Ahoj,
prosím o radu, mám problém s tím, že se mi po ohřátí oleje (Eurol 5W30 full syntetika) na provozní teplotu rozsvěcí kontrolka mazání motoru spolu s nápisem "Zastavte motor, tlak oleje" a to pouze při neutrálních otáčkách (cca 800). Když přidám plyn asi na 900 a více otáček, tak to zase zmizí. Pokud není olej ohřátý, tak to nedělá ani při neutrálních otáčkách.
Čidlo tlaku oleje jsem dal nové, koupené v BMW, ale nepomohlo to. Napadlo mě, že by to mohlo být hustotou oleje, neboť při studeném se mazání nerozsvítí. Máte někdo podobnou zkušenost? Jezdíte na 5W30 nebo 5W40 ? Díky
Mám: E39, 525ia, 2002, 141kW
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
španý tlak oleje při volnoběhu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 139
- Registrován: stř 28.10.2009 01:00
- Bydliště: Praha
Mě se stalo, že po změně oleje (nachlup stejná specifikace, ale jiná značka) se samovolně začala rozsvěcovat hláška nízká hladina oleje, přesto že jeho reálná hladina byla po horní rysku... Po čase si jako by snímač na nový olej „zvykl“ a hláška se už neobjevovala.
V první řadě si nech změřit tlak oleje tím nejspolehlivějším způsobem- našroubovaným manometrem. Pokud se nízký tlak opravdu potvrdí, je s 99% pravděpodobností posraný regulační (odlehčovací) ventil čerpadla, který má být v nízkých otáčkách uzavřený. Pokud zůstává z nějakého důvodu pootevřený (je přidřený, bordel v něm atd.) pouští část natlačeného oleje „do přepadu“ a ten pak chybí tam, kde je ho nejvíc potřeba...
V první řadě si nech změřit tlak oleje tím nejspolehlivějším způsobem- našroubovaným manometrem. Pokud se nízký tlak opravdu potvrdí, je s 99% pravděpodobností posraný regulační (odlehčovací) ventil čerpadla, který má být v nízkých otáčkách uzavřený. Pokud zůstává z nějakého důvodu pootevřený (je přidřený, bordel v něm atd.) pouští část natlačeného oleje „do přepadu“ a ten pak chybí tam, kde je ho nejvíc potřeba...
mario42 píše:Mě se stalo, že po změně oleje (nachlup stejná specifikace, ale jiná značka) se samovolně začala rozsvěcovat hláška nízká hladina oleje, přesto že jeho reálná hladina byla po horní rysku... Po čase si jako by snímač na nový olej „zvykl“ a hláška se už neobjevovala.
V první řadě si nech změřit tlak oleje tím nejspolehlivějším způsobem- našroubovaným manometrem. Pokud se nízký tlak opravdu potvrdí, je s 99% pravděpodobností posraný regulační (odlehčovací) ventil čerpadla, který má být v nízkých otáčkách uzavřený. Pokud zůstává z nějakého důvodu pootevřený (je přidřený, bordel v něm atd.) pouští část natlačeného oleje „do přepadu“ a ten pak chybí tam, kde je ho nejvíc potřeba...
Zasranej ventil by to klidně mohl být, měl jsem totiž pěknej bordel v oleji. Dá se ten ventil najít mezi dílama v ETK ? Díky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1470
- Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
tady to máš http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/525i-M54/LHD/A/2002/april/browse/engine/lubrication_system_oil_pump_with_drive/#15
jinak ja osobně bych čenžnul asi cely čerpadlo a budeš mít na dosmrti klid
stojí cca 7000kč
jinak ja osobně bych čenžnul asi cely čerpadlo a budeš mít na dosmrti klid
