Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 vůle v řízení

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Fazeey
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: ned 04.12.2005 01:00
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Fazeey »

jak to vyřešit? při jízdě na silnici s kolejema je to trochu nepříjemný, ty přední 235tky si lítaj jak chtěj.. zkoušel sem točit tyčí řízení přímo serva, v servu vůle nebyla, ani v kloubu co je nad tim, vůle byla v tyči až někde za čelem.. co by jí tam mohlo zpusobovat? je tam ještě další kloub? v ETK jsem to nenašel.. dikes za rady
Caris
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Caris »

Fazeey píše:jak to vyřešit? při jízdě na silnici s kolejema je to trochu nepříjemný, ty přední 235tky si lítaj jak chtěj.. zkoušel sem točit tyčí řízení přímo serva, v servu vůle nebyla, ani v kloubu co je nad tim, vůle byla v tyči až někde za čelem.. co by jí tam mohlo zpusobovat? je tam ještě další kloub? v ETK jsem to nenašel.. dikes za rady


Myslim ze celej problem je koleje na silnici a 235. Ja mam 225 a ten neprijemny pocit znam.
Fazeey
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: ned 04.12.2005 01:00
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Fazeey »

Caris píše:
Fazeey píše:jak to vyřešit? při jízdě na silnici s kolejema je to trochu nepříjemný, ty přední 235tky si lítaj jak chtěj.. zkoušel sem točit tyčí řízení přímo serva, v servu vůle nebyla, ani v kloubu co je nad tim, vůle byla v tyči až někde za čelem.. co by jí tam mohlo zpusobovat? je tam ještě další kloub? v ETK jsem to nenašel.. dikes za rady


Myslim ze celej problem je koleje na silnici a 235. Ja mam 225 a ten neprijemny pocit znam.


tak to je jasný, já to psal jako příklad kdy mi ta vůle vadí, na dálnici to samo skoro nepoznam, ale když sem to auto koupil tak to v kolejích takhle nelítalo a ta vůle v tyči je, takže to nebude jen problem silnic
radims
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: pát 02.03.2007 01:00
Bydliště: Ostrava

#4 Příspěvek od radims »

zahýbej volantem když stojíš na místě bez nastartovaného motoru (servo mimo provoz) - je tam vůle? Pokud ano, zkus utáhnout převodku řízení, ale ne moc. Jinak: mám 225, žádnou vůli a v kolejích lítám jak hadr na holi.
Na e36 jsem měl 235, vzadu 255 a bylo to ještě horší....
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#5 Příspěvek od tds »

chlapci e39tka už nemá maticové řízení ale hřebenové, žádná převodka dotahnout nejde.já bych mrknul na všechny rejdové čepy jestli nejsou vybité a potom na všechny klouby na tyči řízení z převodky do volantu.pokud je vůle v samotném řízení tak to je tak na výměnu ale to pochybuji že by převodka nějakou tu vůli měla.a jinak vůli měřit při nakoplém motoru!jelikož tlak oleje případnou vůli v klidovém stavu vymezí.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#6 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

E39 540i má převodku, ale tohle asi nebude tenhle případ.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#7 Příspěvek od tds »

To jo jako jedinná,ale doufám že o 4,0 se nebavíme
Fazeey
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: ned 04.12.2005 01:00
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Fazeey »

tds píše:chlapci e39tka už nemá maticové řízení ale hřebenové, žádná převodka dotahnout nejde.já bych mrknul na všechny rejdové čepy jestli nejsou vybité a potom na všechny klouby na tyči řízení z převodky do volantu.pokud je vůle v samotném řízení tak to je tak na výměnu ale to pochybuji že by převodka nějakou tu vůli měla.a jinak vůli měřit při nakoplém motoru!jelikož tlak oleje případnou vůli v klidovém stavu vymezí.


čepy jsou v poho neni tam nic volnýho nejdřiv sem si taky myslel že je v prdeli tyčka řízení ale sou ok.. jak sem psal - vůle je někde na tyči řízení, ten kloub je v poho, zajímá mě kde na tý tyči může bejt vůle - řekněme od kloubu až k volantu. Nápad?
smana
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: pát 29.04.2005 00:00

#9 Příspěvek od smana »

tds píše:chlapci e39tka už nemá maticové řízení ale hřebenové, žádná převodka dotahnout nejde.já bych mrknul na všechny rejdové čepy jestli nejsou vybité a potom na všechny klouby na tyči řízení z převodky do volantu.pokud je vůle v samotném řízení tak to je tak na výměnu ale to pochybuji že by převodka nějakou tu vůli měla.a jinak vůli měřit při nakoplém motoru!jelikož tlak oleje případnou vůli v klidovém stavu vymezí.


Myslím že před FL bylo šnekové nebo maticové řízení, ale nechci se hádat :D
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#10 Příspěvek od tds »

smana píše:
tds píše:chlapci e39tka už nemá maticové řízení ale hřebenové, žádná převodka dotahnout nejde.já bych mrknul na všechny rejdové čepy jestli nejsou vybité a potom na všechny klouby na tyči řízení z převodky do volantu.pokud je vůle v samotném řízení tak to je tak na výměnu ale to pochybuji že by převodka nějakou tu vůli měla.a jinak vůli měřit při nakoplém motoru!jelikož tlak oleje případnou vůli v klidovém stavu vymezí.


Myslím že před FL bylo šnekové nebo maticové řízení, ale nechci se hádat :D

šnekové se nepoužívá 30let
smana
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: pát 29.04.2005 00:00

#11 Příspěvek od smana »

tds píše:
smana píše:
tds píše:chlapci e39tka už nemá maticové řízení ale hřebenové, žádná převodka dotahnout nejde.já bych mrknul na všechny rejdové čepy jestli nejsou vybité a potom na všechny klouby na tyči řízení z převodky do volantu.pokud je vůle v samotném řízení tak to je tak na výměnu ale to pochybuji že by převodka nějakou tu vůli měla.a jinak vůli měřit při nakoplém motoru!jelikož tlak oleje případnou vůli v klidovém stavu vymezí.


Myslím že před FL bylo šnekové nebo maticové řízení, ale nechci se hádat :D

šnekové se nepoužívá 30let


Sem říkal že se nechci hádat, samo že je to maticové. 30 let jsi ale trochu přehnal, 15 možná :lol:
Caris
Registrovaný
Příspěvky: 224
Registrován: sob 08.09.2007 00:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Caris »

smana píše:
tds píše:
smana píše:[quote="tds"]chlapci e39tka už nemá maticové řízení ale hřebenové, žádná převodka dotahnout nejde.já bych mrknul na všechny rejdové čepy jestli nejsou vybité a potom na všechny klouby na tyči řízení z převodky do volantu.pokud je vůle v samotném řízení tak to je tak na výměnu ale to pochybuji že by převodka nějakou tu vůli měla.a jinak vůli měřit při nakoplém motoru!jelikož tlak oleje případnou vůli v klidovém stavu vymezí.


Myslím že před FL bylo šnekové nebo maticové řízení, ale nechci se hádat :D

šnekové se nepoužívá 30let


Sem říkal že se nechci hádat, samo že je to maticové. 30 let jsi ale trochu přehnal, 15 možná :lol:[/quote]

Mohu poprosit o presnou specifikaci rozdilu snekoveho a maticoveho prevodu rizeni. Dekuji
Lubos
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 29.01.2008 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#13 Příspěvek od Lubos »

měl jsem něco podobného, když jsem zvedl přední kolo tak sním šlo kousíček povitáhnout jako když máš volné matky na kole a mělo to přesně i ten stejný zvuk, říkal jsem si že je to něco v řízení asi tička, v servisu mi vyměnili spodní rameno a problém byl vyřešen.
BAVORAK009
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: pon 09.07.2007 00:00
Bydliště: Bratislava

#14 Příspěvek od BAVORAK009 »

Ahoj ja som mal tiez tento problem ze auto islo kade chcelo len nie ako malo ist.Myslel som si ze to bude nieco v riadeni alebo capi ale bolo to uplne nieco ine.Boli to samotne hlinikove disky.Staci ked su trosku krive a je problem.Dal som si vyrovnat vsetky styri disky a je po probleme.Vyskusaj aj tuto variantu a daj si vyrovnat disky :wink:
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#15 Příspěvek od Fugo »

nevím jak u e3í ale u e32 je v oblasti nad nohama (botama) řidiče pod plastem je na řídící tyči matka 32 a ta pokud je volnější tak nestahuje dokanale a v tyči řízení je vůle, je tam tisícihrah pro štelování volantu. Takže kouknout zda tam je a případně dotáhnout.
Odpovědět