Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
530d E39 - kdo to má jak poladěné??
Demostenos: M20 je tiez design 70. rokov:)) v tomto to neni, ja hovorim o tom ze v M20 su prechody spracovane velmi dobre (a taka M20B25 ma na 2ventil velmi slusny litrovy vykon za ktory by sa ani mnohe 4v motory nemuseli hambit), zatialco v M30B35 dost otrasne... S tou Afm mas pravdu, dokonca amici zmerali (len vymena AFM za MAF, nic ine) 21 koni maximalny narast (predtym zmerali 209 koni, potom 230 a to prosim konstantny narast hp a nm cez cele otackove pasmo, ziadne ze slaby spodok a lepsi vrch). Upravujem hlavu (sacie a vyfukove kanaliky), spasovavam sanie s hlavou, portujem vyfukove zvody (s "antireverznym" dizajnom, podobne ake ma v ponuke jedna renomovana americka spolocnost), vacka pojde mierne ostrejsia (272 namiesto 264 co je v zaklade), mierne zvysim kompresny pomer (tak na 9.3-9.5:1), lestim ventily (to neda ziaden narast HP, ale hned sa len tak nezaseru, takze to nebude tak rychlo menej:))), urcite chcem aj konverziu na MAF (ale spravit to tak aby nebolo nic poznat zvonku, chcem uplne originalnu motorovu optiku), mierne odladeny chip uz mam (predzapal posunuty pre 95okt palivo a nie 89-91okt ako stock), uvidime, no. Kazdopadne tu uz OTckujeme slusne, tu je rec o trocha inom tuningu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pát 27.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Demostenes píše:Chytremu napovez...
No to proč nejsou motory z fabriky nastaveny na max hodnoty je jasný....dnes se výrobci perou o zákazníky co nejlepšíma nabídkama a to i prodlouženou garancí atd.Proto je pro ně jistější to nehnat do extrému...ber to tak že 1. 3,0d měl 184.... a pak šly různé modifikace na 193,204,218,231 a ted snad 245ps...u všeho byl základ 3,0d....k tomu čiptuningu asi tak,pokud si ho tam dá člověk jako rezervu při předjíždění či občasné sportovnější svezení tak proč né....pokud to tam nacpe závodník,kterej jezdí od rána do večera cihlu tak je třeba počítat že určité konpomenty půjdou do kitek dřív....převodovka,poloosy,spojka atd...tady jde jen o to svěřit úpravy povolané osobě ,protože může skončit i velmi špatně

Demostenes:
Myslím, že na to mám jasnou odpověď, všechny motory, jsou poddimenzovány, opravdu všechny, je to z důvodů toho, že se auto prodává třeba jen po celé evropě, kde máš všude jiný emise, kde máš pokaždé jinou naftu (např. Ukrajina
), nadmořskou výšku, velký teplotní rozdíly (Španělsko - Rusko) atd. ten motor je vyladěný samozřejmě na co nejlepší spotřebu a životnost, ale s ohledem ještě na všechny možné zákony, podnebí a já nevím co ještě. Takže si buď jistej, že motor 3.0d vydrží klidně i dvojnásobný výkon... samozřejmě chápu, že spojka a převodovka z toho nebude nadšená
Já teď jezdím s Octavií 1.8T - 150PS, vem si, že RS má 180PS pak je tam golf a já nevím co a končí to u Leon Cupra, který má s tím stejným motorem 240PS!! samozřejmě je tam silnější turbo, jiné vstřiky a soft, ale blok motoru, vačky, písty, ojnice a všechny ty krámy jsou opět stejné, já jsem si tu svoji 150PS upravil asi na 210 koní, honím to a trápím a neodešlo mi ještě nic! Pouze jsem si koupil silnější převodovku a spojku.
No píšu to tady všechno jenom proto, aby jsi pochopil, že inženýři z BMW záměrně nepoužívají a nevyužívají plných možností daného motoru!!!
Uff, toť vše
Myslím, že na to mám jasnou odpověď, všechny motory, jsou poddimenzovány, opravdu všechny, je to z důvodů toho, že se auto prodává třeba jen po celé evropě, kde máš všude jiný emise, kde máš pokaždé jinou naftu (např. Ukrajina


Já teď jezdím s Octavií 1.8T - 150PS, vem si, že RS má 180PS pak je tam golf a já nevím co a končí to u Leon Cupra, který má s tím stejným motorem 240PS!! samozřejmě je tam silnější turbo, jiné vstřiky a soft, ale blok motoru, vačky, písty, ojnice a všechny ty krámy jsou opět stejné, já jsem si tu svoji 150PS upravil asi na 210 koní, honím to a trápím a neodešlo mi ještě nic! Pouze jsem si koupil silnější převodovku a spojku.
No píšu to tady všechno jenom proto, aby jsi pochopil, že inženýři z BMW záměrně nepoužívají a nevyužívají plných možností daného motoru!!!
Uff, toť vše

Tak i Hartge, Kelleners a AcS dělají základní úpravy na sériovejch turbokamnech při zachování záruky BMW. Záleží hodně na kondici motoru v době čipování.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Fazeey píše:Rene: ..a nesmí se rozpadnout EGR ventil![]()
jinak jsem v TISu viděl že samo BMW dokonce nabízí chiptuning pro M57, takže s nějakym vyšším namáháním počítá(asi by nedali ani záruku kdyby to šlo po úpravě do kytek)
Mozes dat nejake info na ten origo chiptuning M57 v TIS? Pokial viem v TIS sa uvadza ze ziadny chiptuning nie je pre tento motor dobry, ze motor je vyladeny na co najlepsi vykon / vydrz. Ale pocul som uz kdesi o origo chiptuningu BMW pre tento motor.... Tak teraz neviem, ale do origo BMW by som mozno isiel...
signum píše:Hm,tak to já jsem asi výjimka,co potvrzuje pravidlo.Mám 3.0d z roku 99 a najeto 300.000 km.Auto jsem koupil ve 220.000km už z chipem.Mám automat,a doteď žádný problém s motorem,ani převodovkou.Asi je to spíš o řidiči,než u chipování.
Co vies co s tym autom bolo pred tym nez nabehalo 220tkm?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pát 27.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
fyzicky neni problem prinutit motor "delat" kroutak treba 750Nm u 535d v 1400 ot/min, ale zkus hadat, co na to rekne prevodovka... to stejne plati u 530d, jen ta hodnota neni tak extremni... pokud pak dotycnej da plnej v 1200 ot/min a čipař to nijak neomezil = problém pro převodovku, o automatu nemluve... proto je rozdil v cipu a čipu...
“Ability is what you're capable of doing.”