Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

stále běžící sahara e34 (vyřešeno)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
ciko
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 11.10.2009 00:00
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

#1 Příspěvek od ciko »

Ahoj baworáci...
z nějakého důvodu mi stále běží větrák, mám automat a klimu, takže předpokládám že tu vrtuli používají oba dva, nebo se pletu? Nikdy jsem to neměl celé rozebrané takže netuším jestli jich tam je víc nebo jen jedna. Nicméně se točí slále i po vyndání klíčku. Takže si dovedete představit co to dělá s baterkou. Vyřadil jsem pojistku č.25 a je klid. Nicméně bych to nerad nějak přehřál...
Nevíte někdo která čidla to mají nastarost, případně která relátka???
Předem dík moc za rady
(525 tds 2,5 e34)
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Snejk »

lovim z hlavy. u vetsiny e32/34 se to spina pouze teplotnim čidlem v chladiči vody... to musiš najit... z boku od praveho světla to trčí a má to 3 piny.. a je to zapíchlý do chladiče.
a reltka jsou v takovém menším přídavném boxu v motorovem prostrou... jsou tam většinou jedno modré (klimakompresor) a dvě oranžová ( pomala a rychla rychlost větráku) a nějaké šedé (nepamautju se)
tak to tam zkus nějak okouknout no. ja to vidim na to čidlo.
cele to facha tak že jak se voda ohřeje sepne jedna rychlost.. a jak se ohřeje vic.. . sepne druhá. spíná to přímo to čidlo je ot teplotní spínač....
relátka a napájení vrtule je trvale pod proudem nezavisle na kličku... proto to běží i pak... když se ten spinač v chladiči kousne.
pro automat to neni, je to jen kuli klimě.. automat se chladi vodou z motoru.
a odpojovat nedoporučuju, pak s puštěnou klimou uvaříš v koloně do par minut.
ciko
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 11.10.2009 00:00
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

#3 Příspěvek od ciko »

Ahoj, každopádně dík moc, ty relátka a čidlo vyzkouším a dám vědět jak jsem dopadl. Nicméně s tebou nesouhlasím že je to větrák jen na klimu. Když to honím a ono se to pořádně prohřeje tak se to vždy spustilo a když jsem vytáhl klíček tak byl klid, takže typuju že je to tažené přez klíček??? A jak je chlazený olej v automatu??? Myslel jsem že je to na něj a že voda je chlazena větrákem na hřídeli přez viskospojku??? Pletu se??? Dík
(jo, klima mi nechodí, je prázdná...)
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#4 Příspěvek od libovka »

Olej v automatu je chlazený vodou z motoru.Jinak ta el.vrtule je opravdu i jako chlazení motoru a spíná se když viska nestíhá.
ciko
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 11.10.2009 00:00
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

#5 Příspěvek od ciko »

ahááá, takže jedna vrtule na klimu i vodu???
No, zkoušel jsem ještě na to kouknout, čidlo na první pohled není vidět, nicméně jsem vytahal relátka, vrátil tam pojistku a vracel je zpátky. Všechny jsou na místech a větrák stojí. Je možný že bylo spečený a tím jak jsem s nima hejbal a pokládal je a tak že se rozeplo a je klid, nebo jsem si vyrobil další závadu???
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#6 Příspěvek od libovka »

Možný to je.Ten větrák má docela odběr takže tam běhaj velký proudy.To čidlo je zboku chladiče na pravé straně.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Snejk »

když vezmeš kus dratu. vytahneš rele a propojiš ty dva silové piny (85,87 nebo tak něco) tak se ti vrtule roztočí(rychlsotí podle relé u ktereho budeš). ale bacha i při použití silnýho dratu se ti docela začne silně zahřívat v ruce :) proudy tam sou fakt velký. proto bych se spečení relátka po takove době ani nedivil...
a zapomen na tu teorii s tim automatem ... všechny e32 a e34 bez klimatizace tuhle vrtuli ani nemaji.
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#8 Příspěvek od pragdejf »

cau vsichni, co ja vim, tak se vrtule na prvni rychlost rozbehne automaticky pri pusteni klimy a druhou rychlost spina cidlo teploty vody v chladici.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#9 Příspěvek od libovka »

Snejk píše:když vezmeš kus dratu. vytahneš rele a propojiš ty dva silové piny (85,87 nebo tak něco) tak se ti vrtule roztočí(rychlsotí podle relé u ktereho budeš). ale bacha i při použití silnýho dratu se ti docela začne silně zahřívat v ruce :) proudy tam sou fakt velký. proto bych se spečení relátka po takove době ani nedivil...
a zapomen na tu teorii s tim automatem ... všechny e32 a e34 bez klimatizace tuhle vrtuli ani nemaji.


To jsou rady.Pokud i nejsi jistej tek radši nic nepiš. :roll: Pak se těch čísel nějakej šmoula chytí a bude mít po ptákách.Když spojí piny 85 a 87 tak mu to bud neudělá nic a nebo mu to taky s největší pravděpodobností shoří.Silové dráty na relé jsou 30, 87 nebo 87a.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Snejk »

pravda:) no taky jsem napsal že vařim z hlavy. nemam tu nic po ruce ted.
ale tak doufam že každy pochopi na relatku jasně namalovane schema (což je na oranžovém vždy)
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Snejk »

koukam no tak 85 a 87 by v tomhle připadě nebyla dobra volba :lol:
ciko
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 11.10.2009 00:00
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

#12 Příspěvek od ciko »

Ahoj, tak opraveno. Díky moc všem. Nakonec to bylo tím relátkem. Bylo seklé a jak jsem ho vyndával a zandával tak povolilo. Koupím raději nové pro klid v duši. Dneska jsem s tím jezdil a klasika při pořádném prohřátí se vrtule spustila. Nevím jak ostatní ale u mě se s vypnutím klíčku zastaví. Zkoušel jsem to, vypnul to a zastavila, pak znova natočil motor a zase se spustila. Nechal jsem to běžet a po dochlazení se zase vypla. Takže snad vše v poho. Ještě jednou všem dík moc za rady...
Milosss
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 14.04.2009 00:00

#13 Příspěvek od Milosss »

Mozem sa spytta, pri tejto teme, mam M50B25 e34 pri slabsom prehriati, rucicka kusok za stredom sa vrtula klimova vobec nerozbehla. Ktore tie rele presne mozem spojit 30 a 87 alebo 87a? Ked sa v tom pripade roztoci tak je jasne chybne spatne cidlo na chladici?? A pokial sa neroztoci tak je jasna zla vrtula.
ciko
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 11.10.2009 00:00
Bydliště: Hodkovice nad Mohelkou

#14 Příspěvek od ciko »

Ahoj, když otevřeš pojistkovou skříň v motorovém prostoru (levá strana skoro u čelního skla) tak uvidíš jednu řadu pojistek a čtyři řady relátek. No a ta třetí řada od pojistek ja ta co hledáš. Jsou tam celkem 4 kusy. Dvě malá zelená a dvě velká. Ty dve málá jsou ta sahara...
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#15 Příspěvek od libovka »

Milosss píše:Mozem sa spytta, pri tejto teme, mam M50B25 e34 pri slabsom prehriati, rucicka kusok za stredom sa vrtula klimova vobec nerozbehla. Ktore tie rele presne mozem spojit 30 a 87 alebo 87a? Ked sa v tom pripade roztoci tak je jasne chybne spatne cidlo na chladici?? A pokial sa neroztoci tak je jasna zla vrtula.


Spojíš 30 a 87.
Milosss
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: úte 14.04.2009 00:00

#16 Příspěvek od Milosss »

Relatko som nasiel, z boku ma pisane cisla a su tam aj 30 a 87. Ked ho odpojim uvidim tam kontakty presne cisla teda a tu 30 a 87 natvrdo spojim? Pisem to ako laik lebo som v tom laik, len dufam ze nemam co pokazit ak to spojim.
Odpovědět