Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Životnost spojky a setrvačníku v E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Susi »

Přátelé,

máte představu o přibližné životnosti těhle dílů? Myšleno při normálním používání (žádný drifty apod...)
Nejvíc mě zajímají motory M52(- 523,528) v E39, ale i ostatní...
Nemám momentálně problém, ale přecijen - taková věc se dřív nebo později asi bude řešit, tak bych rád měl představu...

Dik
Lucas87
Registrovaný
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Lucas87 »

ted me ceka vymena spojky pri 294 tis a jeste by neco najela ale uz obcas klouze......vicemene zde kluci psali ze menili cca od 160-300 setrvak nevim
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Susi »

Auto jsem koupil s 210.000,-km a zdá se, že po slušnym člověkovi, takže mě to zřejmě čeká... Ale já jsem taky slušnej :D a najezdim tak dvacku ročně, tak snad ne letos.

Setrvák podle mě víc vydrží v automatu..

Zkusím najít, co kluci psali... :wink:
Lubos
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 29.01.2008 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#4 Příspěvek od Lubos »

já mám 213 000km a už se spojka i setrvák ozívá, na příštím servisu mě to čeká, takže cca 230 000km
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od matal Moderátor »

Já měnil spojku ve 120km hned jak jsem koupil auto,na normální jízdu byla dobrá,ale jak jsem se chtěl prudce rozjet,tak klouzala hodně..By mě zajímalo,jak s tím předchozý majitel jezdil.. :?
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Raduz
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: čtv 10.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od Raduz »

Já měnil při 280tis.(normální ježdění ok ekcelerace prokluz) myslím že opravdu záleží na tom jak stím předchozí majitele jezdily.
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Susi »

Určitě hodně záleží... Teď mám 219.tis km, takže uvidíme.
Spojka když se loučí, tak prokluzuje - to se mi zatím nestalo.
První příznaky špatnýho setrvačníku jsou jaký?? Ten se dělá se spojkou?
Raduz
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: čtv 10.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od Raduz »

No mě řekli v servise že první příznaky jsou škubání jako by jsi špatně pustil spojku ale přitom jsi ji pustil ok mě to občas dělá taky ale řekl že je ještě dobrej aspoň teda myslim že mluvil o setrváku :oops:
tukan
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: M3 pááááwááááá

#9 Příspěvek od tukan »

spojku jsem dělal na 220 tisících setrvák mám zatím ok když je špatnej projevuje se to cukáním i rachtáním na volnoběh kámoš to dělal je to docela darda :wink:
Lubos
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 29.01.2008 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#10 Příspěvek od Lubos »

jo máte pravdu, setrvák se projevuje cukáním při rozjezdu a při volnoběhu rezonuje, můj názor je takovej že by se měl dělat zároveň se spojkou, i když ještě nemá příznaky opotřebení, je nesmysl při 200 000km dělat spojku a při 250 000 dělat setrvák, spojku taky měníte celej komplet a né jen lamelu, nebo se pletu?
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Susi »

Máte někdo zkušenost s náhradama? Dvouhmotnostní setrvačník jako takovejej je údajně naprostá zbytečnost, která se vyrábí jen aby si výrobci zvedli následný zisk...
Měla by existovat spojková sada, kde je jiná spojková lamela, v níž je zařízení nahrazující "dvouhmoťák". Tohle řešení je údajně o dost levnější. Auto se samozřejmě chová naprosto stejně jako s klasickym "dvouhmoťákem". Je mi jasný, že jsem to popsal dost krkolomně, ale kdo by tohle řešení znal, bude vědět.

Znáte někdo? ...výrobce, cena, životnost...??

Díky
fafejta

#12 Příspěvek od fafejta »

Náhrada za jednohmotu je jen u koncernových aut a to zdaleka né u všech.U BMW náhrady nedělaj,aspon co já vím.Dvouhmota má pevnou lamelu bez tlumiče torzních kmitů což nahrazuje dělený setrvačník(dvouhmotnostní).
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Susi »

ÁÁÁha :?
Má cenu kupovat starší setrvačník? Vzhledem k jeho výdrži by to nemusela být uplná hloupost...
Lucas87
Registrovaný
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Lucas87 »

Susi píše:ÁÁÁha :?
Má cenu kupovat starší setrvačník? Vzhledem k jeho výdrži by to nemusela být uplná hloupost...


myslim ze ne...ja bych to teda nedelal.Max v pripade nouze.
AdaM5
Registrovaný
Příspěvky: 894
Registrován: čtv 26.10.2006 00:00
Bydliště: CB
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od AdaM5 »

Nevíte na kolik vyjde výměna setrváku v BMW?Asi mě to čeká taky.A taky by mě zajímalo na kolik vyjdou přibližně rozvody. Všechno na tds
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od Susi »

Výměna setrváku v origo BMW až 30 tis. Ale to je total max.
Rozhodně budu hledat levnější řešení, holt nejsem ten týpek, co si ho odvezl z fabriky... :?
Lubos
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 29.01.2008 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#17 Příspěvek od Lubos »

jestli máš tds, tak tam jsou rozvody hnaný řetězem a ten by se měl měnit na 500 000km
fafejta

#18 Příspěvek od fafejta »

AdaM5 píše:Nevíte na kolik vyjde výměna setrváku v BMW?Asi mě to čeká taky.A taky by mě zajímalo na kolik vyjdou přibližně rozvody. Všechno na tds



Ve značkovém servise při výměně rozvodů u M51(tds) budou sundavat i hlavu je to podobný jako u motoru M3(E36) je také předpis,že při demontáži hlavy se vyndavá motor z vozu kvůli komplikovanějším svodům výfuku.Tudíž ty rozvody ve značce jsou patřičně dražší.Samozřejmě to jde i bez toho,ale ve znač. servise se dělá na jistotu bez zbytečných komplikací,ale myslím,že když už je hlava dole tak by stálo ji udělat(srovnat,zabrousit ventily).Cenu nevím,ale práce tak na den ,takže cca 12K za práci přibližně(asi). :wink:
AdaM5
Registrovaný
Příspěvky: 894
Registrován: čtv 26.10.2006 00:00
Bydliště: CB
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od AdaM5 »

Docela pálky teda. :?
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#20 Příspěvek od airbone »

nevie z vas nahodou niekto aka je idealne axialna vola medzi oboma odpruzenymi castami u dvojhmotneho zotrvacnika u e39 530d (ked je novy)?
Odpovědět