Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Automatická převodovka
Podle návodu máte pravdu oba - v automatickém režimu znamená zařazená rychlost omezení shora, v manuálním režimu znamená omezení na tu konkrétní rychlost.
Oba režimy jsou určené pro zvláštní situace, jako je sjíždění dlouhých kopců, jízda po ledu, atd. Předjíždět je nejlepší v automatickém režimu na D.
Oba režimy jsou určené pro zvláštní situace, jako je sjíždění dlouhých kopců, jízda po ledu, atd. Předjíždět je nejlepší v automatickém režimu na D.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Já se nechci snažit řadit,automat mi vyhovuje,ale jde spíš o to,že když tam je delší kolona,kterou budu chtít předjet a nepůjde to najednou,tak při D automat podřadí třeba 5x než to všechno předjedu,ale když tam dám 4,tak na ní může jet dýl a bude se líp předjíždět než když tam bude mít mat 5ku,já budu chtít předjet on podřadí na 3,4,pak se zařadim,dá tam 5 a taklhe pořád dokola.
Tohle berte jako příklad... Prostě jestli je lepší když ten automat řadí takhle dokola jako debil a nebo když si tám navolim tu 4,pojedu na ní dýl v klidu,sem tam předjedu a až vim,že pojedu bez potřeby rychlejšího předjetí si tam dám D
Tohle berte jako příklad... Prostě jestli je lepší když ten automat řadí takhle dokola jako debil a nebo když si tám navolim tu 4,pojedu na ní dýl v klidu,sem tam předjedu a až vim,že pojedu bez potřeby rychlejšího předjetí si tam dám D

BMW E34 540iA


Takhle narychlo jsem nenašel uživatelskou příručku na 5-rychlostní automat, ale u 4-rychlostního vysloveně píšou, že máš zařadit 3. stupeň, pokud jedeš tak, že auto stále přeřazuje mezi 3. a 4. stupněm. To je přesně ta situace, kterou jsi popsal.
http://luuk.xs4all.nl/bmwboeken/bmwe34m ... 8.jpg.html
http://luuk.xs4all.nl/bmwboeken/bmwe34m ... 8.jpg.html
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 10.07.2012 00:00
- Bydliště: BMW 530iA tour
to Spirt:
http://www.castrol.com/castrol/subsecti ... Id=9011826
DOPORUČENÁ MAZIVA
Mazací plán pro osobní vozidla
Automatická převodovka
Doporučený typ oleje: Castrol Transmax Dex III Multivehicle
Náplň (litry): -
Poznámky: Stálá náplň, množství se neudává
U převodovek 5S310Z, 5HP19, 5HP24, HP 30 zelené označení na štítku převodovky - speciální produkt
bohužel nepíšou kolik
http://www.castrol.com/castrol/subsecti ... Id=9011826

Mazací plán pro osobní vozidla
Automatická převodovka
Doporučený typ oleje: Castrol Transmax Dex III Multivehicle
Náplň (litry): -
Poznámky: Stálá náplň, množství se neudává
U převodovek 5S310Z, 5HP19, 5HP24, HP 30 zelené označení na štítku převodovky - speciální produkt
bohužel nepíšou kolik
Sice jsem přelouskal všech 25 stránek, ale fundovanou odpověď jsem nenašel, až na jeden příspěvek který se tomu blížil. Má otázka zní, v jaké poloze mám nechat volič, při dlouhodobém stání s nastartovaným motorem (1-2 hodiny), zda v poloze P nebo N. Mimochodem, příjde mi, že automat za jízdy z kopce vyřazuje na neutrál sám, stává se to celkem často, občas i podřadí a brzdí motorem, ale to se stává málokdy, tolik jen k otázce vyřazovaní voličem co tu padla. Díky
záleží hlavně ale, o jaké auto se jednácajoch píše:nech si tam P....
automat z kopce naopak kvalt drží aby brzdil.....na rovince , nebo z mírnýho kopce taky nevyřadí, jen ti rozepne měnič, takže auto "plachtí"
to jestli v kopci podřadí záleží na sklonu silnice a na tom, zda a jak šlapeš na brzdu či plyn...dle toho se rozhodne...

Cus,stava se mi na e61 kdyz dojizdim do krizovatky tak mi auto jakoby na setinu sekundy mezi dvojkou a jednickou vyradi,proste se jakoby zhoupne.neni to takove jak pri kopnuti automatu kdy to pribrzdi auto.spise naopak.tezko se to popisuje
nevite nekdo co s tim?diag mela zavadu systemu razeni.v servise na automaty mi rikali,ze muze byt malo oleje v automatu.nemate s tim nekdo zkusenost?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 617
- Registrován: úte 05.03.2013 01:00
- Bydliště: EU
- Kontaktovat uživatele:
Někdo se tu ptal, jaký je rozdíl mezi GM a ZF převodovkami. Je to poměrně komplikovaný, ale v zásadě ZF je novější technologie, obě převodovky mají trochu jiný vnitřnosti, samozřejmě, jelikož jsou vyráběný jinýma firmama.
Na tohle téma je obrovský množství diskusí typu, co je lepší, co je rychlejší, co je hladší, co dýl vydrží, atd atd.
Obecně se dá říct, že je to totéž, s přikloněním k GM převodovkám. ZF je inovativní technologie, což ve výsledku vede k velmi hladkému průběhu řazení a převodu síly, nicméně GM je jako skříň lepší převodovka. Problém není v hardwaru jako takovém, ale v naprogramování softwaru. Samozřejmě výsledný pocit z jízdy ovlivňuje i převodový poměr diffu.
Přesné technické rozdíly například v použitých materiálech a technologii výroby, jsem se nikde nedočetl, takže jestli někdo máte nějaké bližší info, tak mě doplňte.
Na tohle téma je obrovský množství diskusí typu, co je lepší, co je rychlejší, co je hladší, co dýl vydrží, atd atd.
Obecně se dá říct, že je to totéž, s přikloněním k GM převodovkám. ZF je inovativní technologie, což ve výsledku vede k velmi hladkému průběhu řazení a převodu síly, nicméně GM je jako skříň lepší převodovka. Problém není v hardwaru jako takovém, ale v naprogramování softwaru. Samozřejmě výsledný pocit z jízdy ovlivňuje i převodový poměr diffu.
Přesné technické rozdíly například v použitých materiálech a technologii výroby, jsem se nikde nedočetl, takže jestli někdo máte nějaké bližší info, tak mě doplňte.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 617
- Registrován: úte 05.03.2013 01:00
- Bydliště: EU
- Kontaktovat uživatele:
Jinak seznam toho, kde je jaká skříň je tady:
ZF 4HP22
1981–1987 BMW E28 528e M20/B27
1983–1988 BMW E30 325e M20/B27
1983–1985 BMW E28 524td M21/D24
1983–1984 BMW E28 533i M30/B32
1983–1989 BMW E24 633CSi M30/B32
1983–1984 BMW E23 733i M30/B32
1984–1985 BMW E30 318i M10/B18
1984–1987 BMW E28 535i M30/B34
1984–1992 BMW E23 735i M30/B34
1986–1992 BMW E30 325i M20/B25
1987–1991 BMW E30 325ix M20/B25
1988–1990 BMW E34 525i M20/B25
1988–1993 BMW E34 535i M30/B30
1988–1992 BMW E32 735iL M30/B35
ZF 5HP19 (external computer controller)
2001–2003 BMW E46 330Ci M54/B30
2001–2003 BMW E46 330i M54/B30
2000–2003 BMW E46 320i M52tu/B20
2000 BMW E46 323Ci
2000 BMW E46 323i
2001–2003 BMW E46 325Ci M54/B25
2001–2003 BMW E46 325i M54/B25
2001–2003 BMW E39 525i M52tu/B25
2001–2002 BMW E39 530i M52tu/B30
2002–2003 BMW Z4 2.5i
2002–2003 BMW Z4 3.0i
ZF 5HP24 (external computer controller)
1996–1997 BMW E31 840Ci M60/B40
1997–2001 BMW E38 740i M62/B44
1997–2001 BMW E38 740iL M62/B44
1997–2003 BMW E39 540i M60/B40
1998–2003 BMW E53 X5 4.4i\
2001–2003 BMW E53 4.6is V8
2002–2003 BMW Z8 Alpina V8 4.8L
ZF 6HP19/19K (AWD - xi) (internal Mechatronic VB)
2009 BMW E82 135
2006 BMW E90 325 and E90 325xi
2006 BMW E90 330i
2007-2009 BMW E90 335i and E90 335xi
2004-2006 BMW E60 525i and E60 525xi
2008-2009 BMW E60 528i and E60 528xi
2004-2006 BMW E60 530i and E60 530xi
2008-2009 BMW E60 535i and E60/E61 535xi
2007-2009 BMW E70 X5
2009 BMW E71 X6 (L6 3.0L)
ZF 6HP26/26A (AWD) (internal Mechatronic VB)
2004-2006 BMW E60 545i
2008-2009 BMW E60 550i
2004-2006 BMW E63 645ci and E64 645Li
2007-2009 BMW E63/E64 650i
2007 BMW B7 7-series
2004-2009 BMW E65 760i and E66 760Li
2006-2009 BMW E65 750i and E66 750Li
2004-2009 BMW E53 X5
2009 BMW E71 X6 (V8 4.4L)
GM 4L30E (dual-pan transmission)
1991-1999 BMW E30 318i
1997-1999 BMW E30 323i
1992-1995 BMW E30 325i
1996-1999 BMW E30 328i
1991-1995 BMW E34 525i
1996-1999 BMW E39 528i
1996-2000 BMW E36/E37 Z3 and Z3 Roadster
GM 5L40E
2007 BMW E82/E88 1-Series
2000 BMW E46 323i
2001-2006 BMW E46 325, 325ci, 325xi (AWD)
2000 BMW E46 328i
2001-2007 BMW E46 330i, 330ci, 330xi (AWD)
2001-2003 BMW E39 525i
2000 BMW E39 528i
2001-2003 BMW E39 530i
2004-2007 BMW E83 X3
2000-2007 BMW E53 X5
ZF 4HP22
1981–1987 BMW E28 528e M20/B27
1983–1988 BMW E30 325e M20/B27
1983–1985 BMW E28 524td M21/D24
1983–1984 BMW E28 533i M30/B32
1983–1989 BMW E24 633CSi M30/B32
1983–1984 BMW E23 733i M30/B32
1984–1985 BMW E30 318i M10/B18
1984–1987 BMW E28 535i M30/B34
1984–1992 BMW E23 735i M30/B34
1986–1992 BMW E30 325i M20/B25
1987–1991 BMW E30 325ix M20/B25
1988–1990 BMW E34 525i M20/B25
1988–1993 BMW E34 535i M30/B30
1988–1992 BMW E32 735iL M30/B35
ZF 5HP19 (external computer controller)
2001–2003 BMW E46 330Ci M54/B30
2001–2003 BMW E46 330i M54/B30
2000–2003 BMW E46 320i M52tu/B20
2000 BMW E46 323Ci
2000 BMW E46 323i
2001–2003 BMW E46 325Ci M54/B25
2001–2003 BMW E46 325i M54/B25
2001–2003 BMW E39 525i M52tu/B25
2001–2002 BMW E39 530i M52tu/B30
2002–2003 BMW Z4 2.5i
2002–2003 BMW Z4 3.0i
ZF 5HP24 (external computer controller)
1996–1997 BMW E31 840Ci M60/B40
1997–2001 BMW E38 740i M62/B44
1997–2001 BMW E38 740iL M62/B44
1997–2003 BMW E39 540i M60/B40
1998–2003 BMW E53 X5 4.4i\
2001–2003 BMW E53 4.6is V8
2002–2003 BMW Z8 Alpina V8 4.8L
ZF 6HP19/19K (AWD - xi) (internal Mechatronic VB)
2009 BMW E82 135
2006 BMW E90 325 and E90 325xi
2006 BMW E90 330i
2007-2009 BMW E90 335i and E90 335xi
2004-2006 BMW E60 525i and E60 525xi
2008-2009 BMW E60 528i and E60 528xi
2004-2006 BMW E60 530i and E60 530xi
2008-2009 BMW E60 535i and E60/E61 535xi
2007-2009 BMW E70 X5
2009 BMW E71 X6 (L6 3.0L)
ZF 6HP26/26A (AWD) (internal Mechatronic VB)
2004-2006 BMW E60 545i
2008-2009 BMW E60 550i
2004-2006 BMW E63 645ci and E64 645Li
2007-2009 BMW E63/E64 650i
2007 BMW B7 7-series
2004-2009 BMW E65 760i and E66 760Li
2006-2009 BMW E65 750i and E66 750Li
2004-2009 BMW E53 X5
2009 BMW E71 X6 (V8 4.4L)
GM 4L30E (dual-pan transmission)
1991-1999 BMW E30 318i
1997-1999 BMW E30 323i
1992-1995 BMW E30 325i
1996-1999 BMW E30 328i
1991-1995 BMW E34 525i
1996-1999 BMW E39 528i
1996-2000 BMW E36/E37 Z3 and Z3 Roadster
GM 5L40E
2007 BMW E82/E88 1-Series
2000 BMW E46 323i
2001-2006 BMW E46 325, 325ci, 325xi (AWD)
2000 BMW E46 328i
2001-2007 BMW E46 330i, 330ci, 330xi (AWD)
2001-2003 BMW E39 525i
2000 BMW E39 528i
2001-2003 BMW E39 530i
2004-2007 BMW E83 X3
2000-2007 BMW E53 X5
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Joy píše:... nicméně GM je jako skříň lepší převodovka. Problém není v hardwaru jako takovém, ale v naprogramování softwaru ...
Tak tohle zkus říct někomu s GM převodovkou v E39 a s největší pravděpodobností se dočkáš inzultace. Možná byl zvolen nevhodně dimenzovaný typ, ale proti ZF v jiných BMW to byl těžký propadák.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 617
- Registrován: úte 05.03.2013 01:00
- Bydliště: EU
- Kontaktovat uživatele:
Jsou vyjímky samozřejmě, netvrdím, že to platí ve 100% případů. Stejně tak jako netvrdím, že přestože obecně je to lepší železo, bude to každému vyhovovat. Na obou převodovkách byly kolem roku 2000 problémy s tzv. "no reverse", ale obě úplně jiného typu. Není to perfektní nikde, jen píšu obecné technické vnímání - není to z mé hlavy. 
