No, začnu od konce:
Pokud se naleje do nádrže biolíh, tak motor potřebuje jinej předstih, delší vstřik a jednotka musí přirozeně pracovat s jinejma hodnotama z lambda sondy. Biolíh v sobě na rozdíl od benzínu obsahuje molekuly kyslíku, díky čemuž dává lambda sonda jednotce signál, že má směs obohatit, což je v případě biolihu špatně. Každá jednotka má určitý rozmezi, ve kterým je schopná sama doladit potřebný parametry. Standardně nastavená je taky schopná přizpůsobit se benzínu 91-98okt. E85 má ale oktanový číslo asi 105, což už problém je. Brácha má tu jednotku nastavenou někde mezi benálem a biolihem, zbytek už si dodělá jednotka sama. Čili pokud bude jezdit na biolíh a pak tam naleje čistej benál, tak bude chvíli trvat než se jednotka doladí. Zpočátku to pojede na bohatší směs, ale pojede. Tohle je ale extrém.
Není to samozřejmě uplně dokonalý, ale přijde mi to lepší řešení, než podporovat zlatej důl v podobě přídavnejch jednotek a přestaveb za nekřesťanský prachy.
Mám připravenou další jednotku, kterou mi brácha upraví, abych měl jistotu, že se s původní nic nestane. Hodím pak info, jestli je to takhle realizovatelný i u BMW, ale nevidím důvod, proč by to jít nemělo
