Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
přehřívání
Čau kluci, mám problém. KDyž se mi motor na mé e39 ohřeje (je odvzdušněn)tak začne normálně topit, ale teď se mi několikrát stalo, že přestalo topit a najednou lezla teplota nahoru, tak jsem zastavil, odvzdušnil a pak dobrý, ale teď po měsíci to dělá zase. Někdy tomu pomůže, když podřadim a dam tomu trošku saze tak teplota jde dolu a začne hned topit a někdy musim povolit odvz. a nechat ho ujít. Kamarád říkal, že to může být těsnění pod hlavou a nebo že bude potřeba se i podívat na hlavu jestli nebude potřeba ji zavařit, že mi to prej tlakuje a že by to mohlo být ono.
Tak nevim, nemáte někdo s tím zkušenosti,? Díky
Tak nevim, nemáte někdo s tím zkušenosti,? Díky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 676
- Registrován: stř 19.01.2005 01:00
- Bydliště: Závodí
- Kontaktovat uživatele:
wEnC píše:Já bych tipoval vodní pumpu, ohlodaná vrtulka, nebo se protáčí plastová vrtulka na kovové osičce když se ohřeje.
Mrkni se na pumpu a termostat, než začneš kuchat motor
Taky se priklanim k tomuto reseni, mel jsem neco podobneho a vetsinou tu pumpu ani nepoznas, ze je v prseli treba uz 300 km...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Já to nechápu... proč chce skoro každej při zvyšování teploty hned sundavat hlavu???
Sundej saharu a vrtuli, stáhni řemen, vypusť vodu a vyndej pumpu. Hned uvidíš na čem jsi. Jestli nejsi nešika, max. do hoďky (i se sváčou) ji máš venku.
Já se taky přikláním k pumpě. Novou seženeš s kovovým oběžným kolem do 2000,-Kč.
Sundej saharu a vrtuli, stáhni řemen, vypusť vodu a vyndej pumpu. Hned uvidíš na čem jsi. Jestli nejsi nešika, max. do hoďky (i se sváčou) ji máš venku.
Já se taky přikláním k pumpě. Novou seženeš s kovovým oběžným kolem do 2000,-Kč.
alpineman píše:Já to nechápu... proč chce skoro každej při zvyšování teploty hned sundavat hlavu???
Protože to tady každej omílá častěji, než výměnu gum...

Zajímavý, že v tomhle státě se vždycky jako první hledá nejdražší závada...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Caute chlapi.
Auto mi nevykuruje interier, nastavim teplotu a teply vzduch mi nejde. Motor sa normalne zohreje na 90° a potom teplotu drzi, takze tam je vsetko OK, len mi potom nekuri v interieri a neviem kde je problem, lebo sa to stalo len tak z nicoho nic, zo dna na den. Neviete mi poradit kde moze byt problem a ako ho zistit? Dakujem Vam.
zyx66
Auto mi nevykuruje interier, nastavim teplotu a teply vzduch mi nejde. Motor sa normalne zohreje na 90° a potom teplotu drzi, takze tam je vsetko OK, len mi potom nekuri v interieri a neviem kde je problem, lebo sa to stalo len tak z nicoho nic, zo dna na den. Neviete mi poradit kde moze byt problem a ako ho zistit? Dakujem Vam.
zyx66
qeuin píše:jurasis píše:...
Zajímavý, že v tomhle státě se vždycky jako první hledá nejdražší závada...
Pak nemůžu bejt nepříjemně překvapenej, dražší už to nebude
Bude, když budeš postupovat od nejdražší a dojdeš k tomu, že to byla kravina a máš novej motor za cenu auta...


.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Takze vec pokrocila dalej. Isiel som 20km motor sa normalne zohrial a drzal teplotu. Potom som zastavil na parkovisku, motor bezal a idem odvzdusvnovat a najprv isiel vzduch a potom uz len sycala para a voda ziadna odtial netiekla, takze ani neviem ci som to odvzdusnil a v tom momente mi zacala isr rucicka teploty hore a tesne pred cervenym polom som uz vypol motor. Dnes som s tym isiel k znamemu do servisu. Hladina vody v nadrzke bola nad ryskou (cca 8cm od vrchu) takze vsetko OK, ale este odsroboval na ciernej hornej hadici srob rovnaky ako na odvzdusnovacom otvore a naliali do toho otvoru este asi 2 litre destilovanej vody. Motor potom drzal teplotu normalne 90°, prevetral som ho asi na 15km vsetko OK a ked idem domov tak na svetlach mi isla rucicka teploty hore, tak som sa chcel posunut za krizovatku ku chodniku a rucicka takmer z cerveneho pola co som uz chcel vypnut motor mi v priebehu 5 sekund zase klesla na normal. A toto sa mi stalo asi 2krat kym som prisiel naspat k servisakovi a pri nom teplota zase strelila hore a uz mi vrela voda v nadrzke. Tak som to vypol a domov isiel pesi
)) No a uz som bol pekne nasraty. Tak ako to vidite, kde bude problem? Dik za rady
edit
takze dalsia novinka, termostat je vymeneny a motor sa stale prehrieva, horna hruba hadica na chladeni (tusim je to napojene na radiator) je horuca a spodna je studena. Nejake navrhy? Dik

edit
takze dalsia novinka, termostat je vymeneny a motor sa stale prehrieva, horna hruba hadica na chladeni (tusim je to napojene na radiator) je horuca a spodna je studena. Nejake navrhy? Dik
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
- Kontaktovat uživatele:
Zkontrolovat stav pumpy, případně vyměnit , rozebrání akce na tak 1 hodinu pokud to předtím člověk ještě nedělal, jinak 30minut.
Viscou to být nemůže, jezdím bez visky od podzimu a na teplotu nemá vliv, nasadím, zas až v létě, kdyby náhodou sem zkejsnul v nějaké koloně.
Mám nový chladič vody, protože starý lehce kapal, po natlakování už čůral, a tímpádem se to odzvdušnilo vydrželo to 20 km, nebo tak 2 zahřátí motoru a pak už voda začala vařit a mohlo se odzvdušňovat znovu. Po výměně bylo po problému.
Jestli auto netopí je to špatně odvzdušněné.
Jestli se auto přehřívá a přitom je horní hadice od chladiče horká a spodní studené, je to zas špatně odvzdušněné nebo pumpa netlačí vodu v okruhu.
Jinak odvzdušnovat auto po zahřátí na 90° je dle mého blbost. 90° na budíku znamemná u e39 ve skutečnosti 74° - 10x, nevím přesně do kolik tak do 105° možná i víc. A když v tu chvíli se upustí tlak, tak voda začne vařit a vylítne pára. Takže na rozhicovaném autě určitě ne.
Viscou to být nemůže, jezdím bez visky od podzimu a na teplotu nemá vliv, nasadím, zas až v létě, kdyby náhodou sem zkejsnul v nějaké koloně.
Mám nový chladič vody, protože starý lehce kapal, po natlakování už čůral, a tímpádem se to odzvdušnilo vydrželo to 20 km, nebo tak 2 zahřátí motoru a pak už voda začala vařit a mohlo se odzvdušňovat znovu. Po výměně bylo po problému.
Jestli auto netopí je to špatně odvzdušněné.
Jestli se auto přehřívá a přitom je horní hadice od chladiče horká a spodní studené, je to zas špatně odvzdušněné nebo pumpa netlačí vodu v okruhu.
Jinak odvzdušnovat auto po zahřátí na 90° je dle mého blbost. 90° na budíku znamemná u e39 ve skutečnosti 74° - 10x, nevím přesně do kolik tak do 105° možná i víc. A když v tu chvíli se upustí tlak, tak voda začne vařit a vylítne pára. Takže na rozhicovaném autě určitě ne.
na podobne tema malicko jiny problem: E39 525d - auto topi, (jen pro jistotu) jsme zkontrolovali pumpu - v poradku, ovzdusnili - asi ani nebylo potreba (sla rovnou voda ne vzduch), voda se nikde neztraci
je tam webasto i s nezavislym topenim, kdyz ho zapnu rucne auto zacne behem chvilky topit, kdyz je rano zima a zapne se prihrev motoru tak behem chvilky je motor na 60°C (pak webasto vypne) - auto topi jak protrzeny ;) teplota motoru je naprosto stabilne na 88-90°C - raficka teplomeru je presne svisle
ALE:
1. jakmile prepnu na vnitrni okruh, citelne se snizi teplota vzduchu ktery jde z topeni, ale porad je to relativne teply/vlazny vzduch
2. vetsi problem: kdyz zastavim a necham pusteny motor tak auto prestane topit, nevim jestli to ma nejakou souvislost s tim ze ma auto webasto, ale je to dost neprijmeny - stalo se nam v zime ze jsme nekde uvizli na horach kvuli nehode pred nami a z topeni behem par minut foukal uplne ledovy vzduch i kdyz jsem nechal nastartovany motor, ten byl porad na 90° a dokonce obcas sepnul el. ventilator chladice. Kdyz jsem pak motor vypnul a zapnul webasto, tak po chvili uz byl vzduch teply, ale jednak mi to prijde divny a pak nevim jak je to se spotrebou, ale minimalne webasto mnohem vic smrdi takze bych se bal ze se nafta hure spaluje nez primo v motoru...
napada nekoho reseni?
dik
je tam webasto i s nezavislym topenim, kdyz ho zapnu rucne auto zacne behem chvilky topit, kdyz je rano zima a zapne se prihrev motoru tak behem chvilky je motor na 60°C (pak webasto vypne) - auto topi jak protrzeny ;) teplota motoru je naprosto stabilne na 88-90°C - raficka teplomeru je presne svisle
ALE:
1. jakmile prepnu na vnitrni okruh, citelne se snizi teplota vzduchu ktery jde z topeni, ale porad je to relativne teply/vlazny vzduch
2. vetsi problem: kdyz zastavim a necham pusteny motor tak auto prestane topit, nevim jestli to ma nejakou souvislost s tim ze ma auto webasto, ale je to dost neprijmeny - stalo se nam v zime ze jsme nekde uvizli na horach kvuli nehode pred nami a z topeni behem par minut foukal uplne ledovy vzduch i kdyz jsem nechal nastartovany motor, ten byl porad na 90° a dokonce obcas sepnul el. ventilator chladice. Kdyz jsem pak motor vypnul a zapnul webasto, tak po chvili uz byl vzduch teply, ale jednak mi to prijde divny a pak nevim jak je to se spotrebou, ale minimalne webasto mnohem vic smrdi takze bych se bal ze se nafta hure spaluje nez primo v motoru...
napada nekoho reseni?
dik