Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

nivo E39 touring opět

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od milo »

nezakladal bych nové vlákno, ale můj problém je částečně specifický :)

od koupě mi svítí kontrolka niva (přes půl roku), ale nivo fungovalo, kompresor dofukoval, tak jsem to neřešil. jediná věc, co se mi nelíbila - na diagnostice v BMW nekomunikovala ŘJ niva ...

dnes najeto cca. 700 km po šílených okreskách, asi 2 km před cílem se na "zhupu" na magistrále ozve rána, kompresor začal tlačit naplno, auto skákalo jak bez tlumičů a po zastavení si sedlo na prdel. OK, říkám si měchy, pustím se do výměny.

mám tady ale pár ALE ... sedí na obou stranách na dorazech - je to tak, že když 1 měch umře, vyfoukne se i ten druhý? kolik je vzadu čidel na zjištění výšky? na každé straně jedno? na jednom jsem viděl vyvazovací páskou zbastlen konektor, tak mě napadlo, jestli to nebude původce problému. abych si nevyměnil měchy a nezjistil, že problém je jinde...

poslední - kde ty mechy objednat? stále pouze BMW?

hledat jsem zde hledal, bohužel ani v jednom vláknu nebylo definitivní řešení - prosím, kdo zde řešíte nějaký problém a úspěšně vyřešíte, věnujte těch pár minut sepsáním opravy závady 8)
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od milo »

ráno otevřu dveře, kompresor začne foukat a auto leží na zadku. takže je to jasný ... jen mi stále vrtá v hlavě to, že nekomunikuje ta jednotka. vyzkouším - asi koupit jinou ... nemá někdo na půjčení? praha přijedu.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#3 Příspěvek od jurasis »

Kua chlapi, včera ve velkým umíraly NIVA??? Dva nový topicy za jeden den.
Všechny Tvoje dotazy jsou tady zodpovězený. Je tady o NIVU s Tvým topicem 81 témat :!:

Pokud pukne měch, jednotka vše vypustí úplně.
Měchy jen origo, cca 4300,- za jeden, vyměň určitě oba, ten co je OK nech do rezervy. Už to tak vyřešil každej tady... 8)
Výměna měchu, cca 10 minut...
To, že se na diagnóze nehlásila nemusí nic znamenat...
Ještě mimochodem, NIVO se spouští ODEMČENÍM, ne ZAPALOVÁNÍM, jak si plno lidí myslí...

Pokud svítila kontrolka NIVA, byl v píp senzor výšky nebo kabel k němu (jsou dva vzadu, na každé straně auta jeden za kolem) a jednotka jede v nějakém nouzovém režimu (mám to samé), což znamená, že tlak sice drží, ale ne správně (kolísá tlak, nedrží správnou výšku a to ani levá/pravá).
Vypadá to, že sis neřešením závady na senzoru zadělal na extrem přetlakování a prasknutí měchu. Mám vyzkoušeno, že v tomto režimu je jednotka jaksi velmi líná v úkonech...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od milo »

ale mam problem, ze jednotka niva se nehlasi vubec - vicemene proto jsem to tady zakladal. hlasit by se mela urcite, kdyz je vadny senzor, mela by hlasit chybu. nouzovy rezim urcite nezpusobi odstrizeni jednotky od sbernice.

nic, ted cekam na mechy a kdyz je tam nahodim, vymenim jeste tu RJ niva.
wardo
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 14.08.2008 00:00

#5 Příspěvek od wardo »

jurasis píše:Kua chlapi, včera ve velkým umíraly NIVA??? Dva nový topicy za jeden den.
Všechny Tvoje dotazy jsou tady zodpovězený. Je tady o NIVU s Tvým topicem 81 témat :!:

Pokud pukne měch, jednotka vše vypustí úplně.
Měchy jen origo, cca 4300,- za jeden, vyměň určitě oba, ten co je OK nech do rezervy. Už to tak vyřešil každej tady... 8)
Výměna měchu, cca 10 minut...
To, že se na diagnóze nehlásila nemusí nic znamenat...
Ještě mimochodem, NIVO se spouští ODEMČENÍM, ne ZAPALOVÁNÍM, jak si plno lidí myslí...


Ahoj mam BMW 525d touring - e39 (2002), pred dvoma tyzdnami mi odisiel pravy mech na NIVE, naozaj ta vymena trva 10 minut... je to zlozite, alebo sa to da vymenit aj "doma"? Nemas k tomu nejaky navod? (v pripade ze mi coskoro odide aj druhy mech? ... vraj sa to stava dost casto...) Za novy mech som dal 175 eur v BMW a vymena v neorigo servise 50eur... to sa mi zda trosku moc, ked ty si pisal, ze to trva cca 10 minut...

Inak mne sadla iba prava strana, a kompresor sa vzdy snazil dofukovat, tak som radsej vytiahol poistky, kym som s tym zasiel do servisu...

Dakujem ti velmi pekne za kazdu radu...

Edo
Regis
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: sob 03.03.2007 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Regis »

Vymen oba, ten co jeste neprasknul praskne velmi brzy take.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#7 Příspěvek od jurasis »

V interiéru odstraň podlahu nad nápravou, odpoj vzduchovou hadici, která je připojená na střed měchu, sundej dvě závlačky. Ještě je tam kolíček, kterým se liší levý a pravý měch (jen se vysune).
Zvedni auto, sundej kolo, zespoda ramene uprostřed měchu je jeden šroub přes větší podložku. Mám dojem, že M8. Vyšroubuj ho, zmáčkni měch (pokud nezůstal při zvedání splasklý) a položením naležato k sobě ho vytáhni. Vzpomínám si, že je to lehce ježek v kleci, ale jde to.
Montáž je stejně nasadit měch, první nasadit závlačky (ve dvou lidech), pozor, aby seděl kolíček, který jsem zmínil. Roztáhni měch dolů, dej šroub (myslím, že jsem trochu spustil auto, aby si to sedlo a srovnalo a šroub se pak líp dával). Nakonec nacvaknout hadici a dát dekl na podlahu.
Nejhorší práce je odpojit hadici vzduchu. Hlavně žádné násilí, je tam "bajonet" (rychlospojka)...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od milo »

jurasis: diky za info, bude se hodit 8)
wardo
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 14.08.2008 00:00

#9 Příspěvek od wardo »

Aj ja ti dakujem, jurasis, :wink: ; ak je pravda co sa tu pise na fore, tak mi coskoro odide aj druhy mech a ten teda skusim vymenit podla tvojho navodu sam... ;)
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#10 Příspěvek od Zdenal »

Chlapy nemáte někdo zkušenost s kalibrací světlé výšky v BMW u vozu e39, 530d ? Zajímá mě jak dlouho trvá nastavení přes diag a kolik vás to stálo. Chystám se tam. Dík :wink:

Doufám, že tím je způsoben můj problém...
Nivo funguje jak má, ale auto je malinko nakloněné na pravou stranu. Chtěl jsem koupit čidlo, ale servisák mi to rozmluvil, že to chce jen zkalibrovat na 220mm a pak bude fungovat správně. No uvidíme..
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od milo »

pro pobaveni - mechy mam v byvalem autecu (nyni invelt) objednany uz 3. tyden...

nemam klasicke, ale na original sportovni snizeny podvozek
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#12 Příspěvek od jurasis »

Měchy jsou stejné. Rozdíl je jen v tom, že u Mpodvozku je ve snížení o cca 2cm tlakem z jednotky... :wink:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od milo »

to, ze jsou stejne bych teda netvrdil - viz.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=33_0530&hg=33&fg=50

ty pro sportovni podvozek maji jine cisla
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#14 Příspěvek od jurasis »

Hm, to mi nějak uniklo. Celkem by mě teda zajímalo, v čem se liší, když výška podvozku jde nastavit diagnózou...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od milo »

probehla vymena mechu za nove, nivo RJ se stale nehlasi (a sviti kontrolka), nivo ale funguje tak jak ma ... kdyz bude moznost, vyzkousim prohodit RJ za jinou, at zjistim, kde je problem.

jinak zitra vyfotim rozdil mezi mechem na normalnim a origo snizenem podvozku
michal1991
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 06.11.2012 01:00

#16 Příspěvek od michal1991 »

Zdravím .. uvažuji o tom že si koupim BMW Řada 5 M-PACKET,ale je to na vzduchu .. myslíte si že je to lepší než obyč pružiny ? Nemá to nějake nevýhody ? díky :)
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#17 Příspěvek od bibikuba »

když to funguje je to super :D :D Na servis je to bohužel nákladnější-spousta věcí který se můžou podělat :? :? Mám 12 let starou káru a funguje to bez problému,jediný co jsem řešil-zarezlé tyčky na senzorech vejšky,náklady cca 250kč za origo dva kousky .Co jsem tady pročítal tak největší problém je prasklej měch-sada dvou cca 9 tisíc popř.odejde čidlo na nápravě cca 2 tisíce-to většinou ale odejde vlivem zarezlé tyčky-praskne plastová páčka na senzoru a čidlo je na výměnu..Konkrétně třeba čidla na nápravách jsou myslím hodně kvalitní a stejný používá třeba MB.Tady na foru je pár odborníků který dokažou nastavit přes diag.vejšku takže nemusíš využívat origo servis BMW :D :D Za mě je funkčnost OK :D :D
michal1991
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 06.11.2012 01:00

#18 Příspěvek od michal1991 »

OK , pořad uvažuju jestli neudělám chybu jak to koupím ...Ale asi do toho pujdu protože je to pěknej kousek .. Díky
michal1991
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 06.11.2012 01:00

#19 Příspěvek od michal1991 »

A ještě prosimtě .. kde si mužu nechat ověřit VIN kod ? Stojí to něco ? díky :-)
KoZi_man
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 09.03.2013 01:00
Bydliště: Kolín a okolí

#20 Příspěvek od KoZi_man »

Mam další dotaz ohledně nivo, začala se mi teď objevovat hláška na BC

"niveauregler inaktiv" Něco jsem tady četl na všech různejch forech ...


Pár info - netuším jestli tam mam měchy - nezkoumal jsem, nevim kde jsou přesně uložený.

Nějaké čidla jsem vidě, když jsem pod tím ležel.

Přes diagnostiku jsem zkoušel kompresor - funguje a nehlasí žádné chyby.

Jaké hodnoty mam nastavit Nivo na moje auto s 18 koly ?


Ta hláška začala svitít předevčírem co jsem se v tom prozměnu hrabal :)
Odpovědět