5er mi žere asi 1l\2000 km...po delší jízdě je cítit v oleji benol. Dá se s tím jezdit. Mám kluka co mi dělá auto v Klášterci, tak se radši ptám, estli koupit za normální cenu olej (mám 0W-30, plnou syntetiku MOBILE1), nebo to vydrží. Resp., od první hlášky jsem najel cca 500 KM (jezdím kodně). A ted mi to už hodilo při jízdě. jinak mi to dycky hodí když vypnu motor (je to poslední týden).
Co navrhujete (myslíte)? Jinej olej, těsnění motoru ... Ď
Tashiro píše:Vím, vím řešilo se, hledal jsem. K věci:
5er mi žere asi 1l\2000 km...po delší jízdě je cítit v oleji benol. Dá se s tím jezdit. Mám kluka co mi dělá auto v Klášterci, tak se radši ptám, estli koupit za normální cenu olej (mám 0W-30, plnou syntetiku MOBILE1), nebo to vydrží. Resp., od první hlášky jsem najel cca 500 KM (jezdím kodně). A ted mi to už hodilo při jízdě. jinak mi to dycky hodí když vypnu motor (je to poslední týden).
Co navrhujete (myslíte)? Jinej olej, těsnění motoru ... Ď
benol?? jako benzin? nepropousti ti vstriky?? ze ti jde benzin do oleje??
Tashiro píše:Vím, vím řešilo se, hledal jsem. K věci:
5er mi žere asi 1l\2000 km...po delší jízdě je cítit v oleji benol. Dá se s tím jezdit. Mám kluka co mi dělá auto v Klášterci, tak se radši ptám, estli koupit za normální cenu olej (mám 0W-30, plnou syntetiku MOBILE1), nebo to vydrží. Resp., od první hlášky jsem najel cca 500 KM (jezdím kodně). A ted mi to už hodilo při jízdě. jinak mi to dycky hodí když vypnu motor (je to poslední týden).
Co navrhujete (myslíte)? Jinej olej, těsnění motoru ... Ď
benol?? jako benzin? nepropousti ti vstriky?? ze ti jde benzin do oleje??
vstřiky jsou v dieslu ne? Hele já nevím, ale na to se právě ptám, jak takový věci zjistit. Zručnej sem, ale nemám dílnu, tak se v tom nemůžu hrabat.
Tashiro píše:Vím, vím řešilo se, hledal jsem. K věci:
5er mi žere asi 1l\2000 km...po delší jízdě je cítit v oleji benol. Dá se s tím jezdit. Mám kluka co mi dělá auto v Klášterci, tak se radši ptám, estli koupit za normální cenu olej (mám 0W-30, plnou syntetiku MOBILE1), nebo to vydrží. Resp., od první hlášky jsem najel cca 500 KM (jezdím kodně). A ted mi to už hodilo při jízdě. jinak mi to dycky hodí když vypnu motor (je to poslední týden).
Co navrhujete (myslíte)? Jinej olej, těsnění motoru ... Ď
benol?? jako benzin? nepropousti ti vstriky?? ze ti jde benzin do oleje??
vstřiky jsou v dieslu ne? Hele já nevím, ale na to se právě ptám, jak takový věci zjistit. Zručnej sem, ale nemám dílnu, tak se v tom nemůžu hrabat.
ja teda nevim jestli chapu dobre tudle diskuzi ale bud jsem mimo ja nebo vy... pochopil jsem ze mas E39benzin a je ti citit z oleje benzin ok?? jestli ano je jasny ze ho musis vymenit samozrejme!! zadny experimenty bych neresil proste bych zasel nekde do kramu a koupil bych olej co je podle tabulek do tveho auta!! vyrobce vi proc to tam dava ne? jestli agip nebo castrol, esso to je celkem fuk kdyz to nebude vyslovene nejakej joudaoil... ale k tomu benzinu v oleji... je docela dost mozny ze ti propousti vstrik... (samozrejme ze benzin ma taky vstriky sice jsou jiny ale jsou tam.. a kdyz nejsou tak je tam karbec ) tim ze ti auto stoji a na rampe je jeste tlak tak vstrik prokapne nebo proste propusti tlak a benzin stece na pist a kolem neho az do oleje tudiz je citit benyin z oleje a taky ho pekne naredi tudiz mas vyssi spotrebu a navic olej ztraci mazaci schopnosti (benzin skvele odmastuje)... to co pisu blbost neni.. mel jsem u porsche ten stejnej problem... kdyz ti bude tect vic tak je mozny ze ti auto zezacatku nechytne na vsechy valce ale neni to pravidlo.. to co pisu nemusi byt tvuj problem to je jasny a jestli tady pisu neco co neni k tematu tak sorry snad ti to pomuze...
Jak píše kolega přede mnou. Nejdříve je třeba se zamyslet proč palivo proniká do olejové náplně. Toto je pro motor velmi nebezpečné. Pokud jsem dobře četl, výrazněji to je cítit až po delší jízdě. To vypadá na vážnější mechanickou závadu. Každopádně pokud se palivo dostane do olejové náplně dochází k výrazné degradaci mazacích schopností oleje, záleží na množství BA. Bohužel ale toto pouhou záměnou oleje za jinou SAE rozhodně neodstraníš. Nejdříve vyřeš ten průnik BA do oleje. Pokud na to v současnosti nemáš čas či peníze, tak současnou olejovou náplň co nejdříve vypusť (to udělej každopádně) a aplikuj nějaký levnější 10W-40. Ten pak měň vždy maximálně po 2 tis. km, do doby než odstraníš průnik paliva. Vždy ale proveď kompletní výměnu, dolévat nestačí. Potom přejdi na SAE 5W-40 či 0W-40. V případě, že zaznamenáš vyšší spotřebu oleje použij SAE 5W-50 či 10W-60.
Pokud se tím ale nebudeš rychle zabývat, garantuji ti, že ten motor brzy odepíšeš.
Toto je krajní řešení a nedokážu ti zaručit, že i když budeš olej měnit častěji, nedojde k poškození motoru. Záleží jak mnoho BA a jak rychle se do olejové náplně dostává. To bohužel na 100% zjistíš pouze chem. rozborem olejové náplně (provádí např. Ústav paliv a maziv v Praze - cena základního rozboru cca 600Kč)
Ale jak jsem již říkal nejlepší řešení je ihned odstranit zdroj průniku.
major píše:Jak píše kolega přede mnou. Nejdříve je třeba se zamyslet proč palivo proniká do olejové náplně. Toto je pro motor velmi nebezpečné. Pokud jsem dobře četl, výrazněji to je cítit až po delší jízdě. To vypadá na vážnější mechanickou závadu. Každopádně pokud se palivo dostane do olejové náplně dochází k výrazné degradaci mazacích schopností oleje, záleží na množství BA. Bohužel ale toto pouhou záměnou oleje za jinou SAE rozhodně neodstraníš. Nejdříve vyřeš ten průnik BA do oleje. Pokud na to v současnosti nemáš čas či peníze, tak současnou olejovou náplň co nejdříve vypusť (to udělej každopádně) a aplikuj nějaký levnější 10W-40. Ten pak měň vždy maximálně po 2 tis. km, do doby než odstraníš průnik paliva. Vždy ale proveď kompletní výměnu, dolévat nestačí. Potom přejdi na SAE 5W-40 či 0W-40. V případě, že zaznamenáš vyšší spotřebu oleje použij SAE 5W-50 či 10W-60. Pokud se tím ale nebudeš rychle zabývat, garantuji ti, že ten motor brzy odepíšeš. Toto je krajní řešení a nedokážu ti zaručit, že i když budeš olej měnit častěji, nedojde k poškození motoru. Záleží jak mnoho BA a jak rychle se do olejové náplně dostává. To bohužel na 100% zjistíš pouze chem. rozborem olejové náplně (provádí např. Ústav paliv a maziv v Praze - cena základního rozboru cca 600Kč) Ale jak jsem již říkal nejlepší řešení je ihned odstranit zdroj průniku.
major
No je to trošku moc,ale dejme tomu být tebou tak si nech zkontrolovat ty vstřiky,zase na druhou stranu kdyby ukapával vstřik tak by to šlo poznat na chodu motoru,pokud jezdí krátké vzdálenosti teďka v zimě tak se vždy dostane nějaké procento paliva do oleje,protože motor pořád běží na sytič a všechen benzín se pořádně nespálí.každopádně oprava vyjde levněji něž pořád měnit olej . 0W-40 bych ti vůbec nedoporučoval protože ten olej v tom motoru nemá co dělat, to by jsi musel jezdit na severním pólu.