Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

problém s olejem po Xté

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#1 Příspěvek od Tashiro »

Vím, vím řešilo se, hledal jsem. K věci:

5er mi žere asi 1l\2000 km...po delší jízdě je cítit v oleji benol. Dá se s tím jezdit. Mám kluka co mi dělá auto v Klášterci, tak se radši ptám, estli koupit za normální cenu olej (mám 0W-30, plnou syntetiku MOBILE1), nebo to vydrží. Resp., od první hlášky jsem najel cca 500 KM (jezdím kodně). A ted mi to už hodilo při jízdě. jinak mi to dycky hodí když vypnu motor (je to poslední týden).

Co navrhujete (myslíte)? Jinej olej, těsnění motoru ... Ď :roll:
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#2 Příspěvek od Strosek »

já bych řekl, že 0W-30 je nesmysl - máš motor M52 ?

5w-40, nebo klidně 10w-40
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#3 Příspěvek od Tashiro »

Strosek píše:já bych řekl, že 0W-30 je nesmysl - máš motor M52 ?

5w-40, nebo klidně 10w-40


Jo 52... proč? Je moc nízko bod tuhosti.. či jak se to jmenuje?
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od matal Moderátor »

Tashiro píše:
Strosek píše:já bych řekl, že 0W-30 je nesmysl - máš motor M52 ?

5w-40, nebo klidně 10w-40


Jo 52... proč? Je moc nízko bod tuhosti.. či jak se to jmenuje?


Měl bys používat olej předepsaný výrobcem, 0w30 do M52 nepatří..
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#5 Příspěvek od Tashiro »

matal píše:
Tashiro píše:
Strosek píše:já bych řekl, že 0W-30 je nesmysl - máš motor M52 ?

5w-40, nebo klidně 10w-40


Jo 52... proč? Je moc nízko bod tuhosti.. či jak se to jmenuje?


Měl bys používat olej předepsaný výrobcem, 0w30 do M52 nepatří..


COOO ... to mě nikdy nenapadlo... dělá mi to kluk a prý tam dává co tam patří... nenapadlo mě to po něm kontrolovat. Jakej tam má být?
Luckysheck
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: čtv 08.05.2008 00:00
Bydliště: BMW
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Luckysheck »

Mám Castrol Edge 10W60, po ujetí 7000 km mi nechybí ani kapka.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Brátn Moderátor »

Mobil 1 Rally Formula 5W-50 ujeto zatím 6000 a ani kapka a to mám najeto 350 000 :wink:
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#8 Příspěvek od tds »

0W-30 je pit...vina jak zvon, to je předepsané tak pro tdi kvůli těm jejich posraným PD vstřikům. olej vylejt-novej a jsi bez spotřeby.
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#9 Příspěvek od Tashiro »

tds píše:0W-30 je pit...vina jak zvon, to je předepsané tak pro tdi kvůli těm jejich posraným PD vstřikům. olej vylejt-novej a jsi bez spotřeby.


A jak je to trdy, je hustý, nebo řídký?
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#10 Příspěvek od troutny »

máš řidký
mira333
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 09.03.2008 01:00

#11 Příspěvek od mira333 »

Tashiro píše:Vím, vím řešilo se, hledal jsem. K věci:

5er mi žere asi 1l\2000 km...po delší jízdě je cítit v oleji benol. Dá se s tím jezdit. Mám kluka co mi dělá auto v Klášterci, tak se radši ptám, estli koupit za normální cenu olej (mám 0W-30, plnou syntetiku MOBILE1), nebo to vydrží. Resp., od první hlášky jsem najel cca 500 KM (jezdím kodně). A ted mi to už hodilo při jízdě. jinak mi to dycky hodí když vypnu motor (je to poslední týden).

Co navrhujete (myslíte)? Jinej olej, těsnění motoru ... Ď :roll:

benol?? jako benzin? nepropousti ti vstriky?? ze ti jde benzin do oleje??
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#12 Příspěvek od Strosek »

0w-30 - je hrozně řidkej olej - je to něco jako - hodně nadsazeně - když tam kde má bejt med, dáš vodu
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#13 Příspěvek od Tashiro »

mira333 píše:
Tashiro píše:Vím, vím řešilo se, hledal jsem. K věci:

5er mi žere asi 1l\2000 km...po delší jízdě je cítit v oleji benol. Dá se s tím jezdit. Mám kluka co mi dělá auto v Klášterci, tak se radši ptám, estli koupit za normální cenu olej (mám 0W-30, plnou syntetiku MOBILE1), nebo to vydrží. Resp., od první hlášky jsem najel cca 500 KM (jezdím kodně). A ted mi to už hodilo při jízdě. jinak mi to dycky hodí když vypnu motor (je to poslední týden).

Co navrhujete (myslíte)? Jinej olej, těsnění motoru ... Ď :roll:

benol?? jako benzin? nepropousti ti vstriky?? ze ti jde benzin do oleje??


vstřiky jsou v dieslu ne? Hele já nevím, ale na to se právě ptám, jak takový věci zjistit. Zručnej sem, ale nemám dílnu, tak se v tom nemůžu hrabat.
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#14 Příspěvek od Tashiro »

Strosek píše:0w-30 - je hrozně řidkej olej - je to něco jako - hodně nadsazeně - když tam kde má bejt med, dáš vodu


OK tomu rozumím... a můžu jej smíchat, nebo mám dolívat zatím tenhle a pak při výměně změnit olej?
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce

#15 Příspěvek od Holly Moderátor »

Vylít, nalít, nemíchat, vynulovat interval. Čím dřív tím líp :wink: (a nezapomeň na oilfilter, to jen kdyby náhodou 8) )
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#16 Příspěvek od Tashiro »

OK ... díky
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#17 Příspěvek od jezour »

Dávam olej Q8 Formula Excel 5W-40 (BMW Special Oil). Motor najeto 210tis. Do výměny bez dolití. Spokojenost
mira333
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 09.03.2008 01:00

#18 Příspěvek od mira333 »

Tashiro píše:
mira333 píše:
Tashiro píše:Vím, vím řešilo se, hledal jsem. K věci:

5er mi žere asi 1l\2000 km...po delší jízdě je cítit v oleji benol. Dá se s tím jezdit. Mám kluka co mi dělá auto v Klášterci, tak se radši ptám, estli koupit za normální cenu olej (mám 0W-30, plnou syntetiku MOBILE1), nebo to vydrží. Resp., od první hlášky jsem najel cca 500 KM (jezdím kodně). A ted mi to už hodilo při jízdě. jinak mi to dycky hodí když vypnu motor (je to poslední týden).

Co navrhujete (myslíte)? Jinej olej, těsnění motoru ... Ď :roll:

benol?? jako benzin? nepropousti ti vstriky?? ze ti jde benzin do oleje??


vstřiky jsou v dieslu ne? Hele já nevím, ale na to se právě ptám, jak takový věci zjistit. Zručnej sem, ale nemám dílnu, tak se v tom nemůžu hrabat.


ja teda nevim jestli chapu dobre tudle diskuzi ale bud jsem mimo ja nebo vy... pochopil jsem ze mas E39benzin a je ti citit z oleje benzin ok?? jestli ano je jasny ze ho musis vymenit samozrejme!! zadny experimenty bych neresil proste bych zasel nekde do kramu a koupil bych olej co je podle tabulek do tveho auta!! vyrobce vi proc to tam dava ne? jestli agip nebo castrol, esso to je celkem fuk kdyz to nebude vyslovene nejakej joudaoil... ale k tomu benzinu v oleji... je docela dost mozny ze ti propousti vstrik... (samozrejme ze benzin ma taky vstriky sice jsou jiny ale jsou tam.. a kdyz nejsou tak je tam karbec :-) ) tim ze ti auto stoji a na rampe je jeste tlak tak vstrik prokapne nebo proste propusti tlak a benzin stece na pist a kolem neho az do oleje tudiz je citit benyin z oleje a taky ho pekne naredi tudiz mas vyssi spotrebu a navic olej ztraci mazaci schopnosti (benzin skvele odmastuje)... to co pisu blbost neni.. mel jsem u porsche ten stejnej problem... kdyz ti bude tect vic tak je mozny ze ti auto zezacatku nechytne na vsechy valce ale neni to pravidlo.. to co pisu nemusi byt tvuj problem to je jasny a jestli tady pisu neco co neni k tematu tak sorry :cry: snad ti to pomuze...
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#19 Příspěvek od major »

Jak píše kolega přede mnou. Nejdříve je třeba se zamyslet proč palivo proniká do olejové náplně. Toto je pro motor velmi nebezpečné. Pokud jsem dobře četl, výrazněji to je cítit až po delší jízdě. To vypadá na vážnější mechanickou závadu. Každopádně pokud se palivo dostane do olejové náplně dochází k výrazné degradaci mazacích schopností oleje, záleží na množství BA. Bohužel ale toto pouhou záměnou oleje za jinou SAE rozhodně neodstraníš. Nejdříve vyřeš ten průnik BA do oleje. Pokud na to v současnosti nemáš čas či peníze, tak současnou olejovou náplň co nejdříve vypusť (to udělej každopádně) a aplikuj nějaký levnější 10W-40. Ten pak měň vždy maximálně po 2 tis. km, do doby než odstraníš průnik paliva. Vždy ale proveď kompletní výměnu, dolévat nestačí. Potom přejdi na SAE 5W-40 či 0W-40. V případě, že zaznamenáš vyšší spotřebu oleje použij SAE 5W-50 či 10W-60.
Pokud se tím ale nebudeš rychle zabývat, garantuji ti, že ten motor brzy odepíšeš.
Toto je krajní řešení a nedokážu ti zaručit, že i když budeš olej měnit častěji, nedojde k poškození motoru. Záleží jak mnoho BA a jak rychle se do olejové náplně dostává. To bohužel na 100% zjistíš pouze chem. rozborem olejové náplně (provádí např. Ústav paliv a maziv v Praze - cena základního rozboru cca 600Kč)
Ale jak jsem již říkal nejlepší řešení je ihned odstranit zdroj průniku.

major
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#20 Příspěvek od tds »

major píše:Jak píše kolega přede mnou. Nejdříve je třeba se zamyslet proč palivo proniká do olejové náplně. Toto je pro motor velmi nebezpečné. Pokud jsem dobře četl, výrazněji to je cítit až po delší jízdě. To vypadá na vážnější mechanickou závadu. Každopádně pokud se palivo dostane do olejové náplně dochází k výrazné degradaci mazacích schopností oleje, záleží na množství BA. Bohužel ale toto pouhou záměnou oleje za jinou SAE rozhodně neodstraníš. Nejdříve vyřeš ten průnik BA do oleje. Pokud na to v současnosti nemáš čas či peníze, tak současnou olejovou náplň co nejdříve vypusť (to udělej každopádně) a aplikuj nějaký levnější 10W-40. Ten pak měň vždy maximálně po 2 tis. km, do doby než odstraníš průnik paliva. Vždy ale proveď kompletní výměnu, dolévat nestačí. Potom přejdi na SAE 5W-40 či 0W-40. V případě, že zaznamenáš vyšší spotřebu oleje použij SAE 5W-50 či 10W-60.
Pokud se tím ale nebudeš rychle zabývat, garantuji ti, že ten motor brzy odepíšeš.
Toto je krajní řešení a nedokážu ti zaručit, že i když budeš olej měnit častěji, nedojde k poškození motoru. Záleží jak mnoho BA a jak rychle se do olejové náplně dostává. To bohužel na 100% zjistíš pouze chem. rozborem olejové náplně (provádí např. Ústav paliv a maziv v Praze - cena základního rozboru cca 600Kč)
Ale jak jsem již říkal nejlepší řešení je ihned odstranit zdroj průniku.

major


No je to trošku moc,ale dejme tomu být tebou tak si nech zkontrolovat ty vstřiky,zase na druhou stranu kdyby ukapával vstřik tak by to šlo poznat na chodu motoru,pokud jezdí krátké vzdálenosti teďka v zimě tak se vždy dostane nějaké procento paliva do oleje,protože motor pořád běží na sytič a všechen benzín se pořádně nespálí.každopádně oprava vyjde levněji něž pořád měnit olej :lol: . 0W-40 bych ti vůbec nedoporučoval protože ten olej v tom motoru nemá co dělat, to by jsi musel jezdit na severním pólu.
Odpovědět