Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Automat nefunguje > potřetí opraveno, už zase jezdí
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 410
- Registrován: úte 29.04.2003 00:00
- Bydliště: Karlovarsko
- Kontaktovat uživatele:
Po týdnu je automat opravený a auto opět pojízdné. Je to super pohled a pocit když se auto samo hýbe. Do 530d se dává GM převodovka a ta má výrobní vadu v zámku hydrodynamickýho měniče, který uzamyká převod od 3 rychlostního stupně kvůli minimalizaci ztrát přenosu síly na kardan. Ten zámek vypadá jako talíř, který se po obvodu postupně prohýbá až je po určité době tak prohlý, že se vnitřní část dotýká něčeho čeho nemá a vybrousí kovový bordel, který poté proudí měničem a dostane se i do převodovky. Ucpe filtr a spálí se lamely. Takto se to pravděpodobně stalo mě a je prý u těchto převodovek běžný problém. Oni mění ten zámek v měniči náhradou od SONAXu, která má tlouštku 8mm oproti 5mm originálu.
Na faktuře jsou tyto částky:
Měnič (repas) 1ks 12800,-
Filtr 1ks 1040,-
Olej 9.5l 2660,-
Lamely 1ks 6450,-
čerpadlo (starší) 6800,-
montáž, demontáž 1ks 3000,-
Práce na AT 1ks 5500,-
Gufero 1ks 280,-
Ceny jsou bez DPH celkem 38530,- Včetně to je 45850.
Pan Skalický, resp. firma AVES GAS s.r.o. je plátce DPH a specializuje se na automatické převodovky. Na mě udělal dojem že tomu rozumí a snaží se to dělat dobře, finančně to dopadlo jak jsme se dohodli, takže i takto jsem spokojený.
Po 2500 Km jedu na kontrolu a výměnu oleje a filtru, tak něco i nafotím at to jde videt. Jsem zvedavý jak bude dlouho nyní automat fungovat. Určitě budu informovat.
Případný kontakt: Pan Skalický, 608132721, má dílnu v Praze za stadion HC SPARTA, ale bude se zřejmě stěhovat.
Na faktuře jsou tyto částky:
Měnič (repas) 1ks 12800,-
Filtr 1ks 1040,-
Olej 9.5l 2660,-
Lamely 1ks 6450,-
čerpadlo (starší) 6800,-
montáž, demontáž 1ks 3000,-
Práce na AT 1ks 5500,-
Gufero 1ks 280,-
Ceny jsou bez DPH celkem 38530,- Včetně to je 45850.
Pan Skalický, resp. firma AVES GAS s.r.o. je plátce DPH a specializuje se na automatické převodovky. Na mě udělal dojem že tomu rozumí a snaží se to dělat dobře, finančně to dopadlo jak jsme se dohodli, takže i takto jsem spokojený.
Po 2500 Km jedu na kontrolu a výměnu oleje a filtru, tak něco i nafotím at to jde videt. Jsem zvedavý jak bude dlouho nyní automat fungovat. Určitě budu informovat.
Případný kontakt: Pan Skalický, 608132721, má dílnu v Praze za stadion HC SPARTA, ale bude se zřejmě stěhovat.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 410
- Registrován: úte 29.04.2003 00:00
- Bydliště: Karlovarsko
- Kontaktovat uživatele:
Baxon píše:marwal píše:Tak oprava moc dlouho nevydržela. Najel jsem necelých 1000 Km a auto je pojízdné. Dám vědět jak jsem dopadl. V pondělí se na to podívají.
asi jsi chtěl napsat nepojízdné?
jo díky za opravu. už jsem to změnil. Teď vyměnili skříň, byl tam někde problém, neví z jakého důvodu odešla, ale při řazení pod plným plynem se objeví vibrace z převodovky. Tak ještě asi vymění měnič pro jistotu aby to vyzkoušel. Dám vědět jak jsem dopadl
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 410
- Registrován: úte 29.04.2003 00:00
- Bydliště: Karlovarsko
- Kontaktovat uživatele:
Pan Skalický uznal poruchu jako reklamaci, takže jsem rád. Auto nyní jezdí. Doporučil mi odstranit čip, samozřejmě rozumím tomu že čím silnější tak to může převodovku více namáhat, takže vydrží ještě méně než na co je stavěná. Nepamatuji si přesně co byl problém v mé převodovce po první opravě, ale zjistím to a napíšu. Jsem nyní spokojený že auto jezdí, ale není to úplně 100%ní tak jak bych si to představoval. Převodovka se nyní chová trochu jinak. Pár poznatků: převodovka nechává po ubrání plynu déle zařazenou rychlost a dochází tak podle mě k "podtáčení" motoru. Otáčky se pohybují kolem 1000 a poté se až vyřadí na cca 700ot/min. Není to vždy, ale občas se to stane. Dále je patrné, že převodovka při řazení rychlostí i když není pod plným plynem, občas trochu "cuká" Není to výrazné, ale podle mě to není standartní. Přemýšlel jsem o diagnostice v BMW a případném nahrání nového softwaru řídící jednotky převodovky. Máte s tím někdo zkušenost? Problém je že když jsem dříve chtěl v BMW v Karlových Varech nastavit denní svícení, tak se technik nemohl na pojit na řídící jednotku právě z důvodu čiplé řídící jednotky. Teoreticky by se však na řídící jednotku převodovky mohli dostat. Nevíte zda jsou oni schopni zjistit zda by v mém případě mělo smysl přehrát řídící jednotku převodovky? Dokáže diagnostika odhalit případnou nekompatibilitu řídící jednotky převodovky s převodovkou?
Hoj, v Autecu ti přehrajou nový sotfwar já to tam nechal dělat taky a v pohodě i denní svícení a mam to taky čipnutý.marwal píše:Pan Skalický uznal poruchu jako reklamaci, takže jsem rád. Auto nyní jezdí. Doporučil mi odstranit čip, samozřejmě rozumím tomu že čím silnější tak to může převodovku více namáhat, takže vydrží ještě méně než na co je stavěná. Nepamatuji si přesně co byl problém v mé převodovce po první opravě, ale zjistím to a napíšu. Jsem nyní spokojený že auto jezdí, ale není to úplně 100%ní tak jak bych si to představoval. Převodovka se nyní chová trochu jinak. Pár poznatků: převodovka nechává po ubrání plynu déle zařazenou rychlost a dochází tak podle mě k "podtáčení" motoru. Otáčky se pohybují kolem 1000 a poté se až vyřadí na cca 700ot/min. Není to vždy, ale občas se to stane. Dále je patrné, že převodovka při řazení rychlostí i když není pod plným plynem, občas trochu "cuká" Není to výrazné, ale podle mě to není standartní. Přemýšlel jsem o diagnostice v BMW a případném nahrání nového softwaru řídící jednotky převodovky. Máte s tím někdo zkušenost? Problém je že když jsem dříve chtěl v BMW v Karlových Varech nastavit denní svícení, tak se technik nemohl na pojit na řídící jednotku právě z důvodu čiplé řídící jednotky. Teoreticky by se však na řídící jednotku převodovky mohli dostat. Nevíte zda jsou oni schopni zjistit zda by v mém případě mělo smysl přehrát řídící jednotku převodovky? Dokáže diagnostika odhalit případnou nekompatibilitu řídící jednotky převodovky s převodovkou?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 410
- Registrován: úte 29.04.2003 00:00
- Bydliště: Karlovarsko
- Kontaktovat uživatele:
Mám najeto 166tis, takže asi 6 tis po opravě. Auto řadilo celkem v pohodě, krásně jelo, tak jsem s ním byl opět spokojený. Bohužel jsem ho asi přechválil, tento týden při svižné jízdě najednou jakoby vypadla rychlost v převodovce. Auto pak jelo dále, ale objevil se Getriebenotprogram. Zkoušel jsem zastavit, vypnout a zapnout, ale nouzový režim převodovky vždy skočil znova. Zajímavé je že jsem se v pondělí trochu projel a vyzkoušel max. rychlost 250Km/h. Při čipování řídící jednotky jsem ji nechal odstranit omezení z výroby (232 Km/h). Pán co to dělal mě upozorňoval, že automat se při této rychlosti nestíhá chladit, takže jezdit tou rychlostí pouze krátce. To jsem neporušil, protože sotva jsem se rozjel na 250, tak jsem ubral a jel normálně.
K panu Skalickému radši už nejedu a hledám na ebay.de a zde nějaký použitý automat za solidní cenu. Podle ETK bych měl mýt 5L40-E/GM5 (A5S 390R - WG) což je od GM a má maximální vstupní točivý moment 390 Nm. Našel jsem zajímavé PDF, kde je popsána funkce automatu v angličtině: http://www.ge39.com/files/transfund1.pdf
Zajímalo by mě zda můžu vyměnit mojí převodovku A5S 390R - WG (dávala se 09/2000 - 09/2001) za APS 390R - WZ (která se dávala 09/2001 - 09/2002)? Předpokládám že zde by problém neměl být, protože se jedná o stejný typ převodovky?
Stejně bych ale raději vyměnil převodovku za úplně jiný typ, který je schopný převést více točivého momentu? Tato převodovka A5S 390R se také dávala do více motorizací (benzín i nafta a různé auta, od E46 po X5)
Například 5HP24 (A5S 440Z), která má limit 440 Nm nebo 5HP30 (A5S 560Z) 560 Nm? Předpokládám že hlavní problém je v uchycení převodovky k motoru? Nebo by úspěšnému provozu bránilo ještě něco jiného? Máte s tím někdo zkušenost?
K panu Skalickému radši už nejedu a hledám na ebay.de a zde nějaký použitý automat za solidní cenu. Podle ETK bych měl mýt 5L40-E/GM5 (A5S 390R - WG) což je od GM a má maximální vstupní točivý moment 390 Nm. Našel jsem zajímavé PDF, kde je popsána funkce automatu v angličtině: http://www.ge39.com/files/transfund1.pdf
Zajímalo by mě zda můžu vyměnit mojí převodovku A5S 390R - WG (dávala se 09/2000 - 09/2001) za APS 390R - WZ (která se dávala 09/2001 - 09/2002)? Předpokládám že zde by problém neměl být, protože se jedná o stejný typ převodovky?
Stejně bych ale raději vyměnil převodovku za úplně jiný typ, který je schopný převést více točivého momentu? Tato převodovka A5S 390R se také dávala do více motorizací (benzín i nafta a různé auta, od E46 po X5)
Například 5HP24 (A5S 440Z), která má limit 440 Nm nebo 5HP30 (A5S 560Z) 560 Nm? Předpokládám že hlavní problém je v uchycení převodovky k motoru? Nebo by úspěšnému provozu bránilo ještě něco jiného? Máte s tím někdo zkušenost?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 675
- Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Fugo píše:Pokud vládneš němčinou tak kontaktuj na 7er.com uživatele Rogatyn je to specialista na automaty a pějí na něj jen chválu, poradí ti a případně opraví, jinak já bych měl mít také lehce "čipnuto"z původních 450Nm na 709Nm (nemám změřeno, takhle to má stejně "čipnuté" auto)a měnič zatím drží
Ale automaty na 750i jsou největší držáky!!

To si teda moc nepojezdil, je to k vzteku ale tim si v životě člověk někdy projde. Já měl kdysi taky Tour de opraváři automatů v čechách a dneska se tomu jen směju. Jak sem říkal v tomto příspěvku před časem, nikdo to tady opravit neumí ale každej se tak tváří, stáhnou tě o hromadu peněz a táhni.Je to všechno na dobrý slovo a pár kilometrů ale jinak k hovnu.Měl sis tenkrát nechat poradit a začít rovnou schánět jinou z bouračky.Ať ti to dobře dopadne.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 410
- Registrován: úte 29.04.2003 00:00
- Bydliště: Karlovarsko
- Kontaktovat uživatele:
Zkoušel jsem reset řídící jednotky propojením odpojených kabelů napájení (+ a - spojit na 15 minut). Nepomohlo to, v režimu D se nouozový režim objevil jakmile auto zařadilo 4 nebo 5.
Tak jsem skusil jet na manuální režim a na rychlosti 1, 2 a 3 to funguje tak jak má. Zkoušel jsem i prudkou akceleraci a není zde problém. Pokud jsem zařadil 4 nebo 5, tak to hodně prokluzovalo a jelo stejně jak na 3, takže použitelné je auto do 3. rychlostního stupně. Volal jsem tedy panu Skalickému a potvrdil mi že na 4 a 5 rychlostní stupeň jsou tam 0,5 cm silné lamely a to je problém že když má auto chip tak to nevydrží. Otázka je jestli mi je při předchozí opravě měnil nebo ne... Protože přeci jenom když jsem auto měl čiplé, tak vydrželo 60.000 Km. Raději tedy stejně nechám řídící jednotku předělat zpátky na seriový výkon. Poté zajedu k panu Skalickému a pokud bude cena rozumná, tak nechám vyměnit ty lamely a uvidíme.
Tak jsem skusil jet na manuální režim a na rychlosti 1, 2 a 3 to funguje tak jak má. Zkoušel jsem i prudkou akceleraci a není zde problém. Pokud jsem zařadil 4 nebo 5, tak to hodně prokluzovalo a jelo stejně jak na 3, takže použitelné je auto do 3. rychlostního stupně. Volal jsem tedy panu Skalickému a potvrdil mi že na 4 a 5 rychlostní stupeň jsou tam 0,5 cm silné lamely a to je problém že když má auto chip tak to nevydrží. Otázka je jestli mi je při předchozí opravě měnil nebo ne... Protože přeci jenom když jsem auto měl čiplé, tak vydrželo 60.000 Km. Raději tedy stejně nechám řídící jednotku předělat zpátky na seriový výkon. Poté zajedu k panu Skalickému a pokud bude cena rozumná, tak nechám vyměnit ty lamely a uvidíme.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 410
- Registrován: úte 29.04.2003 00:00
- Bydliště: Karlovarsko
- Kontaktovat uživatele:
Tak bohužel cesty do Mnichova jsou pro moje auto osudové. Když jsem jel tam, tak krásně na tempomat okolo 150 Km/h pohodová jízda a za 300 km průměrná spotřeba dle BC 7l/100 km. Když jsem jel zpátky, tak jsem to občas rozjel na rychlost okolo 200 Km/h abych byl doma rychle. Najednou zničeho nic ztráta výkonu a auto zpomalilo na cca 140 Km/h. Vzhledem k tomu, že posledních pár týdnů jsem slyšel při rozjezdu a malé rychlosti takový divný kovový zvuk jako když něco drhne nebo dře, tak mě napadlo že turbo zemřelo. Zkoušel jsem tedy jet co to šlo a dalo se na 4 rychlostní stupen jet okolo 130 - 140. Na pětku to pouze udrželo dosaženou rychlost nebo zrychlilo z kopce. Dojel jsem na hranice a na palubním počítači se objevilo abych zkontroloval hladinu motorového oleje. Před tím jsem si všiml že když jsem se rozjížděl z menších rychlostí, tak se za mnou dost kouřilo. Zastavil jsem tedy na pumpe a zkontroloval olej. Shodou okolností jsem před týdnem měnil nový olej Mobil 1 0W-40. Na rysce se nic neukázalo, tak jsem koupil nějaký olej AGIP 15W-40 a musel jsem do motoru nalít asi 3 litry aby se na rysce něco objevilo. Takže to vypadá že turbo je KO a žere olej, ten se dostává do výfuku a proto to čoudí. Zajímalo by mě, zda je normální že turbo odejde ve 170000 Km? Ve 100000 Km jsem nechal čipovat řídící jednotku.
Mám dotazy:
V kolika Km Vám odešlo turbo?
Musím tam dát stejné turbo, nebo můžu dát některé z novějších 530d, které je stavěné na vyšší výkon?
Mám dotazy:
V kolika Km Vám odešlo turbo?
Musím tam dát stejné turbo, nebo můžu dát některé z novějších 530d, které je stavěné na vyšší výkon?