Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

525 TDS E34 combi-nechytá teplá

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#1 Příspěvek od mari »

Rád bych se zeptal jestli někdo nemáte podobnou zkušenost nebo neznáte příčinu proč nechytá teplá 525 TDS? Po ránu při studenym nebo při ne úplně ohřátym motoru chytá normálně ale jakmile to chcípnu teplý tak po chvíli ještě nastartuju ale po 10-ti minutách už ne. Párkrát se mi stalo že sem to ještě po těch 10-15 min. třeba na popátý natočil ale teď už ani náhodou. Leda roztáhnout nebo čekat až vystydne. Neznáte někdo příčinu než pojedu na diagnostiku?? Díky.
leon666
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 02.01.2008 01:00

#2 Příspěvek od leon666 »

na 99% rozdělovácí hlava na čerpadle
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od gyrous »

Tohle se mi na téhle E34 TDSu líbí nejvíc, to je takové auto, které tě předem připraví, že něco odchází, něco jako takové loučení podává si s tebou ruku za odsloužení a dává výpověď, jakákoliv část auta a máš čas to pořešit a šetřit na nový díl.
Například někdo to i dokáže včas prodat... :twisted: ,dá se s tím najet ještě spousta km, ale co nejmíň startovat a trápit to dlouhými starty...
a shánět borce, co to umí s čerpadly. :idea:
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#4 Příspěvek od mari »

Je to rok a půl co mi v servisu čerpadlo komplet dělali protože mi tam chcala nafta. Vypláznul sem 6 litrů. Nový bude stát ranec, neměl by někdo radu kde bych ho sehnal za slušný peníze.
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#5 Příspěvek od mari »

Tak obvolávám co se dá a prej by ta hlava čerpadla měla jít za rozumnou cenu seštelovat. Starší čerpadla sem sehnal kolem 5-ti tisíc tak bych si nechal poradit od zkušenějších. Díky za rady.
flexible
Registrovaný
Příspěvky: 159
Registrován: pon 13.08.2007 00:00

#6 Příspěvek od flexible »

Co tim ziskas,kdyz koupis starsi cerpadlo....nic,za chvili budes tam kde jsi ted...Ja si ale nemyslim ,ze je to tou el. hlavou....Ja mam pocit,ze je to rozdelovaci hlavou...to je tam jak z toho cerpadla vedou trubky....Jak to budes mit teple a nepujde to nastartovat,tak to cerpadlo polij stud.vodou...pokud to chytne myslim ze to bude tim...
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#7 Příspěvek od mari »

Vem si do auta petku s vodou a vyzkoušim to, za to člověk nic nedá. Dík za radu.
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#8 Příspěvek od mari »

Tak ta studená voda pomůže jen částečně, je jasný že to nemůžu tak rychle uchladit. To bych to na to musel lejt pěknou dobu,myslim ale že to chytlo dřív než jindy.Dám to čerpadlo seštelovat a uvidíme.Brzo pude auto z domu, už na to nemam nervy.Takhle starej diesel už nikdy.
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#9 Příspěvek od tds »

kup novější diesel a uvidíš ty palby!vstřiky turba váhy pumpy imrvére v hajzlu a pak budeš teprv plakat.myslím že po 250 tis co má tvé auto min. najeto si to zaslouží novou pumpu za 20.tis.
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#10 Příspěvek od mari »

Tomu věřim že se samo sebou pokazí i mladý auta a ceny nesrovnatelný ale spíš sem myslel že když pudu znova do BMW tak jedině benzín.Neznam nikoho jinýho krom mýho kolegy s E39 525TDS kdo by měl víc poruch než my s 525 TDS.Já mam najeto 354 tis,to se dá pochopit ale on má 160 tis. a to by mě sralo.Na takovej motor to je prt.Obojí to jsou auta z NDR kde se nic nelepí na koleni ale vše se mění kus za kus takže když měli auta servisku tak mě překvapuje že se tak často nejedou. Rád bych E39 523i a porovnal kolik mě třeba za 2 roky bude stát peněz.Chápu že záleží na kusu,můžu jezdit 5 let bez vážnější poruchy a pak se sesype komplet nebo se střelim do palice hned po měsíci.Věřim ale že do ničeho nezahučim tolik co do TDS.
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#11 Příspěvek od tds »

no no na těch 160tis.km bych se díval asi přes 2prsty možná ani to ne. jo benzín bude nejspíš méně poruchvej,ale i tak, pokud dost jezdíš tak se nafta pořád ještě vyplatí, taky samozřejmě záleží na stylu jizdy.
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Pavel H »

MOD:
prispevky OT smazany. Drzte se tematu, prosim.
sobol
Registrovaný
Příspěvky: 137
Registrován: stř 30.01.2008 01:00
Bydliště: Brandýs nad Labem

#13 Příspěvek od sobol »

jinak da se to na nejaky cas obejit,cvaknes drat k cidlu teploty= zhavi i teply...a uz to jede..
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od gyrous »

Ano startování za tepla ulehčí žhavení, které při zahřátém motoru počítač vypíná. A to se dá obejít.
Domácí kutil, autoelektrikář to hravě zvládne. Na snímač teploty v motorovém prostoru
viz. obr. http://bmwfans.info/original/E34/Lim/52 ... l-11_1329/,
mělo by to být čidlo pod č.9 můžem doplnit skrytý vypínač v interiéru, kterým před nastartováním za tepla přerušíme obvod. Auto bude žhavit, po nastartování vypínačem je nutné opět zapnout obvod, neboť auto by mělo vyšší volnoběžné otáčky a jelo by v nouzovém režimu.
nevron
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: ned 17.07.2005 00:00
Bydliště: Klopina /Olomoucký kraj/

#15 Příspěvek od nevron »

gyrous píše:
mělo by to být čidlo pod č.9

Mám stejný problém, tak jako asi všichni z 525tds po 200000km, prostě teplé těžce startuje a jelikož už má toho dost za sebou, tak nechci investovat do repase čerpadla a toto by bylo přijatelné řešení. A proto, jsi si jistý, že je to č.9, u toho čidla se píše, že je to pro vozidla z klimatizací a spojkou přívěsu, ale systém žhavení mají všechna tds stejné, ne?
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od gyrous »

Tak to se dá vyzkoušet, pokud se to čidlo odpojí, pak bude motor mít volnoběžné otáčky kolem tisíce. Tenkýma rukama se k odpojení a zapojení čidla dá dostat, třeba i s nářadím, aniž by se sundávalo sání, to jen na to vyzkoušení. Kablík je zajištěn jen sponkou.
Mrknu se pro jistotu u kterého válce to přesně je, ale mělo by to být u 4 válce.
Doporučuju to instalovat, je to bez investice, jen trošku práce. No a existuje také krabička za x stovek, která se zapojí na relátka a udělá to samé, vypadá jako by tam měla být součástí a žádné bastlení.
To žhavení udělá rozdíl, nastartujete s tím stejně jako za studena.
nevron
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: ned 17.07.2005 00:00
Bydliště: Klopina /Olomoucký kraj/

#17 Příspěvek od nevron »

gyrous píše:No a existuje také krabička za x stovek, která se zapojí na relátka a udělá to samé, vypadá jako by tam měla být součástí a žádné bastlení.

To mě zajímá, máš nějaké bližší info? Myslím, že to bude zajímat i více vlastníků těchto vozů. Ze svýma prackama nemám šanci se tam dostat. :D
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Player1 »

nevron píše:
gyrous píše:No a existuje také krabička za x stovek, která se zapojí na relátka a udělá to samé, vypadá jako by tam měla být součástí a žádné bastlení.

To mě zajímá, máš nějaké bližší info? Myslím, že to bude zajímat i více
vlastníků těchto vozů.


Nestraš :lol: To tady pak bude jezdit jedno TDSo se špatným čerpadlem za druhým :roll: Tohle není řešení problému, je to jenom ochcávka :lol: a čerpadlo bude časem horší a horší...
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk

#19 Příspěvek od brumlae34 »

To s tým žhavením jsem zkoušel, ale jakmile je čerpadlo v haji, tak to nepomuže, ale ta voda jo. Vím, že tento problém měli i starší auto bez elektriky na čerpadle... :D
nevron
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: ned 17.07.2005 00:00
Bydliště: Klopina /Olomoucký kraj/

#20 Příspěvek od nevron »

Až bude v háji, tak budu řešit to čerpadlo, zatím studené startuje, táhne od 2000ot. až po omezovač, nežere to víc jak má, nebere to olej, tak kromě těch teplých startů nic nepozoruji. Co se stane, až bude čerpadlo v háji? Nepotáhne, nenastartuji ani studené, nebude držet volnoběh? Mimochodem, mám ho už 11let a problém z teplými starty byl vždy, ale teď se to zhoršuje, když jsem vyměnil baterii a nebo ji pořádně nabil, tak je to lepší.
Odpovědět