Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
stále běžící sahara e34 (vyřešeno)
Ahoj baworáci...
z nějakého důvodu mi stále běží větrák, mám automat a klimu, takže předpokládám že tu vrtuli používají oba dva, nebo se pletu? Nikdy jsem to neměl celé rozebrané takže netuším jestli jich tam je víc nebo jen jedna. Nicméně se točí slále i po vyndání klíčku. Takže si dovedete představit co to dělá s baterkou. Vyřadil jsem pojistku č.25 a je klid. Nicméně bych to nerad nějak přehřál...
Nevíte někdo která čidla to mají nastarost, případně která relátka???
Předem dík moc za rady
(525 tds 2,5 e34)
z nějakého důvodu mi stále běží větrák, mám automat a klimu, takže předpokládám že tu vrtuli používají oba dva, nebo se pletu? Nikdy jsem to neměl celé rozebrané takže netuším jestli jich tam je víc nebo jen jedna. Nicméně se točí slále i po vyndání klíčku. Takže si dovedete představit co to dělá s baterkou. Vyřadil jsem pojistku č.25 a je klid. Nicméně bych to nerad nějak přehřál...
Nevíte někdo která čidla to mají nastarost, případně která relátka???
Předem dík moc za rady
(525 tds 2,5 e34)
lovim z hlavy. u vetsiny e32/34 se to spina pouze teplotnim čidlem v chladiči vody... to musiš najit... z boku od praveho světla to trčí a má to 3 piny.. a je to zapíchlý do chladiče.
a reltka jsou v takovém menším přídavném boxu v motorovem prostrou... jsou tam většinou jedno modré (klimakompresor) a dvě oranžová ( pomala a rychla rychlost větráku) a nějaké šedé (nepamautju se)
tak to tam zkus nějak okouknout no. ja to vidim na to čidlo.
cele to facha tak že jak se voda ohřeje sepne jedna rychlost.. a jak se ohřeje vic.. . sepne druhá. spíná to přímo to čidlo je ot teplotní spínač....
relátka a napájení vrtule je trvale pod proudem nezavisle na kličku... proto to běží i pak... když se ten spinač v chladiči kousne.
pro automat to neni, je to jen kuli klimě.. automat se chladi vodou z motoru.
a odpojovat nedoporučuju, pak s puštěnou klimou uvaříš v koloně do par minut.
a reltka jsou v takovém menším přídavném boxu v motorovem prostrou... jsou tam většinou jedno modré (klimakompresor) a dvě oranžová ( pomala a rychla rychlost větráku) a nějaké šedé (nepamautju se)
tak to tam zkus nějak okouknout no. ja to vidim na to čidlo.
cele to facha tak že jak se voda ohřeje sepne jedna rychlost.. a jak se ohřeje vic.. . sepne druhá. spíná to přímo to čidlo je ot teplotní spínač....
relátka a napájení vrtule je trvale pod proudem nezavisle na kličku... proto to běží i pak... když se ten spinač v chladiči kousne.
pro automat to neni, je to jen kuli klimě.. automat se chladi vodou z motoru.
a odpojovat nedoporučuju, pak s puštěnou klimou uvaříš v koloně do par minut.
Ahoj, každopádně dík moc, ty relátka a čidlo vyzkouším a dám vědět jak jsem dopadl. Nicméně s tebou nesouhlasím že je to větrák jen na klimu. Když to honím a ono se to pořádně prohřeje tak se to vždy spustilo a když jsem vytáhl klíček tak byl klid, takže typuju že je to tažené přez klíček??? A jak je chlazený olej v automatu??? Myslel jsem že je to na něj a že voda je chlazena větrákem na hřídeli přez viskospojku??? Pletu se??? Dík
(jo, klima mi nechodí, je prázdná...)
(jo, klima mi nechodí, je prázdná...)
ahááá, takže jedna vrtule na klimu i vodu???
No, zkoušel jsem ještě na to kouknout, čidlo na první pohled není vidět, nicméně jsem vytahal relátka, vrátil tam pojistku a vracel je zpátky. Všechny jsou na místech a větrák stojí. Je možný že bylo spečený a tím jak jsem s nima hejbal a pokládal je a tak že se rozeplo a je klid, nebo jsem si vyrobil další závadu???
No, zkoušel jsem ještě na to kouknout, čidlo na první pohled není vidět, nicméně jsem vytahal relátka, vrátil tam pojistku a vracel je zpátky. Všechny jsou na místech a větrák stojí. Je možný že bylo spečený a tím jak jsem s nima hejbal a pokládal je a tak že se rozeplo a je klid, nebo jsem si vyrobil další závadu???
když vezmeš kus dratu. vytahneš rele a propojiš ty dva silové piny (85,87 nebo tak něco) tak se ti vrtule roztočí(rychlsotí podle relé u ktereho budeš). ale bacha i při použití silnýho dratu se ti docela začne silně zahřívat v ruce
proudy tam sou fakt velký. proto bych se spečení relátka po takove době ani nedivil...
a zapomen na tu teorii s tim automatem ... všechny e32 a e34 bez klimatizace tuhle vrtuli ani nemaji.

a zapomen na tu teorii s tim automatem ... všechny e32 a e34 bez klimatizace tuhle vrtuli ani nemaji.
Snejk píše:když vezmeš kus dratu. vytahneš rele a propojiš ty dva silové piny (85,87 nebo tak něco) tak se ti vrtule roztočí(rychlsotí podle relé u ktereho budeš). ale bacha i při použití silnýho dratu se ti docela začne silně zahřívat v ruceproudy tam sou fakt velký. proto bych se spečení relátka po takove době ani nedivil...
a zapomen na tu teorii s tim automatem ... všechny e32 a e34 bez klimatizace tuhle vrtuli ani nemaji.
To jsou rady.Pokud i nejsi jistej tek radši nic nepiš.

Ahoj, tak opraveno. Díky moc všem. Nakonec to bylo tím relátkem. Bylo seklé a jak jsem ho vyndával a zandával tak povolilo. Koupím raději nové pro klid v duši. Dneska jsem s tím jezdil a klasika při pořádném prohřátí se vrtule spustila. Nevím jak ostatní ale u mě se s vypnutím klíčku zastaví. Zkoušel jsem to, vypnul to a zastavila, pak znova natočil motor a zase se spustila. Nechal jsem to běžet a po dochlazení se zase vypla. Takže snad vše v poho. Ještě jednou všem dík moc za rady...
Mozem sa spytta, pri tejto teme, mam M50B25 e34 pri slabsom prehriati, rucicka kusok za stredom sa vrtula klimova vobec nerozbehla. Ktore tie rele presne mozem spojit 30 a 87 alebo 87a? Ked sa v tom pripade roztoci tak je jasne chybne spatne cidlo na chladici?? A pokial sa neroztoci tak je jasna zla vrtula.
Milosss píše:Mozem sa spytta, pri tejto teme, mam M50B25 e34 pri slabsom prehriati, rucicka kusok za stredom sa vrtula klimova vobec nerozbehla. Ktore tie rele presne mozem spojit 30 a 87 alebo 87a? Ked sa v tom pripade roztoci tak je jasne chybne spatne cidlo na chladici?? A pokial sa neroztoci tak je jasna zla vrtula.
Spojíš 30 a 87.