To "Schade" : Pokud máš E39, rok výroby po 09/2000 potom to jde čudlíkama na palubní desce, návod zde
http://vs31.sweb.cz//Reset_BMW_SI_Manual_2001.pdf .
Pokud máš starší než 09/2000, musíš drátem nebo drátem s malým odporem nebo drátem se žárovkou zkratovat komory 7 a 19 (nebo 7 a kostru), návod zde
http://vs31.sweb.cz//Reset_servisu.doc . Hlavně si přečti ten odstavec pod tabulkou - zasunout klíček do zapalování až poté, co je sundané víčko zásuvky. Jinak to opravdu nefunguje.
To "Kruty" : Pokud se v tom nikdo před Tebou nehrabal, je servisní interval nastaven od BMW v řídící jednotce na "normální" oleje, které se používaly v době, kdy se auto vyrábělo. To nastaveno v EPROM a diagnostikou Carsoft se to nedá změnit. Lepší diagnostiky samozřejmě umí přeflaschovat údaje a proto se třeba dá tento údaj změnit, když se majitel rozhodne používat oleje LongLife (LL). Potom ty LEDky ubývají ještě pomaleji.
Představ si, že v ŘJ je nastaveno množství paliva, které odpovídá určitému množství provozních hodin motoru a jeho zatížení. To je totiž nespravedlivější měřítko, kterým lze sledovat opotřebení motorového oleje. Můžu jet na 5. rychlostní stupeň po dálnici, ujet hodně kilometrů při nízkých otáčkách a nízkém zatížení motoru. Naopak mohu jezdit v horách nebo po městě, na nižší převodové stupně, často startovat. V tomto případě bude motor a jeho olejová náplň mnohem více opotřebena, i když ujedu třeba jen polovinu kilometrů, než v prvním případě. Takže jediné, co mi tyto podmínky provozu odliší je množství spotřebovaného paliva.
Takže pouze pro příklad, ne že se toho někdo bude chytat :
Doporučená výměna je po 30 tis km. Na tuto vzdálenost vozidlo spotřebuje 2.700 litrů paliva, při spotřebě 9litrů/100km.
300 x 9 = 2.700 ==> výrobce nastaví 2.700 litrů paliva do ŘJ
Pokud budu jezdit se spotřebou menší, např. 8l/100km,
2700/8=337,5 (33.750km), takže ujedu více kilometrů, než nastane interval výměny
Pokud budu jezdit po městě, často startovat studený motor, budu mít spotřebu vyšší, např. 10l/100km,
2700/10=270 (27.000km), takže ujedu méně kilometrů
Takže podle mne nic upravovat nemusíš, asi to budeš mít nastaveno správně. Když tak napiš, kolik km jsi už najel na stávající olejovou náplň a v jakém druhu provozu se pohybuješ. Např. moje průměrná spotřeba je okolo 7-7,5 litru/100km. Změnit by to museli v BMW nebo na diagnostice, která umí přepisovat údaje v ŘJ motoru. Já to nedělám. Korekci toho údaje si nepleť s korekcí ukazatele okamžité spotřeby, kterou je možno udělat v bodu 20.
http://vs31.sweb.cz//Test_palubniho_pristroje_CZ.doc
Kdyby něco bylo nejasné, klidně napiš.
