Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

RESET inspekce+olej ... Co je na tom pravdy???

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Warrior_Jouda
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pon 22.02.2010 01:00
Bydliště: Chomutov

#1 Příspěvek od Warrior_Jouda »

Odborné servisy BMW jsou povinny provést bezplatně vymazání ukazatelů i v případě, že jsme údržbu prováděli sami. Co je na tom pravdy .. pak by s resetem bylo vše vyřešené. Mam e34 525i, někde sem našel návod na reset... pin 7 (pin pro servisní intervaly) propojit s dobrou kostrou nebo s pinem 19 (kostra v diagnostický zásuvce) a pak to zkombinovat s klíčkem v zapalování ale to mi nějak nejde.. tak buď sem levej bo to jde nějak jinak. Zde je odkaz kde sem se dočetl tu první větu. Je to skoro až dole ... http://www.bmwe34.ic.cz/tipytriky.html . Tak .. :?: :?: :?: nějaké náměty ???
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od aDAm_2 »

zkoušej dál. jde to. Mě to taky napoprve nešlo resetovat ale pak se mě to povedlo a udělal sem reset jak oleje tak inspekce.
corle
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: pon 14.07.2008 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od corle »

Warrior_Jouda
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pon 22.02.2010 01:00
Bydliště: Chomutov

#4 Příspěvek od Warrior_Jouda »

Jo ... to vypadá jako supr věc... ale za ty prachy ?? jak často to potřebuješ... nepříliš dobrá investice jinak ale ok. A ten reset se mi už povedl. Od Alpinemana sem dostal návod a .. vše sem dělal dobře až na to že jsem měj jen a pouze strčený klíč v zapalování.. (jen strčený ..neotočený) a ejhle servis i olej je fuč. Jak málo stčí k dětské radosti :-D .. DÍK Alpineman
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk

#5 Příspěvek od brumlae34 »

Zapni klicek, propoj dratem pin cislo 7 a 19 a vyckej. Po 3 s se vymyze oilservice a po 11s inspektion.
Warrior_Jouda
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pon 22.02.2010 01:00
Bydliště: Chomutov

#6 Příspěvek od Warrior_Jouda »

brumlae34 píše:Zapni klicek, propoj dratem pin cislo 7 a 19 a vyckej. Po 3 s se vymyze oilservice a po 11s inspektion.


No tak já to to takhle dělal a nic. U mé e34 525i to bylo jako přesně podle návodu od Alpinemana. ... vytahnout klíček ze zapalování, propojit pin 7 a 19, zapnout klíček d polohy 2. Vše proběhlo ok akorát s těma diodama mi nějak nesedí. nic se mi po zapnutí nerozsvítilo prostě to svítilo dál ..OIL+INP tak sem vypl klíč vyndal klemu,nasadil daig. krytku a zapl klíč a ejhle ... prostě se mi to povedlo ani nevim jak.
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk

#7 Příspěvek od brumlae34 »

To prave musis ten klicek zapnou do polohy 2 a potom teprve propojit !!!
U nekterych aut jsem to delaval pres zkousecku (kostra + pin 7) a zapnul zapalovani, ale u nekterych se to musi delat tak jak jsem popsal.
Warrior_Jouda
Registrovaný
Příspěvky: 119
Registrován: pon 22.02.2010 01:00
Bydliště: Chomutov

#8 Příspěvek od Warrior_Jouda »

No přístě budu chytřejší, ještě to budu dělat na e34 520i tak zkusim oba způsoby. Každopádně minimálně tři kila doma ... (v nádrži) ;) ;) ;)
radokrno
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 27.11.2008 01:00
Bydliště: Humpolec

#9 Příspěvek od radokrno »

1:nerad se vměšuji ,ale mám dotaz na ukazatele inspekce,,po vynulování,,se rozsívítí zelená pole a žluté a červené je zhasnuté a rozsvítí se až po zhasnutí zelených polí ,která znamenají výměnu oleje?
a tím pádem 2:žlutě rozsvícené pole znamená servis,a 3:červená akutní servis-neodkladně?
dělal jsem to asi jen 4 a pokaždý si to kurva nemůžu zapamatovat a je fakt že u 5 řady E-34 to dělám po druhý takže seznamka.
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od icecold »

ted zrovna mi to nedalo a sel jsem to zkusit, obycejny drat sem propojil na pin c7 a na sroub od tlumice a ouha.. ono to vyslo :D mam ohromnou radost :D
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Montoya
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: úte 23.02.2010 01:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Montoya »

Sakra me to nejak nejde :cry:
Kruty
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 23.11.2008 01:00
Bydliště: Stredni Cechy
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Kruty »

Take bych mel dotaz k LED indikatorum pro vymenu oleje.

Mam E39 99 523iA, a kdyz jsem menil olej, vynulovani LED se udelao pomoci pripravku , ze sviti opet vsechny zelene, ale co me trochu prekvapilo je interval, s jakym jednotlive LED ubyvaji.

Podle te rychlosti a ujetych km by se olej menil okolo 35 tis. km, coz mi prijde nejak moc.

Poprve jsem menil olej okolo 20 tis, a to mi svitily jeste 2 zeleny LED, Proste jsem nevydrzel...

Posledni vymena probehla v 18 tis. tesne po tom, co zhasla 3 LED.


Nejdrive jsem si rikal, ze to treba spatne ukazuje, ale do motoru se dal olej presne podle specifikace, zadnej long, ale LED ukazatele mizi stale stejne pomalu...

Netusite nekdo, jak to s tim odecitanim a mizenim LED je? Nemusi se to nejak pres diagnostiku upravit, aby se to odecitalo rychleji, a vymenu to signalizovalo uz okolo tech 15-20tis.? Co jsem se poptaval dalsich lidi, co maji E39, tak nikdo tam LONG olej nedava, a vsichni meni olej podle LED okolo 20tis.

Ne ze by na tom nejak moc zalezelo, jen ze zvedavosti by me to zajimalo... Stejne to budu menit tak jako do ted podle ujetejch KM, ale kdyz uz tam ty LED davaji, tak pokud je to mozne, proc je nemit nastavene spravne...
schade
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: pát 17.10.2008 00:00
Bydliště: Soběslav

#13 Příspěvek od schade »

Ahoj mam e39 3L kamna chci se zeptat jeslti to jde vymazat i pomoci čudlíků na tachaci např jako u vozu Škoda?
brumlae34
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: pát 10.08.2007 00:00
Bydliště: Šumperk

#14 Příspěvek od brumlae34 »

Jakou mas zasuvku?
schade
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: pát 17.10.2008 00:00
Bydliště: Soběslav

#15 Příspěvek od schade »

OVB
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Kruty píše:Take bych mel dotaz k LED indikatorum pro vymenu oleje.
Netusite nekdo, jak to s tim odecitanim a mizenim LED je? Ne ze by na tom nejak moc zalezelo, jen ze zvedavosti by me to zajimalo......
Přečíst http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=

To "Schade" : Konektor máš OBD (OnBoardDiagnostik) viz http://cs.wikipedia.org/wiki/OBD-II, OVB je finanční společnost. Ale teď jde o to, jestli máš diagnostickou zásuvku kulatou pro 20 pinů (=OBD-1), nebo tu novou 16-ti pinovou (=OBD-2) viz http://www.elerte.cz/produkty/diagnosti ... ace-36.htm nebo http://www.elerte.cz/produkty/dignostic ... mec-71.htm . Ta kulatá je v motorovém prostoru, ta hranatá je pod palubní deskou, jak to mají "škodylaky".
schade
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: pát 17.10.2008 00:00
Bydliště: Soběslav

#17 Příspěvek od schade »

tak to sem se premackal sorry 20pin
Kruty
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 23.11.2008 01:00
Bydliště: Stredni Cechy
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Kruty »

to starML: diky za odkaz.

Vlakno jsem precetl, ale stejne z toho nejsem moc moudrej... Je tam par tipu, cim vsim by to mohlo byt, ale presne reseni tam neni....

Predpokladam tedy na zaklade Tveho posledniho prispevku v tom vlakne, ze se servisni interval pro vymenu oleje(rychlost ubyvani LED) ridi dle spotrebovaneho paliva a tuto hodnotu je potreba upravit nejak pres diagnostiku.

Pochopil jsem to spravne?

Pak bych mel doplnujici otazku, co presne a na jakou hodnotu se musi pres diagnostiku upravit, aby ubyvani LED odpovidalo beznemu servisnimu intervalu (cca 15-20 tis. km)?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od starML Člen Klubu »

To "Schade" : Pokud máš E39, rok výroby po 09/2000 potom to jde čudlíkama na palubní desce, návod zde http://vs31.sweb.cz//Reset_BMW_SI_Manual_2001.pdf .
Pokud máš starší než 09/2000, musíš drátem nebo drátem s malým odporem nebo drátem se žárovkou zkratovat komory 7 a 19 (nebo 7 a kostru), návod zde http://vs31.sweb.cz//Reset_servisu.doc . Hlavně si přečti ten odstavec pod tabulkou - zasunout klíček do zapalování až poté, co je sundané víčko zásuvky. Jinak to opravdu nefunguje.

To "Kruty" : Pokud se v tom nikdo před Tebou nehrabal, je servisní interval nastaven od BMW v řídící jednotce na "normální" oleje, které se používaly v době, kdy se auto vyrábělo. To nastaveno v EPROM a diagnostikou Carsoft se to nedá změnit. Lepší diagnostiky samozřejmě umí přeflaschovat údaje a proto se třeba dá tento údaj změnit, když se majitel rozhodne používat oleje LongLife (LL). Potom ty LEDky ubývají ještě pomaleji.

Představ si, že v ŘJ je nastaveno množství paliva, které odpovídá určitému množství provozních hodin motoru a jeho zatížení. To je totiž nespravedlivější měřítko, kterým lze sledovat opotřebení motorového oleje. Můžu jet na 5. rychlostní stupeň po dálnici, ujet hodně kilometrů při nízkých otáčkách a nízkém zatížení motoru. Naopak mohu jezdit v horách nebo po městě, na nižší převodové stupně, často startovat. V tomto případě bude motor a jeho olejová náplň mnohem více opotřebena, i když ujedu třeba jen polovinu kilometrů, než v prvním případě. Takže jediné, co mi tyto podmínky provozu odliší je množství spotřebovaného paliva.

Takže pouze pro příklad, ne že se toho někdo bude chytat :
Doporučená výměna je po 30 tis km. Na tuto vzdálenost vozidlo spotřebuje 2.700 litrů paliva, při spotřebě 9litrů/100km.
300 x 9 = 2.700 ==> výrobce nastaví 2.700 litrů paliva do ŘJ

Pokud budu jezdit se spotřebou menší, např. 8l/100km,
2700/8=337,5 (33.750km), takže ujedu více kilometrů, než nastane interval výměny

Pokud budu jezdit po městě, často startovat studený motor, budu mít spotřebu vyšší, např. 10l/100km,
2700/10=270 (27.000km), takže ujedu méně kilometrů

Takže podle mne nic upravovat nemusíš, asi to budeš mít nastaveno správně. Když tak napiš, kolik km jsi už najel na stávající olejovou náplň a v jakém druhu provozu se pohybuješ. Např. moje průměrná spotřeba je okolo 7-7,5 litru/100km. Změnit by to museli v BMW nebo na diagnostice, která umí přepisovat údaje v ŘJ motoru. Já to nedělám. Korekci toho údaje si nepleť s korekcí ukazatele okamžité spotřeby, kterou je možno udělat v bodu 20. http://vs31.sweb.cz//Test_palubniho_pristroje_CZ.doc

Kdyby něco bylo nejasné, klidně napiš. :D
schade
Registrovaný
Příspěvky: 327
Registrován: pát 17.10.2008 00:00
Bydliště: Soběslav

#20 Příspěvek od schade »

jen tka ze zvedavosti to vyzkousim ale stejne si chci koupit diag.
Odpovědět