Me servisak rikal, ze hlavni problem neni v kvalite oleje, ktery je pry opravdu vyborny a vydrzi ledasco, ale v postupne klesajici hladine. Udajne ma prevodovka (v mem pripade byla rec o steptronicu v E39) pretlakovy ventil a kdyz se razantneji rozjedete, trocha oleje se vypari a odejde ventilem. U me to po 150kkm udelalo chybejici 3l oleje z cehoz vyvodil, ze predchozi majitel s tim jezdil jako prase.

Me servisak rikal, ze hlavni problem neni v kvalite oleje, ktery je pry opravdu vyborny a vydrzi ledasco, ale v postupne klesajici hladine. Udajne ma prevodovka (v mem pripade byla rec o steptronicu v E39) pretlakovy ventil a kdyz se razantneji rozjedete, trocha oleje se vypari a odejde ventilem. U me to po 150kkm udelalo chybejici 3l oleje z cehoz vyvodil, ze predchozi majitel s tim jezdil jako prase.

Tak to by mě zajímalo, jak se olej vypařuje...
Olej je třeba vyměnit (v každém stroji, přístroji, mašině) protože stárne a chemicky degeneruje několika způsoby. Doporučuji přečíst téma o olejích v 3er sekci, především příspěvky uživatele Major.
Výrobce automatu (pozor, ne auta) tvrdí, že životnost origo první náplně je 160 tis. km, měla by následovat výměna a další intervaly po cca 40-60 tis. km dle stylu jízdy.
O celoživotní náplni mluví jen výrobce auta, jenže ten vychází ze záruční doby, která je kratší, než životnost originál oleje, viz výše. Pak už na to auto serou...
Mimochodem, ve vnitřních předpisech mají befel, pokud přijede na servis auto s více jak 160 tis. tak olej vyměnit. Zajímavý je detail, že olej se u nich ofiko nemění (celoživotní náplň) ale postupy a přípravky na to mají...
Kdo má problém s automatem, v první řadě zkontrolujte TEPLOTU OLEJE po zátěži, umí i blbý Carsoft. Většina problémů začíná tady... Doporučuji kontrolovat preventivně, přehřívání je to nejhorší, co může každý olej potkat...
Pak samo kontrola hladiny oleje, ale to už musí dělat někdo, kdo to umí...
Olej je třeba vyměnit (v každém stroji, přístroji, mašině) protože stárne a chemicky degeneruje několika způsoby. Doporučuji přečíst téma o olejích v 3er sekci, především příspěvky uživatele Major.
Výrobce automatu (pozor, ne auta) tvrdí, že životnost origo první náplně je 160 tis. km, měla by následovat výměna a další intervaly po cca 40-60 tis. km dle stylu jízdy.
O celoživotní náplni mluví jen výrobce auta, jenže ten vychází ze záruční doby, která je kratší, než životnost originál oleje, viz výše. Pak už na to auto serou...
Mimochodem, ve vnitřních předpisech mají befel, pokud přijede na servis auto s více jak 160 tis. tak olej vyměnit. Zajímavý je detail, že olej se u nich ofiko nemění (celoživotní náplň) ale postupy a přípravky na to mají...

Kdo má problém s automatem, v první řadě zkontrolujte TEPLOTU OLEJE po zátěži, umí i blbý Carsoft. Většina problémů začíná tady... Doporučuji kontrolovat preventivně, přehřívání je to nejhorší, co může každý olej potkat...
Pak samo kontrola hladiny oleje, ale to už musí dělat někdo, kdo to umí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
No nenapsal jsem to spravne. Veskutecnosti nebyla rec o vyparovani, ale o uniku pres ten pretlakovy ventil. Jestli je to odparenim, nebo jestli unika aerosol pri beznem zahrivani atp. uz nevim.
To ze olej degraduje bych take rekl, ale vypada to, ze problem s ubytkem muze alespon nekdy nastat drive nez problem s degradaci - viz muj pripad.
Mimochodem kdyz pises, ze originalni napln ma vydrzet +- 160k km a pak vymeny po 40-60 tisicich, nevis proc jsou dalsi intervaly tak kratke? Preci olej se tam da nalit ten samy co jde z vyroby, leda by se daval ve vyrobe nejaky superspecialni ktery ti neprodaj... coz se mi zda divne?
To ze olej degraduje bych take rekl, ale vypada to, ze problem s ubytkem muze alespon nekdy nastat drive nez problem s degradaci - viz muj pripad.
Mimochodem kdyz pises, ze originalni napln ma vydrzet +- 160k km a pak vymeny po 40-60 tisicich, nevis proc jsou dalsi intervaly tak kratke? Preci olej se tam da nalit ten samy co jde z vyroby, leda by se daval ve vyrobe nejaky superspecialni ktery ti neprodaj... coz se mi zda divne?
Ano, jsou tam prý speciální aditiva...
Podle mě jde o tak velký rozdíl kombinací (vlastně součtem) třech vlivů: tyhle aditiva, rozdílem nová/jetá převodovka a třetí a podle mě hlavní, že si výrobce po více km více chrání prdel (tj ubere km daleko pod mez, kterou si myslí, že to vydrží). Třeba jako motory, taky Ti výrobce napíše jako normální spotřebu oleje 1l na 2000 km...
Mimochodem většinou platí, čím vyšší teplota, tím dřív dojde k přetlaku
Podle mě jde o tak velký rozdíl kombinací (vlastně součtem) třech vlivů: tyhle aditiva, rozdílem nová/jetá převodovka a třetí a podle mě hlavní, že si výrobce po více km více chrání prdel (tj ubere km daleko pod mez, kterou si myslí, že to vydrží). Třeba jako motory, taky Ti výrobce napíše jako normální spotřebu oleje 1l na 2000 km...

Mimochodem většinou platí, čím vyšší teplota, tím dřív dojde k přetlaku

.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
ja měnil olej v převodovce už 3x a to průplachem, protože v měniči ti vždy něco zůstane a ne málo, v mém bylo cca 3 litry oleje. takže dolejt novým, ujet par tisíc km aby se dobře promíchal a vyměnit... takhle jsem to udělal 3x a na proslední výměně se udělal i filtr, tím určitě zaručíš aspon 95% výměnu oleje
jestli někdo dělá nějaký průplach že to z toho nějak dostane celé netuším....

a co je u novějšich převodovek nejlepší, že se sama sebe dokaže diagnostikovat... takže otazky typu.. prokluzuje mi měnič a jak to poznam? normalně blbě (maximalně test na stahl speed ale to je k ničemu) ale pokud mate aspon e38/39/46 a vejš tak se prostě píchnete na diagnostiku a ta snímá otáčky, před měničem(motor), za měničem .. a na výstupu. paráda co chtít víc. pokud sama objeví prokluz tak to prostě napíše.. jak na měniči tak na jakemkoli kvaltu. to pomuže si udělat aspon minimalni obrazek jestli je ta převodovka na tom vlastně tak blbě. Dokud jen cuka tak se da proplachnout/ vymenit olej.. .jak už tam sou prokluzy tak už je zrala na repas. to je lepší už olej neměnit a dojezdit to jak to je.. ono to taky muže trvat dalších 50tkm i vic... z moji zkušenosti z e32 a kašoidnim černym olejem to jezdilo stejně dalšich 100 000km. ale pak z toho tekl motorovy olej
, tehdy mi řikaly.. je černej? jezdi? tak na to ser. a jakou měli pravdu. po 100tkm se mi pes chladič odlilo 2L tak sem dolil a za 1000km přesně už sem se nerozjel. uplně to sežralo lamely na kašu. takže jak už to je načate.. tak je to lepši dojezdit než to pokoušet.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 235
- Registrován: pon 02.05.2005 00:00
- Bydliště: Prague
- Kontaktovat uživatele:
btw, u starsich modelu jako e34 s prevodovkou 5HP30 rychlost pred menicem a za menicem take zmeris, akorat to jde jenom merakem, ne diagoskou..
Stall speed ti poradi jen kdyz je ten menic nahadry.. pokud chces vedet jestli prokluzuje, musis merit..
to jen takova poznamka pod carou pro ty co maji stary plecky jako ja a propadli depresi
Stall speed ti poradi jen kdyz je ten menic nahadry.. pokud chces vedet jestli prokluzuje, musis merit..
to jen takova poznamka pod carou pro ty co maji stary plecky jako ja a propadli depresi

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 235
- Registrován: pon 02.05.2005 00:00
- Bydliště: Prague
- Kontaktovat uživatele:
podpis neni videt, takze nevim co mas
Auto samo od sebe ale plyn prece pridavat nemuze, to by bylo divny
u 540 e34 radi za 3 az na 3tis. ot. nebo po 5min. provozu. Nebo tak nejak priblizne. Proste jen posune shift point aby se rychleji ohrala - nemyslel jsi spis toto?
takhle se budou chovat urcite i jine modely

u 540 e34 radi za 3 az na 3tis. ot. nebo po 5min. provozu. Nebo tak nejak priblizne. Proste jen posune shift point aby se rychleji ohrala - nemyslel jsi spis toto?
takhle se budou chovat urcite i jine modely
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
BeXTeR píše:podpis neni videt, takze nevim co masAuto samo od sebe ale plyn prece pridavat nemuze, to by bylo divny
u 540 e34 radi za 3 az na 3tis. ot. nebo po 5min. provozu. Nebo tak nejak priblizne. Proste jen posune shift point aby se rychleji ohrala - nemyslel jsi spis toto?
takhle se budou chovat urcite i jine modely
Mám E39 2001 Touring. No možná to je ono, ale já prostě cítím, jak auto znatelně přidá plyn, až mě zatlačí do sedačky (jen trošku samozřejmě

ahojte,
postihla ma nocna mora asi kazdeho kto vlastni automat - failsafe rezim, auto nepojazdne a budem potrebovat zrepasovat prevodovku.
Nemate niekto skusenosti s ostravskou firmou JP Transmissions? ich stranka nevyzera moc profesionalne ale pan znel cez telefon celkom seriozne.
Ich web je http://www.jptransmissions.com. Ma niekto nejake referencie?
Dakujem
Miso
postihla ma nocna mora asi kazdeho kto vlastni automat - failsafe rezim, auto nepojazdne a budem potrebovat zrepasovat prevodovku.
Nemate niekto skusenosti s ostravskou firmou JP Transmissions? ich stranka nevyzera moc profesionalne ale pan znel cez telefon celkom seriozne.
Ich web je http://www.jptransmissions.com. Ma niekto nejake referencie?
Dakujem
Miso
Dneska se mi vlivem neopatrnosti a unáhlenosti podařilo, že jsem nastartoval v režimu R
Auto si neskutečně koplo a po ujetí pár metrů jsem zjistil, že i přestalo řadit.Po vypnutí motoru a opětovného nastartování už vše ok, akorát s tím rozdílem, že před touto událostí si ten automat z režimu P do D nebo P do R a naopak vždy kopnul, prostě jsem věděl, že ten kvalt tam mám a teď to přestalo absolutně dělat, tak jsem z toho trochu vyjevenej a mám obavy co bude dál.Jinak je možné, že po téhle události je automat hlasitější?že si tam něco ševelí nebo je to sugesce?
Mám e36 320i coupe r.v 96

Mám e36 320i coupe r.v 96