Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

automatická klima jen topí

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
tomtomas
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: úte 23.05.2006 00:00

#1 Příspěvek od tomtomas »

mám automatickou klimatizaci. Když nastavím na 16 st. (maximální chlazení) mám pocit, že klima topí. Když si otevřu kapotu, tak trubky ke kompresoru jsou horké. Je možné, že je na kompresoru nějaký přepínač pracovního režimu kompresoru na chlazení/topení? Nemá někdo zkušenost z touto závadou?
Jakesh
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: stř 30.10.2002 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Jakesh »

Točí se ti větrák od klimy ?
tomtomas
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: úte 23.05.2006 00:00

#3 Příspěvek od tomtomas »

Jakesh píše:Točí se ti větrák od klimy ?


větrák od klimy? co to je? já myslel, že je jen větrák před chladičem.
Jakesh
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: stř 30.10.2002 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Jakesh »

No, měl bys tam mít dvě vrtule, nebo ne ?
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#5 Příspěvek od Birkoff »

tomtomas píše:
Jakesh píše:Točí se ti větrák od klimy ?


větrák od klimy? co to je? já myslel, že je jen větrák před chladičem.


Však jo, to je on, ten větrák před chladičem. Ten se musí točit, když není dostatečné chlazení chladiče klimačky třeba jízdou, ale i kdyby se ti netočil tak by to mělo chvilku chladit (než se to všechno ohřeje). Měl jsem podobnej problém (nechladilo to dostatečně) a bylo málo chladiva. Před časem to samý, ale to se zase netočil ten větrák=při jízdě to chladilo a po zastavení ještě chvíli a pak nic. O přepínači chlazení/topení nic nevím=myslím že nic takového není.
tomtomas
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: úte 23.05.2006 00:00

#6 Příspěvek od tomtomas »

Birkoff píše:
tomtomas píše:
Jakesh píše:Točí se ti větrák od klimy ?


větrák od klimy? co to je? já myslel, že je jen větrák před chladičem.


Však jo, to je on, ten větrák před chladičem. Ten se musí točit, když není dostatečné chlazení chladiče klimačky třeba jízdou, ale i kdyby se ti netočil tak by to mělo chvilku chladit (než se to všechno ohřeje). Měl jsem podobnej problém (nechladilo to dostatečně) a bylo málo chladiva. Před časem to samý, ale to se zase netočil ten větrák=při jízdě to chladilo a po zastavení ještě chvíli a pak nic. O přepínači chlazení/topení nic nevím=myslím že nic takového není.


ano, kdyby to nechladilo, když to stojí, tak by mi to přišlo logické, ale ono to nechladí i když jedu a chladič je, si myslím, dobře chlazený. Také jsem myslel, že by to mohlo být množstvím chladiva, ale je mi divné, že když to umí topit, tak proč by to nemohlo chladit. Ale je možné, že to tím je.
tomtomas
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: úte 23.05.2006 00:00

#7 Příspěvek od tomtomas »

Jakesh píše:No, měl bys tam mít dvě vrtule, nebo ne ?


aha, tak to jsem se nevšiml, měl jsem za to, že je tam jen ta vpředu. Ale mohu se podívat
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#8 Příspěvek od Maxiczech »

tomtomas píše:mám automatickou klimatizaci. Když nastavím na 16 st. (maximální chlazení) mám pocit, že klima topí. Když si otevřu kapotu, tak trubky ke kompresoru jsou horké. Je možné, že je na kompresoru nějaký přepínač pracovního režimu kompresoru na chlazení/topení? Nemá někdo zkušenost z touto závadou?

První, co bych udělal, že bych nechal doplnit směs do klimatizace. Ten větrák před chladičem se netočí hned, ale až když se natlakuje klima. Žádný přepínač tam nehledej. Proto je to automatická klima. Pokud chodí kompresor, tak to vypadá na málo chladiva..
Milda
Registrovaný
Příspěvky: 444
Registrován: úte 16.11.2004 01:00
Bydliště: ZLÍN

#9 Příspěvek od Milda »

POZOR BLÁZEN!!
tomtomas
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: úte 23.05.2006 00:00

#10 Příspěvek od tomtomas »

Maxiczech píše:
tomtomas píše:mám automatickou klimatizaci. Když nastavím na 16 st. (maximální chlazení) mám pocit, že klima topí. Když si otevřu kapotu, tak trubky ke kompresoru jsou horké. Je možné, že je na kompresoru nějaký přepínač pracovního režimu kompresoru na chlazení/topení? Nemá někdo zkušenost z touto závadou?

První, co bych udělal, že bych nechal doplnit směs do klimatizace. Ten větrák před chladičem se netočí hned, ale až když se natlakuje klima. Žádný přepínač tam nehledej. Proto je to automatická klima. Pokud chodí kompresor, tak to vypadá na málo chladiva..


no já nemyslel samozřejmě přepínač, který bych ručně přepínal, ale přepínač ovládaný elektronikou klimatizace, který řídí chod kompresoru chlazení/topení (tedy reverzaci chodu kompresoru).
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#11 Příspěvek od Maxiczech »

tomtomas píše:
Maxiczech píše:
tomtomas píše:mám automatickou klimatizaci. Když nastavím na 16 st. (maximální chlazení) mám pocit, že klima topí. Když si otevřu kapotu, tak trubky ke kompresoru jsou horké. Je možné, že je na kompresoru nějaký přepínač pracovního režimu kompresoru na chlazení/topení? Nemá někdo zkušenost z touto závadou?

První, co bych udělal, že bych nechal doplnit směs do klimatizace. Ten větrák před chladičem se netočí hned, ale až když se natlakuje klima. Žádný přepínač tam nehledej. Proto je to automatická klima. Pokud chodí kompresor, tak to vypadá na málo chladiva..


no já nemyslel samozřejmě přepínač, který bych ručně přepínal, ale přepínač ovládaný elektronikou klimatizace, který řídí chod kompresoru chlazení/topení (tedy reverzaci chodu kompresoru).

Nevím, co máš za model, ale já když si nastavím 16 st. tak taky nechladí. Chce to stisknout tu vločku na středním panelu. :lol: Ta spíná agregát klimatizace (chlazení). A otočit si vepředu a vzadu kolečka na modrou barvu. 8O
Pokud to tak děláš, tak si nech doplnit medium do klimy.
Jakesh
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: stř 30.10.2002 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Jakesh »

Mildo, tady ti s dovolením ulehčím práci :

"POZOR BLÁZEN!!"
delawega
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: stř 01.02.2006 01:00

#13 Příspěvek od delawega »

Mildo, tady ti s dovolením ulehčím práci :

"POZOR BLÁZEN!!"

:smile2: :smile2: :smile2: :rock: :rock:

myslim ze uz na 34 ke vyplo klimu ak bolo malo media...
ak ti nefunguje vrtula, studeny vzduch by mal ist len ked je auto v pohybe...
pokial to doplnenie media nepomoze zbehni na diagnostiku
GG
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: pát 18.10.2002 00:00
Bydliště: Beroun

#14 Příspěvek od GG »

Jo klima, me to chladí jak blázen, ale jen od 16 do 20stupňů, pak to začne topit na nohy a okno :lol: a venku může být klidně 30 :P Doplněnou ji mám, kompresor vrčí...
Řekl bych, že se tam nějak zasekávají nějaké ovladače, táhla nebo tak :?:
stanley07
Registrovaný
Příspěvky: 445
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od stanley07 »

GG píše:Jo klima, me to chladí jak blázen, ale jen od 16 do 20stupňů, pak to začne topit na nohy a okno :lol: a venku může být klidně 30 :P Doplněnou ji mám, kompresor vrčí...
Řekl bych, že se tam nějak zasekávají nějaké ovladače, táhla nebo tak :?:


Mě to dělá úplně to samý.... Nevím jestli je to správně....
roan
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: ned 27.07.2003 00:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od roan »

tomtomas píše:
Birkoff píše:
tomtomas píše:[quote="Jakesh"]Točí se ti větrák od klimy ?


větrák od klimy? co to je? já myslel, že je jen větrák před chladičem.


Však jo, to je on, ten větrák před chladičem. Ten se musí točit, když není dostatečné chlazení chladiče klimačky třeba jízdou, ale i kdyby se ti netočil tak by to mělo chvilku chladit (než se to všechno ohřeje). Měl jsem podobnej problém (nechladilo to dostatečně) a bylo málo chladiva. Před časem to samý, ale to se zase netočil ten větrák=při jízdě to chladilo a po zastavení ještě chvíli a pak nic. O přepínači chlazení/topení nic nevím=myslím že nic takového není.


ano, kdyby to nechladilo, když to stojí, tak by mi to přišlo logické, ale ono to nechladí i když jedu a chladič je, si myslím, dobře chlazený. Také jsem myslel, že by to mohlo být množstvím chladiva, ale je mi divné, že když to umí topit, tak proč by to nemohlo chladit. Ale je možné, že to tím je.[/quote]

no kompresor klimatizace nema nic spolecnyho s tim, ze auto topi. na topeni mas jinou soustavu. takze fakt si nech doplnit chladivo, stejne je tam prirozenej ubytek kazdej rok. pak je tam spousta moznosti, jako vadny tlakovy cidlo, spojka kompresoru a tak dale....
shooter
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 12.08.2004 00:00
Bydliště: Plzeň

#17 Příspěvek od shooter »

Nevím jaké máš přesně auto, ale o klimatizaci je něco zde: http://e32.zcepe.net/heating.htm#top. Myslím že princip je tu popsaný dobře. Taky se chystám na zprovoznění klimy, neběžela minimálně tři roky, tak jsem zvědav. :?:
tomtomas
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: úte 23.05.2006 00:00

#18 Příspěvek od tomtomas »

tak mi technik na chlazení zjistil, že to utíká někde kolem spoje do kondenzátoru. Tak proto to nechladilo :-)
tomtomas
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: úte 23.05.2006 00:00

#19 Příspěvek od tomtomas »

tak problém byl v těsnícím kroužku u kondenzátoru. Asi to nějakou dobu neběželo, tak to gumička praskla. Po výměně a testech je to OK a chladí.

zároveň jsem zjistil, že reverzní chod to nemá (je pravda, že by to bylo dost složité)
GG
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: pát 18.10.2002 00:00
Bydliště: Beroun

#20 Příspěvek od GG »

Hele, mám ten mikrofiltr taky na e39, nebo tam jsou jen ty dva v motorovém prostoru?
Odpovědět