Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
par dotazu na e39
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 196
- Registrován: pát 29.06.2007 00:00
- Bydliště: golden city
- Kontaktovat uživatele:
Diky...s tim tlacitkem Hledat to znam, ale na netu nejsem tak casto a dlouho, ale dik.
1. kolik to, prosim te, stoji? nechat si tam nahrat cestinu (je-li to vubec mozny)
2. takze zajet nekam do nejaky firmy, ktera se s tim zabyva bude asi lepsi, coz?
3. to znamena, ze je to cyklovac/senzor?
4. funguje jenom pri urcity teplote?
1. kolik to, prosim te, stoji? nechat si tam nahrat cestinu (je-li to vubec mozny)
2. takze zajet nekam do nejaky firmy, ktera se s tim zabyva bude asi lepsi, coz?
3. to znamena, ze je to cyklovac/senzor?
4. funguje jenom pri urcity teplote?
Dovolím si Tě poupravit s tím tlačítkem REST. Nejedná se o chemicky vyrobené teplo, nýbrž pouze o zásobník tepla.
Takže, když přijdeš ráno k zamrzlému autu, pomůže tak akorát nezávilsé topení.
REST můžeš využít v případě, že dojedeš, vypneš motor, klíč necháš v první poloze, zmáčkneš REST, pak Ti volně proudí do kabiny vlažný vzduch ohřátý z toho zásobníku.
Takže, když přijdeš ráno k zamrzlému autu, pomůže tak akorát nezávilsé topení.
REST můžeš využít v případě, že dojedeš, vypneš motor, klíč necháš v první poloze, zmáčkneš REST, pak Ti volně proudí do kabiny vlažný vzduch ohřátý z toho zásobníku.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 305
- Registrován: sob 05.05.2007 00:00
- Bydliště: Hořice v Podkrkonoší
selkie píše:Takze v tom pripade vyvstava otazka: K cemu je to dobry? Jendiny, co me napada, ze kdyz budud nekde cekat, tak nemusim startovat, abych si zatopil...
Ano, je to přesně kvůli tomu, funguje to jen při teplotě nižší než 15 stupňů - a - (ale tím si nejsem jistý) - nemusíš mít ani klíč v poloze 1.
alp píše:jo mame pravdu oba ... je to naakumulovane teplo na chemickem principu ... podobne jako takove ty zahrivaci polstarky co se v nich lamou tycinky
To se mi vyrazne nezda, protoze tohle musi byt znovupouzitelne coz s chemickou vyrobou tepla nejak nejde dohromady, navic ta by nepotrebovala teplo od motoru. Spise bych rekl, ze je tam proste jenom nejaky zasobnik s materialem s vysokou tepelnou kapacitou, coz ovsem s chemickou vyrobou tepla nema nic spolecneho.
Já teda nevím, jak u benzínu, ale u diesla E39 se ten "zásobník" tepla ohřívá od výfuku a měl by být v LP podběhu. Nevím, kolik je v tom chemie, ale bude to něco na principu akumulačních kamen.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Tlačítko REST neznamená automaticky, že auto má ten zásobník tepla. Tlačítko mají i auta bez něj a tam je to v podstatě jenom k tomu, že po vypnutí motoru se spustí přídavné čerpadlo a voda obíha v okruhu chlazení a nějakou dobu to ještě topí.
Jestli má auto zásobník jde poznat více způsoby. Nejjednodušší asi ale je, když druhý den zmáčneš to tlačítko a bude Ti téměř okamžitě foukat teplý vzduch (samozřejmě za splnění venkovní teploty pod 15 st.).
Jestli má auto zásobník jde poznat více způsoby. Nejjednodušší asi ale je, když druhý den zmáčneš to tlačítko a bude Ti téměř okamžitě foukat teplý vzduch (samozřejmě za splnění venkovní teploty pod 15 st.).
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 305
- Registrován: sob 05.05.2007 00:00
- Bydliště: Hořice v Podkrkonoší
Takže co nám píší v návodu pro provoz:
Použití zbytkového tepla (REST):
K vytápění vnitřního prostoru při vypnutém zapalování (např. při čekání před závorami) se používá teplo uložené v motoru. V poloze klíčku zapalování 1 můžete měnit nastavení automatické klimatizace. V poloze 0 se ohřátý vzduch přivádí automaticky na čelní sklo, boční okna a do prostoru nohou.
Tuto funkci lze aktivovat při vnější teplotě pod + 15 st. C, při motoru zahřátém na provozní teplotu a dostatečně nabitém akumulátoru.
To, že je někde nějaký zásobník na chemický prostředek je pro mě novinka...
Použití zbytkového tepla (REST):
K vytápění vnitřního prostoru při vypnutém zapalování (např. při čekání před závorami) se používá teplo uložené v motoru. V poloze klíčku zapalování 1 můžete měnit nastavení automatické klimatizace. V poloze 0 se ohřátý vzduch přivádí automaticky na čelní sklo, boční okna a do prostoru nohou.
Tuto funkci lze aktivovat při vnější teplotě pod + 15 st. C, při motoru zahřátém na provozní teplotu a dostatečně nabitém akumulátoru.
To, že je někde nějaký zásobník na chemický prostředek je pro mě novinka...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 196
- Registrován: pát 29.06.2007 00:00
- Bydliště: golden city
- Kontaktovat uživatele:
P-J píše:Mountainbiker píše:To, že je někde nějaký zásobník na chemický prostředek je pro mě novinka...
No některé auta (před faceliftem) to měly - latentní zásobník tepla... Já to třeba mám. Je to taková "berlička" místo nezávislého topení. Ráno sednu do auta, nastartuju a hned jde teplý vzduch.
Kde to, prosim te, najdu?
selkie píše:P-J píše:Mountainbiker píše:To, že je někde nějaký zásobník na chemický prostředek je pro mě novinka...
No některé auta (před faceliftem) to měly - latentní zásobník tepla... Já to třeba mám. Je to taková "berlička" místo nezávislého topení. Ráno sednu do auta, nastartuju a hned jde teplý vzduch.
Kde to, prosim te, najdu?
Už to tu zaznělo.... samotný zásobník je pod kobercem, před nahama spolujezdce.