Teď v mrazech mi to píše chybu najednou taky. Pak jsem stál přes noc a den v podzemních garážích ve firmě a hláška zmizela, další den auto venku a hláška tu je zas. Ale podvozek mám naopak hodně nahoře. Osobně si myslím, že je asi vlhkost v okruhu a zamrzají ventily. Přes léto to bylo v pohodě. Na jaře jsem měnil sensory výšky vzadu, protože jsem měl vypuštěné měchy, pořád chybu na BC, vytáhnul jsem si ven dráty a nafukoval to ručně. , po výměně v pořádku, až zas teď.
Taky jsem někde na netu DE četl, že někdy stačí mít opálené kontakty na relátkách pro NIVO, vzadu pod rezervou. Na jaře to chci celé vyčistit a vyměnit ty relátka. Technici když řeknou kompresor, tak většinou myslí celý komplet pro reservou.
Včera jsem to měl na zvedáku a nejhůř vypadalo právě čidlo přední (od vody). Zadní byly celkem OK. Jsou dost krytý, oproti tomu jednomu přednímu vpravo...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Jsem rád, že nejsem sám, komu hlásí v teplotě pod bodem mrazu ,,NIVO INAKTIV´´ ... taky by mě celekm dost zajmalo čím to může být!! V teplotách nad nulou se to nestává, ..jinak dofukování funguje, akorát mi příjde že to tlakuje dlouho a vypne to až tlakový relé, ... zná někdo tuhle problematiku ???
mne tiez ako zacalo teraz mrznut tak sa kontrolka rozsvieti ale len sem tam. a zda sa mi ze dofukuje dlhsie a mam to aj vyssie. vaky som menil tento rok lavy praskol.
Jestli se nemýlím, tak u diferáku jsou 2 snímače - jeden pro dofukování měchů a druhý pro nastavení výšky světel. Snímače jsou elektrické, tedy žádný manuální ventil.
Není nějaká šance si na chvíli zvednout auto? Asi ne jako u Citroena pro výměnu kola, ale když se třeba zahrabu v hlubokém sněhu, zajíždím přes vysoký práh do garáže či na podval. Třeba přímo zapnout kompresor pod tou rezervou? Nemůže se to poškodit?
Snímače jsou tři. Ve předu jeden (pravé kolo), vzadu dva (vyrovnání levá/pravá). Tyto čidla využívá NIVO a jednotka xenonů. Sypu si popel na hlavu za mystifikaci, že auta s NIVem nemají naklápění xenonů. Mají, dnes odzkoušeno. NIVO nemá jednotku, proto jde manuální nastavování výšky zprasit. To slovo je úmyslné, je to vopruz a člověk o tom musí něco vědět. Řešil to myslím rass a jde to.
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Dneska jsem otestoval moji teorii o vyřazení systému. Pokud se načte na BC chyba a vím, že potřebuju dojet domů, okamžitě vytahuju poj. 49 a 50 a vyřazuju NIVO z provozu. Měchy zůstanou nafouknuty na poslední hodnoty, což mi dává několik dní na řešení situace... Poznatky budu doplňovat. Vůbec by mi nevadilo to manuální ovládání a ještě vývod pro hadici na huštění (když už tam ten kompresor je )
Někdo další do party?
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Nivo jednotku má. u toho kompresoru vzadu. (Teda alespoň u mě). Když jsem měl vadné snímače, vytáhnul jsem si ven dráty. jeden na kompresor, jeden na levý ventil, druhý na pravý ventil a třetí na vypouštěcí ventil. Z konektoru u té jednotky (vedle rezervy bílý konektor)je tam i propojení vzduchu), jen si už nepamatuju barvy drátů a teď v zimě se mi na to vůbec nechce.
kupca píše:Nivo jednotku má. u toho kompresoru vzadu. (Teda alespoň u mě). Když jsem měl vadné snímače, vytáhnul jsem si ven dráty. jeden na kompresor, jeden na levý ventil, druhý na pravý ventil a třetí na vypouštěcí ventil. Z konektoru u té jednotky (vedle rezervy bílý konektor)je tam i propojení vzduchu), jen si už nepamatuju barvy drátů a teď v zimě se mi na to vůbec nechce.
Myslel jsem modul pro diagnostiku. Je to asi jen jednoduchý okruh předek/zadek-levá/pravá. S tím, že kompresor fouká jen na určitý tlak do zásobníku (si myslím).
Ale čidla využívá jednotka xenonu a ta mi vyhodila chybu předního čidla. Asi bingo, jen to ještě ověřím.
Další poznatek: pokud se na BC objeví chyba, vypnu zapnu klíček, může trvat i patnáct minut, než se znovu načte chyba NIVA, ale systém nefunguje a vypustí měchy!!! Když to znova naskočilo (po hodině), sedli jsme do auta čtyři, nechal jsem to dofoukat a zahodil pojistky (viz výše). Teď je to 12 hodin a pořád mám před barákem auto s novýma pružinama...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
je tam kompresor a 3 vetily. Jeden vypouštěcí, jeden pro levou a druhý pro pravou stranu. Zásobník tam není (u rezervy) funguje to tak, že jednotka zjistí na základě levého nebo pravého čidla potřebu úpravy tlaku, zapne kompresor (nebo otevře vypouštěcí ventil) a zároveň s tím i ventil strany, která je upravovaná.
Kompresor smí údajně běžet maximálně 8 minut - proto se nehodí na foukání čehokoli.
Úprava výšky jedině na diagnostice, případně němcí to vyřešili moc hezky úpravou tyček k čidlům, mají je stavitelné místo originálních pevných.
Okamžité zvednutí by šlo řešit spínačema s relátkama, která by odpojila původní dráty a připojila můj "ruční regulátor", jednotka pak bude hlásit chybu.
Jinak diagnostika s jednotkou komunikuje, jsou schopní nalézt které čidlo je vadné, případně jestli spíná kompresor - už jsem si tím prošel.
Včera jsem rozebral ty ventily, vyčistil, ale pořád tam mám chybu, ačkoli výšku to dorovná. Hned po připojení po vyčitění systém nefungoval, auto se nezvedlo, ale ráno jsem ho odemknul a hned se zvednul. Chci zkusit ještě dát nové relé pro kompresor, na nějakém webu jsem četl, že to může být ono. Pak už nevím, protože je to jednoduchý systém kde jsou 3 ventily, kompresor, dva snímače a jednotka. Všechno se dá zkontrolovat, jen jednotka ne.
Je tam ještě čidlo vepředu vpravo. Musí taky zjistit stav předek zadek, si myslím.
Mě to při chybě právě všechno vypustí, což je na prd. Ale nafoukal jsem, vypojil pojistky a už tři dny tlak drží...
Ještě taky pobádám, jen se mi do toho v té zimě nechce...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
maxmin píše:Pořád mi v hlavě leží tvrdost niva (E39 kombi 1998 530D s M podvozkem). Zadek je o poznání tvrdší než předek Dnes jsem měl možnost porovnat si to s originální M5. Předek mi připadal zhruba tvrdý i stejně vysoký (66cm od země po blatník), ale zadek mám tvrdší a taky o 1cm níže než M5 (65cm)
Dá se nivo nějak zvýšit a zároveň změkčit? Pro větší výšku je třeba větší tlak ve vacích, tím pádem i vyšší tvrdost. Teoreticky, kdyby se vaky něčím podložily, kompresor ubere tlak a bude to měkčí. Existují nějaké podložky pod vaky?
nechci se dohadovat ale myslím že měchy nemají s tvdrostí nic společného, protože tlumení zajištuje tlumič. Podle mě máš na autě nějaké tuhé sportovní tlumiče .. možná i pružiny a hledáš chybu kde není. Nivo se "pouze" stará o výšku.
jinak všem doporučuji se o měchy starat tak, že je sem tam namažete vazelínou (děláme to 2x ročně a guma je stále pěkně průžná)
Born to be for BMW 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d
Zdarec,tak mam jeden dotaz. Dnes rano valim do prace a auto zacalo jemne vybovat,hned jsem si vzpomnel na tohle tema a doufal ze me to mine. No a pak jedu zase z prace a u 70km/hod. zacne auto vybrovat a se stoupajici rychlosti stoupa i vybrovani. U 100km/hod. se to uz nedalo vydrzet a musel jsem zbrzdit na tech 70km. Vybrovalo to hrozne moc,jakoby melo neco upadnout. Zadna kontrolka se mi nerozsvitila a zadek me necapi na zemi. Myslite ze je to tema mechama?
KALDA píše:Zdarec,tak mam jeden dotaz. Dnes rano valim do prace a auto zacalo jemne vybovat,hned jsem si vzpomnel na tohle tema a doufal ze me to mine. No a pak jedu zase z prace a u 70km/hod. zacne auto vybrovat a se stoupajici rychlosti stoupa i vybrovani. U 100km/hod. se to uz nedalo vydrzet a musel jsem zbrzdit na tech 70km. Vybrovalo to hrozne moc,jakoby melo neco upadnout. Zadna kontrolka se mi nerozsvitila a zadek me necapi na zemi. Myslite ze je to tema mechama?
Buď klidný, tohle nemá s měchama nic společného...
Kolem 80-100 km/hod. se většinou poznají nevyvážená kola (kolo)...
Stačí, aby se na disk něco přilepilo nebo upadlo závaží...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
KALDA píše:Zdarec,tak mam jeden dotaz. Dnes rano valim do prace a auto zacalo jemne vybovat,hned jsem si vzpomnel na tohle tema a doufal ze me to mine. No a pak jedu zase z prace a u 70km/hod. zacne auto vybrovat a se stoupajici rychlosti stoupa i vybrovani. U 100km/hod. se to uz nedalo vydrzet a musel jsem zbrzdit na tech 70km. Vybrovalo to hrozne moc,jakoby melo neco upadnout. Zadna kontrolka se mi nerozsvitila a zadek me necapi na zemi. Myslite ze je to tema mechama?
Buď klidný, tohle nemá s měchama nic společného...
Kolem 80-100 km/hod. se většinou poznají nevyvážená kola (kolo)... Stačí, aby se na disk něco přilepilo nebo upadlo závaží...
No jo,ale projevuje se to jak je vyse napsane,trepe se to jako by se jelo po nerovne ceste,nevyvazena kola poznam,jsem automechanik. Mam BMW asi 5 mesicu,ale tohle jsem jeste nevidel... Netrepe se jen volant,ale cele auto skace jako koza.