Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

vrtule klimatizace E39, pleas help...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
surfman55
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: pon 25.12.2006 01:00

#1 Příspěvek od surfman55 »

Zdar, odešel mě asi motor vrtule ke chladiči klimy do věčných lovišť. Dotaz: jde to opravit, nebo pouze řešit výměnou, kde nejlépe a za kolik.... Díky!!!
Facelift 530i, 2001.
Marek520
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: ned 20.04.2008 00:00

#2 Příspěvek od Marek520 »

čus ...tak ten motorek se opravut neda pred tim motorkem je sada predradnej odporu test jek to zkusit tady nekdo v cervnu uz psal ja to tak zkousel....muze to byt vic veci napr ty odpory,pojistka,nebo nejaky rele....motor jsem resil z vrakace i s odporana byl sice v rozkrapane sahare za 1700kc novej je podstatne drassi ted je to v poho....marcus520
surfman55
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: pon 25.12.2006 01:00

#3 Příspěvek od surfman55 »

Díky za info, objednal jsem novej, 7500,- Kč. Dnes přišel.
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Susi »

Marek520 píše:čus ...tak ten motorek se opravut neda pred tim motorkem je sada predradnej odporu test jek to zkusit tady nekdo v cervnu uz psal ja to tak zkousel....muze to byt vic veci napr ty odpory,pojistka,nebo nejaky rele....motor jsem resil z vrakace i s odporana byl sice v rozkrapane sahare za 1700kc novej je podstatne drassi ted je to v poho....marcus520


V E39 530i určitě nebudou odpory. Je tam novější typ s dvouma kablama.
Koupit novej je určitě nejlepší volba, ale ta cena... :sad2:
Marek520
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: ned 20.04.2008 00:00

#5 Příspěvek od Marek520 »

čus..napsal jsem jenom co vim....ja mam 520ku 97 a dal jsem tam ten moturek z naftaku a pry to bylo mladsi auto...a to o te zkousce jsem cerpal tady s fora a byli tam i fotky...jestli potom montovali vetrak se dvema vyvody to nevim ale ja mam vyvody 4 a zanima neco..prej predradny odpory tusim ze jsou tam dva...marcus007
Johnny05
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: stř 07.05.2008 00:00
Bydliště: Ostrava / Rychvald
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Johnny05 »

Noo jaaaa mel kuciii podobnej problem. Nejprve jsem jezdil asi 2 mesice v lete bez toho motoru, az jsem si teda vsiml, ze nejede. Nejlepsi odpojit pripojku primo vedle rotoru a pripojovat k baterce, tak se otestuji vsechny 3 rychlosti, a jestli je chyba v motoru nebo odporech. Taakze cestoval domu za 4.000 starsi, ale funkcni. Po asi 3 hodinove vymene, kterou jsem magor provadel sam, bylo vse ok...ale za 2 mesice se odpaliil jeden odpor...coz znamena disfunkcnost 2 ze 3 rychlosti rotoru, a to je opet to same, jako by nesel vubec. Takze jsem koupil pres vrakoviste v brne uplne nove odpory, za 1.500,- CZK, a uprimne...funguje perfektne, ale ted v zime jsem zkusil jen tak z prdele v garazi to pustit, a zase to nejelo, roztocil jsem to rukou a uz ok.
Rikal jsem si, TOTALNI hovadina kupovat novej, ale ted se sam sebe ptam...CAS+VRTULE+ODPORY....nevyslo by to lepe fakt nove? Asi joooo... :idea:
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Susi »

Já koupil starší motor (stav jako novej) z bouranýho auta i s funkčníma odporama za 2.000,-Kč.
Teď mě nesežerte.... :D :D

Marku v pohodě, taky jsem to dřív nevěděl... :wink:
surfman55
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: pon 25.12.2006 01:00

#8 Příspěvek od surfman55 »

Johnny05 píše:Noo jaaaa mel kuciii podobnej problem. Nejprve jsem jezdil asi 2 mesice v lete bez toho motoru, az jsem si teda vsiml, ze nejede. Nejlepsi odpojit pripojku primo vedle rotoru a pripojovat k baterce, tak se otestuji vsechny 3 rychlosti, a jestli je chyba v motoru nebo odporech. Taakze cestoval domu za 4.000 starsi, ale funkcni. Po asi 3 hodinove vymene, kterou jsem magor provadel sam, bylo vse ok...ale za 2 mesice se odpaliil jeden odpor...coz znamena disfunkcnost 2 ze 3 rychlosti rotoru, a to je opet to same, jako by nesel vubec. Takze jsem koupil pres vrakoviste v brne uplne nove odpory, za 1.500,- CZK, a uprimne...funguje perfektne, ale ted v zime jsem zkusil jen tak z prdele v garazi to pustit, a zase to nejelo, roztocil jsem to rukou a uz ok.
Rikal jsem si, TOTALNI hovadina kupovat novej, ale ted se sam sebe ptam...CAS+VRTULE+ODPORY....nevyslo by to lepe fakt nove? Asi joooo... :idea:


Taky jsem si to párkrát zkusil. Starší je loterie, někdy to vyjde někdy ne. Já jsem na to už starej někde něco losovat..... A ve finále ušetřit 1000,- Kč.
Johnny05
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: stř 07.05.2008 00:00
Bydliště: Ostrava / Rychvald
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Johnny05 »

surfman55 píše:
Johnny05 píše:Noo jaaaa mel kuciii podobnej problem. Nejprve jsem jezdil asi 2 mesice v lete bez toho motoru, az jsem si teda vsiml, ze nejede. Nejlepsi odpojit pripojku primo vedle rotoru a pripojovat k baterce, tak se otestuji vsechny 3 rychlosti, a jestli je chyba v motoru nebo odporech. Taakze cestoval domu za 4.000 starsi, ale funkcni. Po asi 3 hodinove vymene, kterou jsem magor provadel sam, bylo vse ok...ale za 2 mesice se odpaliil jeden odpor...coz znamena disfunkcnost 2 ze 3 rychlosti rotoru, a to je opet to same, jako by nesel vubec. Takze jsem koupil pres vrakoviste v brne uplne nove odpory, za 1.500,- CZK, a uprimne...funguje perfektne, ale ted v zime jsem zkusil jen tak z prdele v garazi to pustit, a zase to nejelo, roztocil jsem to rukou a uz ok.
Rikal jsem si, TOTALNI hovadina kupovat novej, ale ted se sam sebe ptam...CAS+VRTULE+ODPORY....nevyslo by to lepe fakt nove? Asi joooo... :idea:



noo ted uz to samozrejme vim! :))))))

Taky jsem si to párkrát zkusil. Starší je loterie, někdy to vyjde někdy ne. Já jsem na to už starej někde něco losovat..... A ve finále ušetřit 1000,- Kč.
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#10 Příspěvek od mario42 »

Susi píše:
Marek520 píše:čus ...tak ten motorek se opravut neda pred tim motorkem je sada predradnej odporu test jek to zkusit tady nekdo v cervnu uz psal ja to tak zkousel....muze to byt vic veci napr ty odpory,pojistka,nebo nejaky rele....motor jsem resil z vrakace i s odporana byl sice v rozkrapane sahare za 1700kc novej je podstatne drassi ted je to v poho....marcus520


V E39 530i určitě nebudou odpory. Je tam novější typ s dvouma kablama.
Koupit novej je určitě nejlepší volba, ale ta cena... :sad2:


Já mám 528 double rv 9/98 a odpory už tam taky nebyly, tady mění otáčky plynule. Nový stál snad 7 tisíc, nebo dokonce 9 (mám v tom zmatek) + práce- zdělat nárazník, světla atd. U E39 v podstatě klasická závada. Pikantní na tom je to, že když ta el vrtule nefunguje, tak si v horku může klima odfouknout, ale její přetlakový ventil v tělese kompresoru si už nemusí sednout a je poprdeli... Vyměnit zvlášť nejde :roll:
surfman55
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: pon 25.12.2006 01:00

#11 Příspěvek od surfman55 »

... a když si ventil nesedne, tak se nesepne kompresor? Nebo jak se to chová?
surfman55
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: pon 25.12.2006 01:00

#12 Příspěvek od surfman55 »

Jo mam tam novou tu vrtuli, ale točí se furt , asi na první stupeň i když nepustim klima, to asi bude nějaká chyba, že jo?
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#13 Příspěvek od mario42 »

surfman55 píše:... a když si ventil nesedne, tak se nesepne kompresor? Nebo jak se to chová?

Když si ventil nesedne, tak ti bude donekonečna unikat náplň. Končí to jedině výměnou celého kompresoru
Odpovědět