Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Ethanol E85

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#161 Příspěvek od jurasis »

Poldav6: To mají testovat ti, co to komerčně prodávají. Já Tě nechci urážet, na Tvém místě bych to spíš reklamoval a snad i žaloval dodavatele...

S cenou BA jsi to nepochopil. Já to za ty peníze nekupuji, ale mám litr reálně za tuhle částku... Ethanol by mě za stejných podmínek reálně vycházel pod 20,- za předpokladu poslední zde uvedené ceny s dph...

Nicméně, zajímá mě i ekologický dopad, nejen ekonomický. Ale ne za cenu barabování a nejistoty funkčnosti... To ať si pořádně otestuje prodejce. Automobilka taky neprodává nedodělaný polotovar, aby sis ho doladil...

Nevím, jak lépe vysvětlit, o co mi jde... :wink:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#162 Příspěvek od Poldav6 »

jurasis: ok ok :-)

No bylo mi řečeno.. že se ještě budu muset několikrát zastavit na seřízení, takže hůl se mi lámat nechce. Ale to že někdo dělá přestavbu za míň a bez problémů.. mi náladu také nezlepšuje.

Nonamer: tak držím palce, ať to vyjde..

Jinak co se týče těch dlouhodobých zkušeností.. Kdyby nastaly nějaké problémy, lidé by se ozvali. A kdyby to naopak bylo extra výhodné, asi by se také někdo ozval.. Takže asi to taková výhra nebude, nebo prostě majitelé úspěšně "konvertovaných" aut nemají potřebu se dělit o zkušenosti...
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#163 Příspěvek od magorcondoria »

Ekopaliva zvýšují cenu potravin,a ekologickou zátěž.USA tlačí na "EKOPALIVA"aby se zbavili závislosti na dovozu ropy. Žádná ekologie v tom není.

Udělej něco pro planetu a netakuj Et. a směs NMaMEŘO.Ještě mě napadá heslo:Zabij Bobra zachráníš strom :lol:
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#164 Příspěvek od magorcondoria »

Sportovní filtr nemá vliv na bohatost.Teda pokud jeho nízká účinost nezpůsobí zasvinění MAF.
Nebo tu má ještě někdo karburátor?
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#165 Příspěvek od Poldav6 »

magorcondoria píše:Ekopaliva zvýšují cenu potravin,a ekologickou zátěž.


Tohle není jednoznačné. Existuje řada studií prokazující obě strany mince. Každopádně efektivita získávání etanolu roste..

Jinak jsem si ještě vzpomněl jak nonamer psal o kvalitě Etanolu.. O tom jsem taky četl, ale tankuju na různých místech a pořád to je stejné.
Nonamer
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#166 Příspěvek od Nonamer »

magorcondoria píše:Ekopaliva zvýšují cenu potravin,a ekologickou zátěž.USA tlačí na "EKOPALIVA"aby se zbavili závislosti na dovozu ropy. Žádná ekologie v tom není.

Udělej něco pro planetu a netakuj Et. a směs NMaMEŘO.Ještě mě napadá heslo:Zabij Bobra zachráníš strom :lol:


Někde jsem četl, že na výrobu 1L Ethanolu je potřeba 1.2 L nafty :)

Při výrobě 1L Naturalu bude asi taky nějáká ta zátěž životního prostředí..

Já osobně preferuju E85 ne z ekologického hlediska ale z jiných důvodů:

1. nezávislost na arabských státech (to mi dělá fakt dobře)
2. podpora CZ ekonomiky - Ethanol je vyráběnej u nás
3. ekonomický aspekt
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#167 Příspěvek od Poldav6 »

Zdroj: http://www.biopalivafrci.cz

"...tzv. LCA analýza (Life Cycle Assesment). Jde o metodu, která zkoumá spotřebu skleníkových plynů v celém životní cyklu biopaliva, tzn. od zemědělské výroby jejich surovin až po jeho spálení v motoru. Na základě mnoha studií nakonec Evropská komise v roce 2009 velmi opatrně stanovila typické hodnoty úspory pro jednotlivá biopaliva. Jsou obsaženy v příloze směrnice 2009/28/ES a jsou v rozsahu od 32% (v případě výroby bioetanolu z pšenice) až po 95% (v případě biopaliv 2. generace)"

To že se kvůli biopalivům kácely a kácejí pralesy, je věc jiná. Rovněž pěstování řepky na úkor jiných plodin.. No, kde je pravda ve světě pokřiveném dotacemi a zájmy "zhora".. se asi nedovíme :)

Pro mě je plus, že auto krásně voní, jede líp a ještě snad i ušetřím :)
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#168 Příspěvek od Poldav6 »

AD energetická "nevýhodnost":

"Metodou analýzy životního cyklu (LCA) byla průměrná energetická bilance u dnes nejvíce používaného biopaliva – bionafty stanovena 1 : 1,9. Na jeden díl energie vložené tedy připadají téměř dva díly energie získané a převedené do pohonu automobilu. U bioetanolu je to méně, ale poslední studie jasně prokazují pozitivní bilanci i u něj. Záleží pochopitelně na typu suroviny, ze které je biopalivo vyrobeno a technologii, která se přitom použije. U biopaliv 2. generace, která jsou vyráběna nejmodernějšími postupy využívajícími maximální energetický potenciál zpracovávané biomasy, mají tento poměr až 1:9!"

AD potraviny vs. řepka

"V ČR je k dispozici cca 1 mil. hektarů zemědělské půdy, na níž nelze pěstovat plodiny pro potravinářskou výrobu, protože tomu zabraňují kvóty a jiné limity dané EU. V opačném případě by vznikala nadprodukce, se kterou si Evropa neví rady. Česká půda tedy může zůstat ležet ladem, nebo se využije právě pro pěstování energetických plodin. Na tom mohou vydělat čeští zemědělci, protože získají stabilní příjem"

Spousta dalších zajímavých témat http://www.biopalivafrci.cz
PPK
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: stř 03.06.2009 00:00
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

#169 Příspěvek od PPK »

Tak je jasny ze na webu kterej je delanej vylozene na podporu biopaliv budou zverejnovaj jen clanky v jejich prospech. Aktualni realia jde tvrde proti nim, diky bohu http://ekonomika.idnes.cz/biopaliva-nic ... anicni_vem :P
Nonamer
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#170 Příspěvek od Nonamer »

Takže očekávaná (Poldo) informace ohledně spotřeby je tady. BC ukazoval 15l a reálná spotřeba E85 je 17l. Spotřeba je tedy o 13% vyšší. Většinu trasy jsem jel po dálnici (150-160 km/h), něco okreskama a městský provoz.

Myslím, že to je docela slušné :D U mně to znamená, že ušetřím 750,- na nádrži. Uvidíme jak to bude až skončí zima. Tuším ale, že horší to nebude..
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#171 Příspěvek od RuDoSh »

to je moc pěkné
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#172 Příspěvek od Poldav6 »

nonamer: Tak to velké gratulace. Takhle bych si to představoval. Uvidíme jak to vyjde dlouhodobě, v mém případě je spotřeba od přestavby 12l (6700km) oproti 10,1, které jsem měl minulý rok (5500km). Takže to je cca 19% nárust plus všechny ty trable okolo, které jsem popisoval.. A skutečnosti, že čistý E85 jsem měl v nádrži asi jen jednou.

Jestli mi dojde trpělivost, půjdu do biopowers také.

Jen jsem to tak rychle hodil do kalkulačky.. Za zmíněnou dobu jsem měl náklady 3,47Kč na km. Kdybych jezdil na čistý E85 a měl spotřebu dejme tomu o těch 15% vyšší.. Bylo by to 3,02Kč a úspora 3000Kč (od té doby, kdy s E85 nedobrovolně experimentuju). To mi přijde hustý.
Nonamer
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#173 Příspěvek od Nonamer »

Takže Poldo, možná jsem přišel na to proč se Ti při studeném startu třepe motor. Dneska jsem startoval a nějak jsem zapomněl, že musím nechat podle instrukcí pro studený start nechat klíček cca 5 vteřin ve "žhavící" poloze a teprve pak nastartovat. Nastartoval jsem bez čekání a motor se začal docela dost třást a pak to zdechlo. Další start už jsem provedl tak jak to má být a žádný třesení už se nedělo..
Napadlo mně, jestli třeba pravý důvod nebude ve skutečnosti, že jednotka kterou máš v autě prostě nepošle dost paliva a ne tak jak říkají v bmw luxu že E85 si "špatně rozumí se studeným povrchem válců" ?
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#174 Příspěvek od Poldav6 »

Nonamer: pošlu ti SZ...

Ale s tím studeným startem je to dost možné, že tam jde málo paliva. Mně to nechcíplo nikdy, jen to na plyn reaguje tak, že má motor spíš tendenci chcípnout a klepe se (jen po přidání plynu). Stačí ta půlminutka - minutka a je to OK.
Lukke
Registrovaný
Příspěvky: 1010
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: Plzeň

#175 Příspěvek od Lukke »

Poldav6 píše:Každopádně si taky myslím, že cesta je netankovat čistý E85, ale nějakou směs.. Třeba se mi ale jednotku podaří odladit tak, že budu spokojený. Při posledních dvou tankováních jsem měl průměr 12,2 - 12,5l. Při poměru 1:5 (natural : E85).


Poldo tohle já prostě nechápu. Dal jsi 18 tisíc za přestavbu, aby ti auto jezdilo na E85. A je pak na tobě, aby jsi to ladil a dokonce na benzince laboroval s poměrem líh/benzín? Já měl za to, že po přestavbě auto jezdí na E85 a po prdeli. Firma, co tohle prodává, tohle musí mít přece odzkoušené sama, zvláště, když jsi auto u nich nechával dva dny na "ladění". V opačném případě bych to reklamoval a chtěl vrátit peníze.
doxa
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: úte 24.02.2004 01:00

#176 Příspěvek od doxa »

Co na to jít od lesa? Brácha si přemapoval jednotku, sice u Saaba, ale jezdí na E85 uplně bez problému. Přestavět auto na biolíh tak, že se namontuje další jednotka, která "ochcává" tu původní, a to ještě navíc za 20 litrů, mi přijde jako nechutný tahání peněz z kapes zákazníka...
Nonamer
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#177 Příspěvek od Nonamer »

A může brácha tankovat E85 a Natural v jakémkoli poměru?
doxa
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: úte 24.02.2004 01:00

#178 Příspěvek od doxa »

No, začnu od konce:
Pokud se naleje do nádrže biolíh, tak motor potřebuje jinej předstih, delší vstřik a jednotka musí přirozeně pracovat s jinejma hodnotama z lambda sondy. Biolíh v sobě na rozdíl od benzínu obsahuje molekuly kyslíku, díky čemuž dává lambda sonda jednotce signál, že má směs obohatit, což je v případě biolihu špatně. Každá jednotka má určitý rozmezi, ve kterým je schopná sama doladit potřebný parametry. Standardně nastavená je taky schopná přizpůsobit se benzínu 91-98okt. E85 má ale oktanový číslo asi 105, což už problém je. Brácha má tu jednotku nastavenou někde mezi benálem a biolihem, zbytek už si dodělá jednotka sama. Čili pokud bude jezdit na biolíh a pak tam naleje čistej benál, tak bude chvíli trvat než se jednotka doladí. Zpočátku to pojede na bohatší směs, ale pojede. Tohle je ale extrém.
Není to samozřejmě uplně dokonalý, ale přijde mi to lepší řešení, než podporovat zlatej důl v podobě přídavnejch jednotek a přestaveb za nekřesťanský prachy.
Mám připravenou další jednotku, kterou mi brácha upraví, abych měl jistotu, že se s původní nic nestane. Hodím pak info, jestli je to takhle realizovatelný i u BMW, ale nevidím důvod, proč by to jít nemělo ;-)
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#179 Příspěvek od Kami1 »

okt. číslo není žádnej problém, jen z něj vyplývá, že pokud se nezvětší předstih zapalování, tak se nevyužije palivo ideálně.
ty komerční produkty stejně toto neřeší a nechávaj to na ř.j., což je vzhledem k nepatrnýmu rozdílu pochopitelné

problém je v tom omezeném rozmezí lambda regulace (což nemá s o.č. nic společnýho)
lambda dává správný signál, že je směs chudá, ale ř.j. odmítá regulovat za předem nastavené hranice, jelikož je navržena na provoz benálu a vyšší bohatost vůči množství měřeného vzduchu vyhodnocuje jako chybu

jde tedy jen o změnu mezních hranic této regulace
a toto je v součinnosti se zajištěním kontroly funkčnosti lambdy jediný správný řešení

zda je to možný provést jen SW, nevím, ale snad jsou tu i lidi, kteří s tím mají zkušenosti
John112
Registrovaný
Příspěvky: 1089
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

#180 Příspěvek od John112 »

Zdravím vás,
před časem jsem tady pročítal téma, hlavně o experimentech bez jednotky a zkusil jsem do E36 318is r.v.94 natankovat 1:1. Jen pro zajímavost, cena v Táboře E85 - 24,9 Kč a E95 - 36,2 Kč. Do teď jsem za 1000 Kč najel 280 km. Takže jestli má někdo zkušenost, tak napište buď sem, nebo do SZ. Díky
Odpovědět