Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

španý tlak oleje při volnoběhu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
sengir
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 25.10.2008 00:00
Bydliště: UL

#1 Příspěvek od sengir »

Ahoj,
prosím o radu, mám problém s tím, že se mi po ohřátí oleje (Eurol 5W30 full syntetika) na provozní teplotu rozsvěcí kontrolka mazání motoru spolu s nápisem "Zastavte motor, tlak oleje" a to pouze při neutrálních otáčkách (cca 800). Když přidám plyn asi na 900 a více otáček, tak to zase zmizí. Pokud není olej ohřátý, tak to nedělá ani při neutrálních otáčkách.
Čidlo tlaku oleje jsem dal nové, koupené v BMW, ale nepomohlo to. Napadlo mě, že by to mohlo být hustotou oleje, neboť při studeném se mazání nerozsvítí. Máte někdo podobnou zkušenost? Jezdíte na 5W30 nebo 5W40 ? Díky
Mám: E39, 525ia, 2002, 141kW
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Nebo může být ten motor chycenej na lágrech a ten tlak se normálně vytrácí.
jakdojinej
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: stř 28.10.2009 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od jakdojinej »

ja 5w40 mimochodem.

co treba olejove cerpadlo? co kdyz uz netlaci tak jak by melo? Muze souviset s tema nizkejma otackama, proste malo otacek - cerpadlo nestiha. kdyztak me opravte...
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#4 Příspěvek od mario42 »

Mě se stalo, že po změně oleje (nachlup stejná specifikace, ale jiná značka) se samovolně začala rozsvěcovat hláška nízká hladina oleje, přesto že jeho reálná hladina byla po horní rysku... Po čase si jako by snímač na nový olej „zvykl“ a hláška se už neobjevovala.

V první řadě si nech změřit tlak oleje tím nejspolehlivějším způsobem- našroubovaným manometrem. Pokud se nízký tlak opravdu potvrdí, je s 99% pravděpodobností posraný regulační (odlehčovací) ventil čerpadla, který má být v nízkých otáčkách uzavřený. Pokud zůstává z nějakého důvodu pootevřený (je přidřený, bordel v něm atd.) pouští část natlačeného oleje „do přepadu“ a ten pak chybí tam, kde je ho nejvíc potřeba...
sengir
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 25.10.2008 00:00
Bydliště: UL

#5 Příspěvek od sengir »

mario42 píše:Mě se stalo, že po změně oleje (nachlup stejná specifikace, ale jiná značka) se samovolně začala rozsvěcovat hláška nízká hladina oleje, přesto že jeho reálná hladina byla po horní rysku... Po čase si jako by snímač na nový olej „zvykl“ a hláška se už neobjevovala.

V první řadě si nech změřit tlak oleje tím nejspolehlivějším způsobem- našroubovaným manometrem. Pokud se nízký tlak opravdu potvrdí, je s 99% pravděpodobností posraný regulační (odlehčovací) ventil čerpadla, který má být v nízkých otáčkách uzavřený. Pokud zůstává z nějakého důvodu pootevřený (je přidřený, bordel v něm atd.) pouští část natlačeného oleje „do přepadu“ a ten pak chybí tam, kde je ho nejvíc potřeba...


Zasranej ventil by to klidně mohl být, měl jsem totiž pěknej bordel v oleji. Dá se ten ventil najít mezi dílama v ETK ? Díky
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od capri »

tady to máš http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/525i-M54/LHD/A/2002/april/browse/engine/lubrication_system_oil_pump_with_drive/#15

jinak ja osobně bych čenžnul asi cely čerpadlo a budeš mít na dosmrti klid :) stojí cca 7000kč
sengir
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 25.10.2008 00:00
Bydliště: UL

#7 Příspěvek od sengir »

Tím ventilem jsou tedy díly 12 až 16 na obrázku? Díky
Přílohy
Cerpadlo
Cerpadlo
cerpadlo.jpg (77.97 KiB) Zobrazeno 198 x
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od capri »

jo jo
Odpovědět