Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Prehrivani motoru
Zdravim, mam mensi problem s prehrivanim motoru:
5.25tds, r.v. 93
byl mi namontovan novy kompresor klimy (pred tydnem), od te doby pri vetsi rychlosti (kolem 180 km/h) a zapnute klime a letnim pocasi rucicka teploty vyleze asi na 3/4. Pokud zpomalim, tak se rucicka vrati na 1/2 prakticky okamzite.
Pokud klima neni zapnuta, pak je vsechno uplne v poradku.
Ventilator u motora bezi na obe rychlosti, takze viskospojka je O.K. Nebo tam mam prece jenom nacpat noviny? Navic ve 180 ten ventilator je podle mne stejne na 2 veci.
Musim jeste rict, ze chladic, kerej je pred hlavnim chladicem (je to kondensator klimy zejo?) je v docela spatnym stavu - jsou v nem kaminky a zbytky hmyzu.
Zatim mne napada pouze to, ze pokud bezi klima, tak kondensator se ohriva a pak teply vzduch jde na hlavni chladic, protoze je kondensator ucpanej kaminkama tak tam toho vzduchu jde pomerne malo a proto se motor zacina prehrivat. Tudiz ho musim bud vycistit nebo vymenit.
Mate nejake jine nazory? Dik.
5.25tds, r.v. 93
byl mi namontovan novy kompresor klimy (pred tydnem), od te doby pri vetsi rychlosti (kolem 180 km/h) a zapnute klime a letnim pocasi rucicka teploty vyleze asi na 3/4. Pokud zpomalim, tak se rucicka vrati na 1/2 prakticky okamzite.
Pokud klima neni zapnuta, pak je vsechno uplne v poradku.
Ventilator u motora bezi na obe rychlosti, takze viskospojka je O.K. Nebo tam mam prece jenom nacpat noviny? Navic ve 180 ten ventilator je podle mne stejne na 2 veci.
Musim jeste rict, ze chladic, kerej je pred hlavnim chladicem (je to kondensator klimy zejo?) je v docela spatnym stavu - jsou v nem kaminky a zbytky hmyzu.
Zatim mne napada pouze to, ze pokud bezi klima, tak kondensator se ohriva a pak teply vzduch jde na hlavni chladic, protoze je kondensator ucpanej kaminkama tak tam toho vzduchu jde pomerne malo a proto se motor zacina prehrivat. Tudiz ho musim bud vycistit nebo vymenit.
Mate nejake jine nazory? Dik.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9986
- Registrován: ned 20.04.2003 00:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
ifsson píše:Musim jeste rict, ze chladic, kerej je pred hlavnim chladicem (je to kondensator klimy zejo?) je v docela spatnym stavu - jsou v nem kaminky a zbytky hmyzu.
Zatim mne napada pouze to, ze pokud bezi klima, tak kondensator se ohriva a pak teply vzduch jde na hlavni chladic, protoze je kondensator ucpanej kaminkama tak tam toho vzduchu jde pomerne malo a proto se motor zacina prehrivat. Tudiz ho musim bud vycistit nebo vymenit.
Mate nejake jine nazory? Dik.
je to IC...
RuDoSh píše:ifsson píše:Musim jeste rict, ze chladic, kerej je pred hlavnim chladicem (je to kondensator klimy zejo?) je v docela spatnym stavu - jsou v nem kaminky a zbytky hmyzu.
Zatim mne napada pouze to, ze pokud bezi klima, tak kondensator se ohriva a pak teply vzduch jde na hlavni chladic, protoze je kondensator ucpanej kaminkama tak tam toho vzduchu jde pomerne malo a proto se motor zacina prehrivat. Tudiz ho musim bud vycistit nebo vymenit.
Mate nejake jine nazory? Dik.
je to IC...
co je IC?

ifsson píše:RuDoSh píše:ifsson píše:Musim jeste rict, ze chladic, kerej je pred hlavnim chladicem (je to kondensator klimy zejo?) je v docela spatnym stavu - jsou v nem kaminky a zbytky hmyzu.
Zatim mne napada pouze to, ze pokud bezi klima, tak kondensator se ohriva a pak teply vzduch jde na hlavni chladic, protoze je kondensator ucpanej kaminkama tak tam toho vzduchu jde pomerne malo a proto se motor zacina prehrivat. Tudiz ho musim bud vycistit nebo vymenit.
Mate nejake jine nazory? Dik.
je to IC...
co je IC?
intercooler
chladic stlacenyho vzduchu co jde od turba do sani

Mad Max píše:Může to být i chladič. Musel jsem jej měnit u své káry. Ručička mi lezla do červeného, když jsem musel zpomalit a jet chvíli v koloně.
Mel jsem stejnej problem, jedenact let starej chladic a propoustel 30% chl. kapaliny, 180km/h a vejs i kdyz makala predni vrtule pred IC tak se to hralo.
ifsson píše:RuDoSh píše:ifsson píše:Musim jeste rict, ze chladic, kerej je pred hlavnim chladicem (je to kondensator klimy zejo?) je v docela spatnym stavu - jsou v nem kaminky a zbytky hmyzu.
Zatim mne napada pouze to, ze pokud bezi klima, tak kondensator se ohriva a pak teply vzduch jde na hlavni chladic, protoze je kondensator ucpanej kaminkama tak tam toho vzduchu jde pomerne malo a proto se motor zacina prehrivat. Tudiz ho musim bud vycistit nebo vymenit.
Mate nejake jine nazory? Dik.
je to IC...
co je IC?