Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Řízení - repas/nové??? !!!!! (e39;523i;97)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
JED55CZ
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 03.03.2008 01:00
Bydliště: Brno-město

#1 Příspěvek od JED55CZ »

Ahoj,

další dotaz se týká ceny řízení a jeho případnou repas. Budu ho muset měnit a zatím jsem zjistil jen, že repas dělá TRW a jinak vůbec nemám tucha. Nějaký doporučení na kvalitní repas a zkušenosti?

Potom mi ETK vyhazuje podle VINu, že by tam měl být servotronic, ale v reálu to nepoznám :oops: poví někdo jak to v reálu poznat? Řízení mi přijde furt stejný....ne, že by tuhlo..

Díky
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od pepino5xx »

Nevím jak moc to je poznat u e39, ale u mého servotronicu to teda poznám hned že ztuhlo, hlavně mezi vesnicama těch 120-140kmh do zatáček 8)
JED55CZ
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 03.03.2008 01:00
Bydliště: Brno-město

#3 Příspěvek od JED55CZ »

Tak je to na 99% bez, aspon tak se vyjadrili v Renocaru...nicmene, nejaky zkusenosti se znackou repase?? Pripadne menil nekdo?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

co tam mas spatne ? chcije z neho olej ? pretesnit znova ? nebo samotny rizeni je vadny ? :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JED55CZ
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 03.03.2008 01:00
Bydliště: Brno-město

#5 Příspěvek od JED55CZ »

:) Tak na levym kole - te tycce ke kolu je vule jak prase, tak 1-2cm to vyleze.... :roll:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... _tie_rods/
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

a není ta vůle jen na čepu ? :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#7 Příspěvek od Zdenal »

Tak vyměň axiální táhla i s čepama a uvidíš
JED55CZ
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 03.03.2008 01:00
Bydliště: Brno-město

#8 Příspěvek od JED55CZ »

Ve 3 servisech (nezavislych) mi rekli, ze to je rizeni, tak to tak necham :wink:

Btw. uz to obcas v rejdu i zaskrehota :cry:
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#9 Příspěvek od mario42 »

JED55CZ píše:Ahoj,

další dotaz se týká ceny řízení a jeho případnou repas. Budu ho muset měnit a zatím jsem zjistil jen, že repas dělá TRW a jinak vůbec nemám tucha. Nějaký doporučení na kvalitní repas a zkušenosti?

Potom mi ETK vyhazuje podle VINu, že by tam měl být servotronic, ale v reálu to nepoznám :oops: poví někdo jak to v reálu poznat? Řízení mi přijde furt stejný....ne, že by tuhlo..

Díky


S repasí mám docela nedávné- ale buhužel špatné zkušenosti. Řízení mě teklo a protože na E39 žádná oficiální přetěsňovací sada není, tak sem to musel řešit víceméně improvizací u jednoho neofiko majstra na BMW. Asi nemá smysl popisovat detaily, důležitější je závěr ve kterém po půl roku řízení kleklo znova a tentokrát už z něj chcalo jak z Landovskýho v havlově Audienci..

Vyhodil jsem přes deset litrů za složitou repas abych pak za půl roku pozdějc kupoval druhé, tentokrát v MJ Auto oficiální repas z fabriky TRW (konkrétně na to BMW to dělají u nás ve Frýdantu). To stálo asi sedmnáct litrů (v mém případě dalších sedmnáct litrů...) s tím že pak následně dodám staré řízení, bohužel na skladě nebyl typ se servotronicem který jsem měl konkrétně já, ale jen obyč, takže jsem to vzal. Rozdíl mezi servotronicem a obyč je mechanicky pouze v jediném zasraném škrtícím ventilu velikosti sotva 2x2 cm, na který je napojen jeden dvoupolový konektor.

Fyzická záměna řízení proběha už v ofiko servisu, kde se k řízení nedostávali tak jako v prvním servisu složitým nadzvedáváním motoru a jeho páčením od převodovky (ani na to dodnes nesmím myslet), ale naopak zaaretováním motoru ve stejné poloze a spuštěním přední nápravnice níž. Přebývající konektor od ventilu servotronicu se páskou přichytil k jinému kabelu, a pomocí diagnostiky se (údajně) umlčel.

řízení jde na rozdíl od dřívějška trochu tíž při manévrování na místě, ve vyšších rychlostech resp otáčkách v podstatě rozdíl ani nepozoruju. Ale i kdybych jezdil úplně bez posilovače tak by to nevadilo, protože poté co sem si dvakrát prožil (a co mě to stálo) už ten servoolej nenávidím a dodnes se staženým krkem kontroluju jeho hladinu v nádobce. Zatím se to drží, ale fakt bych to nerad zakřikl. E39 je na toto velká kurva, tam kde ti třeba na e30 (a vlastně na 99% NORMÁLNÍCH AUT) stačí přetěsňovací sada za suché z nosu, musíš tady vyměnit skoro půl auta protože nic na tom řízení nejde rozebrat. Velká škoda, že tehdá u mě nebyli ti inženýrští kokoti z mnichova, protože bych jim ten jejich zázrak narazil na dyňu :mad:
pindak1
Registrovaný
Příspěvky: 382
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Jižní Morava (Goding)

#10 Příspěvek od pindak1 »

Je to tak opravná sada na přetěsnění bohužel prej neni. Já sem to samé řešil minulí rok a to se mi podařilo sehnat origo nové řízení za 8000k :D
JED55CZ
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: pon 03.03.2008 01:00
Bydliště: Brno-město

#11 Příspěvek od JED55CZ »

mario42 píše:
JED55CZ píše:Ahoj,

další dotaz se týká ceny řízení a jeho případnou repas. Budu ho muset měnit a zatím jsem zjistil jen, že repas dělá TRW a jinak vůbec nemám tucha. Nějaký doporučení na kvalitní repas a zkušenosti?

Potom mi ETK vyhazuje podle VINu, že by tam měl být servotronic, ale v reálu to nepoznám :oops: poví někdo jak to v reálu poznat? Řízení mi přijde furt stejný....ne, že by tuhlo..

Díky


S repasí mám docela nedávné- ale buhužel špatné zkušenosti. Řízení mě teklo a protože na E39 žádná oficiální přetěsňovací sada není, tak sem to musel řešit víceméně improvizací u jednoho neofiko majstra na BMW. Asi nemá smysl popisovat detaily, důležitější je závěr ve kterém po půl roku řízení kleklo znova a tentokrát už z něj chcalo jak z Landovskýho v havlově Audienci..

Vyhodil jsem přes deset litrů za složitou repas abych pak za půl roku pozdějc kupoval druhé, tentokrát v MJ Auto oficiální repas z fabriky TRW (konkrétně na to BMW to dělají u nás ve Frýdantu). To stálo asi sedmnáct litrů (v mém případě dalších sedmnáct litrů...) s tím že pak následně dodám staré řízení, bohužel na skladě nebyl typ se servotronicem který jsem měl konkrétně já, ale jen obyč, takže jsem to vzal. Rozdíl mezi servotronicem a obyč je mechanicky pouze v jediném zasraném škrtícím ventilu velikosti sotva 2x2 cm, na který je napojen jeden dvoupolový konektor.

Fyzická záměna řízení proběha už v ofiko servisu, kde se k řízení nedostávali tak jako v prvním servisu složitým nadzvedáváním motoru a jeho páčením od převodovky (ani na to dodnes nesmím myslet), ale naopak zaaretováním motoru ve stejné poloze a spuštěním přední nápravnice níž. Přebývající konektor od ventilu servotronicu se páskou přichytil k jinému kabelu, a pomocí diagnostiky se (údajně) umlčel.

řízení jde na rozdíl od dřívějška trochu tíž při manévrování na místě, ve vyšších rychlostech resp otáčkách v podstatě rozdíl ani nepozoruju. Ale i kdybych jezdil úplně bez posilovače tak by to nevadilo, protože poté co sem si dvakrát prožil (a co mě to stálo) už ten servoolej nenávidím a dodnes se staženým krkem kontroluju jeho hladinu v nádobce. Zatím se to drží, ale fakt bych to nerad zakřikl. E39 je na toto velká kurva, tam kde ti třeba na e30 (a vlastně na 99% NORMÁLNÍCH AUT) stačí přetěsňovací sada za suché z nosu, musíš tady vyměnit skoro půl auta protože nic na tom řízení nejde rozebrat. Velká škoda, že tehdá u mě nebyli ti inženýrští kokoti z mnichova, protože bych jim ten jejich zázrak narazil na dyňu :mad:


Hmm, tak to soucitim... Ja resil ted za kolik a jaky se delaj. TRW, ZF, ORIGO z Renocaru...Paradox je, ze z Renocaru se servotronicem to vyjde levneji nez repas od TRW...otazka je, co tam davaj za repas v BMW, jelikoz to funguje stejnym vymenym systemem.

Mam to bez servotronicu a nakonec jsem zaplakal taky 17TKC, tak doufam, ze to nejakou chvilku vydrzi :idea:
crave007
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od crave007 »

Tak to ja sem mel ten problem stejnej chcal me z rizeni olej a koupil sem tady na klubu z bouracky za cenu ze me budete nenavide :D 2500,- a prehodil si to sam 8) a jezdi to ttakze spokojenost
kovarek
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pon 15.06.2009 00:00

#13 Příspěvek od kovarek »

Zdr
meric
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 06.07.2008 00:00

#14 Příspěvek od meric »

Zdravim,mam problém při brždění mě to cvaká jak kdyby byl volnej brzdič.Trochu to ťuká do pedálu i trochu to cejtím ve volantu.Vypadá to,že je to řízení,měnil jsem všechny ramena a ted zase tohle.Sundal jsem manžetu,a jak je tam to hřebenový řízení je osekaný a docela vůlea aod toho jde to ťukání,olej mě naštěstí neteče.
Co s tím sehnat repas?nebo z vrakáče jiný.
Díky za radu a odpověď.
Měřič
ruza2
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Chrudimsko

#15 Příspěvek od ruza2 »

Ahoj.Taky mě to čeká,na mé E39,u manžet řízení si mi začali oběvovat kapky servo oleje.Tady jsem něco našel,má někdo nějakou zkušenos s touhle firmou,nebo můžete doporučit jinou.Díky.

http://www.pmnd.wbs.cz/-HREBENOVE-RIZEN ... de=&list=2
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#16 Příspěvek od WizarDEAD »

Hodne zajimava cena 8O
Ji-rka
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: ned 14.02.2010 01:00
Bydliště: mezi UL a TP

#17 Příspěvek od Ji-rka »

Řešili jsme to samé,tekoucí servotronic.Ve finále se sehnalo klasické řízení s týdenní zárukou od montáže za 2500kč :-) A dva roky drží.

edit: repasované či nové se vzhledem ke stáří vozu zavrhlo.Někde na netu jsme četl,že to někdo dělal i doma,ale moc dlouho nevydrželo.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#18 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

WizarDEAD píše:Hodne zajimava cena 8O
To je opravdu docela pěkný. Každopádně všechny neduhy s řízením lze řešit tady: http://www.klimacar.cz/kontakt/full-ser ... acar-s-r-o
Už to vkládám po několikáté, kdybyste na foru trochu hledali tak by jste třeba i ušetřili. Je pravda, že na E39 jsem tam nic neřešil.
Odpovědět