Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 - destičky + čidlo vyměněny - check pořád hlásí problém

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jkiller
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: ned 31.05.2009 00:00
Bydliště: Brno

#1 Příspěvek od jkiller »

Ahoj všichni.

V úterý jsem měnil destičky (ATE) i s čidlem opotřebení na mém E39 530D 2003 a pořád mi to hlásí check brake linings a svítí kontrolka brzd. Hledal jsem tady na fóru a našel různé rady typu:
- ujeď 15km
- projeď 10l paliva
- 20x otoč klíčkem zapalování
- proveď reset checku (což bohužel nevím jak se dělá)
- výmaz lze udělat pouze na diagnostice

Může mi prosím někdo ze zkušenějších členů poradit, jak se té hlášky a rozsvícené kontrolky zbavit?

Předem díky za odpovědi...
alpineman
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: ned 20.03.2005 01:00
Bydliště: Mar. Lázně
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od alpineman »

U e39 pred FL skutecne kontrolka zhasne po nekolikerem nastartovani. U meho auta dokonce ihned po vymene cidla prestala kontrolka svitit. U FL se musi tusim zhasnout pres diag.
Kdyz jsem to menil poprve (kua to uz je let...) to cidlo jsem nalomil a hlasilo to chybu. Tak jsem mazal pro nove. Taky mrkni, zda nemas zoxidovany konektor. Jinak nevim...
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#3 Příspěvek od StepanMatl »

Mám kombas po FL a kontrolka zhasla po pár km.
Uživatelský avatar
jkiller
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: ned 31.05.2009 00:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od jkiller »

Hmmm. Tak já už jsem ujel určitě přes 100km a startoval jsem rozhodně víc než 20x a pořád to svítí. A že by se kvůli tomu muselo jezdit na diagnostiku se mi nějak nezdá.

Nevíte někdo jak to je doopravdy?
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#5 Příspěvek od Zdenal »

Taky potvrzuju, že na diag se jezdit nemusí. Mám tour po FL, r. 2002 a jen se vyměnilo a po ujetí pár km a po uzamčení na pár hodin se už hláška neobjevila.

Možná hloupej dotaz, ale neměnil jsi třeba jen předek a že svítí zadek?
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#6 Příspěvek od StepanMatl »

Mno já musel ujet rozhodně přes 100 km.
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#7 Příspěvek od mario42 »

Taky mi to kdysi občas hlásilo, ale pomohly na to kleště cvikačky... Odstřihl jsem ten drát, odizoloval oba kabely v něm, vzájemně je propojil, zaizoloval a kabel připevnil tak, aby nikde nezavazel. Kontakt od brzdových destiček jsem vytáhl a hodil do kontejneru. Na kurevskou techniku v kurevském autě se hodí jedině hrubé a nekompromisní řešení... A je klid... :wink:
Uživatelský avatar
jkiller
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: ned 31.05.2009 00:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od jkiller »

@Zdenal - jo měnil jsem jenom předek, ale na zadku mají desky ještě tak cenťák :wink:


@mario42 - no to je samozřejmě taky řešení, ale rád bych to měl normálně funkční, když už jsem to čidlo koupil.
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#9 Příspěvek od Zdenal »

Tak se podívej na ten zadek, může být na kotouči po obvodu hrana, která vzniká jak se kotouč ubrušuje a ta čidlo probrousí.
Na 90% ti svítí zadek, mrkni na to.

A rozhodně nic nepropojuj a takový blbosti. Je to celkem dobrá věc, která tě informuje s dostatečným předstihem.
Uživatelský avatar
jkiller
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: ned 31.05.2009 00:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od jkiller »

Zdenal píše:Tak se podívej na ten zadek, může být na kotouči po obvodu hrana, která vzniká jak se kotouč ubrušuje a ta čidlo probrousí.
Na 90% ti svítí zadek, mrkni na to.

A rozhodně nic nepropojuj a takový blbosti. Je to celkem dobrá věc, která tě informuje s dostatečným předstihem.



No o hraně na kraji kotouče vím, ale ta snad nemůže udělat centimetr :wink: a propojovat rozhodně nic nehodlám... Každopádně příští pondělí už jsem objednaný do servisu na reklamaci ramena, které jsem měnil před 3 měsíci a už je zase ko, takže tam na to mrknou.

Díky za tipy.
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#11 Příspěvek od Zdenal »

Hrana centimetr neudělá, ale myslíš že destičky se hlásí až když je kov na kov? Hlásí se s předstihem cca 0,6cm a když tam máš hranu je to hned.
Co jsi dával za ramena? Starline od auto Kelly?
Uživatelský avatar
jkiller
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: ned 31.05.2009 00:00
Bydliště: Brno

#12 Příspěvek od jkiller »

Zdenal píše:Hrana centimetr neudělá, ale myslíš že destičky se hlásí až když je kov na kov? Hlásí se s předstihem cca 0,6cm a když tam máš hranu je to hned.
Co jsi dával za ramena? Starline od auto Kelly?



Tak na předku jsem teď měl hranu na kotoučích cca 1,5mm z každé strany a po sundání destiček na nich zbývaly tak 2,5mm obložení. Určitě to nehlásí 0,6cm dopředu, protože nové desky mají cca 1,6cm obložení (aspoň ATE teda). To by to potom hlásilo i když by na nich zbývala více než třetina obložení ;-).

Rameno mi objednávali v servisu a je to tuším značka Optimal. No příště půjdu do něčeho jiného, protože vydrželo fakt jenom 3 měsíce (nicméně na druhé straně jsem dával to stejné rameno už na podzim a je pořád ok, takže to bude možná jenom výjimečně vadný kousek).
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#13 Příspěvek od Zdenal »

Nevím jak tobě, ale mě všechno funguje jak má.

Destičky se mi hlásí když ne 0,6 cm tak min 0,5 cm, mám tak docela hranu.

Než se dostanu k výměně, tak je to akorát cca 0,3 cm a to už je fakt minimum pro jízdu.

Dávám ATE a kolik maj nový fakt už nevim.
Odpovědět