Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Životnost spojky a setrvačníku v E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#21 Příspěvek od mario42 »

Susi píše:Setrvák podle mě víc vydrží v automatu..


Automat nikdy nemá dvouhmotový setrvačník
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od PetacekBE »

rozvody u TDS maj životnost 500 000 km ??? Jak se pozná že jsou už na konci životnosti u TDS ??
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#23 Příspěvek od troutny »

Tak budou slyšet,a motor po vytočení se ti bude ve vysokých otáčkách 4-5tis potkávat,tedy budou si výfukové ventily dávat pusinky s panem pístem.
A stává se také,že při přidání a ubrání plynu se ti rozsvítí kontrolka vstřiku se závadou řídící vstřik(snímač zdvihu jehly),že nejde prostřednictvím řj DDE doregulovat předvstřik.
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#24 Příspěvek od troutny »

airbone píše:nevie z vas nahodou niekto aka je idealne axialna vola medzi oboma odpruzenymi castami u dvojhmotneho zotrvacnika u e39 530d (ked je novy)?


No co jsem zkoušel tak minimální až žádná.
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#25 Příspěvek od airbone »

Ziadna? to asi nie, nejaku volu musi mat par mm..
Hm, tento zotrvak co mam ma najazdenych vraj 5000km (to mi povedala firma od ktorej som ho kupil). Medzi oboma castami na vonkajsom obvode ma volu odhadom cca 1cm, (len na dotyk pruzin). Skus mrknut na video ci to je ok:
http://www.youtube.com/watch?v=dJQFSMjkB3g
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#26 Příspěvek od troutny »

Ale to co tam ukazuješ je vůle radiální(kolmá na osu otáčení) a axiální je osová,a pakliže to jde takhle volně vzájemně ty hmoty pootáčet tak je ten setrvák v háji.
Tato radiální tam být také nemá,zkouší se to momentovým klíčem přes přípravek který se namontuje na setrvák a k úhlovému natočení dochází až od určitého momentu v Nm,ale né rukou!
Přesnou hodnotu bohužel nevím.
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO

#27 Příspěvek od airbone »

tak sorry za nespravne pojmy, ide teda o radialnu volu.
ak sa mrknes na toto video, tak je vidiet, ze aj uplne novy zotrvak ma nejaku malu volu, mozno par mm. Je tam porovnanie stareho ktory je KO a noveho.
http://www.youtube.com/watch?v=3vENIk8U ... re=related
Tu volu myslim len v takom rozsahu, ked pruziny nekladu este ziadny odpor.
patriot
Registrovaný
Příspěvky: 8903
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: Kladno, tam je patriotovo ...
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od patriot »

Mám e39 528i, najeto 288 tis km a bude mě čekat asi první výměna spojky v životě.... Mám pár otázeček.

Co stojí spojka na e38 528i? Co je třeba ještě všechno vyměnit ? Jak hodně je to pracné a co to bude stát v servisu ?

Jinak auto když přidám a mám těch cca 3500 a více ot, tak to začíná hučet,... podle mě to bude načlá spojka, ale nevím, nidky jsem s tím problém neměl. Jak dlouho to ještě vydrží ? Podotýkám, že auto normal. jezdí, jen při vyšších otáčkách a při sešlápnutí plynu se to ozývá ... Tak nevím s kolika km můžu ještě počítat... :? :?

Všem moc děkuji za případné rady a odpovědi ... :wink:
DCX11
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pon 04.08.2008 00:00

#29 Příspěvek od DCX11 »

Já mám takovou možná blbou otázku- když jedu a jen lechtám plyn tzn. ani akcelerace ani decelerace, tak slyším takový podivný zvuk ze zadu. Nevím odkud to jde a je to slyšet jen uvnitř auta. Zní to, jako když vychází z repráku takovej podivnej zvuk mezi písničkama... Sakra nevím jak bych to popsal. Ale samozřejmě to jde slyšet ikdyž mám vyplý rádio!
Nevíte někdo co to může dělat? Diferák, ložiska, vetr, mrtvola v kufru...???
Jo mám 530d.
tukan
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: M3 pááááwááááá

#30 Příspěvek od tukan »

musel bych to slyšet ale takovej divnej zvuk mi dělalo to ložisko na uložení diferáku uprostřed auta taky jsem myslel že to jde zezadu a bylo to tohle. Ložisko mělo vuli nepatrnou ale ten zvuk byl hodně nepříjemnej
DCX11
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pon 04.08.2008 00:00

#31 Příspěvek od DCX11 »

MNo težko říct... Jak to mám zjistit? Jo ještě bych dodal, že to děla jen nad 90km/h. Do 90ti je ticho a nic to neděla at zkouším, jak zkouším... :?
tukan
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
Bydliště: M3 pááááwááááá

#32 Příspěvek od tukan »

hm tak mě to dělalo i v menších rychlostech to ti tam vibruje nějaká kktina obejdi lišty kolem auta, značku podběhy atd. jinak nevim :(
bagy
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: ned 12.10.2008 00:00
Bydliště: Žamberk

#33 Příspěvek od bagy »

nemáš tam nivo?to dělá randál(motorek dofukování měchů) 8O
DCX11
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pon 04.08.2008 00:00

#34 Příspěvek od DCX11 »

Mno je to zajmavý. Ale divný je na tom to, že to děla, jen když lechtám plyn... Sedan má taky nivo? Já myslel, že to mají jen kombajny...? :?
bagy
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: ned 12.10.2008 00:00
Bydliště: Žamberk

#35 Příspěvek od bagy »

nevím přesně jestli to sedan má taky ale mrkni do kufru jestli tam nemáš nějaké hadičky nebo motorek a pak uvidíš.
DCX11
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pon 04.08.2008 00:00

#36 Příspěvek od DCX11 »

Už je vše O.K. byla to jen aerodinamická prkotina... :lol:
Delebre
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Dolní Roveň
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od Delebre »

Susi píše:Výměna setrváku v origo BMW až 30 tis. Ale to je total max.
Rozhodně budu hledat levnější řešení, holt nejsem ten týpek, co si ho odvezl z fabriky... :?


Já kupoval setrvák bráchovi na 525TDS E34 a koupil jsme setrvák a komplet spojku takže 4 ks za 11560 Kč je to firma Valeo.. Cena byla super pač dělám v autodílech :lol:
kubadrzahuba
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: sob 10.01.2009 01:00

#38 Příspěvek od kubadrzahuba »

Já měnil na E39 525TDS 336 tis km spojku i setrvak. Maloobchodni cena jenom za dily byla spojka LUK cca 9 tis. a setrvak LUK cca 19 tis
mantrabeach
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: pát 29.08.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od mantrabeach »

Já minulej týden měnil asi při 250t.km na e34tds komplet spojku taky.spojková sada luk byla výměnou za škodu 100 v zachovalým stavu :lol: ale pak se zjistilo že je špatnej i dvohmotovej setrvák.Na volnoběh rachtal,když se zmáčkla spojka tak přestal.takže novej a ten byl za 14600.snad bude od toho na dlouho pokoj.celková investice do oprav byla 21200 kč s prací.a to se dělaly ještě jiný věci.nevím kolik bych dal v bmw :?
GG
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: pát 18.10.2002 00:00
Bydliště: Beroun

#40 Příspěvek od GG »

Čauky, já mám na 523i e39 najeto 187.000km a zatím původní bez problémů.
Odpovědět