Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Kľudový odber z batérie (klidový odběr z batérie) u e39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
ras11
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: ned 08.10.2006 00:00
Bydliště: St. Lubovna, SK

#1 Příspěvek od ras11 »

zdravím,

dnes som dával nabíjať batériu u mojej e39, a kedže sa mi zdálo že je vybitá nejak skoro, zmeral som odber v kľude.
Prvá hodnota bola šialená: 1,5A, ale to mi došlo že ešte bežia nejake riadiace jednotky a čakajú na pozamykanie a podobne...
potom som to urobil tak že som merák napojil, zavrel auto, zamkol a sledoval cez okno displej multimetra, najprv tam bolo 880mA, po minúte kleslo na 600mA (čosi sa deaktivovalo) a po ďalšej minúte to skokom zišlo na 440mA. Toto zostalo na displeji asi cca 7 minút, viac sa mi nechcelo...
Podľa mňa je to teda dosť veľa, nemáte ktosi na porovnanie nejaký údaj?
Toto musí batériu vybiť po 2 týždňoch státia až tak že nenaštartuje...je to normálna hodnota?!? Alebo to klesne po dlhšom čase až?

jedna sa o e39, 525d, rocnik 2002, výbava klasická Edition Lifestyle s webastom a ďalšími kravinami...
ras11
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: ned 08.10.2006 00:00
Bydliště: St. Lubovna, SK

#2 Příspěvek od ras11 »

ešte taká drobnosť pre rýpalov - nadpis som dal preto tak "dvojjazyčne" aby to vyhľadávanie aj našlo ak niekto bude mať čosi podobné...
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Susi »

Připojuji se a jsem zvědavý na další příspěvky.
Má E39, 523i ("98") je totiž vybitá po cca týdnu stání. Byl sice mráz, ale i tak se mi zdá jako holý nesmysl, aby auto vydrželo takovou chvilku...
Než se vydám pro novou baterku, měl bych to taky změřit...
dargon
Registrovaný
Příspěvky: 1087
Registrován: sob 08.01.2005 01:00

#4 Příspěvek od dargon »

z jakeho duvodu to vlastne meris? vybila se ti nejak baterie ? klidovy odber klidne muze klesnout az po pulhodine, postupne se vypina elektronika myslim
alexmol
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pon 31.05.2004 00:00

#5 Příspěvek od alexmol »

ja som riesil podobny problem na e36... bol to alternator... neodpajalo budiace vinutie.. zistis to tak, ze aj ked auto stoji niekolko hodin, tak ked chytis alternatro, je vlazny alebo teply...skus to.. nejde to zistit odpajanim poistiek, pretoz altik je napriamo
Poho
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: pát 26.10.2007 00:00
Bydliště: Jindřichův Hradec

#6 Příspěvek od Poho »

moje E39 TDS stojí před panelákem celý týden a nepozoruji žádný pokles napětí. Sednu po týdnu a jedu. Věřím, že i kdyby tam stála měsíc tak musí jet. Jediný odběr tam snad je ledka alarmu pod zrcátkem.
Ale je to zajímavá úvaha.
ras11
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: ned 08.10.2006 00:00
Bydliště: St. Lubovna, SK

#7 Příspěvek od ras11 »

dargon píše:z jakeho duvodu to vlastne meris? vybila se ti nejak baterie ? klidovy odber klidne muze klesnout az po pulhodine, postupne se vypina elektronika myslim



ano, podnet k tomu dala vybita bateria po cca tyzdni nepouzivania (ale mohla byt slaba), tak ked uz som ju odpajal a daval nabijat tak som to pomeral. s tou polhodinou mozes mat pravdu, ja som cakal cca 7 minut, viac sa mi nechcelo.
ono sa to moze niekomu hodit ked ma problem s vybijanim, da sa to podla toho porovnat - co je normal a co nieje, osobne sa mi to zda dost vela, takze sa tomu este budem trocha venovat...
Demostenes
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Demostenes »

Normalni hodnoty jsou radove v miliamperech (pokud tam nemas treba nejaky GPS alarm a pod).
ras11
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: ned 08.10.2006 00:00
Bydliště: St. Lubovna, SK

#9 Příspěvek od ras11 »

...co som sa kdesi docital ta by to malo byt okolo 40mA...
takze z toho vyplyva ze bud som cakal kratko, alebo tam skutocne bude cosi nekorektne.
Igor1977
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: sob 07.07.2007 00:00
Bydliště: Prešov, Slovenská republika

#10 Příspěvek od Igor1977 »

Nemaš pocit že ti ventilátor kúrenia fúka aj po vybratí kľúča? Mne fúkal a to my vybíjalo batériu. Nakoniec to bol reostat ventilátora. Stálo to aj s výmenou v BMW okolo 3.000,- Sk. Výmena trvala asi pol hodinu
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#11 Příspěvek od major »

Ahoj, zvýšení klidového odběru může dělat mnoho věcí. U mne to bylo např. rádio. Prostě nasaďte ampérmetr a postupně vytahujte pojistky od možných zdrojů spotřeby. Pokud po vyndání pojistky poklesne i hodnota na měřáku, jste doma.
TOMINO123
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od TOMINO123 »

asi po 15 minutach sa vypne este nieco a klesne spotreba baterie na 0.05 a to uz berie len alarm ak ho tam mas...ja to tak mam na E39
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Susi »

major píše:Ahoj, zvýšení klidového odběru může dělat mnoho věcí. U mne to bylo např. rádio. Prostě nasaďte ampérmetr a postupně vytahujte pojistky od možných zdrojů spotřeby. Pokud po vyndání pojistky poklesne i hodnota na měřáku, jste doma.


Jednoduchej a logickej návod. :)
DÍKY
ras11
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: ned 08.10.2006 00:00
Bydliště: St. Lubovna, SK

#14 Příspěvek od ras11 »

TOMINO123 píše:asi po 15 minutach sa vypne este nieco a klesne spotreba baterie na 0.05 a to uz berie len alarm ak ho tam mas...ja to tak mam na E39



hodnotna info, musim to otestovat, nebavilo ma dalej cajkat tak som to asi po 7 minutach zabalil... skusim este raz.
pazoutek
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: čtv 17.07.2008 00:00

#15 Příspěvek od pazoutek »

V manuále snad píší, že se po nějakých 15min. nebo snad po půl hodině (už si nepamatuju) vypne veškerá elektronika, krom alarmu a dálky. A kamarádovi právě takhle vymlátila dálka baterku. Odpojil pojistku dálky a už je to dobrý! Akorát bohužel dálka nejede
Boldor
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pát 11.11.2005 01:00
Bydliště: Praha..Příbram..
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Boldor »

Tak přidám svoji zkušenost s 528i..Mě vybíjel baterku ten mikroventilátorek v panelu klimy.Má se vypínat asi po 15 min. když zamkneš auto.Já odpojil panel,napojil jsem měřák na baterku,vytáhl ven a zamknul..Pak už jsem jen čekal a koukal jak hodnota stále klesá až se zastavila na normálu.
Pokud to bude tímhle, řešení je bud jiný panel nebo sehnat někoho kdo se v tom povrtá..Já osobně trefil i další panel se stejnou nemocí, takže jsem tam nasranej prdnul extra vypínač panelu natvrdo.. 8) Držim palce
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Marten »

ras11 píše:zdravím,

dnes som dával nabíjať batériu u mojej e39, a kedže sa mi zdálo že je vybitá nejak skoro, zmeral som odber v kľude.
Prvá hodnota bola šialená: 1,5A, ale to mi došlo že ešte bežia nejake riadiace jednotky a čakajú na pozamykanie a podobne...
potom som to urobil tak že som merák napojil, zavrel auto, zamkol a sledoval cez okno displej multimetra, najprv tam bolo 880mA, po minúte kleslo na 600mA (čosi sa deaktivovalo) a po ďalšej minúte to skokom zišlo na 440mA. Toto zostalo na displeji asi cca 7 minút, viac sa mi nechcelo...
Podľa mňa je to teda dosť veľa, nemáte ktosi na porovnanie nejaký údaj?
Toto musí batériu vybiť po 2 týždňoch státia až tak že nenaštartuje...je to normálna hodnota?!? Alebo to klesne po dlhšom čase až?

jedna sa o e39, 525d, rocnik 2002, výbava klasická Edition Lifestyle s webastom a ďalšími kravinami...


Mám stejnej problém jako ty. Taky jsem to tak měřil a chová se mi to jako tobě a mám naprosto stejný hodnoty. :idea:
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Marty_ »

Marten píše:
ras11 píše:zdravím,

dnes som dával nabíjať batériu u mojej e39, a kedže sa mi zdálo že je vybitá nejak skoro, zmeral som odber v kľude.
Prvá hodnota bola šialená: 1,5A, ale to mi došlo že ešte bežia nejake riadiace jednotky a čakajú na pozamykanie a podobne...
potom som to urobil tak že som merák napojil, zavrel auto, zamkol a sledoval cez okno displej multimetra, najprv tam bolo 880mA, po minúte kleslo na 600mA (čosi sa deaktivovalo) a po ďalšej minúte to skokom zišlo na 440mA. Toto zostalo na displeji asi cca 7 minút, viac sa mi nechcelo...
Podľa mňa je to teda dosť veľa, nemáte ktosi na porovnanie nejaký údaj?
Toto musí batériu vybiť po 2 týždňoch státia až tak že nenaštartuje...je to normálna hodnota?!? Alebo to klesne po dlhšom čase až?

jedna sa o e39, 525d, rocnik 2002, výbava klasická Edition Lifestyle s webastom a ďalšími kravinami...


Mám stejnej problém jako ty. Taky jsem to tak měřil a chová se mi to jako tobě a mám naprosto stejný hodnoty. :idea:

Mam to to samy na benzinovy e46.. Jsem z toho na palici uz, pojistky jsem zkousel a nic, hodnoty jsou porad silene:( - resp. 2,6A u otevreneho auta, 0,6A u zavreneho (odemcene) - zamknout a nechat dyl jsem teda nezkousel..
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#19 Příspěvek od Maxiczech »

Pokud auto nezamkneš, tak by se nemělo automaticky přepnout do standby režimu. proto ty vysoké hodnoty.. A při otevřeném autě si spočítejte, kolik máte v autě žárovek, které svítí.. :)
Proto na krátké popojížďky vypínám osvětlení interiéru a zapnu je až když už autem ten den nejedu.
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Marten »

Taky mám vypnuté osvětlení interieru. A už to tu někdo psal, že když auto osdstaví na týden tak potom nenastartuje. Je to divně řešený ale asi to tak bude. Mám novou baterku a když pojedu na týden na dovolenou tak potom už asi nenastaruju.. :(
Odpovědět