Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

přehřívání

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
pitbulls
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: stř 24.09.2008 00:00

#1 Příspěvek od pitbulls »

Čau kluci, mám problém. KDyž se mi motor na mé e39 ohřeje (je odvzdušněn)tak začne normálně topit, ale teď se mi několikrát stalo, že přestalo topit a najednou lezla teplota nahoru, tak jsem zastavil, odvzdušnil a pak dobrý, ale teď po měsíci to dělá zase. Někdy tomu pomůže, když podřadim a dam tomu trošku saze tak teplota jde dolu a začne hned topit a někdy musim povolit odvz. a nechat ho ujít. Kamarád říkal, že to může být těsnění pod hlavou a nebo že bude potřeba se i podívat na hlavu jestli nebude potřeba ji zavařit, že mi to prej tlakuje a že by to mohlo být ono.
Tak nevim, nemáte někdo s tím zkušenosti,? Díky
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od wEnC »

Já bych tipoval vodní pumpu, ohlodaná vrtulka, nebo se protáčí plastová vrtulka na kovové osičce když se ohřeje.
Mrkni se na pumpu a termostat, než začneš kuchat motor
xjr
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: ned 30.11.2008 01:00

#3 Příspěvek od xjr »

Jak to popisuješ,tak myslím že hlava je jasná.
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#4 Příspěvek od dexter »

udělej to co ti píše wEnC a pak spekuluj dál.
:roll:
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Bajzik »

voda neubývá?
Bambim
Registrovaný
Příspěvky: 676
Registrován: stř 19.01.2005 01:00
Bydliště: Závodí
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Bambim »

wEnC píše:Já bych tipoval vodní pumpu, ohlodaná vrtulka, nebo se protáčí plastová vrtulka na kovové osičce když se ohřeje.
Mrkni se na pumpu a termostat, než začneš kuchat motor

Taky se priklanim k tomuto reseni, mel jsem neco podobneho a vetsinou tu pumpu ani nepoznas, ze je v prseli treba uz 300 km...
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od alpineman »

Já to nechápu... proč chce skoro každej při zvyšování teploty hned sundavat hlavu???
Sundej saharu a vrtuli, stáhni řemen, vypusť vodu a vyndej pumpu. Hned uvidíš na čem jsi. Jestli nejsi nešika, max. do hoďky (i se sváčou) ji máš venku.
Já se taky přikláním k pumpě. Novou seženeš s kovovým oběžným kolem do 2000,-Kč.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#8 Příspěvek od jurasis »

alpineman píše:Já to nechápu... proč chce skoro každej při zvyšování teploty hned sundavat hlavu???


Protože to tady každej omílá častěji, než výměnu gum... :roll:
Zajímavý, že v tomhle státě se vždycky jako první hledá nejdražší závada...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
qeuin Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 519
Registrován: sob 19.07.2008 00:00

#9 Příspěvek od qeuin Člen Klubu »

jurasis píše:...
Zajímavý, že v tomhle státě se vždycky jako první hledá nejdražší závada...

Pak nemůžu bejt nepříjemně překvapenej, dražší už to nebude :lol:
pitbulls
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: stř 24.09.2008 00:00

#10 Příspěvek od pitbulls »

Voda nemizí, ale kamarád mi sehnal kluka který dělá jen BMW a ten si myslí, že těsnění a nebo pumpa.
zyx66
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: úte 23.01.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#11 Příspěvek od zyx66 »

Caute chlapi.

Auto mi nevykuruje interier, nastavim teplotu a teply vzduch mi nejde. Motor sa normalne zohreje na 90° a potom teplotu drzi, takze tam je vsetko OK, len mi potom nekuri v interieri a neviem kde je problem, lebo sa to stalo len tak z nicoho nic, zo dna na den. Neviete mi poradit kde moze byt problem a ako ho zistit? Dakujem Vam.

zyx66
youwee
Registrovaný
Příspěvky: 1977
Registrován: čtv 18.01.2007 01:00
Bydliště: Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od youwee »

jako první to pořádně odvzudšní. Po výměně chladiče mi to dělalo taky... Až sem to nechal odvdušnit jinde lidma co dělají jen bmw tak to bylo v klidu
ARI
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: čtv 06.09.2007 00:00
Bydliště: morava

#13 Příspěvek od ARI »

pumpa a hlavne poradne odvzdusnit.stalo se mi to presne jak pises.nekolikrast jsem odvzdusnoval.najel mirne do kopce povolil oba odvzdusnovaky a dolival jsem vodu tak dlouho az vytekala s obou zatek.zavrel chladic a ok.a vic se mi top uz nestalo-
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#14 Příspěvek od jurasis »

qeuin píše:
jurasis píše:...
Zajímavý, že v tomhle státě se vždycky jako první hledá nejdražší závada...

Pak nemůžu bejt nepříjemně překvapenej, dražší už to nebude :lol:


Bude, když budeš postupovat od nejdražší a dojdeš k tomu, že to byla kravina a máš novej motor za cenu auta... :lol: :lol:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
zyx66
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: úte 23.01.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#15 Příspěvek od zyx66 »

Takze vec pokrocila dalej. Isiel som 20km motor sa normalne zohrial a drzal teplotu. Potom som zastavil na parkovisku, motor bezal a idem odvzdusvnovat a najprv isiel vzduch a potom uz len sycala para a voda ziadna odtial netiekla, takze ani neviem ci som to odvzdusnil a v tom momente mi zacala isr rucicka teploty hore a tesne pred cervenym polom som uz vypol motor. Dnes som s tym isiel k znamemu do servisu. Hladina vody v nadrzke bola nad ryskou (cca 8cm od vrchu) takze vsetko OK, ale este odsroboval na ciernej hornej hadici srob rovnaky ako na odvzdusnovacom otvore a naliali do toho otvoru este asi 2 litre destilovanej vody. Motor potom drzal teplotu normalne 90°, prevetral som ho asi na 15km vsetko OK a ked idem domov tak na svetlach mi isla rucicka teploty hore, tak som sa chcel posunut za krizovatku ku chodniku a rucicka takmer z cerveneho pola co som uz chcel vypnut motor mi v priebehu 5 sekund zase klesla na normal. A toto sa mi stalo asi 2krat kym som prisiel naspat k servisakovi a pri nom teplota zase strelila hore a uz mi vrela voda v nadrzke. Tak som to vypol a domov isiel pesi :))) No a uz som bol pekne nasraty. Tak ako to vidite, kde bude problem? Dik za rady

edit

takze dalsia novinka, termostat je vymeneny a motor sa stale prehrieva, horna hruba hadica na chladeni (tusim je to napojene na radiator) je horuca a spodna je studena. Nejake navrhy? Dik
zyx66
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: úte 23.01.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od zyx66 »

nikto nic?
dave155
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: TnO

#17 Příspěvek od dave155 »

děla mi to to same... pořád mi radí ovzdusnit, tak teď čekam na pujceni jine pumpy, visky atd.... PORAdí někdo???
kdybych se vykašlal před 14 dni na preventivní výměnu chlad.kapaliny bylo by vše OK. Od té doby samej problém... :twisted: :twisted:
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od wEnC »

Zkontrolovat stav pumpy, případně vyměnit , rozebrání akce na tak 1 hodinu pokud to předtím člověk ještě nedělal, jinak 30minut.

Viscou to být nemůže, jezdím bez visky od podzimu a na teplotu nemá vliv, nasadím, zas až v létě, kdyby náhodou sem zkejsnul v nějaké koloně.
Mám nový chladič vody, protože starý lehce kapal, po natlakování už čůral, a tímpádem se to odzvdušnilo vydrželo to 20 km, nebo tak 2 zahřátí motoru a pak už voda začala vařit a mohlo se odzvdušňovat znovu. Po výměně bylo po problému.
Jestli auto netopí je to špatně odvzdušněné.
Jestli se auto přehřívá a přitom je horní hadice od chladiče horká a spodní studené, je to zas špatně odvzdušněné nebo pumpa netlačí vodu v okruhu.

Jinak odvzdušnovat auto po zahřátí na 90° je dle mého blbost. 90° na budíku znamemná u e39 ve skutečnosti 74° - 10x, nevím přesně do kolik tak do 105° možná i víc. A když v tu chvíli se upustí tlak, tak voda začne vařit a vylítne pára. Takže na rozhicovaném autě určitě ne.
zyx66
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: úte 23.01.2007 01:00
Bydliště: Bratislava

#19 Příspěvek od zyx66 »

takze som dal vymenit vodnu pumpu a vyzera to zatial dobre, auto sa nehreje a po odvzdusneni to tak kuri ako nikdy a este idem dat o par dni vymenit prirubu na termostat, lebo vraj uz tesnenie nie je OK, takze dufam ze sa mi to zase nezacne prehrievat
Milhaus_
Registrovaný
Příspěvky: 98
Registrován: ned 03.06.2007 00:00

#20 Příspěvek od Milhaus_ »

na podobne tema malicko jiny problem: E39 525d - auto topi, (jen pro jistotu) jsme zkontrolovali pumpu - v poradku, ovzdusnili - asi ani nebylo potreba (sla rovnou voda ne vzduch), voda se nikde neztraci
je tam webasto i s nezavislym topenim, kdyz ho zapnu rucne auto zacne behem chvilky topit, kdyz je rano zima a zapne se prihrev motoru tak behem chvilky je motor na 60°C (pak webasto vypne) - auto topi jak protrzeny ;) teplota motoru je naprosto stabilne na 88-90°C - raficka teplomeru je presne svisle
ALE:
1. jakmile prepnu na vnitrni okruh, citelne se snizi teplota vzduchu ktery jde z topeni, ale porad je to relativne teply/vlazny vzduch
2. vetsi problem: kdyz zastavim a necham pusteny motor tak auto prestane topit, nevim jestli to ma nejakou souvislost s tim ze ma auto webasto, ale je to dost neprijmeny - stalo se nam v zime ze jsme nekde uvizli na horach kvuli nehode pred nami a z topeni behem par minut foukal uplne ledovy vzduch i kdyz jsem nechal nastartovany motor, ten byl porad na 90° a dokonce obcas sepnul el. ventilator chladice. Kdyz jsem pak motor vypnul a zapnul webasto, tak po chvili uz byl vzduch teply, ale jednak mi to prijde divny a pak nevim jak je to se spotrebou, ale minimalne webasto mnohem vic smrdi takze bych se bal ze se nafta hure spaluje nez primo v motoru...
napada nekoho reseni?
dik
Odpovědět