JED55CZ píše:Ahoj,
další dotaz se týká ceny řízení a jeho případnou repas. Budu ho muset měnit a zatím jsem zjistil jen, že repas dělá TRW a jinak vůbec nemám tucha. Nějaký doporučení na kvalitní repas a zkušenosti?
Potom mi ETK vyhazuje podle VINu, že by tam měl být servotronic, ale v reálu to nepoznám

poví někdo jak to v reálu poznat? Řízení mi přijde furt stejný....ne, že by tuhlo..
Díky
S repasí mám docela nedávné- ale buhužel špatné zkušenosti. Řízení mě teklo a protože na E39 žádná oficiální přetěsňovací sada není, tak sem to musel řešit víceméně improvizací u jednoho neofiko majstra na BMW. Asi nemá smysl popisovat detaily, důležitější je závěr ve kterém po půl roku řízení kleklo znova a tentokrát už z něj chcalo jak z Landovskýho v havlově Audienci..
Vyhodil jsem přes deset litrů za složitou repas abych pak za půl roku pozdějc kupoval druhé, tentokrát v MJ Auto oficiální repas z fabriky TRW (konkrétně na to BMW to dělají u nás ve Frýdantu). To stálo asi sedmnáct litrů (v mém případě dalších sedmnáct litrů...) s tím že pak následně dodám staré řízení, bohužel na skladě nebyl typ se servotronicem který jsem měl konkrétně já, ale jen obyč, takže jsem to vzal. Rozdíl mezi servotronicem a obyč je mechanicky pouze v jediném zasraném škrtícím ventilu velikosti sotva 2x2 cm, na který je napojen jeden dvoupolový konektor.
Fyzická záměna řízení proběha už v ofiko servisu, kde se k řízení nedostávali tak jako v prvním servisu složitým nadzvedáváním motoru a jeho páčením od převodovky (ani na to dodnes nesmím myslet), ale naopak zaaretováním motoru ve stejné poloze a spuštěním přední nápravnice níž. Přebývající konektor od ventilu servotronicu se páskou přichytil k jinému kabelu, a pomocí diagnostiky se (údajně) umlčel.
řízení jde na rozdíl od dřívějška trochu tíž při manévrování na místě, ve vyšších rychlostech resp otáčkách v podstatě rozdíl ani nepozoruju. Ale i kdybych jezdil úplně bez posilovače tak by to nevadilo, protože poté co sem si dvakrát prožil (a co mě to stálo) už ten servoolej nenávidím a dodnes se staženým krkem kontroluju jeho hladinu v nádobce. Zatím se to drží, ale fakt bych to nerad zakřikl. E39 je na toto velká kurva, tam kde ti třeba na e30 (a vlastně na 99% NORMÁLNÍCH AUT) stačí přetěsňovací sada za suché z nosu, musíš tady vyměnit skoro půl auta protože nic na tom řízení nejde rozebrat. Velká škoda, že tehdá u mě nebyli ti inženýrští kokoti z mnichova, protože bych jim ten jejich zázrak narazil na dyňu
