Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 - neukazuje rychlost
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Kamarád měl KO ložisko na LZ kole (hukot jak sviň) a totéž. Vypadával budík rychlosti a svítilo ABS+ASC. Po výměně se to uklidnilo. A co se týče jednotky, tak na diagnostice se to bude tvářit stejně, ono totiž nejde poznat jestli je to čidlo, ložisko nebo kabeláž - vždycky přestanou chodit impulzy a jednotka to identifikuje jako chybu. Co jsem slyšel tak se dost stává, že v řj "upadnou" nějaké dráty, co vedou od čidel signály a tím pádem je to jako chyba. Oprava je možná, ale chce to SMD techniku, takže žádná pájka. Kabeláž a vlastní čidlo jde samozřejmě proměřit.
Birkoff píše:Kamarád měl KO ložisko na LZ kole (hukot jak sviň) a totéž. Vypadával budík rychlosti a svítilo ABS+ASC. Po výměně se to uklidnilo. A co se týče jednotky, tak na diagnostice se to bude tvářit stejně, ono totiž nejde poznat jestli je to čidlo, ložisko nebo kabeláž - vždycky přestanou chodit impulzy a jednotka to identifikuje jako chybu. Co jsem slyšel tak se dost stává, že v řj "upadnou" nějaké dráty, co vedou od čidel signály a tím pádem je to jako chyba. Oprava je možná, ale chce to SMD techniku, takže žádná pájka. Kabeláž a vlastní čidlo jde samozřejmě proměřit.
Mě ložisko nehučí...
Když je KO jednotka, taky to jednou ukazuje, jednou neukazuje nebo je to mrtvé pořád? Mě to někdy ukazuje někdy neukazuje, ne že by se to měnilo za jízdy ale po nastartování to buď funguje nebo nefunguje, jen jednou se mi stalo že to přestalo fungovat za jízdy...
Nechci vyhodit peníze za ložisko abych pak poznal že je to jednotkou a naopak...
Co je pravděpodobnější, co mám tipnout jako první?
Díky
No podla mojho nazoru, keby sto bolo loziskom , tak kontrolka ABS by po otoceni klucikom zhasla , nakolko Ta riadiaca jednotka iba kontroluje sama seba a snimace. Kvoli lozisku by sa rozsvietila, az keby si sa pohol, a ta jednotka by zistila nerovnomerne otacanie kolies ( poskodene lozisko ). Ja by som to tipol na kable, snimac, jednotka - v tomto poradi.
to Rade: může to být klidně jednotka, projevuje se to stejně jako vadný čidlo, bude to čím dál tim častější až to nepůjde vůbec. A diagnostika ti bude hlásit i při špatný jednotce vadný čidlo, vyměníš ho a furt to nepůjde, tak je to pak jasný. Když to bude jednotka, tak nová 15, stará jak budeš mít štěstí, hlavně musíš sehnat se stejným číslem (dělalo se víc typů) a sehnat jí je nadlidskej výkon. Hlavně je to los to loterie jak dlouho bude zase fungovat, když je známé, že je ta serie tak poruchová.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
S tím ložiskem má asi pravdu oseldusan. Myslím že by se to projevilo až po rozjetí. Špatná jednotka to hlásí pořád. Při výměně čidla je nutné pořádně očistit dosedací plochy, stačí totiž aby čidlo "nesedělo" úplně přesně a pak to blbne.
Osobně bych odpojil jednotku, změřil odpor u čidla/čidel přímo na kole, pak připojil kabeláž a přeměřil odpor u jednotky. Pokud to bude stejné tak buď sedí blbě čidlo u kola (nechodí správně impulzy), nebo je zaprasený ten kroužek na ložisku a nebo jednotka.
Osobně bych odpojil jednotku, změřil odpor u čidla/čidel přímo na kole, pak připojil kabeláž a přeměřil odpor u jednotky. Pokud to bude stejné tak buď sedí blbě čidlo u kola (nechodí správně impulzy), nebo je zaprasený ten kroužek na ložisku a nebo jednotka.
stallker píše:ATE není o nic horší než originál, dodává čidla do prvovýroby, takže ten originál může být klidně vyrobený od ATE, takže to určitě ber, za tu cenu se prodávaj neznačkový náhražky
Díky moc. Jen jsem se chtěl ujistit že fakt nekoupím nějakou blbost i když jsem si myslel že to bude OK. Jinak měl jsem stejnej problém jako většina lídí tady na klubu. Svítilo ABS a protiskluz, neukazoval tachometr, palivoměr a aktuál spotřeba. Vyměnil jsem levý zadní čidlo a po ujetí pár metrů kontrolky zhasly a tachometr začal opět fungovat. Doufejme že to i nadále vydrží.... Díky za rady

Mám obdobné problémy, ale jen z poloviny.
Nedávno se mi začalo rozsvěcet ABS, ale vždy až po nějaké době od nastartování (občas 5 minut, jindy půl hodiny), teď už svítí stále, včetně prokluzu.
Aby toho nebylo málo, musel jsem vyměnit tachometr (celý sdružený přístroj), ale než jsem sehnal ten správný, měl jsem (na e39 530d 99r.v.) tam provizorně z 528i 98r.v., kde mi chodil rychloměr, ale už ne otáčkoměr a ekonoměr. ABSko (alespoň tuším) nesvítilo. Rovněž nešel tempomat - dokonce ani zapnout (nesvítila kontrolka).
Po výměně tacho za kus z 530d r.v. 2002 chodí všechno. Ekonoměr chodí, avšak aktuální spotřebu ukazuje tak cca o 8 litrů/100 nižší, takže když jedu normálně, je na nule. Průměrnou spotřebu, dojezdy atp. mi však počítač ukazuje korektně. ABS a ASC vytrvale svítí (minulý týden ještě po rozjezdu zhasnuté, po cca 1-5min se rozsvítily). Když je zhasnuté ABS, tak funguje i tempomat (zapnout a vypnout jde kdykoli, ale pokud svítí ABS, nedrží rychlost), ale jak se rozsvítí ABS, tak se zblázní - začne zpomalovat, či naopak zrychlovat - ale to je asi logické.
Co s tím?
Nedávno se mi začalo rozsvěcet ABS, ale vždy až po nějaké době od nastartování (občas 5 minut, jindy půl hodiny), teď už svítí stále, včetně prokluzu.
Aby toho nebylo málo, musel jsem vyměnit tachometr (celý sdružený přístroj), ale než jsem sehnal ten správný, měl jsem (na e39 530d 99r.v.) tam provizorně z 528i 98r.v., kde mi chodil rychloměr, ale už ne otáčkoměr a ekonoměr. ABSko (alespoň tuším) nesvítilo. Rovněž nešel tempomat - dokonce ani zapnout (nesvítila kontrolka).
Po výměně tacho za kus z 530d r.v. 2002 chodí všechno. Ekonoměr chodí, avšak aktuální spotřebu ukazuje tak cca o 8 litrů/100 nižší, takže když jedu normálně, je na nule. Průměrnou spotřebu, dojezdy atp. mi však počítač ukazuje korektně. ABS a ASC vytrvale svítí (minulý týden ještě po rozjezdu zhasnuté, po cca 1-5min se rozsvítily). Když je zhasnuté ABS, tak funguje i tempomat (zapnout a vypnout jde kdykoli, ale pokud svítí ABS, nedrží rychlost), ale jak se rozsvítí ABS, tak se zblázní - začne zpomalovat, či naopak zrychlovat - ale to je asi logické.
Co s tím?

Takze u mna uz konecne auto slape ako ma .Nakoniec bol problem v predavajucom predal mi ine cidla a riadiaca jednotka s nimi nekomunikovala .Vyrabaju sa dva druhy treba si dat nato pozor az zbytocne ako ja nespekulujete okolo auta ked mate vsetky cidla nove a aute nechce fungovat .Nove cidla mali hodnotu 3 Mohm .
Pokud máte KO ABS jednotku doporučuju http://www.ridicijednotky.cz. Cena repase cca 5000, půl roku záruka, solidní jednání, oprava do týdne...
Tak už mám taky vyřešeno...
Když mi kamarád vyměňoval ramena na předku, poprosil jsem ho ať se mi mrkne na PZ čidlo ABS. No a co byste řekli - když mi v lakovně dělali PZ, tak blbě (nebo taky vůbec) zacvakli kabeláž zpět do svorek. Takže se tam kablík ABS tak dlouho šmrncal o kolo, až se přešmrncal. Takže kablík opraven, zacvaknut zpátky a kontrolky najednou nesvítí a ABS funguje! No a s tím samozřejmě i ASC a tempomat.
Jediná co se mi ještě povedlo je, že když jsem včera (pár dní po opravě) otočil klíčkem rovnou na startování (obvykle na pozici 2 počkám nějakou vteřinku než pozhasínají kontrolky), zůstalo ABS a ASC svítit. Ale to přisuzuji tomu, že ŘJ nestihla provést všechny testy.
Jo, ještě musím poděkovat ústecké pobočce AutoBenex za ochotu. Neyl jsem si totiž jistý jestli čidlo není KO, tak jsem volal do Benexu jakou mají dostupnost dílu. Odpověděli mi, že je v Praze a pokud se ráno objedná, tak odpoledne bude. Tak jsem poděkoval a řekl že uvidím jak na tom stávající bude a že se tedy v pátek až to rozeberu ozvu. Pán na prodejně mě dostal když řekl, že mi to čidlo do pátku naskladní abych ho tam v případě potřeby měl a když si ho nevyzvednu, tak ho v pondělí pošle zpátky. Koukal jsem jak opařený - s takovou iniciativou a ochotou se setkávám opravdu zřídka...
Když mi kamarád vyměňoval ramena na předku, poprosil jsem ho ať se mi mrkne na PZ čidlo ABS. No a co byste řekli - když mi v lakovně dělali PZ, tak blbě (nebo taky vůbec) zacvakli kabeláž zpět do svorek. Takže se tam kablík ABS tak dlouho šmrncal o kolo, až se přešmrncal. Takže kablík opraven, zacvaknut zpátky a kontrolky najednou nesvítí a ABS funguje! No a s tím samozřejmě i ASC a tempomat.

Jediná co se mi ještě povedlo je, že když jsem včera (pár dní po opravě) otočil klíčkem rovnou na startování (obvykle na pozici 2 počkám nějakou vteřinku než pozhasínají kontrolky), zůstalo ABS a ASC svítit. Ale to přisuzuji tomu, že ŘJ nestihla provést všechny testy.
Jo, ještě musím poděkovat ústecké pobočce AutoBenex za ochotu. Neyl jsem si totiž jistý jestli čidlo není KO, tak jsem volal do Benexu jakou mají dostupnost dílu. Odpověděli mi, že je v Praze a pokud se ráno objedná, tak odpoledne bude. Tak jsem poděkoval a řekl že uvidím jak na tom stávající bude a že se tedy v pátek až to rozeberu ozvu. Pán na prodejně mě dostal když řekl, že mi to čidlo do pátku naskladní abych ho tam v případě potřeby měl a když si ho nevyzvednu, tak ho v pondělí pošle zpátky. Koukal jsem jak opařený - s takovou iniciativou a ochotou se setkávám opravdu zřídka...